مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید

[ad_1]


«جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با این توجیه جنابعالی که پزشکان درآمدی برای بیمارستان ها ایجاد می‌نمایند و باید بخشی از آن را تحت عنوان کارانه به آن‌ها بازگرداند و این حق آن‌هاست؛ مراتب زیر را به استحضار می رساند:

پزشکان هیأت علمی که مصداق آن مقام محترم برای تولید در آمد برای بیمارستان‌ها محسوب می‌شوند، حقوقی را در حدود 7 تا 15 میلیون به صورت ماهیانه تحت عنوان هیأت علمی دریافت می‌کنند و با دریافت این مبلغ موظفند 44 ساعت در هفته در بیمارستانها و مراکز دانشگاهی حضور و فعالیت داشته باشند اما در حال حاضر متأسفانه حضوری کمرنگ و آن‌هم غیر مؤثر دارند.

این در حالی است که مالکیت بیمارستان ها متعلق به دولت است، حقوق ماهیانه همین حضرات و بقیه گروه ها و کادر بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می شود. هزینه‌های مربوط به آب، برق، گاز و تلفن از محل بودجه دولتی پرداخت می شود و همچنین تجهیزات و وسایل مورد نیاز نیز توسط دولت تامین می شود.

از سوی دیگر ویزیت بیماران و عمل های جراحی، پیگیری ها و در حقیقت بار اصلی درمان بر دوش انترن‌ها و رزیدنت ها سنگینی می نماید، مراقبت های قبل و بعد از عمل، آزمایشات و گرافی ها و بقیه امور هم با تلاش شبانه روزی کادر پرستاری و پیراپزشکی انجام می شود.

حال پاسخ دهید باکدام منطق؛ پزشکی با حضور چند ساعت در هفته و آنهم به صرف نظارت بر اعمال جراحی بایستی تا 65 درصد درآمد حاصله از حق العمل ها را، حق خود بداند.

جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، حضرتعالی در شیوه کسب درآمد در بخش خصوصی از توانمندی، تخصص، تجربه و مهارت بالایی برخوردار و به راه و رسم آن کاملاً آگاه هستید.

همین پزشک متخصص هیأت علمی که در بخش دولتی نقش تشریفاتی دارد و از عنوان هیأت علمی‌اش جهت کسب در آمد بیشتر در بخش خصوصی استفاده می‌نماید، در بیمارستان خصوصی نه حقوقی ماهیانه دریافت می‌نماید و نه از مزایای فرصت تحصیلی، مزایای خاص دیگر و ... بهره مند است اما همه بیماران را شخصاً مورد عمل جراحی قرار می‌دهد و هم خودش ویزیت‌ها را آن هم به نحو مناسب انجام داده و با احترام پاسخگوی بیمار است و بابت این امور هم حدود 20% حق العمل به وی تعلق می‌گیرد حتی در برخی مراکز درمانی کمتر از این مقدار نیز دریافت می کنند.

سؤال اینجاست که پزشکان هیأت علمی در بخش خصوصی با عملکردی با کیفیت بالا این میزان درصد و در بخش دولتی به صرف ممهور کردن پرونده ها تا 65% حق العمل را دریافت می نمایند و اصلاً آن حقوق 15 تا 19 میلیون تومانی هیأت علمی را بابت چه چیزی دریافت می نماید؟

شما خود بهتر می دانید بنگاه داری هم اصولی دارد، از نگاه اقتصادی برای تولید؛ بخشی از درآمد بابت سرمایه گذاری، بخشی برای حقوق کارکنان، بخشی برای تجهیزات، بخشی برای بازاریابی و بخشی هم برای هزینه های جاری باید صرف شود و پس از کسر هزینه ها از درآمدها، سود و یا زیان حاصل می شود.

آیا مسئولین وزارت بهداشت محاسبه کرده اند با این ترتیب چقدر بیمارستان های دولتی دچار زیان شده اند و آیا از نظر مدیریتی و اقتصادی تمامی بیمارستان های دولتی ورشکسته نیستند؟ و آیا هزینه ها برای خدمت تمام شده در بخش دولتی بیشتر از خصوصی نیست؟ و چه سیستمی مسئول این زیان است و آیا مردم یا دولت باید تاوان ضعف و بی کفایتی مسئولین را پرداخت نمایند؟

آیا به بهانه های واهی ایجاد در آمد برای بیمارستان ها، باید پرداخت های چند ده و چند صد میلیون تومانی به گروهی خاص پرداخت شود؟ و مرتباً این پرداخت ها هم انکار شود. حضرتعالی بهتر از همه از پرداخت های هنگفت نجومی، غیر متعارف و غیر معمول گروهی خاص اطلاع دارید ولی نمی دانم چرا دیگران را هم متهم به دروغ می نمائید!! و خود.....

وزیر محترم

طبق اظهارات مسئولین وزارت بهداشت بیش از 11 هزار میلیارد تومان معوقات بیمه ها به وزارت بهداشت و بیش از 5 هزار میلیارد تومان از معوقات مربوط به جزء حرفه ای پزشکان است و اگر پرداخت ها را متعارف و به حق می دانید چرا از دیگران می خواهید میزان دریافت ها را اعلام نمایند در حالیکه کلید قفل بسته سیستم پرداخت نزد خود شماست.

بیائید برای یک بار هم شده با صداقت میزان دریافتی پزشکان هیأت علمی را به صورت شفاف اعلام نمایید تا مردم به صورت مستند حرف های شما را باور کنند. با فرافکنی مشکلی حل نخواهد شد ولی متأسفانه مسئولین وزارت بهداشت سیستم پرداخت به پزشکان هیئت علمی را 7 قفله نموده اند که مبادا کسی از میزان پرداخت شان خدای ناکرده مطلع شود.

ولی دیر یا زود این تاریکخانه روشن خواهد شد و روسیاهی برای آنانی خواهد ماند که در عرض این مدت به هر شیوه ای برای حفظ قدرت دوران مسئولیت خود به هر وسیله ای متوسل شده اند.»

 

منبع: سلامت نیوز

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف حقوق و مزایا چند صد میلیونی برای آقای مدیرعاملبا زبان روزه سفسطه نکن بانک ها همه زیر نظر بانک مرکزی می باشند و بانک مرکزی یک مرجع عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه …عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه شکست ‌خورده محدودیت پرداخت در کشور تایلند مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …هاردی، انفجاری ترین بازیگر نسل خود، حالا برای خودش یک سریال تلویزیونی جدید، یک بچه گزارش فارس از دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری …گزارش فارس از دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری تلاش دشمن برای کشاندن جوانان به سمت فارس از کالبد شکافی پرونده امیرعباس گزارش می‌دهد …امیر عباس نوزاد ماهه مشهدی که با ضایعات مغزی به دنیا آمده بود فوت شد، اما این ماجرا بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان …بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری روزنامه مردم سالاری خبر فارسیهر چه بیشتر به انتخابات نزدیک تر می شویم بازار انتقادات در صحنه سیاست ورزی تشدید می شودوکیل پایه یک دادگستری تهرانرأی وحدت رویه شماره هیأت عمومی دیوان عالی کشور با موضوع نحوه تغییرکاربری اراضی ارتباط ایثارگران با رییس جمهور ایثار خبربا توجه به تاکید رییس جمهور در همایش افق رسانه، مبنی بر اینکه بدنبال مشورت با همه الف حقوق و مزایا چند صد میلیونی برای آقای مدیرعامل حبیبی در خصوص اسناد فوق و ماجرای حقوق چند صد میلیونی مدیرعامل این بانک در توضیحاتی به دانا الف عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه شکست ‌خورده عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه شکست ‌خورده محدودیت پرداخت در کشور تایلند ماجرای مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده گزارش فارس از دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری تلاش دشمن گزارش فارس از دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری تلاش دشمن برای کشاندن جوانان به سمت نسخه فارس از کالبد شکافی پرونده امیرعباس گزارش می‌دهد مرگ دلخراش امیر عباس نوزاد ماهه مشهدی که با ضایعات مغزی به دنیا آمده بود فوت شد، اما این ماجرا سنگ بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری به رئیس روزنامه مردم سالاری خبر فارسی سلام دیکتاتور به مرگ اکتبر معمر قذافی دیکتاتور فراری لیبی درحالی که از ناحیه دو پا زخمی وکیل پایه یک دادگستری تهران رأی وحدت رویه شماره هیأت عمومی دیوان عالی کشور با موضوع نحوه تغییرکاربری اراضی زراعی و ارتباط ایثارگران با رییس جمهور ایثار خبر با سلاماز بعضی بزرگان شنیده ایم که اگر کسی قصد رفتن به جبهه را داشته ودر راه بعللی نتوانسته



لینک منبع :برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید

دیر یا زود این تاریکخانه روشن خواهد شد /برای یک بار هم شده با صداقت ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950928001006‎Cached18 دسامبر 2016 ... دیر یا زود این تاریکخانه روشن خواهد شد /برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید. خبرگزاری فارس: دیر یا زود این ... سپید آنلاین دریافتی پزشکان هیات علمی را اعلام کنید sepidonline.ir/10270-دریافتی-پزشکان-هیات-علمی-را-اعلام-کنید.html‎Cached18 دسامبر 2016 ... پزشکان هیات علمی که مصداق آن مقام محترم برای تولید در آمد برای ... بیائید برای یک بار هم شده با صداقت میزان دریافتی پزشکان هیات علمی را ... برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید https://onvansho.ir/.../برای-یک-بار-هم-شده-با-صداقت-دریافتی-پزشکان-هیأت-علمی-را-اعلام-کنید.html برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید باربرای . پزشکان گیل تیتر اول سرمقاله نظام پزشکی از الف تا ی در شماره ۶۲ ماهنامه‌ پزشکان ... اخبار حقوق ماهیانه - صفحه شانزدهم - قطره www.ghatreh.com/news/tag/19288-حقوق%20ماهیانه/15/20 به یک منشی خانم با فن بیان بالا و مجرب با حقوق ماهیانه و پورسانت نیازمندیم میدان صنایع ... برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید روزنامه اعتماد95/6/11: دریافتی پزشکان کاهش می یابد - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3423374 1 سپتامبر 2016 ... پزشک عمومی همان میزان مالیاتی را می دهد که یک پزشک متخصص پرداخت می ... برخی دوستان به تعیین سقف درآمد برای پزشکان نظر داشتند که ما با ... از ابتدای امسال، اعتراض به دستمزد پزشکان با انتشار فیش حقوقی برخی اعضای هیات علمی دانشگاه ... کاهش دهد، این بار هم تصمیم گرفته شده تا درآمد پزشکان کم شود: بنابراین ... اقدام عجیب طارمی برابر مظاهری - ورزش 3 | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29826972 16 دسامبر 2016 ... زمانی که پرسپولیس صاحب موقعیت ضربه ایستگاهی شد، مهدی طارمی با ... برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید. تقویت روحیه اجتماعی کودکان+گزارش | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29898900 برای یک بار هم شده با صداقت دریافتی پزشکان هیأت علمی را اعلام کنید ... دکتر ولایتی: رازی قله پزشکی اسلامی است/ دکتر ستاری: امکان استفاده تجاری از ایده های ... خبرگزاری فارس vista.ir/net/1522772‎Cachedدبیر کل خانه پرستار خطاب به وزیر بهداشت در نامه‌ای نوشت: پزشکان هیأت علمی حقوقی را در حدود 7 تا 15 میلیون به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند و با دریافت این مبلغ ... دیر یا زود این تاریکخانه روشن خواهد شد /برای یک بار هم شده با صداقت ... akhbartop.com/165711/‎Cached... اخبار سیاسی , اخبار ورزشی , اخبار اقتصادی , اخبار فناوری , اخبار هنری , اخبار پزشکی , اخبار حوادث. تمامی اخبار توسط نرم افزار جستجوگر خبرسایت گردآوری شده و ... الف - ماجرای درآمد پزشکان ایرانی و آمریکایی/متخصصان ایرانی سالی ... alef.ir/vdceew8e7jh87fi.b9bj.html?402740‎Cached16 ا کتبر 2016 ... در واقع متوسط دریافتی متخصصان بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور کمتر .... متوسط درآمد اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی دانشگاه نه تنها هفت برابر ..... آقای جعفریان برای یکبار هم شده درد این جامعه را لمس کن و یکماه با یک میلیون ..... افکار عمومی چرا بحث جراحان را مطرح نمی کنید و ارقام آنها را اعلام نمیدارید.