مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان

[ad_1]
بامداد – دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ متری یک غار آبی در مکزیک موفق به کشف این باکتری باستانی شدند. طبق آزمایش‌های انجام شده این باکتری در برابر بیش از ۷۰ درصد از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود کاملا مقاومت می‌کند.

caveworks_wide-411d173d795a0a23719c1df4e4e3e847c1b94af8-s900-c85

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، باکتری شکست‌ ناپذیر که superbug نامگذاری شده، حداقل چهار میلیون سال در غار تکامل یافته است و دانشمندان با مطالعه بر روی آن به دنبال شناخت نحوه تشکیل مقاومت در باکتری‌ها هستند. کشف مقاوم ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که این باکتری تاکنون با هیچ آنتی‌بیوتیکی مواجه نشده است.

دانشمندان معتقدند علت اصلی مقاومت بسیار بالای این باکتری به شرایط موجود در محیط زندگی مربوط می‌شود. در محیط زندگی این باکتری‌ به علت عدم وجود فتوسنتز تراکم مواد غذایی بسیار کم است، لذا رقابت برای کسب غذا باعث شده تا اینگونه به سمت مقاومت بیشتر تکامل یابد. یکی از مهمترین دستاوردهای این اکتشاف، کمک به شناسایی راز مقاومت باکتری باستانی برای شکستن مقاومت در سایر گونه‌های بیماری‌زا است.

pseudomonas-aeruginosa-lead

مقاومت این باکتری شگفت‌انگیز در برابر بهترین و موثرترین آنتی‌بیوتیک‌ های جهان باعث تعجب دانشمندان شده است، چرا که سیستم دفاعی این باکتری باستانی حداقل چند میلیون سال عمر دارد. دکتر هازل بارتون، متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه اوهایو و یکی از اعضای تیم شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان عنوان کرد: کشف اینگونه باکتری قطعا نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها را نفی می‌کند، چرا که تا قبل از این اکتشاف همه دانشمندان بر این باور بودند که باکتری‌ها تحت تاثیر استفاده درمانی از آنتی‌بیوتیک به سمت مقاومت بیشتر تکامل می‌یابند. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ Nature Communications منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: npr.org

نوشته شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سایت …مسمومیت غذایی ناشی از باکتری مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سندرم های خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار ایران و جهاندر خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار مذاکراتحوادثسیاسیفرهنگیاقتصادیاجتماعی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با سیفلیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسیفلیسسیفلیس یا سفلیس به فرانسوی نوعی بیماری آمیزشی است که از باکتری ترپونما پالیدوم بیماریهای واگیر شایع ایران و جهان سایت پزشکان …به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در شبه جهان پزشکی پزشکان ایران وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این تعریف ژنتیک و مهندسی ژنتیک خبرگزاری پردیسعلم ژنتیک یکی از شاخه‌های علوم زیستی است بوسیله قوانین و مفاهیم موجود در این علم می تخصصی ترین وبلاگ طیور پرورشتخصصی ترین وبلاگ طیور پرورش به تخصصی ترین وبلاگ طیور خوش آمدیدشناخت لوله پلیمری و مقایسه انواع لوله ‏های …خواص لوله‏ های پلاستیکی انتخاب ماده‏ی مناسب برای ساخت لوله‏ها به سیال منتقل شونده دندان پزشکی پزشکان ایراندندان درآوردن نوزادان و راههای کاهش درد دندان درآوردن دستش را داخل دهانش می کند و آب سیفلیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سیفلیس سیفلیس یا سفلیس به فرانسوی نوعی بیماری آمیزشی است که از باکتری ترپونما پالیدوم ناشی مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سایت بهداشت محیط ایران مسمومیت غذایی ناشی از باکتری مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سندرم های گاستروآنتریت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار ایران و جهان در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار مذاکراتحوادثسیاسیفرهنگیاقتصادیاجتماعیورزشی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با قابلیت بیماریهای واگیر شایع ایران و جهان سایت پزشکان بدون مرز اگر دچار آبله شده اید می توانید با روش زیر آن را درمان کنید دلیل بیماری عفونت با ویروس تعریف ژنتیک و مهندسی ژنتیک خبرگزاری پردیس علم ژنتیک یکی از شاخه‌های علوم زیستی است بوسیله قوانین و مفاهیم موجود در این علم می تخصصی ترین وبلاگ طیور پرورش تخصصی ترین وبلاگ طیور پرورش به تخصصی ترین وبلاگ طیور خوش آمدید جهان پزشکی پزشکان ایران وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب شناخت لوله پلیمری و مقایسه انواع لوله ‏های پلاستیکی شناخت و مقایسه انواع لوله‏ های پلاستیکی با توجه به استفاده روز افزون از لوله‏ های



لینک منبع :شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - ایسنا www.isna.ir/news/95092314440/کشف-مقاوم-ترین-باکتری-جهان‎Cached13 دسامبر 2016 ... دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان در برابر آنتی بیوتیک ها | | روزنامه ... www.iran.pezeshk.us/archives/80204‎Cachedمقاوم ترین باکتری جهان را بشناسیم دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی بیوتیک های موجود شدند.گروهی از محققان با کاوش در ... کشف مقاوم ترین باکتری جهان - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1144671‎Cached13 دسامبر 2016 ... دکتر هازل بارتون، متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه اوهایو و یکی از اعضای تیم شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان عنوان کرد: کشف اینگونه ... شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان | بامداد دانشمندان موفق - قطره www.ghatreh.com/news/nn35082965/شناسایی-مقاوم-ترین-باکتری-جهان 15 دسامبر 2016 ... بامداد دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی بیوتیک های موجود شدند. گروهی از. کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - اقتصاد آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان/5425779 دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق 300 متری یک غار آبی در ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان payeshonline.com/news/123769/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان 13 دسامبر 2016 ... ایسنا: دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. به نقل از دیلی‌میل، گروهی از محققان با کاوش ... مقاوم‌ترین باکتری جهان را بشناسیم - هشتگ 8tag.ir/news/5060262571751447557-4089322039049824399‎Cached15 دسامبر 2016 ... دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند.گروهی از محققان با کاوش در اعماق 300 متری یک غار ... جهان به دنیای خطرناک پسا آنتی بیوتیک وارد می شود www.spstino.com/visitorpages/show.aspx?IsDetailList=true...1‎Cachedشناسایی اولین باکتری مقاوم به تمام آنتی‌بیوتیک‌ها در آمریکا! ... ،که برای از بین بردن سرسخت ترین باکتری‌ها استفاده می شد، یعنی آنتی‌بیوتیک قوی کولیستین ... [PDF] جداسازی و شناسایی مولکولی باکتری‌ مقاوم به پرتو گاما از خاک منطقه پرت ijmm.ir/article-1-53-fa.pdf‎Cachedشناسایی باکتری های بومی مقاوم به پرتو از نمونه های خاک یک ... جداسازی و شناسایی مولکولی باکتری. های بومی ... های مختلف در سرتاسر جهان جداسازی شده و مورد مطالعه ..... شود . در ا. ین. مطالعه با استفاده از دوزها. ی. مختلف پرتو گاما، مقاوم. ترین. باکتر. ی. شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان | سایت خبری تحلیلی بامداد | مقاوم ... bamdad.net/مقاوم-ترین-باکتری.html 15 دسامبر 2016 ... بامداد – دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ متری ...