مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند

[ad_1]

فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران کودکی افراد است، به طوری که در 25 درصد از کودکانی که به عفونت ادراری ساده مبتلا می شوند، احتمال اختلالات کلیوی در آینده افزایش می باید.

به گزارش مشرق، دکتر شهناز اتابک در آستانه روز جهانی کلیه (20 اسفند ماه) افزود: بسیاری از خانواده ها به دلیل سهل انگاری توجه چندانی به عفونت های ساده ادراری در کودکان نشان نمی دهند و همین امر باعث می شود که در سنین بالاتر مشکلات کلیوی در میان افراد بیشتر مشاهده شود.

به گفته دکتر اتابک، ابتلا به بیماری های کلیوی و یا نارسایی کلیه بدون علامت است و به واقع، هنگامی که بیمار مراجعه می کند، زمانی است که کارکرد کلیه او به زیر 50 درصد کاهش یافته است .

اتابک اظهار کرد: زمانی که کارکرد کلیه ها به زیر 10 درصد برسد، در واقع کلیه های بیمار از کار افتاده است و اگر کارکرد کلیه به 50 درصد رسیده باشد، بیمار علائمی همچون کم خونی، رنگ پریدگی، ضعف را به همراه دارد.

فوق تخصص کلیه و فشار خون توصیه کرد: افرادی که در خانواده های آنان نارسایی مزمن کلیوی دیده شده است باید هر شش ماه یکبار و افراد سالم هر سه سال یکبار برای آزمایش و بررسی از نظر کراتینین مراجعه کنند.

به گفته اتابک، با رسیدن به مرحله مشاهده علائم نارسایی کلیه مانند کم خونی، خستگی، اختلال تمرکز و بدخوابی، دیگر برای درمان خیلی دیر شده است .

وی با بیان این که کلیه کودکان حساس بوده و بیماری آنان باید به طور کامل تحت درمان قرار گیرد، توصیه کرد: بهتر است خانواده ها هر گونه تغییر در رنگ، بو و تکرر ادرار در کودکان را جدی بگیرند و با مشاهده تب بالا و طولانی مدت، بی قراری، درد زیر شکم کودک به مراکز درمانی برای انجام آزمایش ها مراجعه کنند.

این نفرولوژیست با بیان اینکه امروزه بیماری های مادرزادی افزایش یافته است، ادامه داد: استعمال سیگار روی جنین اثرات منفی دارد و کودکانی که از مادران سیگاری به دنیا می آیند، وزن کمتری دارند و در برابر صدمه و نارسایی کلیه ها آسیب پذیرند.

به گفته وی، وزن جنین با سلامت کلیه ها ارتباط تنگاتنگ دارد و تاثیر گذار است .
دکتر اتابک همچنین دیابت را شایع ترین علت نارسایی کلیه در جهان دانست و اظهارکرد: با کنترل دیابت می توان از بسیاری از موارد نارسایی کلیه پیشگیری کرد. همچنین فشار خون نیز از دیگر مواردی است که اگر تحت کنترل قرار نگیرد منجر به نارسایی کلیوی خواهد شد.

اتابک یادآور شد: بیماری های کلیوی از نظر اقتصادی و اجتماعی هزینه زیادی را بر سیستم سلامت کشور وارد می کند و اگر در زمینه پیشگیری از بیماری ها برنامه ها اصولی صورت گیرد، از بروز بسیاری بیماری ها و همچنین هرینه های آن کاسته خواهد شد.

این نفرولوژیست ادامه داد: تاکنون مرکز و کلینیک خاصی که بتوان بیماری دیابت و یا فشار خون بیماران را تحت کنترل دراورد، وجود ندارد و تنها 25 درصد از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند، فشار خون خود را تحت کنترل درمی آورند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


7 مارس 2016 ... دکتر شهناز اتابک در آستانه روز جهانی کلیه (20 اسفند ماه) افزود: بسیاری از خانواده ها به دلیل سهل انگاری توجه چندانی به عفونت های ساده ادراری در ...آخرین خبر های نایین و ایران در پایگاه خبری پبام نایین payamnaein.ir و یا کانالmafakhernaein@ فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به ...فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران کودکی افراد است، به طوری که در 25 درصد از کودکانی.والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند | پایگاه … ویژگیهای مرغ سالم; داروهایی که هر سه ثانیه یک نفر را میکشند; خمیر دندان را قورت ندهید ...9 مارس 2016 ... روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی،گردشگری،ورزش،مدل لباس،گالری عکس،روابط زناشویی،مدل آرایش،بیوگرافی ...مجاری ادراری مواد زائد را از بدن از جمله کلیه، میزنای (لوله باریک انتقال دهنده ادرار از کلیهها ... درباره کلیههای خود جدی بگیرید · ❖ والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند ...مجهز شدن به ابزارهای مقابله با این خطرها که خود از جنس تکنولوژی های مدرن هستند ... همراه در بین کودکان در حال افزایش است و به همین دلیل آموزش مناسب والدین به فرزندان خود ... استفاده بسیار زیاد از تبلت و گوشی می تواند خطرات مجازی زیادی به دنبال داشته باشد. .... کلیه حقوق این سایت متعلق به وب سایت رسمی سامانه نظارتی والدین می باشد.9 مه 2016 ... وی به عمل جراحی سنگ کلیه که چندی پیش در استان هرمزگان انجام داده است اشاره کرد و گفت: بیمار آقای ۲۴ ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند ...اگر هر دو والدين داراي ژن معيوب باشند به صورت شديد يعني ماژور ( Major ) و اگر يكي از ... آمد و اگر هم هنوز با مشكل تالاسمي روبرو نيستيد مراقب باشيد كه هرگز دچار آن نشويد . .... انجمن تالاسمي ايران براي رسيدن به اين اهداف ، كليه فعاليت هاي خود را در قالب سه ... اگر شما و شريک زندگيتان هر دو حامل تالاسمي مينور هستيد خطري براي فرزندان ...7 ا کتبر 2016 ... والدین امروزی به نسبت نسل های قبل وقت بیشتری را برای کودکان خود صرف می کنند. اهمیت زمان اختصاص ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند.


کلماتی برای این موضوع

سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر سبک های اصلی تربیتی دانشنامه فرزندنوزادوالدین آسان گیر والدین آسان گیر معتقدند که تنها عشق لازم است، از تنبیه کودک اجتناب می انجمن اولیاومربیان آموزش وپرورش ناحیه دو آموزش … بررسی مسائل و مشکلات برنامه های آموزش خانواده قویترین نرم افزار ردیابی ، مکان یابی و مانیتورینگ …مکان یابی و کنترل فرزندان دیگر نگران رفت و آمد فرزندان خود در بیرون از کانون گرم اصول تربیتی کودک زیر سال مرکز ملی …با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه ارسال پرسش وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی وبلاگ روانشناسی بیوشیمی آهن و بیماری های مرتبطمقدمه کم خونی یکی از بیماری های شایع در اغلب کشورهاست از نظر پاتوفیزیولوژی در مناطق الگوی اضافه وزن در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریمحاسبه میزان افزایش وزن سعی کنید وزن تان به صورت هفتگی و با معیار های مشخص شده مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …شمار زیادی از شهدای حله ایرانی وافغانستانی های مقیم ایران هستند قاتل نامرئی و ساعت کارت آوای سلامت صبا آیا میدانید مشترکین کارت …سلامت نیوزدبیر انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس هشدار داد مردم فریب شرکت‌های شبه



لینک منبع :والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند

ایرنا - والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند www.irna.ir/fa/News/81992869/‎Cached7 مارس 2016 ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند. تهران- ایرنا- فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - کودک و نوجوان - خانواده ... www.salamatnews.com/news/.../-والدین-مراقب-کلیه-های-فرزندان-خود-باشند 7 مارس 2016 ... فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران کودکی افراد است، به طوری که در 25 درصد از ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - پارسینه www.parsine.com/fa/.../والدین-مراقب-کلیه-های-فرزندان-خود-باشند‎Cached7 مارس 2016 ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند. فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/15190207 8 مارس 2016 ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند. فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - پارسینه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/15093417 7 مارس 2016 ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند ... این استاد دانشگاه ادامه می دهد: از عفونت های شایع در دوران کودکی، عفونت ادراری است که تنها علامت آن نیز تب ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - خوزنیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/15108196 7 مارس 2016 ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند. یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران کودکی افراد است ... ادامه خبر · جستجوگر ... والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند - پایگاه خبری تحلیلی خوزنیوز tnews.ir/news/007158966342.html‎Cached7 مارس 2016 ... فوق تخصص کلیه و فشار خون گفت: یکی از علل ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران ... والدین مراقب کلیه‌های فرزندان خود باشند. مجله تفریحی سرگرمی خشخش والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند ... kheshkhesh.ir/tag/والدین-مراقب-کلیه-های-فرزندان-خود-باشن/‎Cachedبرچسب: سلامت کلیه, کلیه, والدین مراقب کلیه های فرزندان خود باشند ... یکی از علت های ابتلا به اختلالات کلیوی، عفونت ادراری ساده در دوران کودکی... محبوب ها; تازه ها. حق و حقوق کودکان | dinarattigheter https://dinarattigheter.se/fa/حق-و-حقوق-شما/.../حق-و-حقوق-کودکان/‎Cachedقانون سوئد در مورد حق و حقوق کودکان چنین می گوید "کلیه کودکان زیر ۱۸سال باید تحت سرپرستی یک یا دو نفر بزرگسال قرار داشته باشند. ... سرپرستی یک کودک را برعهده داشتن به مفهوم برخی وظایف است، مثلاً باید برای کودک مراقبت و نگهداری، آسایش و تربیت مورد ... والدین حق دارند در برخی موارد برای فرزند خود تصمیم گیری کنند. ماجرای کشف جسد «کودک بدون چشم و کلیه» چیست؟ - فردا www.fardanews.com/.../ماجرای-کشف-جسد-کودک-بدون-چشم-و-کلیه-چیست‎Cached2 جولای 2017 ... چطور ممکن است که یک پدر و مادر حاضر به فروش فرزند خود شود؟ ... هشدار به والدین که مراقب فرزندان خود باشند، گفت: نهادهای نظارتی باید سلامت ... اقدام عجیبی لینکی با عنوان سرپرستی ایجاد کرد و آگهی های خرید نوزاد را در آن قرار می داد!