مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ...

[ad_1]

ماهنامه سفره ایرانی: جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او نکاتی مهم و کلیدی که هر زن خانه داری باید آنها را بداند، به شما یادآوری کرده است. این نکات را خوب به یاد بسپارید.

 

 نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و...

سوفله


سوفله درواقع نوعی کیک سبک است که در فر تهیه می شود. سوفله از یک فعل در زبان فرانسه مشتق می شود که به معنای پف کردن و بالا آمدن مواد می باشد. هر سوفله حداقل از دو ماده اصلی تشکیل می شود. یکی پوره و سسی که از کرم و خامه تشکیل می شود و دیگری سفیده تخم مرغ زده شده که همان مرنگ یا پفک است.


اگر سوفله غذایی باشد، سیب زمینی، ژامبون، سبزیجات، مرغ و... برای ایجاد تنوع در مزه و طعم به آن افزوده می شود. سوفله را در انواع ظروف قابل استفاده در فر می توان تهیه کرد ولی به صورت سنتی در ظرف گرد چینی به نام رامکین که کف صاف دارد تهیه و مستقیما سرو می شود.

سس چیمی چوری


چیمی چوری نوعی سس آرژانتینی است که با گوشت گریل شده (استیک) سرو می شود. برای تهیه این سس حدود 60 گرم برگ جعفری خردشده، یک دوم قاشق چای خوری ارگانوی تازه یا خشک، 2 حبه سیر، یک عدد پیاز کوچک خردشده و یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز پودر شده را در غذاساز ریخته و با هم ترکیب کنید.


2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون، آب نصف یک عدد لیمو سنگی و 2 قاشق چای خوری سرکه بالزامیک را اضافه کرده و نمک و فلفل بزنید. مواد را دوباره در غذاساز مخلوط کرده و سپس سس را سرو کنید.

آب اضافی سبزیجات را بگیرید


آب اضافی سبزیجات در یک تابه داغ بخار ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر اجازه ندهید اسفناج پس از شستن خشک شود، هنگام تفت دادن آن در تابه بخار ایجاد می شود و اسفناج به جای ترد و براق بودن له و آب پز می شود. علاوه بر این هنگامی که آب سرد با روغن داغ تماس پیدا کند باعث پاشیدن روغن به بیرون ظرف می شود. پس اجازه دهید سبزیجات کاملا خشک شده و آب آنها گرفته شود.

مدت زمان مرینیت کردن گوشت و سبزیجات


تنها یک الی دو ساعت زمان برای مرینیت کردن (مزه دار کردن) ماهی و میگو کافی است. در صورتی که چاشنی مرینیت بسیار ترش و اسیدی باشد، این زمان نباید بیش از 20 دقیقه باشد. 30 دقیقه الی یک ساعت زمان خوبی برای مزه دار کردن سبزیجات است. برای گوشت قرمز و مرغ هرچه زمان مرینیت بیشتر باشد بهتر است و یک شبانه روز خواباندن مواد در چاشنی ها بسیار توصیه می شود.

سیر را زود اضافه نکنید


سیر در کمتر از یک دقیقه برشته و طلایی می شود. بنابراین آن را نزدیک پایان فرایند پخت اضافه کنید. سیر اسلایس شده نسبت به سیر ریز خردشده دیرتر طلایی و برشته می شود.

گوشت را بلافاصله پس از پخت برش ندهید


هنگامی که گوشت داغ است، رشته های ماهیچه منقبض شده و آب گوشت پخش می شود. اگر گوشت را بلافاصله برش دهید، آب گوشت روی سطح برش می ریزد. اجازه دهید گوشت پس از پخت استراحت کند و کمی خنک شود.


گوشت را در فویل بپیچید و کنار بگذارید تا بیش از حد گرمای خود را از دست ندهد. مرغ درسته و برش های بزرگ گوشت کبابی حداقل 15 دقیقه و بوقلمون حدود 30 دقیقه پس از پخت به استراحت نیاز دارند. برش های کوچکتر گوشت از جمله استیک به 5 الی 10 دقیقه زمان نیاز دارند. به یاد داشته باشید که هنگام برش دادن استیک و تکه های بزرگ گوشت حتما برخلاف جهت رگه ها و بافت گوشت این کار را انجام دهید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نکاتی که باید درباره دوره آموزشی …احتمالاً مستحضرید که بنده از ابتدای تیر ماه به دوره آموزشی سربازی اعزام شدم و اکنون هجده راز که زنان باید درباره ی مردان بدانندهجده راز که زنان باید درباره ی مردان بدانندبدبختی های یک زن چاق بدبختی های یک زن چاق در خصوص نگاههای غلط نسبت به مشکل چاقی می نویسمآموزش خانه داری ، نکات خانه داری مفید سایت خانه داری خانه داری و تزئیناتخانه داری وخلاقیتخانه داری و آشپزیخانه داری در هتلخانه داری هتل ویژگی لازم برای یک ازدواج موفقمبحث ازدواج از جمله مسائلی است که آحاد جامعه با آن درگیر هستند هر مکتب و دینی برای این گیاهانی که به خانه شما زیبایی می دهندگیاهانی که به خانه شما زیبایی می دهند اگر می خواهید خانه تان پر از گل ها و گیاهان آنچه باید بدانیم ولی نمی دانیمعلت اینکه شب باید مودم را خاموش کنیم چیست؟درست است که هنوز این موضوع به طور کامل و وظایف شوهر نسبت به زن سرپرستی خداوند حکیم در قرآن کریم می فرمایند الرّجالُ قوامون علی النساء مردان رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانندو همچنین این را هم اضافه کن که آقایان محترم خانمها دوست ندارن با صدها زن دیگه در سایت تخصصی بانوانبسیار عجیب تولد یک بچه با عدد انگشت نوزاد بیست و شش انگشتی میانماری در کتاب نکاتی که باید درباره دوره آموزشی سربازی بدانید « آفتابگردان » به عنوان یک کانون مجازی با هدف فراهم کردن ‎محیطی لذت‌بخش، علمی و مفید و هجده راز که زنان باید درباره ی مردان بدانند عمل زیبایی واژن و هرآنچه که میخواهید درباره آن بدانید مهمترین نکاتی که باید درباره عمل بدبختی های یک زن چاق بدبختی های یک زن چاق در خصوص نگاههای غلط نسبت به مشکل چاقی می نویسم آموزش خانه داری ، نکات خانه داری مفید سایت خانه داری، آکا خانه داری و تزئیناتخانه داری وخلاقیتخانه داری و آشپزیخانه داری در هتلخانه داری هتلخانه ویژگی لازم برای یک ازدواج موفق مبحث ازدواج از جمله مسائلی است که آحاد جامعه با آن درگیر هستند هر مکتب و دینی برای این امر گیاهانی که به خانه شما زیبایی می دهند گیاهانی که به خانه شما زیبایی می دهند اگر می خواهید خانه تان پر از گل ها و گیاهان آپارتمانی آنچه باید بدانیم ولی نمی دانیم علت اینکه شب باید مودم را خاموش کنیم چیست؟درست است که هنوز این موضوع به طور کامل و علمی ثابت وظایف شوهر نسبت به زن سرپرستی خداوند حکیم در قرآن کریم می فرمایند الرّجالُ قوامون علی النساء مردان، سرپرست و رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند و همچنین این را هم اضافه کن که آقایان محترم خانمها دوست ندارن با صدها زن دیگه در ارتباط



لینک منبع :نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ...

نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و-‎Cached19 فوریه 2017 ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او در اینجا نکاتی در ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و-‎Cached19 دسامبر 2016 ... جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او نکاتی مهم و کلیدی که هر زن خانه داری باید آنها را بداند، به شما ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... - آفتاب www.aftabir.com/.../نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و‎Cached20 فوریه 2017 ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و. جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او در اینجا نکاتی در ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/news/.../نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و- 22 دسامبر 2016 ... جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او نکاتی مهم و کلیدی که هر زن خانه داری باید آنها را بداند، به شما ... آنچه خانم خانه دار باید بداند - سری دوم - بیتوته www.beytoote.com/housekeeping/.../should-second-women.html‎Cached Similarاسرار خانه داریمهارتهای زندگیآنچه خانم خانه دار باید بداند - سری دوم ... برای این‌که چربی‌های داخل مایکروفر از بین برود، می‌توانید یک پیمانه جوش شیرین و مقداری آب را داخل ... پرتال جامع بهدونی | نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و www.behdooni.ir/fa/cook/842/نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و- نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و. جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او در اینجا نکاتی در زمینه آشپزی در ... کتاب : 50 نکته ریز خانه‌داری: آنچه که یک خانم خانه‌دار باید بداند - ویستا vista.ir/.../50-نکته-ریز-خانه‌داری-آنچه-که-یک-خانم-خانه‌دار-باید-بداند‎Cached Similar50 نکته ریز خانه‌داری: آنچه که یک خانم خانه‌دار باید بداند ... خانه‌داری و موفقیت یک زن خانه‌دار · خانواده موفق: نکاتی طلایی پیرامون همسرداری، خانه‌داری، فرزندداری ... اسرار خانه‌داری، یا، آنچه یک زن خانه‌دار باید بداند : صرفه‌جوئی در وقت و هزینه همراه با سرعت . زیباترین خانم خانه دار - تبیان article.tebyan.net/305029/زیباترین-خانم-خانه-دار‎Cached30 سپتامبر 2015 ... یک خانم خانه دار باید بداند که مهمترین فرد در زندگیش ، باید خودش باشد، او ... ما در اینجا توصیه هایی داریم که می تواند شما را زیباترین زن خانه دار کند:. میهن مگ - نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... https://mihanmag.com/.../نکاتی_که_یک_زن_خانه_دار_باید_بداند_و_...‎Cached19 دسامبر 2016 ... او نکاتی مهم و کلیدی که هر زن خانه داری باید آنها را بداند، به شما یادآوری کرده ... تنها یک الی دو ساعت زمان برای مرینیت کردن (مزه دار کردن) ماهی و میگو ... نکاتی که یک زن خانه دار باید بداند و ... - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../نکاتی-که-یک-زن-خانه-دار-باید-بداند-و‎Cached19 دسامبر 2016 ... جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او نکاتی مهم و کلیدی که هر زن خانه داری باید آنها را بداند، به شما ...