مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد

[ad_1]

منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
محققان در نهایت موفق به شناسایی منبعی صوتی شدند که صدای آن توسط زیردریایی روباتیک از عمیق‌ترین گودال دریایی در جهان ثبت شده‌بود.

براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان پس از ماه‌ها حدس و گمان، دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ماریانا ضبط شده بود، صدای گونه‌ای جدید از وال‌های بی‌دندان است که تاکنون شنیده نشده‌بود و هنوز مشخص نیست این صدا چه معنایی می‌تواند داشته‌باشد.

به گفته محققان دانشگاه اورگان، این صدایی بسیار مجزا و منحصر‌به‌فرد است که از پنج  طیف مختلف صوتی، از صدای فلزی گرفته تا صداهای زیستی تشکیل شده‌است. فرکانس این صدا از 38 هرتز تا 8000 هرتز متغییر است. انسان تنها قادر به شنیدن فرکانس 20 تا 20000 هرتز است، و محققان می‌گویند موفق به شناسایی هیچ منبع انسانی یا زمین‌شناسی برای این صدا نشده‌اند.

این صدا که برای ماه‌ها به معمایی بزرگ تبدیل شده‌بود، شبیه به صدای منابع انسانی ناشی از رفت و آمد کشتی‌ها یا استفاده از سلاح‌های زیر دریایی نبوده‌است و همچنین به نظر نمی‌آید منشا آن زمینی باشد، برای مثال به واسطه وقوع زلزله یا شکستن تکه‌های یخی ایجاد شده‌باشد.

این صدای مرموز چندین‌بار در بخش یادبود ملی مارین گودال ماریانا، بخشی 246 هزار کیلومتری از گودال ماریانا در گوام، ضبط شده‌است. با این همه این صدا شباهت زیادی به صدای ضبط شده در سد مرجانی در استرالیا دارد که در سال 2001 ضبط شده‌است و منبع آن وال‌های مینک بوده‌اند.

براساس شباهت میان فرکانس و ساختار، محققان احتمال می‌دهند این دو صدا که منبع یکی از آنها مشخص است، منبعی واحد داشته‌باشند: نهنگ‌های مینک. نهنگ‌های مینک کوتوله زیرشاخه گونه‌ای دیگر به نام نهنگ‌های مینک معمولی هستند که به خانواده بزرگتر نهنگ‌های بی‌دندان تعلق دارند.

با این‌همه بخشی از معما همچنان حل نشده باقی می‌ماند. زیرا نهنگ‌ها این صدا را تنها در فصل جفت‌گیری از خود ایجاد می‌کنند، اما صدای ضبط شده در گودال ماریانا در تمام طول سال شنیده می‌شود. از این رو محققان امیدوارند با اجرای تحقیقات بیشترعامل اصلی ایجاد این صدای مرموز را کشف کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید …حقیقتعجیبدرموردهمانطور که احتمالا در کتاب‌های جغرافیایی خوانده‌اید، حدود درصد از سطح کره زمین حقیقت عجیب در مورد اقیانوس که احتمالا نمی‌دانید گجت نیوز حقیقتعجیبدرمورد همانطور که احتمالا در کتاب‌های جغرافیایی خوانده‌اید، حدود درصد از سطح کره زمین پوشیده



لینک منبع :منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد

منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355956‎Cached19 دسامبر 2016 ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد. دانش > دانش - همشهری آنلاین: محققان در نهایت موفق به شناسایی منبعی صوتی شدند که صدای آن توسط ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/19/1580900‎Cached19 دسامبر 2016 ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد. دانش,آبزیان,حیوانات. همشهری آنلاین: محققان در نهایت موفق به شناسایی منبعی صوتی شدند که صدای آن توسط ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد | سایت خبری کرج رسا karajrasa.ir/منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا-کشف-شد/‎Cached19 دسامبر 2016 ... به گزارش کرج رسا، براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان پس از ماه‌ها حدس و گمان، دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا-کشف/.../6132401/ 19 دسامبر 2016 ... براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان پس از ماه ها حدس و گمان، دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ماریانا ضبط شده بود، ... کشف منبع صدای مرموز گودال ماریانا - بهزاد cnc https://behzadcnc.com/کشف-منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا/‎Cached24 فوریه 2017 ... براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان پس از ماه‌ها حدس و گمان، دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ماریانا ضبط شده بود، ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/5388360/منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا-کشف-شد 19 دسامبر 2016 ... براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان پس از ماه‌ها حدس و گمان، دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ماریانا ضبط شده بود، ... منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد | محققان در نهایت موفق - قطره www.ghatreh.com/news/nn35124691/منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا-کشف 19 دسامبر 2016 ... محققان در نهایت موفق به شناسایی منبعی صوتی شدند که صدای آن توسط زیردریایی روباتیک از عمیق ترین گودال دریایی در. هرلحظه، منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد harlahze.com/اخبار-علم-و.../منبع-صدای-مرموز-گودال-ماریانا-کشف-شد 19 دسامبر 2016 ... براساس گزارش دیسکاوری دانشمندان پس از ماه ها حدس و گمان دریافتند صدای مرموزی که توسط زیردریایی خودکار در اعماق گودال ماریانا ضبط شده بود ... دانشمندان موفق به ضبط صدای نهنگ شدند - onvansho onvansho.ir/result/دانشمندان-موفق-به-ضبط-صدای-نهنگ-شدند.html منبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد. موفق به شناسایی منبعی صوتی شدند که صدای آن که به خانواده بزرگتر نهنگ . الف دانلود نرم افزار ضبط مکالمات در اندروید لحظه ... فروش در اورگان تحت 20000 - در ایران تمام راه را با راه مشاور سنگ شکن www.faceat.in/Feb-21/فروش-در-اورگان-تحت-20000/‎Cachedمنبع صدای مرموز گودال ماریانا کشف شد آفتاب. 19 دسامبر 2016 . به گفته محققان دانشگاه اورگان، این صدایی بسیار مجزا و منحصر‌به‌فرد است که از . انسان تنها قادر به ...