مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مراقب مصرف خمیر دندان باشید!

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی اســت لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود.

مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان به راحتی از طریق پوشش مخاطی دهان جذب می شوند بنابراین حتی اگر آن را قورت ندهید، در معرض خطر ناشی از این ترکیبات سمی هستید.

بدیهی اســت این خطر برای کودکان که معمولا مقداری از خمیر دندان را قورت می دهند، بیشتر اســت.

با این که تصور می شود محصولات بهداشتی شخصی، کاملا ایمن هستند و هیچ خطری برای کسی ندارند، اما اکنون بر اساس تحقیقات جدیدی که مرکز توسعه غیر انتفاعی "کونرکوبیا" انجام داده اســت، این تصور ممکن اســت اشتباه باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهند که بر خلاف استانداردهای دارویی که توسط اداره غذا و داروی امریکا تنظیم شده اســت، صنایع آرایشی و برخی محصولات بهداشتی فردی مثل شامپو، خمیر دندان و محصولات مراقبت از مو، خارج از نظارت و کنترل سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند و شورای نظارت امکان کنترل این نوع محصولات را ندارد حتی تولید کنندگان این نوع محصولات ملزم به ذکر تمام ترکیبات به کار رفته در تولیدات خود نیستند به جای آن صنایع بهداشتی و آرایشی که چیزی حدود 71 میلیارد دلار ارزش مالی دارد، ازدرون خود را سازماندهی و کنترل می کنند. که این خود نتایج قابل توجهی برایش داشته اســت.

«هافینگتون پست» عربی می نویسد: مارک کاستل از مرکز توسعه «کونرکوبیا» اذعان می کند که سیستم نظارت بر ترکیبات صنعتی غذایی و محصولات بهداشتی در امریکا در مقایسه با اروپا و دیگر کشورهای صنعتی ضعیف اســت.

وی می افزاید: کشورهای دیگر از «اصل نظارت» تبعیت کرده و قبل از صدور مجوز برای کالای بهداشتی خاصی ابتدا از عاری بودن آن از هر گونه مواد شیمیایی اطمینان حاصل می کنند.

کاستل تشریح می کند که نظام حکومتی امریکا زیر سلطه شرکت ها و خیل عظیمی از گروه های فشار و لابی ها و وکلاست و هیچ راهی برای پی بردن به وجود مواد شیمیایی خطرناک تا قبل از رسیدن به جریان خون وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 12 هزار مواد مختلفی که در محصولات آرایشی استفاده می شوند – و اغلب اسامی آنها برای مصرف کنندگان عادی ناآشناست – در امریکا فقط استفاده از 11 ماده آن ممنوع اســت در حالی که در اروپا 1300 مورد از این تعداد ممنوع و غیر قانونی اســت.

کاستل افزود: در اوایل قرن گذشته، خمیر دندان ها حاوی رنگ های طبیعی خوراکی بودند که از گیاهان استخراج می شدند اما بعدها به دلیل هزینه بالای رنگ های طبیعی، رنگ های صنعتی که از مواد نفتی تهیه و تولید می شوند، جایگزین آنها شدند.

رنگ های صنعتی حاوی 10 درصد مواد ناخالص از جمله سرب، آرسنیک، جیوه و برخی مواد سرطان زای دیگر هستند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 سپتامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. مواد شیمیایی موجود در خمیر ...4 سپتامبر 2016 ... خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. - مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان ب.4 سپتامبر 2016 ... صراط: مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم. به گزارش العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید ...مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم. به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکۀ العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید ...دندان سفید یکی از مواردی است که همه ما آرزوی آن را داریم تا لبخندی زیبا داشته باشیم. اما کمتر کسی به خودش اجازه می دهد از سفیدکننده های شیمیایی استفاده کند. می خواهد ...12 ژوئن 2016 ... تحقیقات اخیر خبر از وجود مادهای سمی و سرطانزا در برخی خمیردندان های مشهور میدهد.28 ژانويه 2015 ... خطرات و عوارض خمیردندان نیز کمتر از فایدده آن نیستند و بدانید در مصرف خمیردندان باید تعادل را حفظ کنید و مراقب باشید.طرز تهیه خمیر دندان گیاهی برای سلامت دندانها و رفع بوی بد دهان. 1 هفته قبل فرهنگ و جامعه تنسیم- ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! 4-9-2016 سیاسی نیک صالحی- ...13 ژوئن 2016 ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان به ...


کلماتی برای این موضوع

مراقب مصرف خمیر دندان باشیدخمیر دندان خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بودمراقب مصرف خمیر دندان باشیدخمیر دندان ، مصرف خمیر دندان ، مواد شیمیای خمیر دندان ، قورت دادن خمیر دندان ، بهترین مراقب مصرف خمیر دندان باشید پایگاه خبری ترازبه گزارش تراز ،خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن مراقب مصرف خمیر دندان باشیدبه گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب مراقب مصرف خمیردندان و مواد تشکیلی آن باشیدمصرفخمیردندانمراقب مصرف خمیر دندان باشید خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب مراقب مصرف خمیر دندان باشیدمراقبمصرفخمیرصراط مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم به مراقب مصرف خمیر دندان باشیدمراقبمصرفخمیرخمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود مواد مراقب مصرف خمیر دندان باشید قدس آنلاین …مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیممراقب مصرف خمیر دندان باشیدمراقبمصرفخمیرراه دانا خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بودمراقب مصرف خمیر دندان باشید مجله ایرانیخمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود مواد



لینک منبع :مراقب مصرف خمیر دندان باشید!

تصاویر برای مراقب مصرف خمیر دندان باشید! مراقب مصرف خمیر دندان باشید! - جام جم jamejamonline.ir/online/.../مراقب-مصرف-خمیر-دندان-باشید‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. مواد شیمیایی موجود در خمیر ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! www.fardanews.com/fa/news/564318/مراقب-مصرف-خمیر-دندان-باشید‏ 6 سپتامبر 2016 ... مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم. مراقب مصرف خمیر دندان باشید! - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?comment...‏ 15 سپتامبر 2016 ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان به ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/.../مراقب-مصرف-خمیر-دندان-باشید‏ 8 سپتامبر 2016 ... مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم. خمیر دندان ذغالی | زیبایی دندان|لمینت|پروتز دندان|ایمپلنت drvahidsiahkola.com/خمیر-دندان-ذغالی/‏ - ذخیره شده 22 نوامبر 2016 ... همچنین مراقب نشانه‌های غیر عادی همچون خونریزی لثه و افزایش حساسیت آن باشید . اگر چنین نشانه‌هایی را بعد از مصرف خمیردندان تجربه کردید حتما با ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! - پایگاه خبری تحلیلی صراط - تی نیوز tnews.ir/news/830269832002.html‏ - ذخیره شده صراط: مطالعات جدید نشان می دهد که باید مراقب استفاده مداوم از خمیر دندان باشیم. به گزارش العالم، خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! : گروه تجهیزات صنایع پزشکی آذر وزین ... azarvazinsahand.com/1395/06/.../مراقب-مصرف-خمیر-دندان-باشید/‏ - ذخیره شده به زودی برمیگردیم ... Comming Soon. مراقب مصرف خمیردندان و مواد تشکیلی آن باشید - وقت غذای خوبه goodfoodtime.com/مراقب-مصرف-خمیردندان-و-مواد-تشکیلی-آن-ب/‏ - ذخیره شده 19 مارس 2017 ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان […]. مراقب مصرف خمیر دندان باشید! - شهردار آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24773646‏ 5 سپتامبر 2016 ... مراقب مصرف خمیر دندان باشید! شهردارآنلاین: خمیر دندان حاوی برخی ترکیبات سمی است لذا باید مراقب استفاده مکرر از آن بود. ... مشاهده خبر در سایت ...