مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضررات بیماری کلیوی

[ad_1]

بامداد : به گفته محققان،بیماری کلیوی و  بیماران دارای کلیه های سنگ ساز در معرض ریسک بالای بیماری قلبی و پوکی استخوان قرار دارند.

به گزارش مهر، یافته های تحقیقات پزشکی نشان می دهد در حدود ۱۰ درصد از مردان و ۷ درصد از زنان مبتلا به سنگ کلیه می شوند و افرادی که مدام تشکیل سنگ کلیه را تجربه می کنند در معرض ریسک بالای ابتلا به سایر مشکلاتی نظیر فشار خون بالا،بیماری کلیوی، و بیماری قلبی قرار دارند.

پزشکان بر این باورند افزایش بروز مشکلات قلبی ناشی از تشکیل مجدد سنگ کلیه ممکن است مرتبط با رسوبات غیرعادی کلسیم در عروق خونی باشد. تشکیل کلسیم در عروق قویاً با بیماری های قلبی و مرگ مرتبط است.

محققان در این تحقیق با استفاده از روش سی تی اسکن، شدت رسوبات کلسیم را در عروق خونی ۱۱۱ شرکت کننده مورد بررسی قرار دادند. ۵۷ تن از این افراد دارای کلیه های سنگ ساز و بقیه افراد سالم بودند.

محققان دریافتند کلیه های افرادی که به طورر مرتب سنگ می سازد دارای میزان کلسیم بالاتری در آئورت بطنی شان هستند. بیماران مبتلا به کلیه سنگ ساز در مقایسه با شرکت کنندگان سالم، از تراکم استخوانی کمتری نیز برخوردار بودند.

نوشته مضررات بیماری کلیوی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص و مضرات ماءالشعیر خواصومضراتماءالشعیرفع خستگی اعصاب، کمک به دفع سنگ های کلیوی در صورت عدم مصرف افراطی و جلوگیری از تشکیل لامپ های کم مصرف و مضرات آن مرجع طب سنتی …اسلایدر صفحه اوللامپ های کم مصرف یا نورهای طبیعی و سالم یا لامپ های و … کدامیک؟ پروفسور مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …مواد مخدر و برسی آثار ان بر بدن انسان تعریف به تمامی ترکیبات شیمیایی گفته می شود که خواص و مضرات ماءالشعیر خواصومضراتماءالشعیر فع خستگی اعصاب، کمک به دفع سنگ های کلیوی در صورت عدم مصرف افراطی و جلوگیری از تشکیل این سنگ لامپ های کم مصرف و مضرات آن مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی اسلایدر صفحه اول لامپ های کم مصرف یا نورهای طبیعی و سالم یا لامپ های و … کدامیک؟ پروفسور تحقیقاتی مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های مرتبط آرشیو اثرات مخرب مصرف توام الکل و دارو برای چه با مصرف الکل زندگی را به خود تلخ کنیم از مضررات مصرف بیماری کلیوی در کودکان بیماری کلیوی علائم بیماری کلیوی



لینک منبع :مضررات بیماری کلیوی

10 نشانه ابتلا به بیماری کلیه - تبیان article.tebyan.net/207210/10-نشانه-ابتلا-به-بیماری-کلیه‎Cached30 آوریل 2012 ... بسیاری از افراد به بیماری های مزمن کلیوی مبتلا هستند، ولی از این وضع خود خبر ندارند. نشانه های اولیه بیماری های کلیه، بسیار جزئی و کم اهمیت به ... 14 نشانه بیماری کلیوی - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/137875/14-نشانه-بیماری-کلیوی‎Cached Similar8 فوریه 2015 ... عوامل متعددی باعث بروز بیماری کلیوی می شود اما شاید بسیاری ندانند که ... اولیه بیماری مزمن کلیه است و اگرچه بی ضرر به نظر می رسد اما نباید به آن ... علائم مهم نارسایی کلیوی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/393899/علائم-مهم-نارسایی-کلیوی‎Cached Similarمعمولا اطراف چشم‌های افرادی که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند، متورم و پف کرده است. کلیه‌ها به عنوان تصفیه‌خانه‌ بدن نقش حیاتی در حفظ سلامت اندام‌ها و بدن ایفا ... تاثیر بیماری‌های کلیوی بر پوست و مو - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../diseases-skin2-hair.html‎Cachedیکی از عوارض بیماریهای کلیوی، مشکلات پوستی‌ است. بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، در طول درگیری درازمدت یا دائمی با این بیماری همواره دچار عوارض فراوانی ... چگونه نارسایی کلیه باعث بیماری استخوان می شود؟ - نمناک namnak.com/نارسایی-کلیه-بیماری-استخوان.p28970‎Cachedبیماری کلیه و علایم بیماری کلیه و عوارض بیماری کلیه و بیماری استخوانها و علایم بیماری استخوان و عوارض فسفر بالا را در نمناک مشاهده کنید. نشانه بیماری کلیه | اصلی ترین نشانه های بیماری کلیه کدامند؟ - نمناک namnak.com/نشانه-های-بیماری-کلیه-که-دارید-ولی-خبر-ندارید.p27913‎Cachedنشانه بیماری کلیه و نشانه بیماری کلیه که نمی دانید و علامت مشکل کلیه در بدن و ورم دست و پا بیمار کلیوی و ادرا تیره و طعم فلز در دهان و ادرار کف آلود نشانه چیست ... شناخت نشانه های بیماری مزمن کلیه - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/15191_شناخت-نشانه-های-بیماری-مزمن-کلیه.html/‎Cached Similarشناخت نشانه های بیماری مزمن کلیه,:بیماری مزمن کلیوی ( باعث تخریب کلیه ها می شود .این پیشرونده و برگشت ناپذیر است.کلیه ها به حفظ تعادل مواد معدنی و ... انواع بیماری کلیه و عوارض بیماری در کلیه - متخصص اورولوژی تهران drvariani.ir/انواع-بیماری-کلیه-و-عوارض-بیماری-در-کلی/‎Cached21 دسامبر 2014 ... آسیب دوم، نفروپاتی آنالژزیک( بیماری کلیوی ناشی از مصرف مسکّن،analgesic nephropathy ) نام دارد و در اثر مصرف روزانه مسکّن برای مدت چندسال ... نکاتی در مورد کلیه ها و علایم هشدار دهنده بیماری کلیه - پارسی طب fa.parsiteb.com/نکاتی-در-مورد-کلیه-ها-و-علایم-هشدار-دهند/‎Cachedهر فرد در بدن خود دو کلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد که در دو طرف ستون مهره ها و در قسمت زیرین قفسه سینه در پشت قرار دارند، اگر چه کلیه ها کوچکند ولی وظایفی ... اثر دیابت بر روی کلیه ها: علائم، علائم زودرس و دیررس بیماری کلیه ... bloodfats.ir/?p=332‎Cached21 سپتامبر 2016 ... دیابت می تواند باعث مشکلات کلیه، آسیب به چشم ها ، اعصاب ، قلب و عروق خونی شده و خطر حملات قلبی ، سکته مغزی و بیماری مزمن کلیه را افزایش می ...