مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم

[ad_1]
۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم

«چرا مردم پولدار نمی‌شوند؟» در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان اســت، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می‌شوند؟ اخیراً پاسخ این سوال را پیدا کرده‌ام. به نظر من اینها ۵ دلیل اصلی اســت که جلوی پولدار شدن افراد را می‌گیرد.

مهمترین این دلایل، این اســت که هیچوقت برایشان اتفاق نمی‌افتد. فرد متوسط در خانواده‌ای بزرگ شده اســت که هیچوقت کسی که پولدار باشد را نمی‌شناخته و ندیده اســت. به مدرسه می‌رود و با آدمهایی معاشرت می‌کند که پولدار نیستند. با آدم‌هایی کار می‌کند که پولدار نیستند. هیچ الگوی پولداری روبروی خود ندارد. اگر این برای شما هم پیش ‌آمده اســت، البته تا سن بیست سالگی، می‌توانید به یک فرد بالغ و کامل در جامعه تبدیل شوید اما هیچوقت برایتان پیش نیامده که بفهمید شما هم می‌توانید یکی از افراد ثروتمند جامعه شوید.

به همین دلیل اســت که کسانیکه در خانواده‌هایی که والدینشان پولدار هستند به دنیا می‌آیند، احتمال اینکه در بزرگسالی افرادی ثروتمند شوند بسیار بیشتر اســت. بنابراین اولین دلیل اینکه چرا بیشتر ما پولدار نمی‌شویم این اســت که هیچوقت برایمان اتفاق نمی‌افتد. و البته، اگر هیچوقت برایمان اتفاق نیفتد، آنوقت هیچکدام از قدم‌های لازم برای به واقعیت تبدیل کردن آن را برنخواهیم داشت.

تصمیم بگیرید!

دومین دلیل که باعث می‌شود پولدار نشویم این اســت که هیچوقت برای آن تصمیم نمی‌گیریم. حتی اگر فردی کتاب بخواند، در جلسات سخنرانی شرکت کند، یا با افرادیکه از نظر اقتصادی موفق بوده‌اند نشست و برخاست کند، تا زمانیکه برای متفاوت شدن تصمیم نگیرد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر برای برداشتن اولین قدم‌ها تصمیم نگیرد، همان جا که هستید خواهید ماند. اگر به انجام کارهایی که همیشه می‌کنید، ادامه دهید، به همان جایی خواهید رسید که  همین امروز هستید.

دلیل اصلی عدم موفقیت و شکست این اســت که اکثریت آدم‌ها برای موفق شدن تصمیم نمی‌گیرند. هیچوقت یک تعهد محکم و روشن یا یک تصمیم قطعی برای پولدار شدن نمی‌گیرند. دلشان می‌خواهد و قصدش را دارند و آرزو می‌کنند که یک روز پولدار شوند. دعا می‌کنند و دعا می‌کنند که پول زیاد به دست بیاورند اما هیچوقت تصمیم نمی‌گیرند که، «من می‌خواهم که پولدار بشم!» این تصمیم قدم مهمی برای رسیدن به استقلال مالی اســت.

سومین دلیل پولدار نشدن آدمها انداختن کار امروز به فرداست. آدمها همیشه برای شروع نکردن کاری که لازم اســت برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهند، بهانه دارند. همیشه ماه خوبی نیست، فصل خوبی نیست یا سال خوبی برای شروع نیست. وضعیت و شرایط اقتصادی در صنعت خوب نیست، بازار کساد اســت یا باید ریسک کنند یا امنیت خودشان را زیر پا بگذارند. شاید سال بعد.

برای به تعویق انداختن کارها همیشه دلیل هست. درنتیجه، ماه به ماه و سال به سال این کار را عقب می‌اندازند تا جاییکه دیگر دیر می‌شود. حتی اگر برای یک نفر اتفاق بیفتد که بتواند پولدار شود، تصمیمش را هم بگیرد اما برای وارد عمل شدن امروز و فردا کند، همه برنامه‌هایش آینده روشنی نخواهند داشت.

هزینه‌اش را بپردازید

 

چهارمین دلیل اینکه مردم معمولاً فقیر بازنشسته می‌شوند، چیزی اســت که اقتصاددان‌ها به آن تاخیر پاداش می‌گویند. اکثریت زیادی از افراد وسوسه می‌شوند که هر یک ریال آخرشان را هم خرج کنند و حتی باز هم قسطی خرید کنند. اگر نمی‌توانید پاداشتان را به تاخیر بیندازید و خودتان را در خرج کردن هر پولی که درمی‌آورید محدود نکنید، نمی‌توانید پولدار شوید. اگر نتوانید صرفه‌جویی را بعنوان یک عادت طولانی‌مدت تمرین کنید، برایتان غیرممکن خواهد بود که به استقلال مالی برسید. همانطور که دبلیو. کلمنت استون می‌گوید، «اگر نمی‌توانید پول پس‌انداز کنید، بذر سربلندی در شما نیست.»

چشم‌انداز بزرگتر را ببینید

 

پنجمین دلیل که باعث می‌شود افراد فقیر بازنشسته شوند، به اندازه بقیه دلایل مهم اســت. این دلیل نداشتن چشم‌انداز زمانی اســت. در یک تحقیق طولانی‌مدت که توسط دکتر ادوارد بانفیلد در دانشگاه هاروارد در دهه پنجاه میلادی انجام گرفت و در سال ۱۹۶۴ در مجله The Unheavenly City به چاپ رسید، دلایل تحرک اقتصادی-اجتماعی روبه‌بالا بررسی شد. او می‌خواست بداند چطور می‌توان پیشبینی کرد که یک خانواده یا فرد به سمت بالا در حرکت اســت یا خیر و اینکه گروه‌های اقتصادی-اجتماعی در نسل بعد ثروتمندتر خواهند شد یا خیر.

همه این تحقیقات او را به یک عامل رساند که باعث شد نتیجه‌گیری کند که درست‌تر از سایر عوامل در پیشبینی موفقیت اســت. آنها آن را چشم‌انداز زمان نامیدند. تعریف آن میزان زمانی اســت که برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه و گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌هایتان اختصاص می‌دهید.

یک نمونه از چشم‌انداز درازمدت عادت متداول خانواده‌های سطح‌بالای انگلستان برای ثبت‌نام فرزندانشان در دانشگاه آکسفورد یا کمبریج به محض متولد شدن آن کودک اســت، حتی بااینکه ممکن اســت به هجده یا نوزده سالگی نرسد. به این چشم‌انداز درازمدت در عمل می‌گویند. زوج جوانی که ۱۵۰ هزار تومان در ماه خود  را برای هزینه تحصیل فرزند خود کنار می‌گذارند، زوجی با چشم‌انداز زمانی درازمدت هستند. آنها حاضرند برای اطمینان از گرفتن نتیجه بهتر در طولانی‌مدت، در کوتاه‌مدت خود را قربانی کنند. افرادیکه چشم‌انداز درازمدت دارند در مسیر زندگی‌شان رشد اقتصادی خواهند داشت.

عضویت در کانال تلگرام مردمان

مترجم : زینب آرمند


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


به نظر من اینها ۵ دلیل اصلی است که جلوی پولدار شدن افراد را میگیرد. ۵ دلیل ... دومین دلیل که باعث میشود پولدار نشویم این است که هیچوقت برای آن تصمیم نمیگیریم.12 آوريل 2016 ... سایت - زینب چرا پولدار در مثل ما، فرصتهایی پیش است، فقط کمی افراد که استقلال بازنشسته اخیراً این را کردهام. نظر اینها دلیل است جلوی شدن را ...21 فوریه 2016 ... رسانه بوچیل : چرا مردم پولدار نمیشوند؟ در کشوری مثل کشور ما، با فرصتهایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با ...17 ژوئن 2014 ... پنج سال پیش در چنین روزی سامسونگ با معرفی گلکسی نوت، به مفهوم فبلت جان بخشید ..... اما چه کارهایی باعث میشود که هرگز ثروتمند نشویم؟۵ دلیل که باعث میشود پولدار چگونه پولدار شویم؟ / 7 راز پولدار روزی 4 دقیقه می شود ... محرمانه پولدار شدن که ما از ... رسیده که در گفتن راز ... چگونه پولدار شویم؟۵ دلیل که باعث میشود بیشتر ما پولدار نشویم. همترین این دلایل، این است که هیچوقت برایشان اتفاق نمیافتد. فرد متوسط در خانوادهای بزرگ شده است که هیچوقت کسی ...همترین این دلایل، این است که هیچوقت برایشان اتفاق نمیافتد. فرد متوسط در خانوادهای بزرگ شده است که هیچوقت کسی که پولدار باشد را نمیشناخته و ندیده است.۵ دلیل که باعث میشود بیشتر ما پولدار نشویم. همترین این دلایل، این است که هیچوقت برایشان اتفاق نمیافتد. فرد متوسط در خانوادهای بزرگ شده است که هیچوقت کسی ...12 آوريل 2016 ... 5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم. خلاصه خبر. چرا مردم پولدار نمی شوند؟ در کشوری مثل کشور ما، با فرصت هایی که پیش رویمان است، چرا فقط ...به گزارش سرویس بینالملل جام نیـوز، وب سایت آمریکایی هیل در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ در نطق انتخاباتی خود گفته است که آمریکا به پولدارها برای احیای خود ...


کلماتی برای این موضوع

۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم مردمان۵دلیلکهباعثمیشودسومین دلیل پولدار نشدن آدمها انداختن کار امروز به فرداست آدمها همیشه برای شروع نکردن راههای تقویت اسپرم در مردانترک سیگار باعث تقویت اسپرم مردان میشود افزایش باروری مردان با تقویت اسپرمادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم تحقیق و تدوین حجت حاجی کاظم چند سال پیش در سفری که شیراز داشتم، جوانی ادعا کرد که این دانلود فیلم فن بیان در ارتباط با مشتری آموزش …دانلودویدئوفنبیاندرفن بیان در ارتباط با مشتری یک موضوع بسیار مهم است که خوشبختانه قابل یادگیری است و باعث مهارت های ده گانه زندگی چیستند؟مهارت تغییر رفتار …نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی، فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه حوادث مجله اینترنتیادعاهای جوانی که کلیه‌اش را به اکبر عبدی اهدا کرده استبعد از جراحی از کار بیکار شدم راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای …راهکارهایی برای خوشحال بودن‎ روزهایی می‌رسند که وقتی به پشت سرتان نگاه می‌کنید حقوق و دستمزد سال ۹۵ کلیه اخبار استخدامحقوقودستمزدسالحقوق و دستمزد سال ۹۶ کلیه اخبار دانلود بخشنامه دستمزد و حقوق ۹۵ ۶ آذر ۹۵ افزایش ۱۰ همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسایل زناشویی …همسرداریهمسرداری موفقهمسرداری در اسلامهمسرداری حضرت فاطمههمسرداری آیینهمسرداری دعا نویسی و جن گیری راز های شیطان پرستاندعانویسیوجنگیریدعا نویسی و جن گیری پاسخ را نیک بخوانید و با دقت و ثبوت فکر بیندیشید وَاتَّبَعُوا مَا



لینک منبع :۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم

5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../5-دلیل-که-باعث-میشود-پولدار-نشویم‏ - ذخیره شده «چرا مردم پولدار نمی‌شوند؟» در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می‌شوند؟ 5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../reasons5-makes-rich.html‏ - ذخیره شده دومین دلیل که باعث می‌شود پولدار نشویم این است که هیچوقت برای آن تصمیم نمی‌گیریم. حتی اگر فردی کتاب بخواند، در جلسات سخنرانی شرکت کند، یا با افرادیکه از ... 5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم | آریا | خبروان khabarone.ir/news/.../5-دلیل-که-باعث-میشود-پولدار-نشویم‏ - ذخیره شده 15 آوریل 2017 ... خبرگزاری آریا - شما هم می‌توانید یکی از افراد ثروتمند جامعه شوید «چرا مردم پولدار نمی‌شوند؟» در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان ... آیا میدانید چرا پولدار نمی شوید - پرورش افکار www.parvaresheafkar.com/.../do-you-know-why-were-not-rich‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... به نظر من اینها ۵ دلیل اصلی است که جلوی پولدار شدن افراد را می‌ گیرد. ... دومین دلیل که باعث می‌ شود پولدار نشویم این است که هیچوقت برای آن تصمیم ... ۱۰ دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! - زومیت www.zoomit.ir/2014/6/17/.../10-reasons-will-never-become-rich/‏ - ذخیره شده 17 ژوئن 2014 ... چطور ثروتمند شویم و از موانع آن دوری کنیم. ... ۱۰ دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! ... اما چه کارهایی باعث می‌شود که هرگز ثروتمند نشویم؟ باینری اپشن ، تجارت انلاین – فرصتی دوباره برای رسیدن به ... diamondbainaryoption.com/‏ - ذخیره شده ۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم. فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ 0 317. lock · تغییر را احساس کنید… بهمن ۵, ۱۳۹۳ 0 550. آموزش · استراتژی ۶۰ ثانیه با پلتفرم زیبای ای کیو ... تمام بَه بَه و چَه چَه در مورد امریکا • صفحه • پناهجویان ساکن کایسری ... www.bipanah.com/Forum/forum-f10/topic-t2148-90.html‏ - ذخیره شده ﭘﺲ اﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺩﮔﺎﻩ ﺯﻳﺒﺎﻱ ﻟﻮﺱ اﻧﺠﻠﺲ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺳﺎﻟﻨﻲ ﻫﺪاﻳﺖ ﺷﺪﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻣﺎﻣﻮﺭ ﺑﺎﻧﻮ ﻭاﻗﺎﻱ اﻱ ... ﺑﻪ ﻣﺎﺩﻩ اﻱ اﻏﺸﺘﻪ ﻫﺴﺖﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻋث ﻛﺪﮔﺬاﺭﻱ ﺩﺭ ﺣﺪ ﻣﻴﻜﺮﻭﻧﻲ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ اﺷﻴﺎ ﻳﺎ اﻟﺒﺴﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ و ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﺯ ﺯﻳﺮ ... ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﻪ اﺳﻤﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻧﮕﺮﻳﺴﺘﻢ ﻧﺎ ﺧﻮﺩاﮔﺎﻩ اﻳﻦ ﻓﻜﺮ و ﺗﺼﻮﺭ ﺑﻪ ﺫﻫﻨﻢ ﺧﻂﻮﺭ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ اﻳﺎ ﺭﻭﺯﻱ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻦ ..... ﭘﺲ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻫﺸﺖ ﻣﺎﻩ ﺑﻴﻤﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ medicaid ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺑﻮﺩ و ﺑﺎ ﺗﻘﺎﺿﺎﻱ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻤﺎ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﻪ ﺗﺎ ﭘﻨﺞ و ﻓﻘﻄ ﭘﻨﺞ ... 5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم | News File newsfile.ir/news/5+دلیل+که+باعث+میشود+پولدار+نشویم‏ «چرا مردم پولدار نمی‌شوند؟» در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می‌شوند؟ مدیریت درآمد - مدیر نیوز : مرجع مقالات مدیریت www.managenews.ir/component/tags/tag/30-مدیریت-درآمد.html‏ - ذخیره شده وب سایت مدیر سبز: با خواندن عنوان، شاید بلافاصله با خود بگویید که عنوان این مقاله صرفا تبلیغاتی و جذاب انتخاب شده تا ... 5 دلیل که باعث میشود پولدار نشویم. روشهای موفقیت | دلـبر ، پورتال جوانان ایرانی www.delbar.us/category/success/‏ - ذخیره شده ۱۶ علامتی که نشان می‌دهد باید از کارتان استعفا دهید · • چطور ظرف ۱۰ دقیقه ... ۹ حقیقت درمورد پول که استرس تان را کم میکند ... ۵ دلیل که باعث میشود پولدار نشویم.