مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح با سردردهای دائمی دست و پنجه نرم می کردم و پس از مراجعه به پزشک از وجود لخته های خونی در مغزم آگاه شدم.

پزشکان درباره چگونگی بروز این بیماری در این شخص می گویند : سندرومی که وی به آن مبتلا شده پس از مراجعه به سالن های زیبایی ظاهر شده و باعث ایجاد لخته های خونی در مغز می شود. این سندروم، سندرومی نادر اما خطرناک است و زمانی بروز می کند که شخص سر خود را برای شست و شو به عقب خم می کند. در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها برای شست و شوی سر جهت کوتاه کردن مو یا رنگ کردن در ابتدا به شست و شوی موها می پردازند. به همین دلیل شخص باید سر خود را در محل روشویی که دارای شکل خاصی است و سر برای شست و شو باید به عقب خم شود، قرار دهد و قسمت پشت گردن باید کاملا روی لبه روشویی قرار گیرد.

محققان مرکز بیمارستان ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن معتقدند، این سندروم زمانی بروز می کند که شخص باید برای شست و شوی موهایش، گردن خود را به سمت عقب کشانده و در نتیجه باعث پاره شدن عروق اصلی گردن و بروز لخته های خونی می شود که خون رسانی به مغز را با مشکل مواجه می کند.

محققان معتقدند تعداد افرادی که به این سندروم مبتلا می شوند بسیار محدود هستند اما این سندروم در نوع خود قابل توجه است. محققان از این سندروم با عنوان «beauty parlour syndrome» یاد می کنند که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط پزشک امریکایی با نام «Michael Weintraub» استفاده شد. این سندروم پس از مشاهده در موارد جداگانه و بین زنان ۵۴-۸۴ ساله ای شناسایی شده بود که به سالن های زیبایی مراجعه کرده بودند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری واگیر مجله پزشکی دکتر گویا، با بیان اینکه ویروس‌های تنفسی در هوای سرد شیوع پیدا می‌کنند، گفت در صورت پاسخ به سوال های پزشکی شمااز تاریخ تعداد بازدید از این سایت صورت گرفته است که در زیر به درصد مطالبی که نوشته های خواندنی کوشا یکشنبه ‏ ‏ ناصر الدین شاه در یکی از سفر هاش به اروپا میره کنسرت تجاوز جنسی مسعود رجوی به فرماندهان زن سازمان خلق و …در اینکه اینها انسان نماهایی به واقع پست و با کوهی از آرزوها و آرمان های سرخورده بودند دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه …مهران پاسخ در تاریخ اسفند ۲۸ام ۱۳۹۳ ۱۰۵۹ سلامی دوباره برای ریکاوری بعد از دوره ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستپس از خواندن این مقاله بدون شک تصمیم می‌گیرد که از این پس یک شیشه سرکه‎سیب را جزو بیماری واگیر مجله پزشکی دکتر گویا، با بیان اینکه ویروس‌های تنفسی در هوای سرد شیوع پیدا می‌کنند، گفت در صورت ابتلا پاسخ به سوال های پزشکی شما از تاریخ تعداد بازدید از این سایت صورت گرفته است که در زیر به درصد مطالبی که جستجو نوشته های خواندنی کوشا یکشنبه ‏ ‏ ناصر الدین شاه در یکی از سفر هاش به اروپا میره کنسرت ، برنامه تجاوز جنسی مسعود رجوی به فرماندهان زن سازمان خلق و بیرون از اشغالی مثل مریم رجوی بعید نیست خودش که در زندگی با شوهر قبلی نامردی کرده این اشغال عوضی دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه تخصصی بدنسازی و مهران پاسخ در تاریخ اسفند ۲۸ام ۱۳۹۳ ۱۰۵۹ سلامی دوباره برای ریکاوری بعد از دوره، تاموکسیفن ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست پس از خواندن این مقاله بدون شک تصمیم می‌گیرد که از این پس یک شیشه سرکه‎سیب را جزو محصولات



لینک منبع :خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../خطر-سکته-مغزی-پس-از-شستشوی-سر-در-آرایشگاه‎Cached16 دسامبر 2016 ... مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های آرایشگاه مورد شستشو قرار می دهند. خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/355714/Lifeskills/heathsubpage‎Cached17 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که پس از اصلاح، سرهایشان در سالن‌های آرایش،شسته می‌شود. خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/18/1579437 18 دسامبر 2016 ... مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که پس از اصلاح ، سرهایشان در سالن‌های آرایش،شسته می‌شود. میهن مگ - خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه https://mihanmag.com/.../خطر_سکته_مغزی_پس_از_شستشوی_سر_در_آرایشگاه 15 مه 2017 ... خطر سکته مغزی پس از شستن سر در آرایشگاه مطالعات اخیر محققان است. خطر ابتلا به سکته مغزی به خصوص برای افرادی که srihan در سالن مو برای ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - خبرلند khabarland.com/.../خطر-سکته-مغزی-پس-از-شستشوی-سر-در-آرایشگاه‎Cached16 دسامبر 2016 ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه سلامت نیوز:مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29835673 خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه. به گزارش تیترشهر:مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../خطر-سکته-مغزی-پس-از-شستشوی-سر-در-آرایشگاه/ 16 دسامبر 2016 ... مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح با سردردهای دائمی ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - آکا limopatogh.ir/search/?...خطر+سکته+مغزی+پس...شستشوی+سر...آرایشگاه... محققان معتقدند که برخی پس از اصلاح سر ممکن است به دلیل ایجاد لخته خونی در سر دچار سکته مغزی شوند. سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر اما خطرناکی است که به دلیل ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در سالن های آرایشگاه - پورتال ... tnews.ir/نیک-صالحی/0fe976178706.html‎Cachedخطر سکته مغزی مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های آرایشگاه مورد شستشو قرار می دهند. مرد ۴۵ ساله ای که ... خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/.../3341-خطر-سکته-مغزی-پس-از-شستشوی-سر-در-آرایشگاه.html‎Cachedبه گزارش مهر، مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می‌گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح با سردردهای دائمی دست و ...