مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهی برای داشتن رژیم غذایی سالم

[ad_1]

، بین آن چیزهایی که می‌خورید و آن چیزهایی که باید بخورید خیلی تفاوت وجود دارد! خیلی از خانم‌ها احساس می‌کنند تا با اضافه کردن مقداری میوه و سبزیجات به روتین غذایی‌شان، یک رژیم غذایی سالم را رعایت می‌کنند. اما یک رژیم غذایی مناسب، خیلی فراتر از این چیزهاست. ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید…

 

7 ترفند برای یک رژیم غذایی سالم 

۱- رژیم غذایی تان را به آرامی شروع کنید

اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ‌گاه نمی‌توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه‌ها که سرشار از مواد مغذی و سالم هستند را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید. خیلی مهم است که مواد غذایی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.


۲- کربوهیدرات‌های سالم و غلات سبوس‌دار مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات را نادیده نگیرید، چرا که به تأمین انرژی بدن کمک می‌کند. می‌توانید در عوض، کربوهیدرات‌های سالم همچون برنج قهوه‌ای، جو یا لوبیا مصرف کنید. همچنین غلات سبوس‌دار نیز مصرف کنید، چرا که به سیستم گوارش کمک می‌کند.

۳- مصرف روزانه‌ی چربی‌های مفید

برای جلوگیری از افزایش وزن نباید مصرف چربی را قطع کنید! چربی‌های مفید باید در رژیم غذایی روزانه‌ی شما موجود باشند. چربی‌های اشباع نشده در‌ واقع برای بدن مفیدند. آواکادو، آجیل و روغن‌های گیاهی منابع خوبی برای چربی‌های مفیدند. البته در عین حال باید از غذاهای سرخ شده در روغن‌های معمول نیز خودداری کنید.


۴- در رژیم روزانه‌تان پروتئین قرار دهید

پروتئین برای ساخت سلول‌ها و عضلات بدن الزامی است. همچنین برای خون و سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. شما می‌توانید انواع و منابع مختلف پروتئین را در برنامه‌های غذایی خود بگنجانید. بعنوان مثال سویا و لوبیا منابع گیاهی و سالم پروتئین هستند.


۵- کلسیم را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید

مصرف کلسیم برای زنان یک اجبار است. اغلب زنان بدلیل کمبود کلسیم در معرض خطر پوکی استخوان و آرتروز هستند. بنابراین محصولات لبنی، سبزیجات و حبوبات را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید تا به بدنتان کلسیم برسد.


۶- مصرف نمک و شکر را کاهش دهید

استفاده از نمک بیش از اندازه می‌تواند باعث افزایش فشار خون در خانم‌ها شود. بنابراین باید از نمک به کمترین میزان ممکن استفاده کنید. حتی شما می‌توانید از انواع نمک کم سدیم استفاده نمایید. همچنین باید مصرف شکر را نیز در برنامه‌ی غذایی خود محدود نمایید، چرا که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. مصرف بیش از اندازه‌ی قند می‌تواند خانم‌ها را با مشکلات پوستی دچار سازد.

۷- متناسب و متعادل بخورید

برای اینکه بدن و وزنتان را در حالت سلامت نگاه دارید، در طول روز وعده‌های غذایی کوچک داشته باشید. در صبح یک صبحانه‌ی پر از غلات بخورید. ناهار و شام باید سرشار از سبزیجات سبز باشد. هر روز بیشترین میزان آب را بنوشید. مایعات، به بدن شما کمک می‌کند تا سموم ناخواسته از بدنتان دفع شود. از غذاهایی هم که بعنوان غذاهای نامناسب برای بدن شناخته می‌شوند پرهیز کنید. در حقیقت برای اینکه بدن سالمی داشته باشید، نباید هیچ ماده‌ی غذایی حیاتی را از برنامه‌های غذایی خود حذف نمایید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مناسب ترین رژیم غذایی برای افراد چاق، یک رژیم خوب برای آکاایرانیک رژیم خوب برای لاغر شدنیک رژیم غذایی خوب برای لاغرییک رژیم غذایی خوب برای رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، …رژیم غذایی برای کبد چربرژیم غذایی برای کبد چرب الکلیرژیم غذای برای کبد چربرژیم رژیم غذایی چطور در ۷ روز ۸ کیلوگرم لاغر شوید مردمانیکی از متداول‌ترین برنامه های غذایی افرادیکه دوست دارند وزن کم کنند رژیم‌غذایی برای شروع گیاهخواریآخرین مطالب ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی …رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمکدوستان با کمک هم مواد مغذی برا تقویت اسپرم و تخمک بگیم تا زود زود همگی مامان بشیمپوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که برنامه ی کامل غذایی و تمرینی برای خانم ها برای …بدنسازی شما را زمخت می کند ؟ جواب خیر در باشگاه های بدنسازی خانم ها در حال دوکار مناسب ترین رژیم غذایی برای افراد چاق، یک رژیم خوب برای آکاایرانیک رژیم خوب برای لاغر شدنیک رژیم غذایی خوب برای لاغرییک رژیم غذایی خوب برای لاغر رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران نکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت مصرف رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد چرب رژیم غذایی برای کبد چربرژیم غذایی برای کبد چرب الکلیرژیم غذای برای کبد چربرژیم غذایی برای رژیم غذایی چطور در ۷ روز ۸ کیلوگرم لاغر شوید مردمان یکی از متداول‌ترین برنامه های غذایی افرادیکه دوست دارند وزن کم کنند رژیم‌غذایی جنرال برای شروع گیاهخواری آخرین مطالب ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من مفید رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و مهمانی مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک یکشنبه مرداد مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک بازدید پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران امروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که بسیاری از برنامه ی کامل غذایی و تمرینی برای خانم ها برای تناسب وزیبایی بدنسازی شما را زمخت می کند ؟ جواب خیر در باشگاه های بدنسازی خانم ها در حال دوکار هستند ۱ رژیم غذایی سالم رژیم غذایی روزه



لینک منبع :راهی برای داشتن رژیم غذایی سالم

7 راه برای داشتن رژیم غذایی سالم - دانشنامه فرزند farzand.net/step/670-7-ways-to-have-a-healthy-diet‎Cachedهر روز حداقل 3 واحد سبزیجات و 2 واحد میوه بخورید. هر روز حداقل 3 واحد غلات کامل بخورید. هر هفته حداقل 4 واحد حبوبات بخورید. در روز سه وعده غذا و 2 تا 3 میان. ۹ قدم ساده برای داشتن تغذیه سالم | چطور chetor.com/17696-۹-قدم-ساده-برای-داشتن-تغذیه-سالم/‎Cached Rating: 95% - 60 votes ... روش ساده میزان کالری دریافتی خود را افزایش دهید، بهترین راه داشتن تغذیه‌ سالم است. ... اولین گام برای رسیدن به یک رژیم غذایی سالم این است که غذاهای ناسالمی که در ... رژیم غذایی سالم شامل چه خوراکی‌هایی می‌شود؟ | چطور chetor.com/57240-رژیم-غذایی-سالم/‎Cached Rating: 95% - 135 votes رژیم غذایی سالم ، رژیمی است که حاوی مواد مغذی لازم برای درست کار کردن بدن است. ... شاید بتوان گفت اولین شرط برای تحقق این خواسته، داشتن بدن سالم است. ... بدن شما از کالری برای راه رفتن، فکر کردن، نفس کشیدن و کارهای دیگر استفاده می‌کند. 8 راه موثر برای داشتن یک رژیم غذایی سالم - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/رژیم-غذایی/...رژیم-غذایی/580-8-راه-موثر-برای-داشتن-یک-رژیم-غذایی-سالم.html‎Cached4 نوامبر 2014 ... این از آنچه که شما فکر می کنید آسان تر است. کنار هم قرار دادن یک رژیم غذایی سالم با این 8 راه در وعده های غذایی برای شیوه زندگی شما احساس تفاوت ... مناسب‌ترین راه برای داشتن بدنی سالم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/5326_مناسب‌ترین-راه-برای-داشتن-بدنی-سالم.html/‎Cached Similar13 آگوست 2013 ... رژیم غذایی مناسب و سالم نیز در بهبود عملکرد اعضای بدن بی‌تاثیر نیست. مناسب‌ترین راه برای داشتن بدنی سالم و دفع انواع سموم از بدن انتخاب ... راههای داشتن رژیم غذایی سالم | مجله مد و فشن چارلی https://www.4lee.ir/magazine/1396/.../راههای-داشتن-رژیم-غذایی-سالم/‎Cached26 ژوئن 2017 ... خوردن غذای سالم یک گام مهم برای داشتن احساس خوب و بدن قوی و سالم است. ... در اینجا راه های مختلفی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم معرفی می کنیم. ۹ راه برای تغذیه‌ای سالم - بنیتا www.mybenita.com/article/specific/9-ways-to-eat-clean‎Cached۹ راه برای تغذیه‌ای سالم. رضا رجب‌پور ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ سلامت و ورزش رژیم و تغذیه ... این غذاهای طبیعی دو انتخاب ضروری برای داشتن تغذیه‌ای سالم هستند. برخی از افراد با ... ۸ روش برای داشتن تغذیه ای سالم - دارو تجهیز سپاهان prosuppsiran.ir/۸-روش-برای-داشتن-تغذیه-ای-سالم/‎Cached28 آوریل 2017 ... ۱-انتخاب مجموعه ای از غذاهای سالم: ایده اصلی تغذیه سالم، انتخاب از بین مواد غذایی می باشد که حداکثر نزدیک به شکل ارگانیک وطبیعی خود باشند مانند ... سه اصل برای داشتن تغذیه سالم - تبیان article.tebyan.net/96779/سه-اصل-برای-داشتن-تغذیه-سالم‎Cached13 جولای 2009 ... حتما می ‌دانید افرادی که از یک تغذیه خوب بهره‌ مند هستند، زندگی سالم ‌تر و بانشاط ... برای رسیدن به یک روش تغذیه ‌ای مناسب و سلامت‌ مدار، داشتن دانش ... 13 توصیه رژیمی برای داشتن اندامی متناسب - بیتوته www.beytoote.com/sport/andam/dietary2-recommendations.html‎Cached Similarمیان‌وعده خوردن یکی از آسان‌ترین راه‌های دور شدن از رژیم غذایی سالم است. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک ...