مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات

[ad_1]
قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات

خبرگزاری آریا- محققان بریتانیایی دریافته‌اند میانسالان یا سالمندانی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند.
به گزارش سرویس اخبار جذاب خبرگزاری آریا، همیشه بحث بر سر مفید بودن شکلات برای قلب بین دانشمندان و محققان زیاد بوده است، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد خوردن منظم شکلات شیری یا تلخ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد.
افراد حاضر در این تحقیق از شکلات شیری که در واقع به دلیل وجود شکر بیشتر و چربی نسبت به شکلات تلخ ناسالم‌تر است استفاده کردند.
با این‌که ثابت شده است مصرف شکلات می‌تواند بر سلامت قلب افراد تاثیر مثبت داشته باشد، این رابطه هنوز از طرف کارشناسان یک رابطه علت و معلولی معرفی نشده است.
تیم تحقیقاتی یافته‌هایش را براساس بررسی‌های انجام شده روی 21 هزار فرد به‌دست آورده که در مطالعه‌ای شرکت داشتند هدفش بررسی تاثیر رژیم مربوطه در طولانی مدت روی 25‌‌هزار مرد و زن انگلیسی بوده است.‌ این افراد 12 سال تحت مراقبت بودند که دراین مدت 14 درصد از آنها دچار بیماری‌های قلبی یا سکته شدند.
از این رو تحقیقات مشخص کردند افرادی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند 14 درصد کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی و 23 درصد کمتر در معرض سکته قلبی نسبت به کسانی که اصلا مصرف نمی‌کنند قرار دارند.
پس از انجام‌ تحقیق مربوطه، محققان برای قوت بخشیدن به نتایج، یافته‌ها و داده‌های 9 بررسی دیگر را در همین زمینه با هم ادغام کردند.‌ در نتیجه، نمونه آماری به 158‌هزار فرد افزایش یافت و در پی آن یافته‌ها سندیت بیشتری پیدا کردند.
یافته‌های جدید نشان می‌دادند افرادی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند تا 29 درصد کمتر به بیماری‌های قلبی و 21 درصد به سکته قلبی و 45 درصد کمتر دچار مرگ در اثر بیماری یا سکته قلبی می‌شوند.‌ البته باید به این نکته توجه کرد که مطالعه مربوطه تنها روی میانسالان و سالمندان انجام شده و تاثیر شکلات روی جوانان، نوجوانان یا کودکان مورد بررسی قرار نگرفته است.
یافته‌ها نشان داده‌اند که شکلات به طور کل برای قلب مفید است، اما هنوز نمی‌دانیم که چه چیزی در شکلات باعث می‌شود که چنین خاصیت و تاثیری داشته باشد.
بیشتر تحقیقاتی که پیش از این در این زمینه انجام شده بود، تنها از خواص شکلات تلخ صحبت کرده بودند، ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهند هر نوع از شکلات می‌تواند برای قلب مفید باشد.
ولی پزشکان این مطالعه بارها بر این که نباید این رابطه را به شکل یک رابطه علت و معلولی دید تاکید داشته‌اند. افراد نباید تنها روی تاثیر مثبت شکلات روی قلب برای داشتن قلب سالم‌تر بسنده کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان با داروهای تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن نقش گردو در کاهش چربی های خون منبع غنی فیبر گردو منبع غنی از فیبر است در هر گرم گردو حدود گرم فیبر وجود داردکافئین‌‌ سوء مصرف کافئین کافئین تمام صفات مواد رایج دارای سوء مصرف را دارد اول اینکه کافئین تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامتدر این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضان سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران …نرخنامه شماره انواع مرغ بسته بندی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود گاهی بساط عیش خودش جور دوران بارداری این گونه به نظر می رسد که کمر درد و بارداری با هم همراه هستند کمردرد در هنگام بارداری درمان با داروهای گیاهی تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن انواع نقش گردو در کاهش چربی های خون منبع غنی فیبر گردو منبع غنی از فیبر است در هر گرم گردو حدود گرم فیبر وجود دارد کافئین‌‌ سوء مصرف کافئین کافئین تمام صفات مواد رایج دارای سوء مصرف را دارد اول اینکه کافئین به خصوص کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامت در این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضانتغذیه تمام باید نبایدها واسه نی‌نی دار شدن صفحه داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ با پزشک او تماس بگیرید چرا نمی‌توان از نقص ایمنی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نرخ نامه ورود شنبه آذر رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود گاهی بساط عیش خودش جور میشود دوران بارداری این گونه به نظر می رسد که کمر درد و بارداری با هم همراه هستند کمردرد در هنگام بارداری، شاید



لینک منبع :قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات

قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات - آریا | دمادم https://damadam.ir/.../قلب-سالم-با-مصرف-روزانه-100-گرم-شکلات/5841348 خبرگزاری آریا- محققان بریتانیایی دریافته اند میانسالان یا سالمندانی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می کنند، قلب سالم تری دارند. به گزارش سرویس اخبار جذاب ... قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات | محققان بریتانیایی - قطره www.ghatreh.com/news/nn35078092/قلب-سالم-مصرف-روزانه-گرم-شکلات 15 دسامبر 2016 ... محققان بریتانیایی دریافته اند میانسالان یا سالمندانی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می کنند، قلب سالم تری دارند. - خبرگزاری آریا - قلب سالم با مصرف روزانه 100 گرم شکلات www.aryanews.com/News/.../قلب-سالم-با-مصرف-روزانه-100-گرم-شکلات 15 دسامبر 2016 ... خبرگزاری آریا- محققان بریتانیایی دریافته‌اند میانسالان یا سالمندانی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند. به گزارش ... سلامت قلب با شکلات - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../سلامت-قلب-با-شکلات‎Cached7 جولای 2015 ... با این‌که ثابت شده است مصرف شکلات می‌تواند بر سلامت قلب افراد تاثیر ... یافته‌های جدید نشان می‌دادند افرادی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف ... مصرف روزانه شش گرم شکلات، احتمال حمله قلبی را تا 39 درصد کاهش دهد ... www.pezeshk.us/?p=23679‎Cachedکاهش 39 درصدی حملات قلبی با مصرف روزانه شکلات ... البته باید توجه داشتن که هر 100 گرم کاکائو شامل 500 کالری انرژی است و به همین دلیل باید در مصرف این ماده خوراکی ... مصرف شکلات بهره مند شود باید آن را در یک رژیم غذایی سالم و متعادل بگنجاند. سلامت قلب با شکلات - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/2008611325221321618/سلامت-قلب-با-شکلات‎Cached7 جولای 2015 ... یافته‌های جدید نشان می‌دادند افرادی که روزانه 100 گرم شکلات مصرف می‌کنند تا 29 درصد کمتر به ... تصویر ارتباط قلب سالم با زمان مناسب غذا خوردن ... پیشگیری از حمله قلبی با مصرف شکلات تلخ - رژیم درمانی نوین www.novindiet.com/.../پیشگیری-از-حمله-قلبی-با-مصرف-شکلات-تلخ?...‎Cached2 ژانویه 2013 ... پیشگیری از حمله قلبی با مصرف شکلات تلخ لاغری,کاهش وزن,چاقی,تغذیه ... متابولیک که روزانه 100 گرم شکلات تلخ مصرف می کردند از نظرتاثیر ... شکلات برای قلب شما - کوی دانش kooy.ir/News3141.html‎Cachedخوردن روزانه 100 گرم شکلات احتمال خطر حمله قلبی و در کل بیماری قلبی را کاهش می دهد. ... مصرف شکلات بیشتر با ورود انرژی بالاتری همراه بوده و شامل رژیمی از چربی ها و ... با خطر بیماری قلبی و عروقی حجم کمتری از شکلات و غذا آنهایی است که سالم تر ... شکلات تیره: میان وعده مناسب برای کاهش استرس و سلامت قلب - قلب سالم heart.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=48&NewsID=396‎Cachedمصرف این شکلات با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا اچ دی ال نیز در ارتباط ... تغییرات پاسخ بدن ما به استرس : به گفته محققان مصرف روزانه حدود 40 گرم ... شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است و به طور متوسط هر 100 گرم شکلات، 500 ... مصرف روزانه این ماده غذایی بدن شما را در برابر بیماری‌های قلبی و https://www.techshot.ir/health/95980 1 مه 2016 ... در این پژوهش مشخص شد افرادی که روزانه حدود 100 گرم شکلات می خورند، از آنزیم های کبدی سالم تر و با عملکرد بهتری در مقایسه با سایر افراد ...