مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهم‌ترین قاتل کلیه ها کدامند؟

[ad_1]

یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایع‌ترین علل تخریب کلیه به شمار می‌رود و تغییر روش در سبک زندگی و تغذیه، همچنین یادگیری فرهنگ مصرف صحیح مواد غذایی در حفظ سلامت کلیه‌ها بسیار موثر است.

به گزارش مشرق، دکتر امیر ایجادی با اشاره به اینکه بیماری‌های کلیوی به دو گروه بزرگ تقسیم می‌شود، افزود: بیماری های نسج کلیه باعث می شود این عضو بدن وظایف ذاتی خود را انجام ندهد و منجر به تضعیف آن شود. برخی عوامل نیز مانند تومورها، ضایعات و سنگ در کار کلیه ها اختلال ایجاد می کند.

این فوق تخصص کلیه یادآور شد: گروه دوم بیماری های کلیه با روش های جراحی قابل رفع است. در واقع گروه اول نیاز به اقدامات ویژه درمانی دارد، اما گروه دوم که در کشور ما شایع تر است، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: از هر چهار نفر، یک نفر به بیماری فشار خون مبتلا می شود، در حالی که ممکن است فرد از بیماری خود اطلاع نداشته باشد.

ایجادی خاطرنشان کرد: فشار خون یکی از علل مهم نارسایی کلیه بوده و در عین حال از عوامل افزایش فشار خون نمک نیز به حساب می آید. از طرفی سرانه مصرف نمک در کشور ما خیلی زیاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف نمک در ایران بسیار بالاست، تاکید کرد: علاوه بر مصرف نمک، مصرف شکر نیز بالاست و طبق آمارها، مرگ و میر بر اثر نمک در کشور از ماده مخدر هروئین زیادتر است. بنابراین باید نسبت به این موضوع حساس بود.

ایجادی اظهار داشت: ۵۰ درصد افراد در کشور افزایش وزن دارند. البته مشخص شده که چربی بافتی فعال است و موادی ترشح می کند که باعث افزایش فشار خون می شود و در نهایت منجر به مقاومت به دیابت و انسولین خواهد شد.

به گفته این متخصص بیماری های کلیه، تغییر روش زندگی در حفظ کلیه بسیار موثر است. بنابراین ما باید فرهنگ مصرف را تغییر دهیم.

عوارض مصرف نکردن آب بر سلامت کلیه‌ها

ایجادی تصریح کرد: در کل، ما افرادی هستیم که عادت به تشنه نگهداشتن خود داریم، در حالی که حتی در سردترین روز زمستان نیز همه ما حدود ۸۰۰ سی سی، معادل چهار لیوان آب را به صورت تعریق مخفی از دست می دهیم. بنابراین مصرف نکردن آب و مایعات باعث می شود که ادرار غلیظ شده و غلظت ادرار می تواند در افرادی که زمینه مثبتی دارند، موجب تولید سنگ کلیه شود.

وی همچنین به ضرر مصرف نمک اشاره کرد و افزود: هر چقدر نمک مصرف شود، سدیم بیشتری نیز مصرف می شود. منهای عوارض فشار خون باید بدانیم سدیم زیادی که مصرف شده باید به همان مقدار نیز دفع شود. حال هر چقدر سدیم بیشتری دفع شود، در کنار آن دفع کلسیم هم زیاد می شود. بنابراین وقتی دفع کلسیم زیاد شود، افزایش سنگ های ادراری و کمبود کلسیم به وجود می آید.

۵۰ درصد ایرانی‌ها کمبود ویتامین D دارند

این پزشک فوق تخصص در حوزه بیماری های کلیوی افزود: متاسفانه ما کمتر فرد بالای ۴۰ سالی را می بینیم که درد استخوان نداشته باشد. نیمی از ایرانی ها از اختلال کمبود ویتامین دی رنج می برند.

وی تصریح کرد: ما نمک زیادی مصرف می کنیم که این مساله باعث فشار خون، نارسایی کلیه، افزایش دفع کلسیم و نرمی استخوان می شود.

ایجادی یادآور شد: ما باید بدانیم که هر چقدر کلسیم مصرف کنیم تا قبل از بلوغ، ذخیره ای برای زمان میانسالی ما خواهد بود. از طرفی با توجه به اینکه سن بلوغ پایین آمده، بخاطر استرس ها و شرایط نامناسب نیز ممکن است که خانم ها زودتر یائسه شوند . بنابراین خانواده ها باید فرهنگ مصرف مواد غذایی را تغییر دهند و اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مسایل حل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت چکاب (معاینه دوره ای) افراد به طور مداوم خاطرنشان کرد: اگر چنانچه هر فردی در طول سال، یک یا دوبار آزمایش خون و ادرار بدهد، این مساله باعث می شود تا از ابتلا به بسیاری از بیماری های احتمالی پیشگیری شود.

منبع :​سلامت آنلاین



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مهمترین قاتل کلیه ها کدامند؟ یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایعترین علل تخریب کلیه به شمار میرود و تغییر روش در سبک ...تلکس دولت بهار: مهمترين قاتل كليه ها كدامند؟ یکشنبه، 15 فروردین 1395 - 12:25 کد خبر: 239736. دولت بهار: يك فوق تخصص كليه و مجاري ادرار گفت: ديابت و فشار ...مهمترین قاتل کلیه ها کدامند؟ یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و.3 آوريل 2016 ... مهمترين قاتل کليه ها کدامند 161 . مهمترین قاتل کلیه ها کدامند؟ - باشگاه ...3 آوريل 2016 ... مهمترین قاتل کلیه ها کدامند؟ یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون، از جمله شایعترین علل تخریب کلیه به شمار میرود و تغییر ...3 آوريل 2016 ... جدید ترین سیستم افزایش بازدید سایت و وبلاگ. لایک فیس بوک و اینستاگرام و تیوتر و پلاس. و ده ها شبکه اجتماعی دیگر. سیستم افزایش بازدید ...3 آوريل 2016 ... یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون، از جمله شایعترین علل تخریب کلیه به شمار میرود و تغییر روش در سبک زندگی و تغذیه ...مهمترین قاتل کلیه ها کدامند؟ تاریخ : ۱۵ام فروردین ۱۳۹۵; موضوع : ... بیوگرافی نویسنده mahsan. مشاهده تمامی 18167 پست mahsan. مطالب مشابه با این مطلب. برچسب ها ...خودروسازی ها به حد کافی قیمت های خود را در سال های گذشته انجام داده و اگر سالها نیز قیمت خود را افزایش ندهند، آنقدر سود کرده اند که نیاز به افزایش قیمت نداشته باشند.مهمترین قاتل کلیه ها. سلامانه : یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایع ترین علل تخریب کلیه به شمار می رود و تغییر روش در سبک ...


کلماتی برای این موضوع

وقتی کلیه ها نارسا می شوند کلیه‌ها دو عضوی هستند که در طرفین ستون مهره‌ها و در زیر قفسه سینه قرار گرفته اندانتقال آسان شماره تلفن ها مجله زندگی سالمیکی از مهم ترین چالش ها هنگام تعویض گوشی قدیمی، انتقال داده های مهم از گوشی قدیمی به نوع بیماری غدد فوق‌کلیوى غدد فوق‌کلیوى دو عضو هرمى شکل هستند که هر کدام از آنها روى یکى از کلیه‌ها قرار دارنددرمان گیاهی سنگ کلیه واقعیت دارد؟درمانگیاهیسنگکلیهبا سرد شدن هوا بسیاری از مشکلات کلیه عود می‌کند، چرا که افراد به دلیل تشنه نشدن مهم‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی در مردانبیماری‌های مهم این ناحیه از بدن را که تاثیر مهمی در کیفیت زندگی هر فرد می‌گذارد و حتی بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان خون آشام ها از کجا آمده اند خون آشام ها از کجا آمده اند قصه از کجا شروع شد افسانه خون آشام‌ها ریشه در سال‌های پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی حق گستربغیر از آنچه از مسئولیت پزشک که در پیش بیان شده می توان بر علیه پزشک به سبب افشای راز و جهت رفع گریه و بی تابی کودک این سوره را بخوانیدهمیشه ساعتی از روز را به خواندن و اجرای آیات الهی اختصاص دهید تا در زندگی خود نتایج ان بیماریهای زنان،بهداشت زنان،دانستنیهای زنان،دکتر …ظاهر لبیا های کوچک در هر خانمی شکل ویژه خود را دارند خیلی از خانم ها با لبیاهای سایز



لینک منبع :مهم‌ترین قاتل کلیه ها کدامند؟

مهم‌ترین قاتل کلیه ها کدامند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5552190/مهم‌ترین-قاتل-کلیه-ها-کدامند‎Cachedیک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایع‌ترین علل تخریب کلیه به شمار می‌رود و تغییر روش در سبک زندگی و تغذیه، همچنین یادگیری ... مهم‌ترین قاتل کلیه ها کدامند؟ - مجله رخ آنلاین rokhonline.com/?p=939 دکتر امیر ایجادی با اشاره به اینکه بیماری‌های کلیوی به دو گروه بزرگ تقسیم می‌شود ، افزود: بیماری های نسج کلیه باعث می شود این عضو بدن وظایف ذاتی خود را انجام ندهد ... بالاترین: مهمترین قاتل کلیه ها را بشناسید! - Balatarin https://www.balatarin.com/permlink/2017/5/16/4518692 16 مه 2017 ... مهمترین قاتل کلیه ها را بشناسید! ... یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایع‌ترین علل تخریب کلیه به شمار می‌رود. مهمترین قاتل کلیه ها - بهداشت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/38153002 14 مه 2017 ... مهمترین خواص گیاهان بهاری را بشناسید. برای کاهش فشار خون مفید است است. وی با اشاره به خواص گیاه "زو" گفت: این گیاه برای تنگی نفس و انواع ... جهان نیوز - راز سلامتی کلیه ها چیست؟ www.jahannews.com/analysis/479363/راز-سلامتی-کلیه-چیست 12 مارس 2016 ... در حالیکه سلامت کلیه ها و مراقبت از آنان در گرو چند راهکار ساده است. ... فشار خون بالا فقط به قلب و مغز آسیب می زند؛ در صورتیکه فشار خون بالا مهمترین عامل آسیب به کلیه است. ... نمک، چربی، غذای آماده و گوشت قرمز قاتل کلیه هستند. کار کلیه چیست؟ - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران و جهان ... www.tabnak.ir/fa/news/417932/کار-کلیه-چیست‎Cached20 جولای 2014 ... ... مصرف می‌کنیم از کلیه‌ها دفع می شوند بنابراین یک وظیفه کلیه‌ها تصفیه آب و ... این متخصص کلیه و مجاری ادرار اختلال ایمنی را مهمترین علت نارسایی کلیه در ... می‌کند پرهیز کند چرا که نمک قاتل کلیه به خصوص کلیه های نارساست. مقالات | سایت پزشکان ایران https://www.irpezeshkan.com/blog/articles/page/32/ قاتل کلیه ها مهم‌ترین قاتل کلیه ها را می شناسید؟ aks66 180x180. یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: دیابت و فشار خون ، از جمله شایع‌ترین علل تخریب کلیه به ... ترامپ سکوت در مورد قتل های اورگان را شکست - BBC Persian www.bbc.com/persian/world-40088910‎Cached29 مه 2017 ... "دن ردر" ژورنالیست مشهور آمریکایی پیشتر از آقای ترامپ خواسته بود در این مورد سکوت نکند چون این قتل ها "با روایتی که شما در کمپین خود ارائه می ... پایگاه خبری تحلیلی ساحل گمیشان - یاداشت www.sahelegomishan.ir/یاداشت.html?dayj=1&monthj=10&yearj... golestanema23 یک باور غلط که در میان مردم رواج یافته این که نوشابه برای افرادی که سنگ کلیه دارند مفید است. ... مهم‌ترین قاتل کلیه ها کدامند؟ چرا مردان خرید با زنان ... مشکلات خانوادگی مهمترین دلیل وقوع قتل در خراسان‌ شمالی - ایسنا www.isna.ir/.../مشکلات-خانوادگی-مهمترین-دلیل-وقوع-قتل-در-خراسان-شمالی‎Cached25 جولای 2017 ... رئیس پلیس آگاهی خراسان‌ شمالی گفت: مشکلات خانوادگی مهمترین دلیل وقوع ... کرد: سال گذشته نیز چهار فقره قتل در استان رخ داده بود که قتل ها کشف ...