مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص سماق چیست؟ (آشنایی با فواید و خواص دارویی سماق)

[ad_1]

سماق (Sumac) ارزش غذایی و دارویی فراوان داشته، از خواص سماق، از بین بردن سلولهای سرطانی و .. است. در این مطلب با فواید و خواص سماق آشنا شوید.

سماق گیاهی از تیره پستهایان، کوهستانی و به شکل درختچه است. ارتفاع آن بین 3 تا 4 متر که شاخههای جوان و دمبرگهای آن پوشیده از موهای ریز است. سماق یکی از گیاهان جنگلی است که به شکل خودرو (عامل انسانی در تکثیر و رشد آن کمتر دخالت دارد) و در دامنههای وحشی چوبزارها، چمنزارها، صخرهها، درههای گود و اطراف جادهها رشد میکند. سماق یکی از ۳۵ گونه گیاهی گل‌دار است که بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل می‌روید و جزو ۱۰ آنتی اکسیدان گیاهی برتر محسوب می‌شود. گیاه سماق دارای انواع گوناگونی است که برخی از آنها جنبه تزئینی دارد و مصرف میوه تازه آن موجب مسمومیت و خارش میشود.

رنگ میوه سماق قرمز یا قهوهای به شکل عدس، خوشهای شکل و طعم آن گس است، ولی پس از رسیدن ترش میشود و مصرف غذایی دارد.

عکس سماق، خواص سماق، خاصیت سماق، فواید سماق، مضرات سماق

خواص سماق (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت سماق سرد و خشک است.

خواص دارویی سماق به طور خلاصه عبارتند از:

  • نابود کننده اثرات بد آنزیمهای تولید شده در بدن به علت خوردن گوشت کباب است.
  • مصرف سماق از بین برنده زمینه جذب چربی در بدن است و از خواص سماق میتوان برای رسیدن به تناسب اندام و تغذیه مناسب بهره برد.
  • سماق تاثیر ضدمیکروبی دارد و برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.
  • از خواص سماق تسکین درد معده و اختلالات گوارشی و درمان خونریزی معده است، همچنین سماق اشتها را زیاد میکند.
  • گیاه دارویی سماق ناراحتیهای رایج گوارشی از جمله ناراحتی معده، ترش کردگی، یبوست، علایم تب و حرکت نامنظم روده را درمان میکند.
  • مصرف سماق در رفع غلظت خون مفید است.
  • سماق به طور طبیعی ناراحتیهای تنفسی و سینه مانند برونشیت و گرفتگی سینه را برطرف میکند. همچنین میتوان بسیاری از انواع آلرژی را با سماق برطرف کرد.
  • به دلیل داشتن آنتیاکسیدان فراوان از بروز سرطان پیشگیری میکند.
  • به دلیل داشتن تانن فراوان، قابض و پاک کننده معده است.
  • خونریزی رحم و خونریزی در فواصل قاعدگی را کم میکند.
  • سماق با داشتن اندوسیتوز باعث رفع آلزایمر میشود.
  • از دیگر خواص سماق، تاثیر ضدالتهابی آن است و آرتریت روماتوئید را برطرف میکند.
  • سماق لثهها را تقویت و آنها را محکم میکند.
  • آب سماق قادر به کنترل فشار خون است.
  • از خواص سماق تصفیه خون بوده و مواد زائد مانند اوره را دفع میکند.
  • سماق گیاهی مدر است.
  • سماق باعث کاهش وزن و کاهش کلسترول خون میشود.
  • سماق از رشد تومور جلوگیری میکند.
  • سماق مملو از ویتامین C و اسیدهای چرب امگا3 بوده، بنابراین از بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی جلوگیری میکند.
  • سماق ترک پوست را از میان میبرد و در التیام زخم، سوختگی، اگزما و ... مفید است.
  • برای رفع تهوع و استفراغ، پودر سماق را با زیره و آب سرد مخلوط کرده و مصرف کنید.
  •  از مهمترین خواص سماق مهار ویروس هپاتیت ب در بدن است.

مضرات سماق (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

خوردن سماق تازه مسمومیت ایجاد میکند، بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف کرد.

سماق برای افراد سرد مزاج مناسب نیست و باید همراه با گیاهان گرم مصرف شود.

طرز استفاده و مقدار مصرف

قسمتهای مورد استفاده سماق که ارزش غذایی و دارویی دارند برگ و میوه آن است.

سماق را باید دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

میوه سماق پس از کوبیدن و جدا کردن دانه‌هایش به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی مانند کباب مصرف میشود.

در برخی از کشورها از سماق نوشیدنی تهیه می‌کنند.

میتوان سبزیجات را هنگام شستشو با عصاره سماق مخلوط کرد تا انواع میکروبهای سبزی زدوده شوند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دارچین چیست، دارچین، خواص دارچین، فواید دارچین، خواص ادویه جات و سلامتخواص دارچینخواص دارویی دارچینفواید دارچینخاصیت دارچیندارچین در زعفران چیست و خواص زعفران آکازعفران چیست و خواص زعفران همه از خواص زعفران و مفید بودن آن خبر دارند، اگر به زعفران کامل ترین مرجع در مورد گیاه سماق و خواص درمانی بی …مواد غذایی و تغذیهسماق و خواص آن سماق،خواص سماقسماق مکیدنسماق و لاغریسماق چیستسماق به انگلیسیسماق خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟خوردن زیاد آن و لاغرلطفا می خواهم بدانم که زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟ و آیا خوردن زیاد آن به لاغر شدن سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن نیک صالحی پرتال …سایر مطالب تغذیه و سلامت مصرف باقالا چه فوایدی برای سلامتی بدن ما دارد؟ گوشت شترمرغ گیاه …خواصزعفرانزعفران ، گیاهی با ارزش غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی زعفران گیاهی است با نام علمی دارچین چیست، دارچین، خواص دارچین، فواید دارچین، خواص دارویی ادویه جات و سلامتخواص دارچینخواص دارویی دارچینفواید دارچینخاصیت دارچیندارچین در طب زعفران چیست و خواص زعفران آکا زعفران چیست و خواص زعفران همه از خواص زعفران و مفید بودن آن خبر دارند، اگر به زعفران طلای کامل ترین مرجع در مورد گیاه سماق و خواص درمانی بی نظیر آن مواد غذایی و تغذیه سماق و خواص آن سماق،خواص سماقسماق مکیدنسماق و لاغریسماق چیستسماق به انگلیسیسماق در خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات خواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص زنجبیل خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات خواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص زنجبیل زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟خوردن زیاد آن و لاغر لطفا می خواهم بدانم که زیتون چه خواص و چه مضراتی دارد؟ و آیا خوردن زیاد آن به لاغر شدن کمک می سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن نیک صالحی پرتال سرگرمی درخت سیب در یبشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ایست که می توان گفت در هر جای دنیا گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو خواصزعفران چیست ؟ مصارف خوراکی با آنکه از گذشته های دور از زعفران بدلیل رنگ زیبا و عطر و طعم استثنایی



لینک منبع :خواص سماق چیست؟ (آشنایی با فواید و خواص دارویی سماق)

خواص سماق چیست؟ (آشنایی با فواید و خواص دارویی سماق) | ستاره setare.com/.../خواص-سماق-چیست-آشنایی-با-فواید-و-خواص-دارویی-سماق‎Cached19 دسامبر 2016 ... سماق (Sumac) ارزش غذایی و دارویی فراوان داشته، از خواص سماق، از بین بردن سلولهای سرطانی و .. است. در این مطلب با فواید و خواص سماق آشنا شوید. خواص سماق و فواید دارویی سماق در دیابت، خواص سماق، خواص ... - آکاایران www.akairan.com/health/adviejat/6197.html‎Cached Similarتسکین درد معده و اختلالات هضمی موثر,خواص سماق ,خواص دارویی سماق ,فواید سماق ... آشنایی با خواص سماق ... سماق و خواص دارویی ای که این چاشنی برای ما دارد؟ ... دارچین چیست، دارچین، خواص دارچین، فواید دارچین، خواص دارویی دارچین، مضرات دارچین · خواص ... آشنایی با خواص سماق - بیتوته www.beytoote.com/cookery/khavas.../stalk-acquaintance.html‎Cached Similarسماق، به عنوان چاشنی برای بسیاری از غذاها به کار می‌رود و دارای خواص دارویی فراوانی، از جمله... فواید شگفت انگیز سماق www.fardanews.com/fa/news/.../فواید-شگفت-انگیز-سماق‎Cached3 فوریه 2017 ... در این مطلب قصد داریم شما را با خواص اعجاب انگیز این ادویه آشنا نماییم. ... در یکی از این تحقیقات که عصاره سماق همراه با داروهای شیمی درمانی در درمان ... آشنایی با خواص و مضرات سماق - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-سماق/‎Cached Similarآشنایی با خواص و مضرات سماق. ... در این مقاله از 7 گنج ، خواص و مضرات مصرف سماق را به طور مفصل شرح میدهیم. .... فواید سماق بر سلامت دستگاه تناسلی و قوای جنسی:. آشنایی با خواص سماق؛ یکی از ۱۰ آنتی اکسیدان برتر گیاهی hamshahrionline.ir/details/289996/Lifeskills/Nutrition‎Cached Similar20 مارس 2015 ... آشنایی با خواص سماق؛ یکی از ۱۰ آنتی اکسیدان برتر گیاهی ... در آمریکا و اروپا از سماق علاوه بر طعم‌دهنده، برای مصارف دارویی و صنعت دباغی نیز ... فواید سماق را بهتر بشناسیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/12304_فواید-سماق-را-بهتر-بشناسیم.html/‎Cached Similarسماق، به عنوان چاشنی برای بسیاری از غذاها به کار می‌رود و دارای خواص دارویی فراوانی، از جمله رفع ... فواید سماق درمان بیماری نقرس با سماقق خطرات سماق خاصیت های سماق. خواص سماق و فواید دارویی سماق در دیابت - جدیدترین اخبار ایران و جهان ... www.momtaznews.com/خواص-سماق-و-فواید-دارویی-سماق-در-دیابت/‎Cached Similar17 مارس 2016 ... آشنایی با روش تهیه ترش سماق – غذای محلی مازندران سینه مرغ: ۳ عدد سبزی خورشت: ۵۰۰ گرم پیاز: ۲ عدد لوبیا قرمز: یک فنجان آبغوره: یک فنجان سماق: ۵ ... خواص سماق چیست - سلامتی salamati.ir/2017/03/15/خواص-سماق-چیست/‎Cached15 مارس 2017 ... سماق (Sumac) ارزش غذایی و دارویی فراوان داشته، از خواص سماق، از بین بردن سلولهای سرطانی و .. است. در این مطلب با فواید و خواص سماق آشنا شوید. به معجزه سماق ایمان بیاوریم!‏ - روزنامه اطلاعات www.ettelaat.com/etiran/?p=102055‎Cached Similar7 فوریه 2015 ... در این جا شما را با معجزات سماق آشنا می‌کنیم تا شاید به این بهانه سماق ... پزشکان طب سنتی می‌گویند سماق خواص ضدمیکروبی بسیار قوی دارد و به همین ...