مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک

[ad_1]

اغلب مومنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم ها و غصه ها و گرفتار می مانند.

فرآوری: زهرا اجلال- بخش قرآن تبیان

سوره یس

انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار(علیهم السلام)، به این حقیقت پی می برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه ای بلند برخوردار است و اگر کسی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد.
امامان(علیهم السلام) برای این که مومنان را از موقعیت ممتاز این سوره که همچون قلّه ای پوشیده از فضایل است، آگاه کنند، فرموده اند: «یس قلب قرآن است».
موقعیت ممتاز و جایگاه برتر و منحصر به فرد بودن قلب در بدن انسان بر کسی پوشیده نیست. سوره یس نیز دارای همان موقعیت و جایگاه در میان دیگر سوره ها است.

عارف بزرگ آیة الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان خود چنین سفارش می کردند که هر شب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن، 14 صلوات بفرستید. یعنی این سوره را در بین این صلوات ها قرار دهید. بی شک این 14 صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است.

چنین نیست که فضایل و عجایب سوره یس تنها در زمانه خاصّی کشف شده باشد. با مطالعه تاریخ در می یابیم از همان صدر اسلام، از این سوره با شگفتی یاد می شده و فضایلش معروف بوده است. حتّی گاهی بزرگانی را به فکر وا می داشته که این همه فضیلت برای این سوره ناشی از کدام یک از آیات آن است.

طرز خواندن سوره یس

باتوجه به این سفارشات می توان گفت یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان رسیدن به بالاترین مقامات معنوی می باشد.
بزرگانی که خود با این سوره مأنوس بوده اند اغلب برای شاگردان خود در مورد قرائت این سوره مبارکه دستورالعمل هایی نیز داشته اند.
عارف بزرگ آیة الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان خود چنین سفارش می کردند که هر شب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن، 14 صلوات بفرستید. یعنی این سوره را در بین این صلوات ها قرار دهید. بی شک این 14 صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است. (متاله قرآنی، رحیمیان، محمدعلی، ص 278)
آن بزرگمرد فرموده بودند: بنده در زندگی به هر چه که رسیده ام و هرچه به دست آورده ام از برکت این سوره می باشد.
با توجه به این فرمایش می توان گفت: «یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان رسیدن به بالاترین مقامات معنوی می باشد.»

فضیلت خواندن سوره یس

در فضیلت این سوره، حضرت محمد(صلی الله و علیه وآله) می فرمایند: هر کس سوره «یس» را قرائت کند مانند آن است که 10 بار قرآن را ختم کند.
در این رابطه امام صادق (علیه السلام) فرموده اند: هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن سوره یاسین است. کسی که قبل از خواب یا در روز آن را تلاوت کند، در آن روز محفوظ بوده و روزی می خورد.
پیامبر اسلام (صلی الله و علیه وآله) به امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند: ای علی! «یس» را بخوان که در آن 10 اثر است: هر که آن را قرائت کند، اگر گرسنه باشد سیر گردد؛ اگر تشنه باشد، سیراب گردد؛ اگر عریان باشد، پوشانیده گردد؛ اگر عزب باشد، ازدواج کند؛ اگر ترسان باشد، امنیت یابد؛ اگر مریض باشد، عافیت یابد؛ اگر زندانی باشد، نجات یابد؛ اگر مسافر باشد، در سفرش یاری شود؛ نزد میت خوانده نمی شود مگر اینکه خدا بر او آسان گیرد؛ اگر گمشده داشته باشد، گمشده اش را پیدا کند.
امام باقر (علیه السلام) می فرمایند: کسی که یک بار در عمر خود سوره یس را بخواند، خداوند به شماره هر آفریده ای در دنیا و هر آفریده ای در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه برای او نوشته و دو هزار گناه او را پاک می نماید و دچار فقر، زیان مالی، زیر آوار ماندن، بیچارگی، دیوانگی، جذام، وسواس و بیماری زیانبخش نمی شود.
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: سوره ی یس را به فرزندان خود بیاموزید؛ زیرا که آن گل خوشبوی قرآن است.


منابع:
سلسله مباحث صفیر هدایت؛ آیت الله ضیاء آبادی
منابع روایات در متن؛ الدر المنثور، ج5، ص 256 - ثواب الأعمال و عقاب الأعمال - المصباح کفعمی، ص182

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رمز خواندن سوره یسسوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و اعجاز سوره یس یس، و نام های دیگرش عزیزه؛ معمّهشامل شونده، مدافعه قاضیهدفع کننده برآورده سی و شفا، از جنسی دیگر؛ ۱۴ توصیه اخلاقی شیخ حسنعلی …شیخ حسنعلی اصفهانی، سیر تهذیب روح و روان را از همان کودکی و به همت پدر خویش آغاز کرد عرفان علامه قاضی ذکراسماء الهی مربوط به بزرگی و توانگری هر کسی هزار بار این اسم مقدس یا مالک را رازجاودانگی قرآن دانشگاه علم و صنعت ایران گروه …قرآن کتاب شور و شیدایی علی نصیری بسم الله الرحمن الرحیمیک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتابزاری حرفه ای برای ارتباط مدیران سایتوبلاگ با کاربران بصورت آنلاین در محیط فارسی و یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب اهل سنت اینجا را …یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب مباهله، باطل کردن سحر و جادو،ذکر وختم مجرب،دستورالعمل های گزیده ای از سخنان گهربار حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و ۳ نظر برای گزیده ای از سخنان گهربار حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آلهپایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام و المسلمین جاودانسلام علیکم و رحمة الله اصلا درست نیست عقد موقت طولانی بشودکار خطائی کرده ایدآذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین رمز خواندن سوره یس سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و دنیا و اعجاز سوره یس یس، و نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّهشامل شونده، مدافعه قاضیهدفع کننده برآورده سی و ششمین شفا، از جنسی دیگر؛ ۱۴ توصیه اخلاقی شیخ حسنعلی نخودکیمقاله شیخ حسنعلی اصفهانی، سیر تهذیب روح و روان را از همان کودکی و به همت پدر خویش آغاز کرد، پدرش عرفان علامه قاضی ذکر اسماء الهی مربوط به بزرگی و توانگری هر کسی هزار بار این اسم مقدس «یا مالک» را بخواند به رازجاودانگی قرآن دانشگاه علم و صنعت ایران گروه معارف قرآن کتاب شور و شیدایی علی نصیری بسم الله الرحمن الرحیم یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب اهل سنت اینجا را نخوانند چون؟ یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب مباهله، باطل کردن سحر و جادو،ذکر وختم مجرب،دستورالعمل های یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت ابزاری حرفه ای برای ارتباط مدیران سایتوبلاگ با کاربران بصورت آنلاین در محیط فارسی و بدون آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام گزیده ای از سخنان گهربار حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله گزیده ای از سخنان گهربار حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله حضرت محمد صلی الله علیه و آله تاریخی فرهنگی قرآنی آموزه های امام عسکری ع خدایی شدن سبک سایت جدید تاریخی فرهنگی قرآنی صفات شیعیان از نظر امام حسن عسکری عامام حسن عسگری



لینک منبع :تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک

تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک - تبیان article.tebyan.net/344882/تلاوت-سوره-یس-راهی-برای-سیر-و-سلوک‎Cached22 دسامبر 2016 ... تلاوت سوره "یس" راهی برای سیر و سلوک اغلب مومنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. اعجاز «یاسین» در سیر و سلوک - پایگاه اطلاع رسانی سوره مبارکه یاسین www.bayasin.ir/index.php?option=com_content&view...‎Cachedبرای پی بردن به مقصود «سیر و سلوک» باید دانست که دیندارانی که خود را ملزم به ... دسته دوم که همان نخبگان و برگزیدگان از مؤمنان اند، افرادی هستند که در راه رسیدن به ... تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/تلاوت_سوره_یس_راهی_برای_سیر_و_سلوک‎Cachedدانلود تلاوت آیات ۲۸۴ تا ۲۸۶ سوره بقره در نماز مشاری العفاسی · دانلود 5- تلاوت صوتی تصویری از استاد منشاوی سوره انعام. تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک. با تلاوت این سوره از نردبان مقامات معنوی بالا بروید - فردا www.fardanews.com/.../با-تلاوت-این-سوره-از-نردبان-مقامات-معنوی-بالا-بروید‎Cached22 دسامبر 2016 ... سرویس سبک زندگی فردا: اغلب مومنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ... به این سفارشات می‌توان گفت یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان ... تلاوت سوره "یس" راهی برای سیر و سلوک اغلب مومنین شناخت عمیقی از ... tnews.ir/news/488a76473231.html تماشا کنید: ویدیو جدیدی از گیم پلی بازی Sniper: Ghost Warrior 3 منتشر شده است. رئیس پیشین رژیم صهیونیستی از زندان آزاد شد. از دلار 4 هزار تومانی تا هزینه ... سوره یس نقشی اساسی در مسیر سیر و سلوک ravag.ir/index.php/component/content/article/.../838-کیسان.html‎Cachedدر مسیر سیر و سلوک و حرکت به سوی نور و معنویت و روحانیت، سوره یس از نقشی ... گروه دوم که همان نخبگان و برگزیدگان مۆمنین می باشند، افرادی هستند که در راه رسیدن ... تلاوت سوره های قرآن کریم نیز، از آثار آشکار و نهانی برخوردار می باشد، ثوابی که ... تلاوت سوره یس راهی برای سیر و سلوک - مفیدستان mofidestan.ir/تلاوت-سوره-یس-راهی-برای-سیر-و-سلوک/ اغلب مومنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم ها و غصه ها و گرفتار می مانند. فرآوری: زهرا ... چهل نکته در سیر و سلوک آیت الله صالح کمیلی | پرسمان دانشجویی ... akhlagh.porsemani.ir/node/1387‎Cached Similarچهل نکته در سیر و سلوک آیت الله صالح کمیلی. چهل نکته در سیر و سلوک .... ۳۱ - قرائت سوره "یس" در هر صبح و قرائت سوره "واقعه" در هر شب. بهترین وقت تلاوت سوره ... دانلودسوره یاسین ,قلب قرآن /دانلود کتاب صوتی و معرفی پایگاه با ... bonyana.com/2153/1393/03/19/یاسین/‎Cachedفصل چهارم : یاسین , رکن سیر و سلوک سوره یاسین ... فَهُمْ لا یبْصِرُون> را تلاوت می‌فرمودند و بدین سبب به‌دوراز چشم معاندان و مشرکان مکه را ترک کردند. ... پاک و شایستگی‌های اعضای «خانواده یاسین »، آنان را برخی از این دستورالعمل‌ها در ادامه راه آشنا سازد. للبیت | تلاوت سوره یس راهی برای سیر سلوک | جستجو | - Lalebit.ir lalebit.ir/list/تلاوت+سوره+یس+راهی+برای+سیر+و+سلوک.html‎Cachedدر هفتۀ گذشته، تلاوتی از سوره آل عمران به عنوان یک تلاوت نادر منتشر شد که به واقع این‌طور نبود و اون تلاوت سال گذشته منتشر شده بود. اما به دنبال اون، تلاوت دیگری ...