مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با خواص دارچین آشنا شوید

[ad_1]

بامداد – دنیای رنگارنگ و پر خاصیت ادویه ها مزایای بسیاری برای سلامتی انسان دارد. هر کدام از ادویه ها خواص منحصر به فرد خود را دارند و به نوعی در سلامت انسان دخیل هستند.

یکی از پر خاصیت ترین ادویه ها دارچین است. دارچین از پر مصرف ترین ادویه ها محسوب می شود که می تواند در درمان دیابت، فشار خون و بهبود ناراحتی های گوارشی موثر باشد.

گیاه دارچین

دارچین یک ادویه خانگی مورد علاقه عموم در سراسر جهان است. زمانی این گیاه به عنوان ارز داد و ستد می شد.

این ادویه پر طرفدار دارای عطر و طعم بسیار دلپذیری است که در بیشتر غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرد. دارچین از پوست یک درخت همیشه سبز و کوچک به دست می آید.

خشک شدن تنه این درخت سبب پوسته پوسته شدن آن و در نهایت چوب دارچین می شود. دارچین هم به صورت پودر و هم چوب موجود است.

انواع دارچین

%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%863

بهترین نوع این ادویه در مناطق گرمسیری رشد می کند. نوع اصلی دارچین، دارچین سیلان است. از گیاه دارچین در سرچشمه سریلانکا حاصل می شود.

البته نوع اصلی آن دارچین کاسیا است که طعمی قوی و قیمتی مناسب تر دارد.

خواص درمانی دارچین

خواص دارچین درمانی نیز می باشد. که هر چه تازه تر باشد میزان خاصیت آن نیز افزایش می یابد. دارچین به دلیل طعم شیرین و لطیفی که دارد در تهیه انواع دسرها بسیار پر کاربرد است.

از جمله خواص دارچین خاصیت تسکین دهنده آن است. روغن سنامالدئید موجود در دارچین خواص ضد ویروسی و ضد باکتری و ضد قارچی را دارا می باشد.

این ادویه مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان دارد که به بدن در برابر بیماریها بسیار کمک می کند. آنتی اکسیدانهای موجود در دارچین خواص ضد التهابی دارند.

در این ادویه خوشبو مقدار زیادی کلسیم و فیبر و منگنز یافت می شود.

درمان فشار خون و دیابت با دارچین

%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86-4

مصرف کوتاه مدت دارچین می تواند با کاهش فشار خون همراه باشد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز می توانند با مصرف مدام این ادویه تا مقدار قابل توجهی بیماری خود را کاهش دهند. بهترین حالت مصرف آن در وعده صبحانه می باشد.

مصرف در وعده های غذایی و گنجاندن دارچین در رژیم غذایی نیز به تعادل دیابت بسیار کمک خواهد کرد.

دارچین و دستگاه گوارشی

عصاره دارچین جهت کاهش مشکلات گوارشی در دو قطب شرق و غرب بسیار پر مصرف است. از این ادویه به عنوان یک ادویه ضد نفخ، ضد میکروب و مبارز التهابات داخلی نام برده شده است.

اعتقادات بر این است که دارچین جریان خون را افزایش می دهد و باعث بهبود سطح اکسیژن خون جهت مبارزه با بیماریها می شود. مصرف دارچین به حالت یک نوشیدنی گرم مانند چای دارچین در درمان مشکلات گوارشی بسیار موثر است.

نگهداری از دارچین

دارچین می بایست در یک ظرف محفوظ از هوا و در مکانی تاریک نگهداری شود. عطر و طعم و خواص دارچین در این حالت تا یک سال تغییر نخواهد کرد. در غیر این صورت با گذشت زمان دارچین عطر وطعم خود را از دست خواهد داد.

بهترین دستورهای غذایی که با این ادویه می توانید تهیه کنید فرنی دارچین و موز، کرپ دارچین، چای دارچین، ماهی قزل آلا و دارچین است.

مصرف این ادویه سودمند برای سلامتی بسیار مفید است.

منبع:نت نوشت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با خواص دمنوش گیاهی آشنا شویدآشنایی با آرام‌بخش‌های گیاهی همشهری آنلاین در تحقیقات سال‌های اخیر در مورد گیاهان با خواص روغن هسته انار آشنا شوید آکاروغن هسته انار پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند مبارزه با رادیکال های آزاد روغن با خواص گل ختمی آشنا شوید آکاختمی؛ دوست پوست و دشمن یبوست گل ختمی مسکن طبیعی آشنایی با خواص چای ختمی درمان سرفه و خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا شویدزنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر با با مواد غذایی فیبردار آشنا شویدسایر مطالب تغذیه و سلامت سرطان در آقایان را با این میوه پیشگیری و درمان کنید تمشک ترش معجزه عسل و دارچین در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویمعسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟عسل و دارچین ، مخلوط عسل و دارچین ، خواص عسل و دارچین ، خواص عسل ، مصرف عسل و دارچین گیاه …خواصزعفرانزعفران ، گیاهی با ارزش غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی زعفران گیاهی است با نام علمی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در با خواص دمنوش گیاهی آشنا شوید با توجه به اینکه روزها دست در دستان سرد زمستان داریم، بد نیست چند نوشیدنی گرم‌کننده و نیرو با خواص گل ختمی آشنا شوید آکا ختمی؛ دوست پوست و دشمن یبوست گل ختمی مسکن طبیعی آشنایی با خواص چای ختمی درمان سرفه و گلودرد خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا شوید زنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر با خواص دارچین چیست، دارچین، خواص دارچین، فواید دارچین، خواص دارویی خواص دارچینخواص دارویی دارچینفواید دارچینخاصیت دارچیندارچین در طب سنتیفواید درمانی با مواد غذایی فیبردار آشنا شوید تخمه آفتابگردان و جوانه گندم به چه میزان کالری دارند؟ احساس سیری با خوردن مواد غذایی معجزه عسل و دارچین در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم عسل و دارچین؛ درمانی قدرتمند یا دروغی بزرگ؟ عسل و دارچین ، مخلوط عسل و دارچین ، خواص عسل و دارچین ، خواص عسل ، مصرف عسل و دارچین ، عسل گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو خواصزعفران زعفران ، گیاهی با ارزش غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی زعفران گیاهی است با نام علمی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری با این کار همسرتان را شگفت زده کنید در کوتاهترین زمان خرید کنید با تور استانبول از سومین کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان درمان درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در رگ خواص دارچین و زنجبیل خواص دارچین خواص دارچین با عسل خواص دارچین در لاغری



لینک منبع :با خواص دارچین آشنا شوید

با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../lemon4-cinnamon.html‎Cachedترکیب دارچین و لیموترش برای کاهش درد مفاصل مفید است. لیموترش و دارچین هر دو حاوی خواص فوق العاده ای هستند که بدون تحمیل عوارض جانبی باعث افزایش سلامتی ... با معجزه پنهان خواص دارچین در چای آشنا شوید! - روزگار rouzegar.com/cookery/khavas-ghaza/cinnamon-tea‎Cachedبا معجزه پنهان خواص دارچین در چای آشنا شوید! خواص دارچین در چای . دارچین هم یک ادویه مطبوع و خوش عطره و هم یک گیاه دارویی محسوب میشه. اغلب تحقیقات ان. دارچین | با خواص شگفت انگیز “دارچین” آشنا شوید - نمناک namnak.com/دارچین.p54739‎Cachedبا خواص شگفت انگیز “دارچین” آشنا شوید. مضرات دارچین ، تکثیر دارچین. خواص “ دارچین” را می توانید در ادامه بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک مشاهده نمایید. با خواص دارچین آشنا شوید! - تاپ ناز www.topnaz.com/با-خواص-دارچین-آشنا-شوید/ 5 جولای 2012 ... دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می دارد. ... با خواص دارچین آشنا شوید! دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع 5 تا 7 ... با ۱۰ خاصیت باورنکردنی دارچین آشنا شوید! - 724 پرس www.724press.com/social/7784-۱۰-خاصیت-باورنکردنی-دارچین‎Cached25 ژوئن 2017 ... 10 خاصیت باورنکردنی دارچین در در درمان سرماخوردگی، کاهش قند خون، کاهش التهاب، کاهش دردهای دوران قاعدگی و دیگر فواید آن در 724 پرس آشنا شوید. با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید – هیئت اطباء طب ... www.heyatatebbatebeslamiirani.com/با-خواص-ترکیب-لیموترش-و-دارچین-آشنا-شوی/‎Cached9 فوریه 2017 ... با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید. کاهش وزن کاهش درد مفاصل پوستی صاف و بدون آکنه مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا ... با معجزات ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید - مجیک بادی magicbody.ir/معجزات-ترکیب-عسل-و-دارچین/‎Cachedعسل و دارچین دو ماده طبیعی پر مصرف در جهان هستند که فواید سلامت چشمگیری را ارائه می کنند. هر دو ماده از خواص دارویی قدرتمند بهره می برند و هنگامی که با یکدیگر ... با خواص درمانی شگفت انگیز دارچین آشنا شوید – livelong daall.ir/tag/با-خواص-درمانی-شگفت-انگیز-دارچین-آشنا-ش/‎Cachedبرچسب: با خواص درمانی شگفت انگیز دارچین آشنا شوید. نوشته‌شده در آگوست 8, 2017 · با خواص درمانی شگفت انگیز دارچین آشنا شوید. با خواص درمانی شگفت انگیز ... با خواص عسل و دارچین آشنا شوید - آلامتو www.alamto.com/honey-cinnamon-remedy-benefits.html‎Cached12 جولای 2014 ... با خواص عسل و دارچین آشنا شوید:ترکیب عسل و دارچین در طب سنتی چین و هند در 5000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. این دو ترکیب هر کدام ... با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید - راهنمای سفرمن | خبر ... khabarfarsi.com/u/33090060 9 فوریه 2017 ... با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید ... گزنه و لیمو ترش در خدمت درمان کم خونی اگر خواص فوق العاده این دو ماده غذایی در کنار هم قرار گیرد، یک ...