مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد.

به گزارش واشنگتن پست، پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی اکنون پزشکانی که قصد این جراحی بی سابقه را دارند از انجام قطعی آن در اوایل سال آینده میلادی و درصد موفقیت 90 درصدی خبر داده اند.

این جراحی عجیب به یک تیم جراحی 80 نفره و دهها میلیون دلار هزینه احتیاج دارد.

دکتر سرجیو کاناوارو پزشک ایتالیایی که قرار است این جراحی را انجام دهد قصد دارد درخواست 100 میلیون دلار کمک را برای انجام این جراحی به بنیاد مک آرتور بدهد و اگر به نتیجه نرسد به دنبال اینست که این پول را از فردی همچون مارک زاکربرگ موسس فیسبوک یا یک میلیاردر دیگر در حوزه فن آوری بگیرد.

اولین جراحی سر انسان به احتمال زیاد در چین یا کشوری خارج از اروپا و آمریکا صورت خواهد گرفت. زیرا قوانین و مقررات آمریکا این کار را غیراخلاقی و غیردینی دانسته و از انجام آن جلوگیری می‌کند.

دکتر سرجیو کاناوارو عصب شناس ایتالیایی مدعی است که سال گذشته آن را روی یک میمون انجام داده و میمون پس از عمل زنده مانده است. اما هنوز صحت این سخنان تایید نشده است.

والری اسپیریدونوف-یک مرد 31 ساله روسی که داوطلب انجام این عمل پرریسک است، یک شرکت نرم افزار آموزشی را در منزل خود در شهر کوچکی در ولادیمیر روسیه راه اندازی کرده و از بیماری"وردینگ هافمن" رنج می‌برد و زندگی خود را بر روی صندلی چرخ‌دار سپری می‌کند

شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر

بیماری وردینگ هافمن یک بیماری دژنراتیو حرکتی است که از زمان جنینی بیمار را درگیر نموده و در دوران شیرخوارگی و کودکی پیشرفت می‌نماید. این بیماری ژنتیکی بوده و معمولا کشنده است.

دکتر کاناوارو سال 2013 با انتشار مقاله‌ای مدعی امکان انجام نخستین عمل پیوند سر شد.

بسیاری از دانشمندان این پروژه را مورد تمسخر قرار داده و یک "تئوری تست نشده" خوانده اند که امید واهی ایجاد کرده است. حتی برخی گفته اند که اگر اسپیریدونوف زیر این عمل جراحی بمیرد که چندان بعید نیست، پزشکان جراح وی باید جرم قتل محاکمه شوند.

اسپیریدونوف  31 ساله، پیوند سر را تنها امید خود می‌بیند. او می‌گوید که هیچ راه بهتری را برای درمان خود نمی‌بیند.

پزشکان برای پیوند سر اسپیریدونوف ، مجبور به پیدا کردن یک مرد مرگ مغزی هستند که خانواده اش راضی به انجام این کار باشند

شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر

این پزشکان با استفاده از روشی موسوم به HEAVEN، بدن گیرنده را در شرایط ایست موقت قلبی قرار داده و سر و نخاع دهنده و گیرنده پیوند را  تا 12 درجه سانتیگراد سرد می‌کنند. سپس سرها با کمک تیغه‌های بسیار تیز از بدن دهنده و گیرنده جدا می‌شوند.

این تیغه های بسیار تیز باعث می‌شوند که آکسون‌ها یا رشته‌های بلندی که از سلول عصبی خارج می‌شوند، سالم باقی می‌مانند.

پس از آن پزشکان در حدود یک ساعت فرصت خواهند داشت که سر دهنده عضو را به بدن گیرنده پیوند بزنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


30 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، پیشتر ...30 آگوست 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>یک مرد روسی برای اولین پیوند سر جهان، که دو پزشک در اوایل سال آینده آن را انجام خواهند داد داوطلب شده است.تلکس دولت بهار :: هواداران دكتر محمود احمدي نژاد: شمارش معكوس براي اولين عمل پيوند سر سه شنبه، 9 شهریور 1395 - 17:19 کد خبر: 304267 ...30 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. - به گزارش واشنگ.30 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک ... وقتی پیوند دست انجام میشه آیا تعداد مویرگ ها و عصب ها هر دو نفر کاملا ...30 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، پیشتر ...30 آگوست 2016 ... پیوند سر, عمل پیوند سر شمارش معکوس برای نخستین عمل پیوند سرنخستین عمل پیوند سر در دنیا تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک ...30 آگوست 2016 ... پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی اکنون پزشکانی که قصد این جراحی بی سابقه را دارند از انجام قطعی آن در اوایل سال آینده ...اسفندماه سال گذشته بود که یک متخصص اعصاب ایتالیایی بانام سرجیو کانورو اعلام کرد که تا دو سال دیگر اولین عمل جراحی پیوند سر انسان را انجام خواهد داد. به گزارش ...


کلماتی برای این موضوع

شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر در جهاناولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سراولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر اولین عمل پیوند سر اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام اولین عمل پیوند سر روی یک روساولینعملپیوندسراولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه پزشکان برای پیوند سر اسپیریدونوف ، مجبور شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر خبر فارسیشمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با ستاره ها شمارش معکوس برای انجام اولین عمل پیوند سر…اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر تصاویر …پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی اکنون پزشکانی که قصد شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سرخبرگزاری ایسنا اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری شمارش معکوس برای اولین جراحی پیوند سر انسان آغاز …شمارش معکوس برای اولین جراحی تا دو سال دیگر اولین عمل جراحی پیوند سر انسان را شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر تصاویر …شمارشمعکوسبرایاولینشمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر تصاویرشمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر



لینک منبع :شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر

شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر - ایسنا www.isna.ir/news/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند-سر‎Cached30 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، پیشتر ... Images for شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر +تصاویر www.fardanews.com/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند-سر-تصاویر‎Cached30 آگوست 2016 ... شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر +تصاویر. پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی اکنون پزشکانی که قصد این جراحی ... شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر+تصاویر - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند-سرتصاویر‎Cached30 آگوست 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>یک مرد روسی برای اولین پیوند سر جهان، که دو پزشک در اوایل سال آینده آن را انجام خواهند داد داوطلب شده است. شمارش معکوس برای اولین جراحی پیوند سر انسان آغاز شد ! | گجت نیوز gadgetnews.ir/62632/شمارش-معکوس-اولین-جراحی-پیوند-سر-انسان/‎Cached18 سپتامبر 2015 ... اسفند ماه سال گذشته بود که یک متخصص اعصاب ایتالیایی با نام سرجیو کانورو اعلام کرد که تا دو سال دیگر اولین عمل جراحی پیوند سر انسان را انجام ... خبر فوری-شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر www.khabarfarda.com/detail/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند-سر 21 دسامبر 2016 ... اولین عمل پیوند سر درجهان که به یک تیم جراحی۸۰نفره احتیاج دارد،تا چند ماه دیگر باهزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد./ منبع: مرداد. شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر +تصاویر - ساعت ۲۴ | دمادم https://damadam.ir/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند-سر.../3482137 اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. به گزارش واشنگتن پست، پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ... شمارش معکوس برای اولین پیوند سر انسان در سال 2017! shaparakdaily.ir/shaparak/News.aspx?NID=110463‎Cached29 ژوئن 2017 ... عمل پیوند سر آن قدر جنجالی است که انجام آن در هر جایی ممکن نباشد و دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی که ایده پیوند سر روی انسان را 2 سال قبل مطرح ... شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر +تصاویر - آفتاب نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/24480619 31 آگوست 2016 ... شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر +تصاویر. پیشتر انجام این جراحی پر خطر در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی اکنون پزشکانی که قصد این جراحی ... شمارش معکوس برای اولین عمل پیوند سر - قطره www.ghatreh.com/news/.../شمارش-معکوس-برای-اولین-عمل-پیوند‎Cached31 آگوست 2016 ... اولین عمل پیوند سر در جهان تا چند ماه دیگر با هزینه دهها میلیون دلاری روی یک روس انجام خواهد شد. - . بیماری وردینÚ.