مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید

[ad_1]

دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید

دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید 

چشم های برخی افراد ترشحات زیادی دارد که بصورت زرد رنگ است و در هنگام صبح به شدت در دور چشم معلوم می شود. بی‌شک مواجهه با چشم‌های قی کرده پس از بیدار شدن از خواب صبحگاهی برای هیچ‌کس خوشایند نیست.

 

ترشحات زردرنگ در گوشه داخلی چشم، علامتی است که براثر بیماری‌های چشمی ایجاد می‌شود. قی کردن به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن چشم‌ها خارش‌ و سوزش‌ و ترشحات‌ غلیظ فراوان دارند و بعد از خوابیدن باعث‌ ایجاد قشری‌ روی‌ چشم‌ می‌شوند، تا جایی که‌ ممکن‌ است‌ مانع‌ بازشدن‌ آن شوند.

 

در بسیاری موارد، این ترشحات زرد‌رنگ عارضه‌ای خطرناک محسوب نمی‌شود و به خودی خود بهبود می‌یابد، ولی گاه نیز از وجود مشکل جدی‌تری در چشم‌ها خبر می‌دهد. جالب است بدانید ترشحات چشم،بخشی از سیستم دفاعی بدن و یک علامت هشدار دهنده است، اما چرا چشم‌ها صبح‌ها قی می‌کند؟

 

ترشحات چشم به طور معمول، صبح‌ها پس از برخاستن از خواب صبحگاهی دیده می‌شود، زیرا معمولا این ترشحات در طول روز شسته می‌شود ولی درشب جمع و خشک می‌شود.عفونت ملتحمه و التهابات پلکی،زخم‌های قرنیه، انسداد و عفونت مجاری یا مسدود شدن کیسه اشکی، از علت‌های رایج قی کردن محسوب می‌شود.

 

چرا چشم‌ها قی می‌کند؟

عمده‌ترین علت قی کردن چشم، عفونت و آلودگی باکتریایی، ویروسی و قارچی است.گاهی این عارضه بدون دخالت عامل عفونی و به علت آلرژی ملتحمه بروز می‌کند. به‌علاوه افرادی که به‌طور مکرر چشم‌هایشان را تحریک می‌کنند و دستمال به چشم می‌کشند، مستعد عفونت چشمی هستند

 

که به‌صورت ترشحاتی نخ مانند از جنس موکوس چشم بروز می‌کند. این ترشحات، حالت عفونی ندارد و در صورت عدم‌تحریک چشم‌ها بهبود می‌یابد، اما اگر ترشحات چشم به اندازه‌ای باشد که پلک‌ها را به هم بچسباند، حکایت از عفونت چشم دارد که باید جدی گرفته شود.

دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید

ترشحات زردرنگ در گوشه داخلی چشم نشانه هایی از بیماری‌های چشمی است

 

چشم قی کرده نوزاد

جمع شدن ترشح زرد رنگ در گوشه چشم نوزادان شایع است که مانع باز شدن چشم آنان می‌شود. همچنین چسبندگی پلک‌ها از علائم عفونت چشمی در نوزادان است.قی‌کردن چشم‌نوزادان، دلایل خاص خود را دارد و از عمده ترین دلایل، انسداد مادرزادی مجرای اشکی است.

 

گاهی به علت تماس نوزاد با میکروب‌های کانال زایمان، این مشکل در روزهای اول تولد بروز می‌کند که باید بسرعت تحت درمان قرار بگیرد. ترشحاتی که هنگام زایمان از مادر خارج می‌شود، در تماس مستقیم با چشم نوزاد قرار دارد .

 

توجه داشته باشید، ناتوانی نوزاد و حساسیتی که در مقابل عفونت‌ به خاطر ضعیف بودن سیستم ایمنی دارد، از دیگر عوامل بروز عفونت چشمی است. البته این عفونت با سرعت به درمان جواب می‌دهد.

 

چشم‌هایتان را بشویید

درمان ساده ترشحات چشمی در خانه، صرفا معطوف به شست و شوی چشم‌ها با پنبه نرم تمیز و آب ولرم یا چای کمرنگ می‌شود، اما اگر قی زرد یا سبز رنگ باشد و با قرمزی، سوزش و خارش چشم همراه باشد، باید به چشم پزشک مراجعه شود.اگر چشم عفونت کرده باشد، به قطره چشمی آنتی‌بیوتیک یا آنتی‌بیوتیک خوراکی تحت نظر چشم پزشک نیاز خواهد بود.

 

عفونت چشم مسری است

توجه داشته باشید، ترشح عفونی چشم، مسری است و در صورت رعایت نکردن بهداشت به چشم دیگر یا به چشم سایر افراد خانواده منتقل می‌شود.توجه به چند نکته مهم بهداشتی در چنین شرایطی ضروری است. حوله‌ شخص تا تکمیل دوره درمان باید از دیگران جدا شود و بهداشت و شست‌وشوی دست

 

و لباس‌ نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد. اگر ترشحات چشم باز هم بهبود پیدا نکند، باید از ترشحات چشم،کشت آنتی‌بیوگرام گرفته شود و وضعیت مجاری اشکی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

به چشم پزشک مراجعه کنید

این عوارض هنگام مشاهده ترشحات چشمی، مراجعه به چشم پزشک را ضروری می‌کند:حجم ترشحات چشم به اندازه‌ای است که سبب چسبیدن پلک‌ها به هم می‌شود که نشانه عفونت خواهد بود.ترشح چشمتان زیاد می‌شود و با ماساژ گوشه داخلی چشم (در کنار بینی) چرک خارج می‌شود.

 

پلک‌ها قرمز و متورم می‌شود.

 

چشم‌ درد می‌گیرد.

 

کاهش‌ بینایی‌، تاری‌ دید یا دوبینی‌ اتفاق می‌افتد.

 

جسم‌ خارجی‌ در چشم مشاهده می‌شود که‌ براحتی‌ برداشته نمی‌شود.

 

چشم‌ جراحت پیدا می‌کند.

 

مواد شیمیایی‌ به‌ داخل‌ چشم‌ پاشیده می‌شود.

 

کودک‌ کوچک تر از یک‌ ماه، دچار التهاب چشم می‌شود.

 

ترشح‌ تمیز و شفاف‌ یا قرمزی‌ چشم‌، بیش ‌از یک‌ هفته‌ طول‌ می‌کشد.

 

چشم‌ها بعد از سه‌ روز مداوا بهبود پیدا نمی‌کند.

 

قی کردن چشم عارضه‌ای با دلایل متعدد

 

عوامل زیر به ترتیب اهمیت در بروز ترشحات چشمی (قی) موثر است:

 

بسته شدن مجرای اشکی چشم، عفونت پلک، التهاب پلک (بلفاریت)، التهاب مژه‌ها، التهاب‌ ملتحمه‌ چشم، عفونت باکتریایی چشم، عفونت ویروسی چشم، مواد آلرژن‌ یا حساسیت‌زا مثل گرده گیاهان یا آلودگی هوا، مواد آرایشی چشم، کلر آب استخر هنگام شنا، خشکی چشم در اثر وزش باد، سرماخوردگی، وجود اجسام‌ خارجی‌ در چشم‌ مثل مژه، ذرات‌ کوچک‌ فلزات‌، گرد و غبار یا شن‌.

 

منبع:salamatnews.com

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سینوزیت؛ همه گیری قابل درمانآرشیو مقالات اعصاب و روان بهداشت زناشویی و تنظیم خانواده بیماری های عفونی پرونده هامزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان …مشخصات افراد بلغمی و درمان آن با سلام من بیش از ده ساله که هر روز حالت تهوع دارم بعضی وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر …بنظر حقیر که سالیان سال با وسواس نجاست و پاکی مواجه بودم سریعترین راه را استفاده از کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و راههای درمان پزشکی و سلامتآموزش کامل علائم سکته مغزی و درمان سریع برای سکته مغزی سکته مغزی خفیفسکته مغزی پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده …پزشکی و سلامتعلت و راه پیشگیری از تبخالدرمان سریع تبخال تبخال لبتبخال لب به انگلیسیتبخال لب در بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان مهرطب درمان سینوزیتیک پاسخ برای درمان سینوزیت توسط مدیر در شهریور ۲۰ ۱۳۹۱ پاسخ سلام من پیشنهاد سینوزیت؛ همه گیری قابل درمانبسم اللّه الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی سینوزیت چیست و چگونه درمان میشود؟نفس کشیدن برایتان مشکل شده، سردرد دارید، خلط امانتان را بریده و احساس سنگینی در سر سینوزیت؛ همه گیری قابل درمان آرشیو مقالات اعصاب و روان بهداشت زناشویی و تنظیم خانواده بیماری های عفونی پرونده ها مزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان سایت شخصی مشخصات افراد بلغمی و درمان آن با سلام من بیش از ده ساله که هر روز حالت تهوع دارم بعضی وقتا وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر سوال با عرض سلام و خسته نباشید در رابطه با مطلب اولتان ، با توجه به علاقه قلبی که به نماز و کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و راههای درمان سکته مغزی پزشکی و سلامت آموزش کامل علائم سکته مغزی و درمان سریع برای سکته مغزی سکته مغزی خفیفسکته مغزی خفیف پوست و مو پزشکان ایران ابروها و مژه های ما به چهره مان شکل و چهارچوب می دهد زمانی که مژه ها و ابروها کم پشت شوند و یا کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده برای رفع تبخال پزشکی و سلامت علت و راه پیشگیری از تبخالدرمان سریع تبخال تبخال لبتبخال لب به انگلیسیتبخال لب در دوران بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود مهرطب » » درمان سینوزیت یک پاسخ برای درمان سینوزیت توسط مدیر در شهریور ۲۰ ۱۳۹۱ پاسخ سلام من پیشنهاد میکنم سینوزیت؛ همه گیری قابل درمان بسم اللّه الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم سینوزیت چیست و چگونه درمان میشود؟ نفس کشیدن برایتان مشکل شده، سردرد دارید، خلط امانتان را بریده و احساس سنگینی در سر کاری



لینک منبع :دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید

دلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید - پارس ناز www.parsnaz.com/دلیل-درمان-ترشحات-چشم-ها-را-بدانید.html‎Cachedدلیل و درمان ترشحات چشم ها را بدانید چشم های برخی افراد ترشحات زیادی دارد که بصورت زرد رنگ است و در هنگام صبح به شدت در دور چشم معلوم می شود بی‌. علت قی کردن چشم ها | بی شک مواجهه با چشم های قی کرده پس از - قطره www.ghatreh.com/news/nn35083509/علت-کردن-چشم‎Cached16 دسامبر 2016 ... جالب است بدانید ترشحات چشم،بخشی از سیستم دفاعی بدن و یک علامت هشدار دهنده است، اما چرا چشم ها صبح ها قی می کند؟ دکتر سیدحمیدرضا جهادی ... علت‌ ها و راه‌ های درمان خارش چشم را بدانید - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../616607-علت-ها-راه-های-درمان-خارش-چشم-را-بدانید‎Cached3 مه 2017 ... علت‌ ها و راه‌ های درمان خارش چشم را بدانید ... نظیر گرده، غبار، و شوره‌ی بدن حیوانات – باعث ترشح ترکیباتی در اطراف بافت چشم‌ها می‌شوند؛ و ترشح همین ... خارش چشم :علت‌ ها و راه‌ های درمان خارش چشم را بدانید | Hendevaneh hendevaneh.com/خارش-چشم-علت‌-ها-و-راه‌-های-درمان-خارش/‎Cachedماده‌ی تحریک‌کننده (که به آن آلرژن می‌گویند) – نظیر گرده، غبار، و شوره‌ی بدن حیوانات – باعث ترشح ترکیباتی در اطراف بافت چشم‌ها می‌شوند؛ و ترشح همین ترکیبات که ... دلایل قی کردن چشم را بدانید - پیک سلامت www.peykesalamat.com/...بیمارها/.../دلایل-قی-کردن-چشم-را-بدانید‎Cachedترشحات زردرنگ در گوشه داخلی چشم (قی چشم) یک نوع علامتی است که بر اثر بیماری های چشمی ایجاد می شود. در این موارد اغلب‌ چشم‌ها خارش‌ و سوزش‌ و ترشحات‌ غلیظ فراوانی‌ دارند که‌ بعد از خوابیدن، باعث‌ ایجاد قشری‌ روی‌ چشم‌ می‌شود که‌ ممکن‌ ... درمان قی چشم. علل قرمز شدن چشم و راه درمان آن - نمناک namnak.com/علل-قرمز-شدن-چشم.p17814‎Cachedتمام نکاتی که باید از قرمز شدن چشم از عوامل تا درمان آن بدانید. قرمز شدن ... قرمزی چشم ها به دلایل گوناگون ایجاد می شود که هر یک را با راه درمان برایتان خواهیم گفت. ... اگر ورم ملتحمه چشم در اثر باکتری باشد، اغلب دردناک بوده و با ترشح چرک همراه است. [PDF] ﻋﻠﺖ ﻗﺮﻣﺰی ﭼﺸﻢ را ﺑﺪاﻧﯿﺪ 8 zums.ac.ir/.../mousavi_hospital_zanjan_-علت_قرمزی_چشم_را_بدانید.pdf‎Cachedﻋﻠﺖ ﻗﺮﻣﺰی ﭼﺸﻢ را ﺑﺪاﻧﯿﺪ ... ﻋﻠﺖ ﻗﺮﻣﺰی ﭼﺸﻢ و راه رﻓﻊ آن. -1. ﺧﺸﮑﯽ ﭼﺸﻢ. : ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﭼﺸﻢ ﻫﺎی ﺷﻤﺎ ﺧﺸﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﻠﺘﻬﺐ و ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ اﯾﻦ. اﻟﺘﻬﺎب ... آﻧﺘﯽ ﻫﯿﺴﺘﺎﻣﯿﻦ ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ داروﻫﺎﯾﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻗﺮﻣﺰی وﺧﺸﮑﯽ ﭼﺸﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ... ﺧﺎرش و ﺳﻮزش و ﺗﺮﺷﺢ، اﺷﮏ و ﺗﺮﺷﺤﺎت ﻣﻮﮐﻮﻟﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﻧﻮر درﻣﺎن: ﭘﺰﺷﮏ اﺑ. علت بروز ترشحات زرد رنگ در چشم چیست - ایران استایل https://www.irstyle.net/علت-بروز-ترشحات-زرد-رنگ-در-چشم-چیست/‎Cachedدلیل ترشحات زرد رنگ چشم چیست ترشحات زرد رنگ چشم علامت چیست؟ ... متخصص چشم پزشکی معتقد است شستشوی چشمها با آب جوشیده ولرم و تمیز کردن آنها با ... درباره دانه های سفید اطراف چشم بدانیم بیشتر بدانید · بیماری خشکی چشم و درمان آن · طب ... خارش چشم :علت ها و راه های درمان خارش چشم را بدانید - میهن مگ https://mihanmag.com/.../خارش_چشم__علت__ها_و_راه__های_درمان_خارش_چشم_را_بدانید‎Cached2 مه 2017 ... مالش چشم باعث ترشح بیش تر هیستامین ها و وخیم تر شدن وضعیت تان می شود. هم چنین مالش شدید .... سوزش چشم :علت راه برای درمان خارش چشم بدانید. خارش چشم :علت‌ ها و ۱۰ موثرترین درمان خارش چشم - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/خارش-چشم-علت‌-و-درمان-خارش-چشم/‎Cached2 مه 2017 ... خارش چشم :علت‌ ها و راه‌ های درمان خارش چشم را بدانید ... گرده، غبار، و شوره‌ی بدن حیوانات – باعث ترشح ترکیباتی در اطراف بافت چشم‌ها می‌شوند؛ و ترشح ...