مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فضیلت خواندن سوره یس

[ad_1]

بامداد – اغلب مومنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم ها و غصه ها و گرفتار می مانند.

انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار(علیهم السلام)، به این حقیقت پی می برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه ای بلند برخوردار است و اگر کسی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد.

662236056155347224418140481571306841243

امامان(علیهم السلام) برای این که مومنان را از موقعیت ممتاز این سوره که همچون قلّه ای پوشیده از فضایل است، آگاه کنند، فرموده اند: «یس قلب قرآن است».
موقعیت ممتاز و جایگاه برتر و منحصر به فرد بودن قلب در بدن انسان بر کسی پوشیده نیست. سوره یس نیز دارای همان موقعیت و جایگاه در میان دیگر سوره ها است.

عارف بزرگ آیة الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان خود چنین سفارش می کردند که هر شب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن، ۱۴ صلوات بفرستید. یعنی این سوره را در بین این صلوات ها قرار دهید. بی شک این ۱۴ صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است.

چنین نیست که فضایل و عجایب سوره یس تنها در زمانه خاصّی کشف شده باشد. با مطالعه تاریخ در می یابیم از همان صدر اسلام، از این سوره با شگفتی یاد می شده و فضایلش معروف بوده است. حتّی گاهی بزرگانی را به فکر وا می داشته که این همه فضیلت برای این سوره ناشی از کدام یک از آیات آن است.

طرز خواندن سوره یس

باتوجه به این سفارشات می توان گفت یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان رسیدن به بالاترین مقامات معنوی می باشد.
بزرگانی که خود با این سوره مأنوس بوده اند اغلب برای شاگردان خود در مورد قرائت این سوره مبارکه دستورالعمل هایی نیز داشته اند.
عارف بزرگ آیة الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان خود چنین سفارش می کردند که هر شب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن، ۱۴ صلوات بفرستید. یعنی این سوره را در بین این صلوات ها قرار دهید. بی شک این ۱۴ صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است. (متاله قرآنی، رحیمیان، محمدعلی، ص ۲۷۸)
آن بزرگمرد فرموده بودند: بنده در زندگی به هر چه که رسیده ام و هرچه به دست آورده ام از برکت این سوره می باشد.
با توجه به این فرمایش می توان گفت: «یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان رسیدن به بالاترین مقامات معنوی می باشد.»

فضیلت خواندن سوره یس

در فضیلت این سوره، حضرت محمد(صلی الله و علیه وآله) می فرمایند: هر کس سوره «یس» را قرائت کند مانند آن است که ۱۰ بار قرآن را ختم کند.
در این رابطه امام صادق (علیه السلام) فرموده اند: هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن سوره یاسین است. کسی که قبل از خواب یا در روز آن را تلاوت کند، در آن روز محفوظ بوده و روزی می خورد.
پیامبر اسلام (صلی الله و علیه وآله) به امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند: ای علی! «یس» را بخوان که در آن ۱۰ اثر است: هر که آن را قرائت کند، اگر گرسنه باشد سیر گردد؛ اگر تشنه باشد، سیراب گردد؛ اگر عریان باشد، پوشانیده گردد؛ اگر عزب باشد، ازدواج کند؛ اگر ترسان باشد، امنیت یابد؛ اگر مریض باشد، عافیت یابد؛ اگر زندانی باشد، نجات یابد؛ اگر مسافر باشد، در سفرش یاری شود؛ نزد میت خوانده نمی شود مگر اینکه خدا بر او آسان گیرد؛ اگر گمشده داشته باشد، گمشده اش را پیدا کند.
امام باقر (علیه السلام) می فرمایند: کسی که یک بار در عمر خود سوره یس را بخواند، خداوند به شماره هر آفریده ای در دنیا و هر آفریده ای در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه برای او نوشته و دو هزار گناه او را پاک می نماید و دچار فقر، زیان مالی، زیر آوار ماندن، بیچارگی، دیوانگی، جذام، وسواس و بیماری زیانبخش نمی شود.
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: سوره ی یس را به فرزندان خود بیاموزید؛ زیرا که آن گل خوشبوی قرآن است.

منابع:
سلسله مباحث صفیر هدایت؛ آیت الله ضیاء آبادی
منابع روایات در متن؛ الدر المنثور، ج۵، ص ۲۵۶ – ثواب الأعمال و عقاب الأعمال – المصباح کفعمی، ص۱۸۲

نوشته فضیلت خواندن سوره یس اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رمز خواندن سوره یس سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و ثواب خواندن سوره یس اغلب مۆمنین شناخت عمیقی از سوره یس ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن فضیلت و خواص سوره یس فضیلت و خواص سوره طلاق در بیان آیه من یتق الله هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه کدام سوره ها فضیلت بیشتری برای اموات دارند؟با سلام و احترام از کارشناسان محترم درخواست دارم که بفرمایند خواندن چه سوره هایی طریقه ختم سوره یس متن سوره یس قرائت سوره یس فواید سوره یسطریقه ختم سوره یسختم مجرب سوره یسخواندن سوره فضیلت و خواص سوره طه طه،بیستمین سوره قرآن است که مکی و آیه دارد در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی فواید ختم سوره یس در هر یک از روزهای هفتهسوره یس ، خواص ختم سوره یس ، فواید ختم سوره یس در روزهای مختلف هفته ، افزایش روزی با اعجاز سوره یس یس، و نام های دیگرش عزیزه؛ معمّهشامل شونده، مدافعه قاضیهدفع کننده برآورده سی و علوم غریبه اسرار دعا و طلسم گشایش بخت شفای …علوم غریبه اسرار دعا و طلسم گشایش بخت شفای بیماری ایجاد محبت و عشق کسب ثروت ابطال سحر نکاتی درباره ی نماز نافله به همراه نحوه ی خواندن …نکاتی درباره ی نماز نافله به همراه نحوه ی خواندن نوافل نمازمستحبی رمز خواندن سوره یس سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و دنیا و ثواب خواندن سوره یس اغلب مۆمنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل فضیلت و خواص سوره یس فضیلت و خواص سوره طلاق در بیان آیه «من یتق الله» هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری کدام سوره ها فضیلت بیشتری برای اموات دارند؟ با سلام و احترام از کارشناسان محترم درخواست دارم که بفرمایند خواندن چه سوره هایی فضیلت طریقه ختم سوره یس طریقه ختم سوره یس به نیت حاجت وضو گرفته و رو به قبله با حضور قلب صد بار صلوات بفرستد و شروع فضیلت و خواص سوره طه طه،بیستمین سوره قرآن است که مکی و آیه دارد در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله و فواید ختم سوره یس در هر یک از روزهای هفته ختم سوره مبارکه یس است از روز جمعه ابتدا کند تا روز پنج شنبه هر روز سه مرتبه بخواند که در عرض اعجاز سوره یس یس، و نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّهشامل شونده، مدافعه قاضیهدفع کننده برآورده سی و ششمین علوم غریبه اسرار دعا و طلسم گشایش بخت شفای بیماری ایجاد محبت علوم غریبه اسرار دعا و طلسم گشایش بخت شفای بیماری ایجاد محبت و عشق کسب ثروت ابطال سحر جادو القرآن الکریم فضیلت خواندن سوره تکاثر در نماز چند سوره یس فضیلت خواندن سوره واقعه سوره یس فضیلت خواندن سوره های قران فضیلت خواندن سوره شعراء فضیلت خواندن سوره توحید فضیلت خواندن سوره طه



لینک منبع :فضیلت خواندن سوره یس

فضیلت و خواص سوره یاسین - تبیان article.tebyan.net/146931/فضیلت-و-خواص-سوره-یاسین‎Cached13 دسامبر 2010 ... یس، و نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّه(شامل شونده)، مدافعه قاضیه(دفع کننده برآورده) سی و ششمین سوره قرآن است که مکی و دارای 83 آیه است. از رسول گرامی ... ثواب خواندن سوره یس - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../reward1-reading-rurah-rasin.html‎Cached Similarفضیلت سوره یس تفسیر سوره یس معنی سوره یس,طرز خواندن سوره یس,ختم یس, طریقه ختم یس,سوره یس,خواص سوره یس,ثواب سوره یس,ثواب خواندن سوره یس,فشار قبر. فضیلت خواندن سوره یس برای اهل قبور - نمناک namnak.com/فضیلت-خواندن-سوره-یس.p27551‎Cachedفضیلت و ثواب خواندن سوره یس به اندازه ای است که خواندن آن را برابر با ختم 10 قرآن می دانند. اهل قبور نیازمند اهداء ثواب هستند و بهترین کاری که می توان برای آنها انجام ... خواندن سوره یس چه ثواب‌هایی دارد؟ آیا خواندن آن کور مادرزاد را شفا می‌دهد ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa31078‎Cached Similarاحادیث فراوانی در مورد فضیلت و ثواب خواندن سوره یاسین و رسیدن به حوائج با استفاده از آن وجود دارد، اما بنابر تحقیق و جست‌وجو به روایتی که در پرسش آمده دست ... فضیلت و خواص سوره یس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5897201/فضیلت-و-خواص-سوره-یس‎Cached13 دسامبر 2016 ... آیات نورانی سوره یس با 83 آیه شریفه در کنار روایات و داستان‌های متعدد از فضیلت و خواص بسیاری برخوردار است. فضیلت خواندن سوره یاسین - خیر و سلام aghebatbekhiri.persianblog.ir/tag/فضیلت_خواندن_سوره_یاسین‎Cached Similarدر روایتی دیگر از ایشان آمده: سوره «یس» در تورات «معمّه: شامل شونده» نام دارد چون خیر دنیا و آخرت را شامل حال قرائت کننده خود می کند و بلاهای دنیا و سختی های آخرت را از او ... فضائل تلاوت سوره یس www.fardanews.com/fa/news/513365/فضائل-تلاوت-سوره-یس‎Cachedدر فضیلت این سوره از حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس سوره « یس» را قرائت نماید مانند آن است که ده بار قرآن را ختم نماید. 2 ایشان همچنین فرمودند: هر ... بهترین زمان خواندن سوره یاسین برای تاثیر بیشتر دعا - shebreh.com www.shebreh.com/بهترین-زمان-خواندن-سوره-یاسین-برای-تاث/‎Cachedامامان (علیهم السلام) برای این که مۆمنان را از موقعیت ممتاز این سوره که چونان قلّه‌ای پوشیده از فضایل است، آگاه کنند، فرموده اند: «یس قلب قرآن است». برای اینکه سوره یس ... آداب تلاوت سوره یاسین - پایگاه اطلاع رسانی سوره مبارکه یاسین bayasin.ir/index.php?option=com_content&view=article...‎Cached Similarبیشتر مؤمنان شناختی عمیق از سوره «یاسین» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن بی بهره اند؛ به همین لحاظ در دام دشواری ها، غم ها، غصه ها و کدورت ها گرفتار ... فضیلت سوره یاسین www.hawzah.net/fa/Magazine/View/5248/.../فضیلت-سوره-یاسین‎Cached Similarدر روایات شریفی که همه ی مفسرین از کتاب های معتبر اخبار نقل کرده اند می فرماید:« برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره ی «یس» است». قلب عالم وجود، محمد(ص) ...