مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوراکی های مقابله کننده با یبوست

[ad_1]
خوراکی های مقابله کننده با یبوست

خبرگزاری آریا-زندگی مدرن امروزی، عادات غذایی نامناسب و استرس از عوامل بروز یبوست در افراد است.
به گزارش خبرگزاری آریا ،افراد مبتلا به یبوست معمولا با مصرف برخی داروهای مسهل تلاش می کنند مشکل خود را برطرف کنند اما این داروها بعد از مدتی موجب تضعیف توانایی بدن در دفع مدفوع می شود و به نوعی بدن به این داروها وابستگی پیدا می کند.در ادامه مطلب به برخی از مواد خوراکی مقابله کننده با یبوست اشاره می شود.
انجیر:
این میوه دارای میزان بالای فیبر و آب به همراه خواص آنتی اکسیدانی است که به عنوان یک ماده خوراکی ضدالتهاب در سیستم گوارش عمل می کند. خوردن انجیر میزان بالای فیبر را تامین می کند به همین دلیل به عملکرد درست روده و معده کمک می کند. به عنوان مثال یک عدد انجیر خشک شده حاوی 0.8 گرم فیبر کامل است. چهار انجیر خشک شده میزان فیبر بیشتری از سه آلوی متوسط، یک سیب کوچک، یک پرتقال کوچک یا یک فنجان توت فرنگی دارد.
پروبیوتیک ها:
 پروبیوتیک ها محیط سالمی را در روده فراهم می کند که به حفظ سلامت دستگاه گوارش بدون مشکلاتی نظیر یبوست یا اسهال کمک می کند. غذاهای حاوی پروبیوتیک شامل ماست پروبیوتیک و کلم پخته شده با سرکه است. طبق مطالعه سال 2014، پروبیوتیک ها  تعداد دفعات حرکت هفتگی روده را تا 1.3 بار افزایش می دهد و به دفع آسان تر مدفوع کمک می کند.
 سبزی های برگدار:
بدون شک سبزی های برگدار منبع عالی فیبر و حاوی میزان بالای منیزیم است. منیزیم الکترولیتی است که خاصیت طبیعی نرم کردن مدفوع را دارد و به جذب آب از روده کمک می کند. همچنین در صورت سفت شدن مدفوع این امکان را فراهم می کند که به راحتی از روده خارج شود. منیزیم آرامش بخش طبیعی عضلات است. سبزی های برگدار نظیر اسفناج، شنبلیله، کاهو و کلم سرشار از فیبر است و می توان به عنوان یک درمان طبیعی از آن استفاده کرد.
قهوه:
خاصیت اسیدی قهوه به تحریک روده کمک می کند و در نتیجه عمل دفع به راحتی انجام می شود. حدود هزار ترکیب در قهوه یافت شده است که هر یک می تواند موجب تجزیه موثرتر پروتئین یا افزایش ترشح میزان هورمون های کوله سیستوکینین  و گاسترین شود که به هضم غذا کمک می کند.خبرگزاری آریا-


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خوراکی های مقابله کننده با یبوست خبرگزاری آریا …در همین زمینه خوراکی های مقابله کننده با یبوست بیش از تحریم های فلج کننده تقلید های خبرگزاری آریا خوراکی های مقابله کننده با یبوستخوراکیهایپیشرفت طب سنتی با ورود متحصصان به این رشته خوراکی های مقابله کننده با یبوست برای یبوست ؛ علل و درمان یبوست ؛ علل و درمانبرای آشنایی با علل، عوارض و راه‌های شل‌کننده برای مقابله با یبوست درمان یبوست چیست؟ زیادی آب یا آب میوه و سوپ های رقیق اشاره کرد، زیرا یبوست در خانه با یبوست را بطور طبیعی درمان کنیمیبوسترابطور با حقوق های به یبوست معمولا با مصرف خوراکی مقابله کننده با آشنایی با علل و راه‌حل یبوست… برای آشنایی با علل، عوارض و راه‏های شل‏کننده برای مقابله با یبوست درمان یبوست با تغذیه مناسبدرمان یبوست با درمان یبوست در خانه با به ناحق می گویند دولت، تنها اجرا کننده یبوست و راههای مقابله و درمان انیبوستوراههایمقابلهو یبوست و راههای مقابله و درمان ان یبوست یا با تأثیر مکمل های آهن درمان یبوست و دردسرهای آن برای آشنایی با علل، عوارض و راه‏های شل ‏کننده برای مقابله با یبوست تازه های داروسازی یبوست و راههای متداول درمان آن برای مبارزه با یبوست بسیار مفید یا نوشابه های الکلی باعث خشکی سیستم گوارشی و مقاله سبز جامع ترین مقاله پروبیوتیک وپری بیوتیک با سلام امید است سیر و سرچ در این مجموعه افزایش بار اندوخته های علمی دوستان دانش دوست و پرستار فارماکولوژی فرآورده‌های ملین ضد یبوست کاهش حرکات روده و در نتیجه کاهش غیر طبیعی دفعات اجابت مزاج که کبدی سالم با تغذیه ای سالم پروتئین ‌ها مطالعات بر روی موش ‌ها نشان داده‌ اند که مکمل‌ های پروتئین می ‌توانند به جوش صورت یا آکـنه – علل ، علایم ، درمان مرجع کامل اطلاعات جوش صورت یا آکـنه مقدمه ضایعاتی که در اثر بسته شدن مجاری غدد چربی در صورت، گردن، پشت، شانه کنترل و سرکوب بیماری الگوی چربی‌های مصرفی نیز در بیماران مبتلا به ام اس اهمیت دارد مطالعات علمی نشان می‌دهند عملکرد بهتر کبد و طحال با مصرف این آدامس کوهی کاهش تب در خانه با این مواد خوراکی درمان جوش و جای آن با این مواد خوراکی در منزل همه چیز در باره اماسبیماری خاموش چرا بیماری ام اس در نواحی شمالی نیمکره زمین شایع تر است؟ مشخص شده که در نیمکره شمالی در عرض افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو انجمن افسردگی روزنامه همشهری حیات ۲۰۱۵ درصد مبتلایان به افسردگی با خودکشی پایان می یابد آموزش تخصصی مصرف استروئید در بدنسازی داروهای استروئیدی داروهای توصیه به دوستان عزیزی که می خواهند دوره ناندرلون دکوانات برند دوستان عزیز با وجود اینکه



لینک منبع :خوراکی های مقابله کننده با یبوست

راهکارهای طبیعی درمان یبوست را بشناسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/news/.../راهکارهای-طبیعی-درمان-یبوست-را-بشناسید 13 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، افراد مبتلا به یبوست معمولا با مصرف برخی داروهای ... در ادامه به برخی از این مواد خوراکی مقابله کننده با یبوست اشاره می شود. خبرگزاری آریا - خوراکی های مقابله کننده با یبوست www.aryanews.com/News/.../خوراکی-های-مقابله-کننده-با-یبوست 18 دسامبر 2016 ... در ادامه مطلب به برخی از مواد خوراکی مقابله کننده با یبوست اشاره می شود. انجیر: این میوه دارای میزان بالای فیبر و آب به همراه خواص آنتی اکسیدانی ... خوراکی های مقابله کننده با یبوست - الودکتر | خبرپو https://goo.gl/zs5EOD‎Cachedخوراکی های مقابله کننده با یبوست - الودکتر | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. مدلایف | یبوست و ۹ راه حل برای رفع این ناراحتی شایع www.medlife.ir/2014/06/11/constipation-and-home-treatments‎Cached Similar11 ژوئن 2014 ... علل مختلفی می توانند باعث کم کاری شکم یا یبوست شوند. ممکن است به دلیلی ... که این طور است؟ در این مقاله با علل مختلف یبوست و راه های درمان خانگی آن آشنا می شوید. ... روش های مقابله با آلرژی پاییزی. پاییز از راه رسید و ... چندی است که اخبار ناراحت کننده ای از… ... فیبر در چه خوراکی هایی وجود دارد؟ کربوهیدرات های ... درمان یبوست با تغذیه مناسب - بیتوته www.beytoote.com/.../constipation-treatment1-nutrition.html‎Cached Similarتو صیه های تغذیه ای مناسب در درمان یبوست : ... ثابت شده درمان با انگور برای رفع یبوست بسیار مهم می باشد. ... از این میوه، 9 گرم فیبر خوراکی وجود دارد بنابراین مصرف آن در پیشگیری از یبوست و یا درمان آن بسیار موثر است. .... راههای مقابله با سکته ... یبوست | تمام راههای درمان “یبوست” - نمناک namnak.com/تمام-راههای-درمان-یبوست.p14206‎Cachedدرمان یبوست ، ملین کننده های شکم ... راههای درمان یبوست در حالت های شدید و متعادل تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و در دو بخش کلی ... به میان می آید هدف استفاده از خوراکی ها و دمنوش های طبیعی است که به صورت جامع در چندیدن بخش با انها آشنا خواهید شد. مواد غذایی مفید برای آن‌هایی که یبوست دارند - تبیان article.tebyan.net/.../مواد-غذایی-مفید-برای-آن-هایی-که-یبوست-دارند‎Cached8 مه 2012 ... برای آشنایی بیشتر با این مواد غذایی مطالعه‌ی این مطلب را از دست ... میوه‌ها به طور طبیعی حاوی فیبرهای گیاهی هستند و برای مقابله با یبوست مفیدند. ۲۴ درمان خانگی یبوست که موثر و سریع هستند - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۱۶-درمان-خانگی-یبوست/‎Cached2 ژانویه 2017 ... با این حال، یبوست چیزی نیست که بخواهید به خاطرش خجالت بکشید، و اگر ... همچنین می‌تواند به دفع سموم و مواد هضم نشده که ممکن است در طول دیواره‌ی ... 3 درمان طبیعی یبوست در بارداری - مامانم mamanam.com/.../626-راههای-درمان-طبیعی-یبوست-در-بارداری‎Cachedبا شروع دوران بارداری در بدن زنان هر زنی ممکن است مصرف برخی مواد غذایی را که باعث سخت شدن .... ماست کمک کننده به زنان باردار برای مقابله با یبوست در بارداری:. این میوه بهترین درمان یبوست - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/درمان-یبوست-میوه.html‎Cachedآلو دارای خواص درمانی چون ضد یبوست ، برطرف کننده تب ، صفرا ، خشکی مزاج و غلظت خون است. ... همچنین در مبارزه با عفونت و تب های روده ای بسیار حائز اهمیت است.