مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گوگل حس‌ کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد

[ad_1]

توسعه‌ هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای اصلی در میان کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است. ایجاد حس کنجکاوی در هوش مصنوعی برای پیشرفت هر چه بیشتر یکی از مواردی است که اهمیت بسیار بالایی دارد، حال آنکه متخصصان DeepMind موفق شده‌اند احساس ناشی از رفع کنجکاوی را در هوش مصنوعی شبیه سازی کنند.

 به گزارش مشرق، وجود حس کنجکاوی در انسان یکی از عوامل اصلی پیشرفت هوش در انسان‌ها است، چراکه تمایل برای دریافت اطلاعات جدید منجر به یادگیری می‌شود و نهایتا انسان برای دریافتن دلایل مسائل مختلف موجود در پیرامونش، موارد دیگری را نیز یاد گرفته و در نتیجه دانش پیشرفت می‌کند.

این موضوع در هوش مصنوعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بطوری که هوش مصنوعی مجهز به فاکتور کنجکاوی می‌تواند پیشرفت بسیار خوبی را تجربه کند.
 
همانطور که در ویدیوی قرار گرفته در پایین مطلب نیز مشاهده می‌کنید، هوش مصنوعی DeepMind گوگل در حال انجام بازی Montezuma's Revenge مخصوص کنسول آتاری است. برخلاف بسیاری از موارد پیشین نمایش داده شده، هوش مصنوعی DeepMind گوگل از اطلاعات بسیار کمی در مورد بازی برخوردار است و داده‌های خود را از طریق تماشای مانیتور و فشردن کلید‌های کنترلر بازی دریافت می‌کند.

گوگل در فوریه سال جاری نسخه‌ی اولیه‌ای از هوش مصنوعی خود را منتشر کرد که در زمان انجام بازی Montezuma's Revenge موفق نشد حتی یک امتیاز به دست بیاورد. اما همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، هوش مصنوعی DeepMind قادر است تا بصورت یک بازیکن خوب این بازی را اجرا کرده و مراحل را پشت سر بگذارد؛ علت اصلی پیشرفت در هوش مصنوعی گوگل را باید در اضافه کردن کنجکاوی خواند.
 
کنجکاوی مفهومی است که در صورت اضافه کردن وجهه‌ی صنعتی و علمی به آن، می‌توان از آن با عنوان انگیزه‌ی درونی اسم برد. به بیان بهتر با ایجاد یک سیستم جایزه دهی درونی در هوش مصنوعی، می‌توان حس رضایت ناشی از رسیدن به پاسخ در انسان‌ها را شبیه‌سازی کرد. محققان دیپ‌میاند گوگل با اتصال جایزه‌های دریافت شده در اثر حل مسائل و حرکت روبه جلو، باعث ایجاد حس کنجکاوی در این سیستم می‌شوند.
 
هرچند بکارگیری این سیستم باعث شده تا هوش مصنوعی مورد استفاده پیشرفت بسیار خوبی را تجربه کرده و برای رسیدن به جایزه، عملکرد بسیار بهینه‌تری داشته باشد، اما نباید این نکته را از یاد برد که یک بازی رایانه‌ای با دنیای واقعی تفاوت دارد.

منبع: زومیت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :گوگل حس‌ کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد

تماشا کنید: موفقیت هوش مصنوعی گوگل در بازی رایانه ای پس از اضافه ... www.zoomit.ir/.../google-ai-deepmind-atari-montezumas-revenge/‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2016 ... گوگل با شبیه سازی احساسی نظیر کنجکاوی در هوش مصنوعی deepmind خود موفق شده تا این هوش مصنوعی را در جریان بازی رایانه ای به سمت جلو هدایت کند. ... می‌توان حس رضایت ناشی از رسیدن به پاسخ در انسان‌ها را شبیه‌سازی کرد. گوگل حس کنجکاوی را به هوش مصنوعی خود اضافه کرد - تی نیوز tnews.ir/news/509a64613039.html‏ 12 ژوئن 2016 ... توسعه هوش مصنوعی در سال های اخیر به یکی از ترندهای اصلی در میان کمپانی های فعال در حوزه ی فناوری تبدیل شده است. ایجاد حس کنجکاوی در هوش ... گوگل حس کنجکاوی را به هوش مصنوعی خود اضافه کرد - خبرخون khabarkhoon.com/.../گوگل-حس-کنجکاوی-را-به-هوش-مصنوعی-خود-اضافه-کرد‏ 12 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، وجود حس کنجکاوی در انسان یکی از عوامل اصلی پیشرفت هوش در انسان ها است، چراکه تمایل برای دریافت اطلاعات جدید منجر به ... گوگل حس کنجکاوی را بِه هوش مصنوعی خود اضافه کَرد - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/computer.../گوگل-حس-کنجکاوی-هوش-مصنوعی-اضافه.html‏ 12 ژوئن 2016 ... گوگل، مشرق، هوش مصنوعی، اضافه کردن کنجکاوی به هوش مصنوعی، اضافه کردن کنجکاوی به هوش مصنوعی گوگل هوش مصنوعی گوگل ۲۸۶۵ رمان عاشقانه ... گوگل حس کنجکاوی را به هوش مصنوعی خود اضافه کرد - تماشای انلاین و ... www.rahekhob.ir/.../گوگل_حس_کنجکاوی_را_به_هوش_مصنوعی_خود_اضافه_کرد‏ گوگل حس کنجکاوی را به هوش مصنوعی خود اضافه کرد. دانلود سریال هوش سیاه ... دانلود دانلود پروژه هوش مصنوعی و سیستم خبره داده کاوی data min · دانلود آموزش پایان نامه ... تماشا کنید: موفقیت هوش مصنوعی گوگل در بازی رایانه ای پس از اضافه ... www.itfeed.net/.../7244-تماشا-کنید-موفقیت-هوش-مصنوعی-گوگل-در-بازی-رایانه-ای-پس-از-اضافه-شدن-کنجکاوی-به-آن.html‏ 12 ژوئن 2016 ... ایجاد حس کنجکاوی در هوش مصنوعی برای پیشرفت هر چه بیشتر یکی از ... هوش مصنوعی گوگل در بازی رایانه ای پس از اضافه شدن کنجکاوی به آن | آی تی فید ... هوش مصنوعی خود را منتشر کرد که در زمان انجام بازی Montezuma's Revenge ... گوگل حس کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد - اخبار ایران و جهان newsshare.ir/search/?q=گوگل+حس+کنجکاوی+را+به...خود+اضافه+کرد‏ گوگل حس کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد .... کلمه کلمه استوار بود اما دیروز شرکت گوگل اعلام کرد این نرم افزار را به نوعی هوش مصنوعی بسیار ... گوگل حس کنجکاوی را به هوش مصنوعی خود اضافه کرد www.khabardown.ir/.../گوگل_حس_کنجکاوی_را_به_هوش_مصنوعی_خود_اضافه_کرد‏ اخیرا در کنفرانس I/O گوگل آخرین دستاورد خود در حوزه ارتباطات را معرفی کرد. این شکرت اقدام به معرفی پیام رسان جدید Allo کرد که نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی با ... گوگل حس‌ کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد ظهر یکشنبه 23 ... khabarche.ir/خبر/.../گوگل-حس--کنجکاوی-را-به-هوش-مصنوعی-خود-اضافه-کرد‏ 12 ژوئن 2016 ... حوزه توسعه فناوری ظهر یکشنبه بیست و سوم خرداد ماه 1395 خبر گوگل حس‌ کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد. پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی گوگل در توصیف تصاویر | دیجیتال ... hi01.ir/پیشرفت-چشمگیر-هوش-مصنوعی-گوگل-در-توصیف/‏ - ذخیره شده به عبارتی هوش مصنوعی گوگل در توصیف تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته . ..... 74) گوگل حس کنجکاوی را به هوش‌مصنوعی خود اضافه کرد - اخبار ایران و جهان.