مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود

[ad_1]

 

محققان دریافتند؛

مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

 

مسکن

 

مسکن

 

محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است.

به گزارش ستاره ها؛ محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا دریافته اند که بین استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) یا استامینوفن با کاهش شنوایی ارتباط وجود دارد اگرچه هنوز مکانیسم دقیق این موضوع مشخص نیست.
 
گری کورهان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش شنوایی تاثیر عمیقی بر کیفیت زندگی خواهد داشت. یافتن فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح به شناسایی شیوه های کاهش این خطرات قبل از شروع کاهش شنوایی کمک کرده و روند پیشرفت این مشکل را کُند می کند.»

تیم تحقیق داده های بیش از ۵۴ هزار زن بین رده سنی ۴۸ تا ۷۳ سال را بررسی کردند. محققان اطلاعات مربوط به استفاده از استامینوفن، ایبوپروفن و آسپرین و همچنین میزان کاهش شنوایی این افراد را براساس گزارش خود افراد بررسی کردند.

محققان دریافتند مصرف طولانی مدت ایبوپروفن یا استامینوفن با ریسک بالای کاهش شنوایی مرتبط است. محققان در این مطالعه رابطه قابل توجهی بین مصرف آسپرین و کاهش شنوایی مشاهده نکردند.
به گفته محققان، در حدود ۵.۵ درصد از کاهش شنوایی در این زنان ناشی از مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن بود.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانخرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش داروسازی پزشکان ایران داروهایی که با تلاش دانش پزشکی برای مقابله با بیماری‌ها تولید می‌شوند اگر بدون تبلیغات پزشکان و آگهی های پزشکیتبلیغات و آگهی های پزشکان بیمارستانها کلینیکها و مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشداخبار داروسازی سایت پزشکان بدون مرزمیزان کافئین موجود در مواد غذایی شکلات تلخ و شیرین ۸۷۵ میلی‌گرم در هر کیلوگرم شکلات دستگاه تصفیه هوای استاندارد بخریددستگاه تصفیه هوای خانگی می‌تواند تا حدی در حذف آلاینده‌های محیطی تاثیرگذار باشد و اسکیزوفرنی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداسکیزوفرنیعلائم فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است دچار توهم‌هایی شود که اغلب به صورت شنیدن لوزه و لوزه سوم جراحی بینی دکتر شیرازی جراح …لوزهولوزهسوملوزه و لوزه سوم عمده‌ترین مشکلی که در عفونت لوزه‌ها ایجاد می‌شود بزرگ شدن و بزرگ مراحل تصفیه آب سایت بهداشت محیط ایرانمراحل تصفیه آب مقدمه آب مورد نیاز به اندازه کافی و کیفیت مطلوب برای ادامه حیات بشری بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا سایت بهداشت …بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا بخش سوم بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا الف مشکلات توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران خرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند یک متخصص تغذیه گفت با این‌که مصرف خرما، کشمش و توت داروسازی پزشکان ایران داروهایی که با تلاش دانش پزشکی برای مقابله با بیماری‌ها تولید می‌شوند اگر بدون مشورت پزشک اسکیزوفرنی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اسکیزوفرنی علائم فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است دچار توهم‌هایی شود که اغلب به صورت شنیدن صداها بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا سایت بهداشت محیط ایران بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا بخش سوم بهداشت مواد غذائی در بروز بلایا الف مشکلات ناشی تبلیغات پزشکان و آگهی های پزشکی تبلیغات و آگهی های پزشکان بیمارستانها کلینیکها و مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی صفحه نخست اولدوز توریسم تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشد سینه‌پهلو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سینه پهلو اغلب به‌صورت عفونت دستگاه تنفسی فوقانی شروع شده و به دستگاه تنفسی تحتانی حرکت می مرکز جامع سرطان مقالاتمراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در مراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در منزل راهنمای بیماران و خانواده‌‌‌ها پیشرفت‌‌‌های لوزه و لوزه سوم جراحی بینی دکتر شیرازی جراح بینی لوزهولوزهسوم لوزه و لوزه سوم عمده‌ترین مشکلی که در عفونت لوزه‌ها ایجاد می‌شود بزرگ شدن و بزرگ باقی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی مصرف مغزیجات آجیلی به عنوان میان وعده بیش از آنچه که فکر می کنید برای سلامت…



لینک منبع :مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود

مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../مصرف-طولانی-مدت-مسکن-ها-منجر-به-کاهش-شنوایی-می-شود‎Cached19 دسامبر 2016 ... محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است. مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/19/1580416 19 دسامبر 2016 ... محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است. مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود | اخبار بسیج و ... basijpress.ir/fa/.../مصرف-طولانی-مدت-مسکن-ها-منجر-به-کاهش-شنوایی-می-شود/ 19 دسامبر 2016 ... محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است. مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود - ۲۴ آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../مصرف-طولانی-مدت-مسکن-ها-منجر-به-کاهش-شنوایی-می-شود/6253084 محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است. مهر نوشت: محققان ... مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود - میهن مگ https://mihanmag.com/.../مصرف_طولانی_مدت_مسکن_ها_منجر_به_کاهش_شنوایی_می_شود‎Cached15 مه 2017 ... دوشنبه, 25 اردیبهشت ماه 1396 در 18:11:30 استفاده طولانی مدت از مسکن ها منجر به از دست دادن شنوایی می شود محققان دریافته اند طول مدت استفاده از ... دکتر سلام/ مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود akharinkhabar.ir/health/3159568 19 دسامبر 2016 ... مهر/ محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش شنوایی و ناشنوایی مرتبط است. مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود - تازه نیوز ... khabarfarsi.com/u/29927206 19 دسامبر 2016 ... مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود. محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با ... مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود – اخبار فارسی دری farsidari.com/20287 مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود محققان دریافته اند طول مدت استفاده از داروهای مُسکن نظیر ایبوپروفن یا استامینوفن با افزایش ریسک کاهش ... مصرف طولانی مدت مسکن ها منجر به کاهش شنوایی می شود - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../مصرف-طولانی-مدت-مسکن-ها-منجر-به-کاهش-شنوایی-می-شود/ 17 دسامبر 2016 ... محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا دریافته اند که بین استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) یا استامینوفن با کاهش شنوایی ... بایگانی‌ها ارامش، میگرن، میگری هیل - کلینیک آرامش تهران araamesh.com/blog/tag/ارامش،-میگرن،-میگری-هیل/‎Cachedاما باید بدانید اغلب داروهای غیر نسخه ای، مسکن های معروف به NSAIDها (داروهای ضدالتهاب غیر ... NSAID ها به عنوان عوامل ضدالتهاب می تواند با متوقف کردن سنتز یا آزادسازی عوامل ... این مطالعه نشان داد که مصرف طولانی مدت این داروها علاوه بر خطر کاهش شنوایی، روی ... همچنین زنجبیل به عنوان گرم کننده بدن نیز شناخته می‌شود که منجر به شکست ...