مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هپاتیت چگونه منتقل می‌شود؟

[ad_1]

، وقتی التهاب در کبد ایجاد شود، بیماری هپاتیت روی می‌دهد، عوامل ایجادکننده التهاب در کبد، ویروس‌ها، قارچ، میکروب‌ها و حتی داروهایی مانند استامینوفن است. مردم بیش‌تر هپاتیت نوع A و B و C را می‌شناسند، حذف هپاتیت نوع B تا سال ۲۰۳۰ میلادی یا ۱۴۱۰ شمسی قرار است انجام شود؛ این هپاتیت در ایران واکسن دارد؛ اما هپاتیت نوع C در هیچ جای دنیا واکسن ندارد. همچنین هپاتیت A واکسن دارد؛ ولی در ایران واکسن آن موجود نیست. 


هپاتیت نوع A از راه‌های خوردن مواد غذایی آلوده و تماس با بیمار منتقل می‌شود، نشانه‌های آن شامل مواردی مانند بی اشتهایی، تهوع، استفراغ و افزایش آنزیم‌های کبدی است. بیشتر موارد آن بدون بروز یرقان عارض می‌شود.

هپاتیت B از طریق سرنگ‌های آلوده و همچنین انتقال خون و فرآورده‌های خونی آلوده منتقل می‌شود، بیمارانی که همودیالیز می‌شوند، افراد مبتلا به تالاسمی ما‍ژور که خون دریافت می‌کنند، مبتلایان به هموفیلی و پرسنل پزشکی و پرستاری در معرض خطر بیماری قراردارند و بهتر است واکسن مربوط به هپاتیت B را دریافت کنند.

هپاتیت C از طریق تزریق فرآورده‌های خونی آلوده و استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی منتقل می‌شود، البته انتقال جنسی این نوع هپاتیت بسیار بسیار نادر است.

واکسیناسیون علیه هپاتیت B، چند درصد ایمنی ایجاد می‌کند؟
بعد از دو سه ماه تکمیل دوره واکسیناسیون، بالای ۹۶ درصد افراد، آنتی‌بادی محافظت کننده خواهند داشت. البته استثنائاتی هم هست که در افراد چاق، افراد سیگاری، افرادی که نقص ایمنی دارند و افرادی که HIV مثبت هستند، دیده می‌شود.

پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و کسانی که همودیالیز می‌شوند، ده سال یکبار آنتی‌بادی را چک کنند.

آیا انتقال هپاتیت از مادر به جنین وجود دارد؟
در مورد هپاتیتC انتقال بسیار نادر است، اما در مورد هپاتیت B اگر در فاز فعال باشد، انتقال صورت می‌گیرد و احتمال انتقال بالاست. بنابراین اگر مادر مبتلابه هپاتیت B باشد به کودک او ایمونوگلوبین B در هنگام تولد تزریق می‌شود. در مورد هپاتیت C ایمونوگلوبین وجود ندارد، زیرا انتقال از مادر به جنین انتقال شایعی محسوب نمی‌شود.

علائم هپاتیت C:
ضعف، سستی، خمودی، بی‌حالی و بی‌اشتهایی عارض می‌شود. در هپاتیت حاد بی‌اشتهایی، مهم ترین علامت است. ادرار پررنگ، مدفوع کمرنگ و خارش هم مشاهده می‌شود.

لازم به ذکر است هپاتیت C در خیلی از موارد اتفاقی، و ضمن انتقال خون یا چکاپ سالانه کشف می‌شود. مهم است که در مراکز ناباروری بیمار از نظر وجود هپاتیت‌B، هپاتیت C و همچنین بیماری ایدز بررسی شود.

این نوع هپاتیت فقط از طریق استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی، تزریقات غیر ایمن، تزریق خون و فرآورده‌های خون منتقل می‌شود، در حال حاضر با طرح واکسیناسیون کشوری که در نوزادان انجام می‌شود، هپاتیت‌B به مرحله کنترل رسیده است یعنی شیوع هپاتیت B در افراد کم خطر به ۱/۲ درصد از جمعیت مردم رسیده است؛ البته داروی بسیار موثری داریم که در مورد هپاتیت B معجزه می‌کند.

در مورد هپاتیت C در حال حاضر به جای داروهای قدیمی که تزریقی بود و بسیار سمی و یک سال بیمار مجبور بود آمپول دریافت کند، قرص خوراکی به بازار آمده که البته با یک قرص به مدت سه ماه دوره درمان انجام می‌شود و بالای ۹۶ درصد بیمار بهبود می‌یابد.

بعد از آن هم مریض دچار سیروز نمی‌شود و حتی بیمار مبتلا به سیروز هم با مصرف این دارو بهبود می‌یابد و به سرطان کبد نمی‌رسد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سوالات رایج و مهم در مورد هپاتیتسوالات رایج و مهم در مورد هپاتیت سوالات رایج و مهم در مورد هپاتیت زردی یا یرقان چیست؟هپاتیت چیست؟ هپاتیت از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است و بر اثر عوامل مختلف از جمله بسیاری از همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکاهپاتیتهپاتیت چیستدرمان هپاتیتعلائم هپاتیتهپاتیت سیهپاتیت بیهپاتیت کبدسرطان علایم هپاتیت در مطلب قبل، درباره انواع هپاتیت و عوامل ایجاد کننده ی هپاتیت مطالبی را برای شما کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان …پزشکی و سلامتهمانطور که از نام این بیماری مشخص است علامت اصلی این بیماری تب است که عموما در عصر و شب کبد؛ اعمال و بیماری‌های آن کبد از دو بخش بنام لوب بزرگ و کوچک تشکیل یافته است قسمت اعظم کبد از سلول‌هایی موسوم هاری چیست و راه انتقال آن به انسان چگونه است؟سبک زندگیحیوانات خانگیبیماری هاری یک بیماری کشنده است که توسط ویروسی که به سیستم عصبی حمله می کند ایجاد می شود کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در بیماری سل ایران اچ‌آی‌ویمیکروبی که باعث بیماری سل می شود، مایکوباکتریوم توبرکلوزیس نام دارد؛ این بیماری از آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟ بیماری تالاسمی تالاسمی نوعی کم خونی ارثی هپاتیت چیست؟ هپاتیت از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است و بر اثر عوامل مختلف از جمله بسیاری از داروها همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکا هپاتیتهپاتیت چیستدرمان هپاتیتعلائم هپاتیتهپاتیت سیهپاتیت بیهپاتیت کبدسرطان کبد علایم هپاتیت در مطلب قبل، درباره انواع هپاتیت و عوامل ایجاد کننده ی هپاتیت مطالبی را برای شما بیان کردیم کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان بیماری تب مالت پزشکی و سلامت علائم و عوارض تب مالت راه درمان و پیشگیری از تب مالت تب مالت،درمان تب مالتتب مالت چیست کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت کبد؛ اعمال و بیماری‌های آن کبد از دو بخش بنام لوب بزرگ و کوچک تشکیل یافته است قسمت اعظم کبد از سلول‌هایی موسوم به هاری چیست و راه انتقال آن به انسان چگونه است؟ … حیوانات خانگی بیماری هاری یک بیماری کشنده است که توسط ویروسی که به سیستم عصبی حمله می کند ایجاد می شود بیماری سل ایران اچ‌آی‌وی میکروبی که باعث بیماری سل می شود، مایکوباکتریوم توبرکلوزیس نام دارد؛ این بیماری از طریق آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟ آنچه باید در مورد بیماری تالاسمی بدانید؟ بیماری تالاسمی تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است که ویروس چگونه منتقل میشود



لینک منبع :هپاتیت چگونه منتقل می‌شود؟

هپاتیت چگونه منتقل میشود؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../hepatitis-transmitted2-sickness.html‎Cachedانواع هپاتیت و راههای انتقال راه انتقال هپاتیت ب راههای انتقال هپاتیت c , هپاتیت چگونه منتقل میشود , هپاتیت b,بیماری هپاتیت,راههای انتقال هپاتیت,درمان هپاتیت, ... هپاتیت - روشهای انتقال(مقالات) - ایران سلامت forum.iransalamat.com/هپاتیت.../هپاتیت-روشهای-انتقال-مقالات-1654/‎Cached Similarعامل این بیماری ویروس است. این بیماری مانند هپاتیت A از طریق روده منتقل می‌شود ویروس هپاتیت چگونه به انسان سرایت می کند ؟ ویروس هپاتیت نوع ... راه‌های سرایت هپاتیت A، B و C - تبیان article.tebyan.net/210325/راه-های-سرایت-هپاتیت-A-B-و-C‎Cached31 مه 2012 ... هنگامی که هپاتیت B و C مزمن شدند، برای سالیان طولانی ممکن است هیچ علامتی از خود نشان ندهند ... هپاتیت A معمولا از طریق غذا و یا آب آلوده منتقل می شود. هپاتیت C چگونه منتقل می‌شود؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/.../هپاتیت-c-چگونه-منتقل-می-شود؟‎Cachedاین ویروس باعث التهاب کبد می‌شود، اما در فاز اولیه فاقد علائم مشخص است. از این رو، تشخیص آن در ابتدا کمی دشوار است. با این حال، اگر از نحوه شیوع هپاتیت سی مطلع ... هپاتیت و راه های انتقال آن - نمناک namnak.com/هپاتیت-راه-های-انتقال-آن.p4996‎Cachedکدام هپاتیت با رابطه جنسی منتقل می شود؟ انتقال هپاتیت معمولا از 2 طریق عمده صورت می گیرد. برخی از این ویروس ها مثل ویروس هپاتیت A و E از طریق آب و غذای آلوده ... کدام هپاتیت از راه جنسی منتقل می‌شود؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../کدام-هپاتیت-از-راه-جنسی-منتقل-می‌شود‎Cached Similar21 نوامبر 2013 ... پس چگونه می‌توان در مورد آن پیشگیری کرد؟ حمله به دستگاه ... دوره کمون ویروس هپاتیت B و C که از طریق جنسی یا خون منتقل می‌شوند طولانی‌تر است. هپاتیت ب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هپاتیت_ب‎Cached Similarویروس هپاتیت ب یکی از جدی‌ترین انواع هپاتیت را سبب می‌شود. در بسیاری از .... ۲) استفاده از سوزن مشترک، ویروس هپاتیت ب براحتی از طریق سوزن و سرنگ آلوده به خون فرد مبتلا منتقل می‌شود. این راه شامل ... پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟ ». هپاتیت C چگونه منتقل می‌شود؟ – دکتر مجازی virtualdr.ir/2017/08/17/how-is-hepatits-c-transmitted/‎Cached3 روز پیش ... زمانی‌ که فردی به ویروس هپاتیت C مبتلا می‌شود، ممکن است درجات شدیدی از آثار این بیماری را از خود بروز دهد، که عموماً اختلال و بیماری‌ای ملایم نسبت ... هپاتیت ب چیست؟ پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟ - راستینه ... https://rastineh.com/هپاتیت-ب-چیست؟-پیشگیری-و-درمان-هپاتیت-ب/‎Cachedاین ویروس از فردی به فرد دیگر از طریق خون، منی و یا سایر مایعات بدن منتقل می‌شود. زمانیکه ویروس هپاتیت ب وارد کبد می‌شود، به سلول های کبد حمله کرده و همچنین ... راه های انتقال ویروس هپاتیت - علم روز science1.persianblog.ir/tag/راه_های_انتقال_ویروس_هپاتیت‎Cached Similarآیا ویروس هپاتیت نوع B در اثر برخورد های روزمره منتقل می گردد؟ ... هپاتیت ویروسی در اثر ویروس های مختلفی ایجاد می شود که منجر به تورم کبد می گردد. .... در حال حاضر دقیقاً معلوم نشده است که چگونه این درمان در معالجه هپاتیت مزمن B و C عمل می کند.