مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن

[ad_1]
فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن

خبرگزاری آریا-از بهترین منابع برای تامین فیبرهای سالم سبزیجات و میوه‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا ،از باکتری‌های شکمی تا کاهش وزن، همه و همه غایت رژیم سلامت و مصرف فیبر تلقی می‌شوند. شناخت اکثر مردم درباره‌ی فیبر بسیار ابتدایی بوده و تمایل دارند تا موضوعات مرتبط با فیبر را در یک طبقه جای دهند.
 اما واقعیت این است که تمام فیبرها یکسان خلق نشده‌اند.
 برخی از انواع آن بسیار سودمند، در حالی که برخی انواع دیگر زمینه‌ساز مشکلات گوارشی در برخی از افراد می‌گردد.
 در این مقاله به شرح هر آنچه شما باید درباره‌ی فیبر و انواع آن بدانید، پرداخته‌ایم.
فیبر چیست و چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟

فیبر به گروه متمایزی از کربوهیدرات‌ها اطلاق می‌شود که بدن انسان قادر به هضم آن نیست.

بدن ما فاقد آنزیم گوارشی برای تجزیه‌ی فیبر است، بنابراین آنها در حین عبور از طول سیستم گوارشی بدون تغییر حرکت می‌کنند.

میزان توصیه‌ شده‌ی مصرف فیبر برای مردان 38 گرم و برای زنان 25 گرم در روز است. با این وجود اکثر مردم فقط حدود نیمی از این میزان یا 15 تا 17 گرم در روز فیبر دریافت می‌کنند.

 فیبر اغلب در مواد خوراکی گیاهی از قبیل سبزیجات، میوه‌ها، بنشن‌ها، غلات کامل، آجیل‌ها و مغزها یافت می‌شود.

در واقع تنوع گسترده‌ای از فیبرها در مواد غذایی وجود دارد.

مشکل اغلب از جایی پدیدار می‌شود که فیبرها را به طرق مختلف که بسیار هم مغشوش است، طبقه‌بندی می‌کنند.

 

در سال 2001 رسما فیبر به دو دسته‌ی اصلی طبقه‌بندی شد.

فیبر خوراکی: به فیبرهایی اطلاق می‌شد که به طور طبیعی در مواد خوراکی یافت می‌شود.

 

فیبر کاربردی: به فیبرهایی اطلاق می‌شد که از کل مواد خوراکی استخراج و جدا می‌شود، سپس به مواد غذایی فراوری شده افزوده می‌شود.

با این وجود اینگونه طبقه‌بندی با مشکل عمده‌ای روبرو بود. زیرا در این طبقه‌بندی به هیچ وجه از تاثیرات فیبر در حفظ سلامت سخنی به میان نیامده بود.

 

از جمله‌ روش‌های جایگزین برای طبقه‌بندی فیبر که البته از محبوبیت بیشتری برخوردار است می‌توان به حل‌پذیری(محلول و نامحلول)، چسبندگی (چسبان و غیرچسبان) و تخمیر پذیری( تخمیرپذیر و تخمیرناپذیر) اشاره کرد.

در عین حال طبقه‌ی دیگری از مواد غذایی موسوم به نشاسته‌های پایا که اغلب در زمره‌ی فیبرها طبقه‌بندی می‌شوند نیز وجود دارد.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن



لینک منبع :فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن

فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/different-types-of-fiber/‎Cached20 مه 2015 ... فیبر چیست و در چه غذاهایی وجود دارد,فواید فیبرها برای سلامتی کدامند,انواع فیبر و خواص آنها برای بدن,مقاله در مورد فیبرهای خوراکی,منابع اصلی ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن - آریا | دمادم https://damadam.ir/.../فیبر-چیست-راهنمای-کامل-فیبرها-برای-سلامتی-بدن/3963438 فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن. خبرگزاری آریا-از بهترین منابع برای تامین فیبرهای سالم سبزیجات و میوه ها هستند. به گزارش خبرگزاری آریا، از ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari.../news201771820215140375.html‎Cached17 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن | | linkchee.com/UFXRMAAAAAAIA/‎Cached31 دسامبر 2016 ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن ... موضوعات مرتبط با فیبر را در یک طبقه جای دهند. ... فیبر چیست و چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟ فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن | از بهترین - قطره www.ghatreh.com/.../فیبر-چیست-راهنمای-کامل-فیبرها-برای-سلامتی-بدن‎Cached18 دسامبر 2016 ... از بهترین منابع برای تامین فیبرهای سالم سبزیجات و میوه ها هستند. - به گزارش خبرگزاری آریا ،از باکتری های شکمی تØ. خبرگزاری آریا - فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن www.aryanews.com/.../فیبر-چیست؟-راهنمای-کامل-فیبرها-برای-سلامتی-بدن 18 ا کتبر 2016 ... خبرگزاری آریا-از بهترین منابع برای تامین فیبرهای سالم سبزیجات و میوه‌ها هستند. به گزارش خبرگزاری آریا،از باکتری‌های شکمی تا کاهش وزن، همه و ... فواید فیبرهای غذایی برای بدن - تبیان article.tebyan.net/55217/فواید-فیبرهای-غذایی-برای-بدن‎Cachedاگر شما می خواهید سالم باشید، به فیبر غذایی خود اهمیت دهید. فیبر نه ... همانطور که گفته شد، غذاهای مفید برای سلامتی، دارای 5/2 تا 5 گرم فیبر می باشند. غذاهای زیر ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن - spinews spinews.ir/.../94222-فیبر-چیست-راهنمای-کامل-فیبرها-برای.html‎Cached19 دسامبر 2016 ... خبرگزاری آریا-از بهترین منابع برای تامین فیبرهای سالم سبزیجات و میوه‌ها هستند. فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن jorvajor98.r98.ir/.../فیبر-چیست-راهنمای-کامل-فیبرها-برای-سلامتی-بدن.html‎Cached11 ا کتبر 2016 ... فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن. به گزارش گلوگاه ما به نقل از مجله سلامت: انواع فیبر. فیبرها به طرق متفاوتی بر سلامت شما ... آیا وجود فیبر در رژیم غذایی ضروری است؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/22208_آیا-وجود-فیبر-در-رژیم-غذایی-ضروری-است؟.html/‎Cached Similarهمه چیز درمورد فیبر ها نقش فیبر ها در سلامت بدن مواد حاوی فیبر فیبر چیست ... فقط فیبر نامحلول در آب که عمدتا در دانه های کامل گندم وجود دارد برای رفع یبوست ... راهنمای هرم غذایی می تواند به شما اطمینان دهد که روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر دریافت کرده اید.