مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست

[ad_1]

بامداد- دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما

در انتهای دم هواپیما یک قطعه کوپک به نام بالچه قرار دارد که نقش مهمی در پرواز به عهده دارد. دلیل آن را ما به شما می گوییم. اگر تا به حال از پنجره هواپیما به بیرون نگاه کرده باشید، متوجه وجود زائده ای کوچک در انتهای بال ها شده اید. آن ها «بالچه» نام دارند و در تمامی هواپیماهای جدید مورد استفاده قرار می گیرند. اما علت به کار گیری آن ها چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به همین مسئله بپردازیم.
بالچه ها کشیدگی ناشی از بلند شدن هواپیما را کاهش می دهند. علت استفاده از آن ها ساده تر از چیزی است که ما تصور می کنیم. بالچه ها باعث می شوند که بالها بتوانند در فرایند بلند شدن نقش موثرتری ایفا نمایند. این امر سبب می شود به نیروی کمتری برای بلند شدن هواپیما احتیاج باشد

بالچه هواپیما

و در نتیجه موتورها کارایی بهتری خواهند داشت. کاهش مصرف سوخت، تولید دی اکسید کربن کمتر و کاهش هزینه ها در خطوط هوایی از مزایای استفاده از آن ها به شمار می رودبر اساس اعلام شرکت بوئینگ، بالچه های مورد استفاده در هواپیماهای ۷۵۷ و ۷۶۷ می توانند اشتعال سوخت را تا ۵ درصد افزایش داده

و تولید گاز دی اکسید کربن را تا ۵ درصد کاهش دهند. یکی از خطوط هوایی که ۵۸ دستگاه هواپیمای ۷۶۷ را در اختیار دارد، سالانه ۵۰۰ هزار گالن در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد نمودهمانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم، بالچه ها می توانند تاثیر «کشیدگی ناشی از بلند شدن» را کاهش دهند.

فشار هوایی که هنگام پرواز در بالای بال وجود دارد، مقداری کمتر از فشار هوای موجود در زیر بال برآورد می شود. فشار هوای زیر بال در نزدیکی نوک، فشار کمتر بالای بال را تحت تاثیر قرار داده و گرداب ایجاد می کند. این پدیده به صورت سه بعدی در بالای بال ها جریان پیدا می کند.

آن ها علاوه بر جلوگیری از ورود هوا به بالا و روی بال ها، هوا را نیز عقب نگه می دارند و به این ترتیب، کشیدگی هنگام بلند شدن کاهش می یابد.با ورود بالچه ها به صنعت، هواپیما قادر است قدرت گرداب نوک بال را کاهش دهد.

بالچه هواپیما

همچنین افزایش طول بال نیز می تواند به از بین رفتن کشیدگی منجر گردد. اما در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان هواپیما به دلایلی قادر به ساخت بال های بلندتر نیستند. به گزارش پارس ناز  به عنوان مثال، هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۳۷ و ۷۵۷ پروازهای خود را از فرودگاه هایی انجام می دهند که برای پروازهای داخلی کوتاه تا متوسط ساخته شده اند.

به علت عدم نیاز چنین مسیرهایی به هواپیماهای بزرگ، فضای کمتری به آن ها اختصاص می یابد. در واقع اندازه پرنده های غول پیکر با توجه به فضای پارکینگ محدود می شود.بنابراین به جای ساخت بال های طولانی تر، بوئینگ از بالچه ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند.

اگر محدودیتی در فضا (پارکینگ) وجود نداشته باشد، استفاده از بالچه ها چندان ضرورت پیدا نمی کند. بوئینگ ۷۷۷ از آن دسته هواپیماهایی است که به این فناوری مجهز نشده اما می تواند همان عملکرد را ارائه دهد.

آن ها نخستین بار توسط «ریچارد ویتکام» در مرکز تحقیقات ناسا توسعه داده شده اند و از آن زمان تاکنون، تولیدکنندگان همواره برای افزایش و بهبود کارایی بالچه ها در تلاش بوده اند. نسل اول آن ها در هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ و MD11 استفاده شده اند و توانستند اشتعال سوخت را ۲٫۵ تا ۳ درصد افزایش دهند.

نسل دوم که در بوئینگ ۷۳۷، ۷۵۷ و ۷۶۷ به کار گرفته شد، بسیار بزرگتر از نمونه های قبلی بود و انحنای بیشتری نیز داشت. آن ها اشتعال سوخت را ۴ تا ۶ درصد بهبود بخشیدند. نمونه ای که امروزه در هواپیمای ۷۳۷ جدید استفاده می شود، در مقایسه با نسل قبلی ۱ تا ۲ درصد بهتر عمل می کند. در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای ویدیویی در همین زمینه بنشینید.

منبع:پارس ناز

نوشته علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جنگ افزار آرشیو انجمن های کالیبر ناتو طول م م طول لوله م م وزن گ ظرفیت خشاب و تیر نواخت تیر علمیبدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی ادبیات معاصر نزدیکیهای غروب بود که مردی از یکی از چنارهای خیابان بالا می رفت دو دستش را به تیر سیر الی الله تمامی نسخه های چاپی دیوان شاه نعمت الله ولی چه قبل از انقلاب و چه پس از آن سانسور و دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما دلیلوجودبالچهدرانتهای در انتهای دم هواپیما یک قطعه کوپک باشید، متوجه وجود زائده ای کوچک در علت به کار دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما دلیلوجودبالچهانتهای دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما در انتهای دم هواپیما وجود زائده ای کوچک چیست ؟ ما دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما جهان فان دانستنیها دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما باشید، متوجه وجود زائده ای کوچک در علت به کار گیری چرا از «بالچه» در انتهای بالهای هواپیما استفاده می شود؟ روزیاتو چراازبالچهدر وجود زائده ای کوچک در انتهای بال علت استفاده از در انتهای بالهای هواپیما چرا از «بالچه» در انتهای بالهای هواپیما استفاده می شود؟ دیس میس دانش و فناوری فهرست اخبار اخبار گوناگون سینما و تئاتر اخبار حوادث پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان اخبارعلمی » سقوط هواپیما علت اصلی انفجار گلکسی نوت مشخص علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما هواپیما ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد هواپیما است که در انتهای هواپیما دم هواپیما که در شخصی کوچک وجود دارد به چرا از «بالچه» در انتهای بالهای هواپیما استفاده می شود؟ چرا از «بالچه» در انتهای بالهای هواپیما وجود زائده ای کوچک در انتهای بال آن ها چیست؟ چرا از «بالچه» در انتهای بالهای هواپیما استفاده می شود؟ آکا بالچه ها کشیدگی ناشی از بلند شدن هواپیما را کاهش می دهندبالچه ها باعث می شوند که بالها دانستنی ها ؟ هواپیماها چگونه پرواز کرده و کنترل می شوند؟ این نیرو به دلیل جرم عظیم زمین وجود دارد و بالایی بالهای هواپیما کاهش کوچک ما اینجا



لینک منبع :علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست

دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما - پارس ناز www.parsnaz.com/دلیل-وجود-بالچه-انتهای-دم-هواپیما.html‏ - ذخیره شده دلیل وجود بالچه در انتهای دم هواپیما در انتهای دم هواپیما یک قطعه کوپک به نام بالچه قرار دارد که نقش مهمی در ... اگر تا به حال از پنجره هواپیما به بیرون نگاه کرده باشید، متوجه وجود زائده ای کوچک در انتهای بال ها شده اید. ... اما علت به کار گیری آن ها چیست؟ تصاویر برای علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست بالچه انتهای بال های هواپیما چه کاربردی دارد؟ - باشگاه روی خوش زندگی www.lgvipclub.ir/fa/print/news/1623‏ - ذخیره شده ... زائده کوچکی که روی بال برخی از هواپیماها وجود دارد به چه منظور است و کاربردش چیست؟ ... گرک در ادامه اظهار نمود که درک علت عملی وجود بالچه ها ساده تر از چیزی است که ... هواپیما - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هواپیما‏ - ذخیره شده - مشابه هواپیماها در اندازه‌ها، نوع‌ها و کاربردهای گوناگونی وجود دارند. ... او پس از مدتی آزمایش موفق شد دستگاه کوچکی بسازد که مرکب از دو بال، یک بدنه و ... بود و دیگری آن که محور ثقل دستگاه کامل نبود و به همین علت آن طوری که پرندگان .... منظور از بال ثابت آن است که بال هواپیما (بر خلاف هلیکوپتر) فقط در اثر پیش‌رانش نیروی برآر ایجاد می‌کند. علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KjYp9mF2K/Yp9iv‏ علت وجود بالهای کوچک انتهای دم هواپیما چیست - بامداد | خبرپو. تمام سوالاتی که ممکن است راجع به هواپیما داشته باشید را یک خلبان ... gerdali.com/تمام-سوالاتی-که-ممکن-است-راجع-به-هواپیم/‏ - ذخیره شده - مشابه فکر اینکه چطور جسمی به آن بزرگی در آسمان پرواز میکند و ممکن است هرآن سقوط کند و بسیاری ... وقتی فرود میایید و اثراتی شبیه سوختگی سیگار روی بال ها یا دماغه وجود داشته باشد، .... خلبان میان مسافران چیست؟ ... دلیل کوچک بودن پنجره های هواپیما. دانستنی ها ؟ - هواپیماها چگونه پرواز کرده و کنترل می شوند؟ ansarisina.blogfa.com/post/11‏ - ذخیره شده - مشابه (این نیرو به دلیل جرم عظیم زمین وجود دارد و تمام اجسام اطراف زمین را به سمت مرکز ... ﻟﯿﻔﺖﯾﺎ ﻧﯿﺮوی ﺑﺮا : اﯾﻦ ﻧﯿﺮو وﻗﺘﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻫﻮا ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻓﺮم ﺧﺎص ﺑﺎﻟﻬﺎی ﻫﻮاﭘﯿﻤـﺎ، آن را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻻ ﻫﻞ ﻣﯽ دﻫﺪ. (به برشی از سطح مقطع بال هواپیماها ایرفول می گویند،ایرفول ها طوری طراحی شده اند ... بر روی بالچه های کوچک عقب (HORIZONTAL STABILIZER) قابل کنترل است. حالات مختلف دم | هوافضای جوان javanhavafaza.ir/9474/حالات-مختلف-دم/‏ - ذخیره شده 11 مارس 2016 ... حدود ٧٠٪ هواپیماهای موجود از این نوع دم دارند طراحی آن آسان است و ... بر اثر وجود دم افقی در بالای دم عمودی،اگر علت کاهش مساحت عمودی نوشته شود بهتر ... در این نوع، دم افقی دور از جریانات بال و ملخ است و به همین دلیل مساحت ان را کاهش می دهد. بال پرنده چیست؟ - مهندسی هوافضا - بلاگ اسکای flightclub.blogsky.com/1386/02/13/post-11/‏ - ذخیره شده - مشابه 2- هواپیمایی که کلیه پارامتر های آیرودینامیکی آن در ایرفویل بال خلاصه شده است ... همین دلیل از انحنایی در قسمت انتهای بال با عنوان Reflex وجود دارد که باعث ایجاد ممان ... هوافضا - مهندس برتر solid-mechanics.blogsky.com/Aerospace‏ - ذخیره شده - مشابه اندیشه پرواز به آسمان ها و رهائی از زمین از دیر باز در مخیله آدمی وجود داشته است . ... دستگاهی ساخت که دارای دو بال بسیار بزرگ ، یک سکان و اتاقک کوچک برای حمل انسان بود . ... در حقیقت علت ادامه نداشتن پرواز این بادبادکه در هوا یکی سنگین آن بود دیگر آن که .... برادران رایت در طراحی بال هواپیما نیز کار مهمی انجام دادند آنها دریافتند که ...