مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید!

[ad_1]
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسن افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: موارد مختلفی از جمله تغذیه و نوع رژیم غذایی در بروز التهابات درون بدن که زمینه ساز بسیاری از بیماری های مزمن مثل دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی هستند، تاثیر دارد.

وی با اشاره به ضرورت مصرف چربی های مفید، بیان کرد: برخی از انواع اسیدهای چرب مثل اسید چرب امگا 3 که روغن ماهی، مغز گردو و ماهی منابع آن بوده و اسید چرب امگا 9 که روغن زیتون منبع اصلی آن اسـت علاوه بر اینها ویتامین های انتی اکسیدانی مثل ویتامین های E و C که در برابر بروز شاخص های التهابی بدن را مقاوم می کنند. باید در رژیم غذایی فرد استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مصرف اسیدهای چرب اشباع و ترانس که به میزان زیادی در روغن های جامد و روغن های حیوانی وجود دارند، موجب اضافه وزن شده و یکی از عوامل خطر در بروز التهابات محسوب می شود.

وی مصرف مواد مضر را موجب مقاوم شدن بدن به انسولین و در نتیجه بروز بیماری های قندخون، فشار خون و غیره دانست و افزود: اصلاح رفتار غذایی به عنوان مهمترین عامل نقش کلیدی در جلوگیری از بروز التهابات و سپس بیماری های مزمن دارد .

افتخاری با تاکید بر جلوگیری از افزایش وزن به ویژه چاقی شکمی، تصریح کرد: گنجاندن غذاهایی با نقش آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی مثل سبزیجات، میوه جات، استفاده از روغن های امگا 3 و امگا 9 ،کنترل برخی عوامل محیطی هم چون کنترل استرس و فشار های روحی و داشتن فعالیت فیزیکی مناسب برای جلوگیری از چاقی، تا حد زیادی از بروز التهابات و بیماری ها جلوگیری می کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه فرد تا مرحله حاد هریک از بیماری های ذکر شده و عدم بروز علائم متوجه التهابات درونی برای مراجعه به پزشک نمی شود و از همین رو تاکید پزشکان همواره حرکت در مسیر پیشگیری و اصلاح عادات نادرست غذایی و سبک زندگی اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 سپتامبر 2016 ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از ...محمد حسن افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهد.10 سپتامبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن.14 سپتامبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است.با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی ...اگر چه علم ثابت کرده است که گیاه خواری در حفظ سلامت بسیار تأثیرگذار است و به طور چشمگیری احتمال بروز بيماري های قلبی را کاهش می دهد، اما مصرف مقداری گوشت ...دولت بهار: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است.10 سپتامبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است.چربی اضافی ممکن است در سلول های کبدتان ساخته شود و منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی شود. در نتیجه کبدتان ممکن است متورم شود. به مرور زمان ممکن است تورم ...4 جولای 2016 ... محمد حسن افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهد.


کلماتی برای این موضوع

عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با …درمان سرطان ممکن است یکی از انواع جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، پرتو درمانی و تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز زیست نیوزاز جمله نشانه های آنمی می توان به خستگی و ضعف، پوست رنگ پریده، سردی دست ها و پاها، و پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن گوشت ها و تخم ماکیان ماهی تن و دلیل خوب برای مصرف آن میانه تان با ماهی چطور است؟ آیا از انواع ماهی ها رژیم غذایی مناسب در بیماری ام اسمتأسفانه این بیماری یک نوع بیماری مزمن و پیش‌رونده است که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر لاغر شدن،لاغری فوری،لاغری موضعی ،لاغر شوید مقالات …سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی کپی سنگ کلیه یک بیماری است که باعث درد در پهلوی …در ادامه مطلب سنگ کلیه یک بیماری است که باعث درد در پهلوی سمت چپ بدن می‌‌شود سنگ دوستانی که شوهرانشون کم تحرکی اسپرم داشتن و باردار شدن از عزیزم من با این وضع حامله شدم الانم دخترم بغلم نشستهفقط شوشو رو تقویت کناینایی که



لینک منبع :با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید!

با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../با-خوردن-این-چربی-ها-از-بیماری-در-امان-باشید‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... وی با اشاره به ضرورت مصرف چربی های مفید، بیان کرد: برخی از انواع اسیدهای چرب مثل اسید چرب امگا 3 که روغن ماهی، مغز گردو و ماهی منابع آن بوده و ... با خوردن این چربی‌ها از بیماری در امان باشید - روزنامه نوآوران noavarannews.com/social/healthy/1473516702.85412‏ - ذخیره شده با خوردن این چربی‌ها از بیماری در امان باشید. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! - آفتاب www.aftabir.com/.../با-خوردن-این-چربی-ها-از-بیماری-در-امان-باشید‏ 14 سپتامبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن است. با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! - بصیر آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25016083‏ 11 سپتامبر 2016 ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! - بلاغ مازندران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25008438‏ 10 سپتامبر 2016 ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از ... جو مصرف کنید تا از این بیماری ها در امان باشید - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../جو-مصرف-کنید-تا-از-این-بیماری-ها-در-امان-باشید‏ - ذخیره شده 2 روز پیش ... جو مصرف کنید تا از این بیماری ها در امان باشید ... روزانه 30 تا 40 گرم آرد جو به همراه یک رژیم کم چربی کلسترول خون را تا 9 درصد کاهش می‌دهد. ... با توجه به اینکه خوردن جو و غذاهای حاوی آن، به علت نیاز به جویدن، مدتی طول می‌کشند، این امر ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! | عضو هیئت - قطره www.ghatreh.com/news/nn33612590/خوردن-این-چربی-بیماری-امان-باشید‏ 10 سپتامبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از التهابات درونی بدن. [PDF] سالمت با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! www.newsrahemardom.ir/Newspaper/PagePDF/5041‏ 11 سپتامبر 2016 ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! یک نفرولوژیست: مرگ و میر در بیماران مبتال به. نارسایی کلیه پس از جراحی قلب. بیش از سایر بیماران ... ندای آفتاب - با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! nedayeaftab.ir/detail/News/422464/20‏ 10 سپتامبر 2016 ... با خوردن این چربی ها از بیماری در امان باشید! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی مهمترین عامل برای پیشگیری از ... جو مصرف کنید تا از این بیماری ها در امان باشید - khabarooz khabarooz.com/post/476152‏ - ذخیره شده جو مصرف کنید تا از این بیماری ها در امان باشید ... با توجه به اینکه خوردن جو و غذاهای حاوی آن، به علت نیاز به جویدن، مدتی طول می‌کشند، این امر باعث می‌شود تا فرد احساس ...