مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن

[ad_1]

بامداد – یک فضاپیمای مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله‌های فضایی راهی مدار زمین کرد. این دستگاه که “کانوتوری”(به معنی لک‌لک در زبان ژاپنی) نام دارد، روز جمعه ساعت ۱۳:۲۷ دقیقه به وقت گرینویچ بر روی یک موشک H-IIB از مرکز فضایی تانگاشیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و ۱۵ دقیقه بعد با موفقیت از فضاپیما جدا شد.

مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن

584b5328c3618887488b4567

به نقل از ایسنا، این سیستم که با کمک یک شرکت سازنده تورهای ماهیگیری طراحی شده، حاوی رشته‌های آلومینیومی و سیم‌کشی فولادی با هدف کاستن از سرعت زباله‌ها و خارج کردن آنها از مدار است. دانشمندان سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن یک کمند الکترودینامیکی طراحی کرده‌اند که زباله‌های فضایی را از مدار زمین بیرون کشیده و چندین تن ضایعات از جمله تجهیزات متروکه فضایی را راهی جو زمین کرده تا در آنجا بسوزند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰ سال فعالیت فضایی انسان از زمانی که روسیه ماهواره اسپوتنیک را در سال ۱۹۵۷ در مدار قرار داد، باعث تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه زباله در مدار زمین شده باشد که شامل تجهیزات متروکه ماهواره‌های کهنه، ابزارها و قطعات موشک هاست. برخورد ماهواره‌ها و آزمایش سلاح‌های ضدماهواره‌ای این مشکل را بدتر کرده است.

بسیاری از این اجسام با سرعت بالا در حدود ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت در مدار زمین گردش می‌کنند و ممکن است برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی یا شبکه ارتباطات راه دور در مدار زمین تهدیدآمیز باشند. زباله جمع‌کن ژاپن در مسیر خود به ایستگاه فضایی همچنین تدارکاتی از جمله باتری و آب ‌آشامیدنی را نیز برای فضانوردان حاضر در آزمایشگاه مدارگرد حمل می‌کند.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا رمــآن داماد اجاره ای ته خنده عاشقانه طنزخلاصه راحیل بعد دو سال از اتریش میاد و برای دست به سر کردن خاستگار قدیمیش با همکاری آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای جالب جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا،جالب رمــآن داماد اجاره ای ته خنده عاشقانه طنز خلاصه راحیل بعد دو سال از اتریش میاد و برای دست به سر کردن خاستگار قدیمیش با همکاری پسر عمو آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام دستگاه زباله جمع کن



لینک منبع :مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن

Images for مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن "لک‌لک" زباله جمع‌کن ژاپنی به فضا پرتاب شد+تصاویر - ایسنا www.isna.ir/.../لک-لک-زباله-جمع-کن-ژاپنی-به-فضا-پرتاب-شد-تصاویر‎Cached10 دسامبر 2016 ... ژاپن یک فضاپیمای مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله‌های فضایی راهی مدار زمین کرد. مسافرت فضایی زباله جمع‌کن ژاپن | سایت خبری تحلیلی بامداد | زباله ... bamdad.net/زباله-جمع‌کن.html‎Cached18 دسامبر 2016 ... زباله جمع‌کن - ایستگاه فضایی , سلاح‌های ضدماهواره‌ای , ماهواره‌های کهنه , ماهواره اسپوتنیک , تجهیزات متروکه فضایی , زباله‌های فضایی , مدار زمین. "لک‌لک" زباله جمع‌کن ژاپنی به فضا پرتاب شد+تصاویر econews.com/fa/content/300600 11 دسامبر 2016 ... اقتصاد ایران: ژاپن یک فضاپیمای مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله‌های فضایی راهی مدار زمین کرد. زباله در فضا - Big Bang - بیگ بنگ bigbangpage.com/tag/زباله-در-فضا/ 10 دسامبر 2016 ... زباله جمع‌کن ژاپنی به فضا پرتاب شد. بیگ بنگ: ژاپن یک فضاپیمای مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله‌های فضایی راهی مدار زمین کرد ... ماهواره زباله جمع‌کن ژاپنی با یک کمند ۷۰۰ متری راهی فضا شد | میهن پست mihanpost.com/ماهواره-زباله-جمع‌کن-ژاپنی/‎Cached10 دسامبر 2016 ... ماهواره زباله جمع‌کن ژاپنی و البته دستگاه کانوتوری آن قرار است زباله های فضایی را با تور خود جمع آوری کند ، با کمک یک شرکت سازنده تورهای ... زباله جمع‌کن فضایی برای ماهیگیری در مدار زمین - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1145888 16 دسامبر 2016 ... بیش از 100 میلیون قطعه فرسوده ماهواره‌ها که از آنها به عنوان زباله فضایی یاد می‌شود در مدار زمین وجود دارد و فناوری ژاپنی قصد دارد آنها را جمع‌آوری کند. "لک‌لک" زباله جمع‌کن ژاپنی به فضا پرتاب شد+تصاویر - بازار خبر www.news-bazar.com/.../-لک-لک--زباله-جمع-کن-ژاپنی-به-فضا-پرتاب-شد-تصاویر 10 دسامبر 2016 ... "لک‌لک" زباله جمع‌کن ژاپنی به فضا پرتاب شد+تصاویر. ... ژاپن یک فضاپیمای مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله‌های فضایی راهی مدار زمین کرد. .... (11بهمن ماه) با سفر به تهران در مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند. زباله جمع کن فضایی برای ماهیگیری در مدار زمین - تبیان article.tebyan.net/.../زباله-جمع-کن-فضایی-برای-ماهیگیری-در-مدار-زمین‎Cached19 دسامبر 2016 ... زباله های فضایی یکی از بزرگترین مشکلات ایجاد شده به دست بشر است و این بار ژاپن یک کشتی فضایی باری به مدار زمین پرتاب کرده است تا از ... زباله های فضایی همچنان در مدار خود باقی می مانند با شکست ماموریت ... www.21tech.ir/1395/11/13/جمع-آوری-زباله-های-فضایی/‎Cached1 فوریه 2017 ... kounotori 6 فضاپیمای ژاپنی حامل یک زباله جمع کن فضایی است. ... بخش‌های اساسی fishing net یا تور ماهیگیری این فضا‌پیما به شکست منجر شد.