مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای تقویت حافظه صبح ها بدوید

[ad_1]

 

دانشمندان می گویند:

برای تقویت حافظه صبح ها بدوید

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸

 

دویدن

 

دویدن

 

دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه می دارد و این به دلیل هشیار شدن مغز برای تصمیم گیری و برنامه ریزی خوب و بهینه است.

به گزارش ستاره ها؛ بخشی از مغز که مسئول برنامه ریزی و تصمیم گیری است با دویدن فعال می شود. در گذشته اثبات شده بود که نواختن یک ساز موسیقی هم می تواند غشای پیشانی مغز را فعال کند اما این اولین بار است که این فعالسازی با دویدن نیز ارتباط دارد. همچنین دویدن می تواند به بهبود حافظه، قدرت توجه و هشیار ماندن حس ها کمک کند.

محققان دانشگاه آریزونا با مطالعه 11 دونده مرد 18 و 25 ساله و 11 مرد جوان دیگر که به گفته خودشان در سال گذشته هیچ فعالیت بدنی نداشتند به این نتایج رسید‌ند. تمرکز این تحقیق روی مردان به این دلیل است که مطالعه زنان به دلیل اثرهای ناشی از چرخه قاعدگی بر ذهن و بدن آنها دشوار است.

انجام آزمایش و مشاهداتی در مورد میزان فعالیت بدنی این مردان و تناسب هوازی آنها و نیز نتایج اسکن ام آر ای و سطح فعالیت مغز آنها نشان داد که با دویدن صبحگاهی آن نواحی از مغز که نیازمند سطح بالای تفکر است فعال‌تر شده است؛ اما همین ارتباط در مورد مردان منفعل تحقیق به دست نیامد. درواقع افزایش ارتباط میان مناطق مختلف مغز به تقویت حافظه و توانایی انجام چند کار هم‌زمان کمک می کند و نکته جالب این است که بخش هایی از مغز این دوندگان که به کمبود تمرکز و گردش افکار مرتبط است با کاهش فعالیت مواجه شد.

بااینکه این مطالعه نمی تواند با قطعیت ثابت کند که دویدن علت تفاوت های موجود در تفکر این مردان است و همچنین مشخص نیست که آیا تنها دویدن این اثرها را دارد یا ورزش هایی مثل دوچرخه سواری و شنا هم می تواند چنین باشد اما به گفته سرپرست این پژوهش، دویدن به هیچ وجه یک فعالیت ساده و پیش پا افتاده نیست و نیازمند مهارت های پیچیده و توانایی برای برنامه ریزی، نظارت و پاسخ به محیط و واکاوی خاطرات گذشته است که همه این‌ها با دویدن به دست می آید.

مرجع : شفقنا زندگی

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانلود کتاب کتاب جامعی درباره ورزش پایگاه دانلود …دانلودکتابکتابدر این کتاب مفید میخوانیم • ۱۰ تمرین ورزشی برای تقویت عضلات پا • ۱۰ تمرین ورزشی ساده آب کردن شکم سوزاندن چربی شکم همه چیز در باره …محصولات طبیعی برای درمان درد شکم تقویت عضلات شکم با حرکت ورزشی برای داشتن شکم صاف چه نگهداری از زانو و درمان زانو درد سایت پزشکان بدون مرزعلل عمده درد زانو و چگونگی درمان آن محققان اعلام کردند تقریبا نیمی از بزرگسالان حرکات کششی، تمرینات کششی حرکات کششیحرکات کششی مخصوص افزایش قدحرکات کششی برای افزایش قدحرکات کششی قبل از وبلاگ روانشناسی شفای درونبا وجود اینکه ممکن است تمرینات زیادی برای رویارویی با افراد منفی انجام داده باشیم دکتر بیژن فروغ ساییدگی کشکک زانوبرای مشاهده زمان مشاوره فیزیوتراپی روی لینک زیر کلیک کنید مشاوره رایگان تلفنی با وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …سلام مریم باباخانی روانشناس بالینی هستمامید است که خواندن مطالب این وبلاگ برای شما علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی …علت خستگی ، سستی و ضعف و خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه بر خستگی دائم ، علل آموزش بدن سازی و توضیح در مورد تغذیه مکمل هورمون … برای دریافت پاسخ، سوالات خود را در این صفحه فیسبوک مطرح نماییدرژیم لاغری دوهفته ای دکتر آزسلام از برنامه های مفیدتون واقعا متشکرمبرنامه هاتون برای تمام افراد خانواده مفیده دانلود کتاب کتاب جامعی درباره ورزش پایگاه دانلود رایگان کتاب دانلودکتاب در این کتاب مفید میخوانیم • ۱۰ تمرین ورزشی برای تقویت عضلات پا • ۱۰ تمرین ورزشی ساده ی آب کردن شکم سوزاندن چربی شکم همه چیز در باره شکم آکا محصولات طبیعی برای درمان درد شکم تقویت عضلات شکم با حرکت ورزشی برای داشتن شکم صاف چه بخوریم ؟ وبلاگ روانشناسی شفای درون با وجود اینکه ممکن است تمرینات زیادی برای رویارویی با افراد منفی انجام داده باشیم گاهی دکتر بیژن فروغ ساییدگی کشکک زانو برای مشاهده زمان مشاوره فیزیوتراپی روی لینک زیر کلیک کنید مشاوره رایگان تلفنی با متخصصین نگهداری از زانو و درمان زانو درد سایت پزشکان بدون مرز علل عمده درد زانو و چگونگی درمان آن محققان اعلام کردند تقریبا نیمی از بزرگسالان حداقل در حرکات کششی، تمرینات کششی حرکات کششیحرکات کششی مخصوص افزایش قدحرکات کششی برای افزایش قدحرکات کششی قبل از بدنسازی وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی سلام مریم باباخانی روانشناس بالینی هستمامید است که خواندن مطالب این وبلاگ برای شما ثمر بخش علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه علت خستگی ، سستی و ضعف و خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه بر خستگی دائم ، علل احساس آموزش بدن سازی و توضیح در مورد تغذیه مکمل هورمون پرورش اندام برای دریافت پاسخ، سوالات خود را در این صفحه فیسبوک مطرح نمایید رژیم لاغری دوهفته ای دکتر آز سلام از برنامه های مفیدتون واقعا متشکرمبرنامه هاتون برای تمام افراد خانواده مفیده از هر روشن نشدن خودرو در صبح ها صبح ها دخترا



لینک منبع :برای تقویت حافظه صبح ها بدوید

برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - ورزش - زندگی سالم - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../برای-تقویت-حافظه-صبح-ها-بدوید‎Cachedبرای تقویت حافظه صبح ها بدوید. ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۱:۱۷ - کد خبر: 201411. برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. سلامت نیوز: دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19568 1395/10/02 : تاریخ مطلب, برای تقویت حافظه صبح ها بدوید ... همچنین دویدن می تواند به بهبود حافظه، قدرت توجه و هشیار ماندن حس ها کمک کند. محققان دانشگاه آریزونا با ... خبرگزاری آریا - برای تقویت حافظه صبح ها بدوید www.aryanews.com/News/.../برای-تقویت-حافظه-صبح-ها-بدوید 18 مه 2017 ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. خبرگزاری آریا- دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه می دارد و این به دلیل ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/665775/برای-تقویت-حافظه-صبح-ها-بدوید/ برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه می دارد و این به دلیل هشیار شدن مغز برای تصمیم گیری ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - پایگاه خبری ستاره ها - تی نیوز tnews.ir/news/f1d676471861.html برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸. دویدن. دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/برای_تقویت_حافظه_صبح_ها_بدوید‎Cachedدانلود نرم افزار هوشمند تندخوانی و تقویت حافظه فراتر از فانتوم · دانلود تقویت حافظه و تندخوانی · دانلود ترفند تقویت حافظه. برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. کیاپرس » برای تقویت حافظه صبح ها بدوید www.kiapress.ir/news/tag/برای-تقویت-حافظه-صبح-ها-بدوید/ برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. کیاپرس: دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه می دارد و این به دلیل هشیار شدن مغز برای ... برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - آی سبک | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30082235/back برای تقویت حافظه صبح ها بدوید. دانشمندان می گویند دویدن صبحگاهی شما را تا پایان روز سرحال و پر انرژی نگه می دارد و این به دلیل هشیار شدن مغز برای تصمیم گیری ... تقویت حافظه صبح بدوید | یافته ها - همه جو hamejoo.ir/all/?q=تقویت+حافظه+صبح+بدوید&page=1150 تازه های اینترنت در همه جو | اخبار ایران و جهان، هنرمندان، اخبار ورزشی لیگ ها، فرهنگ و ... و دسر، حوادث امروز، بازیکنان تیم ها، سرگرمی و تفریحی | تقویت حافظه صبح بدوید. برای تقویت حافظه صبح ها بدوید - ببینک https://www.bebinak.com/result/برای_تقویت_حافظه_صبح_ها_بدوید برای تقویت حافظه صبح ها بدوید | برای اینکه قانون تو خطوط ویژه (BRT) رعایت بشه به یه همچین چیزی نیازه؟ ???? #قانون مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هاست که از سوی ...