مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید

[ad_1]

به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام انجمن سکته آمریکا، افراد بعد از آگاهی از هر یک از ۵ علامت شدید و ناگهانی زیر فورا به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند:

احساس کرختی یا ضعف در صورت، دست یا پا (بخصوص زمانیکه یک طرف بدن را شامل شود.)

گیجی ناگهانی یا مشکل در حرف زدن یا فهم گفتگوها.  مشکلات ناگهانی دیداری در یک چشم یا هر دو چشم.

دشواری ناگهانی در راه رفتن یا سرگیجه، از بین رفتن حالت تعادل یا مشکل در هماهنگی اعضای بدن. 

سردرد شدید بدون هیچ علت مشخص.
 
سکته یکی از علل اصلی ناتوانی در بزرگسالی است. به گفته پزشکان، افراد سکته کرده نیاز به توجه درمانی فوری به منظور بهبود تاثیر درمان و کاهش ریسک مرگ یا عوارض جانبی بلندمدت شان دارند.
 
به گفته متخصصان، اگر فرد دچار سکته ایسکمیک ،که در آن عروق مغز مسدود می شود، در مدت سه ساعت تحت درمان قرار گیرد، عوارض جانبی این سکته به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.
 
طبق گزارش انجمن سکته آمریکا، زنان بیش از مردان دچار سکته مغزی می شوند. همچنین افراد سیاهپوست بیش از سفیدپوستان در معرض خطر سکته قرار دارند. افراد دارای سابقه سکته در خانواده هم بسیار در معرض این ریسک قرار دارند.
 
اما به گفته متخصصان، افراد می توانند با شیوه های زیر ریسک سکته را کاهش دهند:
 
ورزش منظم
حفظ وزن نرمال
پیروی از رژیم غذایی سالم
حفظ سطح سالم کلسترول
چک کردن منظم فشار خون
سیگار نکشیدن
 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند.به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند.به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند.اگر این علائم در طول ۲۴ ساعت از بین بروند، این وضعیت را اصطلاحاً حمله ایسکمی گذرا (transient ischemic attack)مینامند که یک علامت هشدار دهنده از یک سکته مغزی ...علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت.علائم هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اگر نمیخواهید گرفتار سکته مغزی شوید پیشنهاد میشود این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.به گزارش شمال نیوز: طبق اعلام انجمن سکته آمریکا، افراد بعد از آگاهی از هر یک از ۵ علامت شدید و ناگهانی زیر فورا به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند: احساس کرختی یا ...8 مه 2016 ... معمولاً قبل از بروز سکته مغزی علائم هشدار دهندهای وجود ندارد و یا اینکه علائم ... که یک علامت هشدار دهنده از یک سکته مغزی احتمالی در آینده میباشد.4 مه 2016 ... معمولاً قبل از بروز سکته مغزی علائم هشدار دهندهای وجود ندارد و یا اینکه علائم ... که یک علامت هشدار دهنده از یک سکته مغزی احتمالی در آینده میباشد.


کلماتی برای این موضوع

الف مهم ترین نشانه های سکته مغزی را بشناسیداگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد، این قسمت از مغز دیگر نمی ده علامت هشدار دهنده بیماری آلزایمربیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است علائم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت علائم هشدار دهنده پروستات بزرگعلائم هشدار دهنده پروستات بزرگ هنگامی که سن مرد افزایش می‌یابد، اغلب غده پروستات کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و …پزشکی و سلامتآموزش کامل علائم سکته مغزی و درمان سریع برای سکته مغزی سکته مغزی خفیفسکته مغزی الف داروی آسیب رسان به معده را بشناسیدهر دارویی که مصرف می کنیم علاوه بر اثرات مثبتی که دارد عوارض جانبی نیز بر جای می گذاردپوست و مو پزشکان ایران از زمانی که اولین تولیدکننده صنعتی شامپو در دهه ۱۹۳۰، این فرآورده را در مقیاس کوچک چه عواملی باعث سرگیجه میشوند سرگیجه غشگوش …چهعواملیباعثسرگیجه اصطلاح سرگیجه به حالتی اطلاق می شود که بیمار احساس می کند که اشیا به دور او می دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …علامت هایی که نشان می دهد ممکن است آسیب عصبی ایجاد شده باشد غذا که با سرما خوردگی فشار خون خود را با این معجون معجزه آسا درمان کنیدفشار خون فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در



لینک منبع :علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید

تصاویر برای علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید - فردا www.fardanews.com/fa/.../علامت-هشدار-دهنده-سکته-مغزی-را-بشناسید‏ به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند. مهم ترین نشانه های سکته مغزی را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/.../مهم-ترین-نشانه-های-سکته-مغزی-را-بشناسید‏ - ذخیره شده اگر این علائم در طول ۲۴ ساعت از بین بروند، این وضعیت را اصطلاحاً حمله ایسکمی گذرا (transient ischemic attack)می‌نامند که یک علامت هشدار دهنده از یک سکته مغزی ... علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید www.javanonline.ir/fa/.../علامت-هشدار-دهنده-سکته-مغزی-را-بشناسید‏ - ذخیره شده به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند. علائم و نشانه‌های هشداردهنده سکته مغزی چیست؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../علائم-و-نشانه‌های-هشداردهنده-سکته-مغزی-چیست‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... سکته مغزی با نشانه‌هایی قابل پیش‌بینی است که در صورت دانستن آنها در «زمان طلایی» می‌توان از مرگ افراد جلوگیری کرد. علامت هشدار دهنده سکته مغزی را بشناسید - مشرق https://www.mashreghnews.ir/fa/.../علامت-هشدار-دهنده-سکته-مغزی-را-بشناسید‏ 17 مه 2016 ... به گفته پزشکان، آگاهی از پنج علامت هشداردهنده جدی و ناگهانی سکته مغزی می تواند به نجات جان و کاهش شمار افراد با ناتوانی های جسمی کمک کند. علائم هشداردهنده سکته مغزی را بشناسید 8tag.ir/news/17074007909976136126-8241181056464119484‏ - ذخیره شده 13 مارس 2017 ... سردردهای دائمی و شدید می توانند نشانه های از قریب الوقوع بودن سکته مغزی باشند. در صورتی که این علائم را بیش از پیش تجربه می‌کنید، باید آن را ... علائم هشداردهنده سکته مغزی را بشناسید - سامانه جستجو و تحلیل خبر www.8tag.ir/.../9980355430834722432-7289397255113990307‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... سکته مغزی با نشانه‌هایی قابل پیش‌بینی است که در صورت دانستن آنها در «زمان طلایی» می‌توان از مرگ افراد جلوگیری کرد. به گزارش باشگاه ... علائم هشداردهنده سکته مغزی را بشناسید - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1184239/‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... سکته مغزی با نشانه هایی قابل پیش بینی است که در صورت دانستن آنها در «زمان طلایی» می توان از مرگ افراد جلوگیری کرد. ... علائم و نشانه‌ های هشدار دهنده سکته مغزی در انسان - سایت پزشکی آنلاین www.order101pillsonline.com/علائم-سکته-مغزی.html‏ - ذخیره شده دو نوع اصلی سکته مغزی وجود دارند که شامل ایسکمیک و هموراژیک می شوند. ... شناسایی نشانه های هشدار دهنده یک سکته مغزی و دریافت کمک پزشکی در کمترین زمان ممکن برای کاهش خطر ... علائمی که فکر نمی کنید مربوط به بیماری قلبی باشند را بشناسید ...