مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها

[ad_1]

یک تیم بین‌المللی از دانشمندان برای نخستین بار موفق به شناسایی ژنی برای سفید شدن موها شده‌اند که تائید می‌کند این خصوصیت از یک ترکیب ژنتیکی برخوردار بوده و تنها عوامل محیطی باعث آن نمی‌شوند.

 به گزارش مشرق، این تحقیق به بررسی جمعیتی بالغ بر 6000 نفر با تبار متفاوت در سراسر آمریکای لاتین پرداخت تا ژن‌های جدید مرتبط با رنگ، سفید شدن، تراکم و شکل مو را شناسایی کند.

ژن IRF4 در رنگ موها ایفای نقش می‌کند اما این نخستین باری است که ارتباط آن با سفید شدن موها شناسایی شده است. این ژن در تنظیم کردن تولید و ذخیره رنگدانه ملانین رنگ مو، پوست و چشم دخیل است.

سفید شدن مو در اثر غیبت ملانین در موها روی می‌دهد از این رو می‌خواستند نقش IRF4 را در این فرآیند شناسایی کنند. درک چگونگی تاثیرگذاری این ژن بر سفید شدن موها می‌تواند به توسعه برنامه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی کمک کند که ظاهر مو را با کند کردن یا متوقف کردن سفید شدن موها تغییر می‌دهند.

یک ژن دیگر موسوم به PRSS53 نیز که بر فر شدن موها تاثیر می‌گذارد، توسط مرکز علوم پوست دانشگاه برادفورد به عنوان بخشی از این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.

این محققان همچنین ژنهای مرتبط با موی دیگری از جمله EDAR را برای ضخامت ریش و شکل مو، ژن FOXL2 برای ضخامت ابروها و PAX3 را برای شیوع ابروی پیوسته شناسایی کردند.

این تحقیق در مجله Nature Communications منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن وبلاگ حقوقی راحله عزیزیپلیس علمی کشف علمی جرائم علومی که مرتبط به جرم و بزهکاری هستند و دستگاه قضائی را در زیست شناسی امواج مغزی، مانند سایر امواج، با فرکانس و دامنه شان اندازه گیری می شوند چهار گروه از اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه … پونه را له کرده سپس آنرا با روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت سه روز در مقابل نور خورشید دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار هماتولوژی ─≡Ξ║ علوم آزمایشگاهی ║Ξ≡─هماتولوژیفرآیند درمان لوسمی برای هر شخص معین با شرایط بیماری وی مرتبط است و الگوهای درمان مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های مرتبط اثرات مخرب مصرف توام الکل و دارو برای چه با مصرف الکل زندگی را به خود تلخ کنیم از حیوانات …پیتون فرشی این مار استرالیایی ، در شب به شکار می پردازد او با کمین کردن بر روی زمین یا



لینک منبع :کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها

کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - ایسنا www.isna.ir/news/.../کشف-نخستین-ژن-مرتبط-با-سفید-شدن-موها‎Cached6 آوریل 2016 ... یک تیم بین‌المللی از دانشمندان برای نخستین بار موفق به شناسایی ژنی برای سفید شدن موها شده‌اند که تائید می‌کند این خصوصیت از یک ترکیب ... کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../کشف-نخستین-ژن-مرتبط-با-سفید-شدن-موها‎Cachedیک تیم بین‌المللی از دانشمندان برای نخستین بار موفق به شناسایی ژنی برای سفید شدن موها شده‌اند که تائید می‌کند این خصوصیت از یک ترکیب ژنتیکی برخوردار ... Images for کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/.../کشف-نخستین-ژن-مرتبط-با-سفید-شدن-موها به گزارش نامه نیوز، این تحقیق به بررسی جمعیتی بالغ بر 6000 نفر با تبار متفاوت در سراسر آمریکای لاتین پرداخت تا ژن‌های جدید مرتبط با رنگ، سفید شدن، ... نتایج تحقیقات / کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=18372‎Cached7 آوریل 2016 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا: یک تیم بین‌المللی از دانشمندان برای نخستین بار موفق به شناسایی ژنی برای سفید شدن موها شده‌اند که ... کشف ژن سفید کننده مو - سوک sook.ir/fa/news/185801/کشف-ژن-سفید-کننده-مو‎Cachedدانشمندان برای نخستین بار ژنی را شناسایی کردند که موجب سفیدشدن موی سر انسان ... دادند تا ژن‌های جدید مرتبط با رنگ، سفید شدن، تراکم و شکل مو را شناسایی کند. کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1460030640771649 کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - عصر ایران. ژن مرتبط با سفیدشدن مو شناسایی شد - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/.../ژن-مرتبط-با-سفیدشدن-مو-شناسایی-شد‎Cachedژن IRF4 در رنگ موها ایفای نقش می‌کند اما این نخستین باری است که ارتباط آن با سفید شدن موها شناسایی شده است. این ژن در تنظیم کردن تولید و ذخیره رنگدانه « ملانین» ... کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها - میزان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/16448625 7 آوریل 2016 ... کشف نخستین ژن مرتبط با سفید شدن موها. خبرگزاری میزان- یک تیم بین المللی از دانشمندان برای نخستین بار موفق به شناسایی ژنی برای سفید ... کشف نخستین ( اولین ) ژن مرتبط با سفید شدن موها | سرزه www.serze.com/نخستین-اولین-مرتبط-سفید-موها-678191/ 8 آوریل 2016 ... این تحقیق به بررسی جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر با تبار متفاوت در سراسر آمریکای لاتین پرداخت تا ژن‌های جدید مرتبط با رنگ، سفید شدن، تراکم و ...