مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر

[ad_1]

 

کد مطلب: 418422

تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر

بخش دانش و فناوری الف،7 آذر95

برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد.

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۶

 مهر به نقل از یورونیوز، تأسیسات فوق مدرن شرکت Novamont در دلتای رودخانه «پو ریور» ایتالیا راه اندازی شده و از این حیث که ماده شیمیایی مورد نیاز در تولید مواد پلاستیکی را از منابع تجدیدپذیر انرژی همچون آب و شکر می سازد در دنیا لقب «نخستین» را گرفته است.

این ترکیب بوتاندیول زیستی نام دارد که اساسا برای تولید پلاستیکهای زیست تجزیه پذیر پرکاربرد در ساخت کیسه و کیف خرید به کار گرفته می شود.

به طور کلی بوتاندیول زیستی ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی در صنایع مختلف است که از صنایع شیمیایی گرفته تا تولید تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال استفاده از این محصول در تولید محصولات پلاستیکی به وفور دیده می شود.

اکنون محققان دست به نوآوری زده و به جای تولید این ترکیب از مواد نفتی به سراغ فرمولهای شیمیایی مبتنی بر شکر رفته اند که بدین ترتیب تولید آن را به فرآیندی دوست دار محیط زیست تبدیل می کند.

این نوآوری درحالی ارایه شده که هم اکنون تولید بوتاندیول زیستی با تکیه بر منابع سوختهای فسیلی صورت می گیرد.

پیش بینی می شود از این طریق سهم این ترکیب در تولید گازهای گلخانه ای ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

 

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ شیمیایی

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

استیک اسید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداستیکاسیدنگاه کلی اسید استیک جز اسیدهای کربوکسیلیک می‌باشد و در نامگذاری آیوپاک به اسید فن آوری استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز …فن آوری استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز ویژگی و چگونگی تولید بیوگاز شیمی کاربردیحلالیت چیست؟ حلالیت یک ماده عبارت است از تمایل ان برای ایجاد محیط همگن با مواد دیگری کاردستی های علمی نقش گیاهان در جلوگیری از فرسایش خاک یکی از دلایل فرسایش خاک شسته شدن و جابه جایی آن کاردستی های علمی آشنایی با ساختار خرپاها آیا تا به حال از روی یک پل رد شده اید یا ساختمان در حال ساختی لذیذ ترین سس ها را خودتان درست کنیدرول کردن رولت و کوکو ها یکی از تکنیک های مهم آشپزی است رول کردن رولت و کوکو ها یکی از اطلاع رسانی راهنمای تجارت خارجی سایت سراسریاطلاعرسانیراهنمایشامل لیست و فهرست اقلام عمده از محصولات و کالاهایی که بازرگانان از ایران به برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …ایمان سریری ایمان سریری مدرس دانشگاه و نظام مهندسی طراح،مشاور و ناظر برق و برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …سوالی که خیلی از مشتریان و خریداران کولر گازی به دنبال آن می باشد این است که تفاوت استیک اسید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد استیکاسید نگاه کلی اسید استیک جز اسیدهای کربوکسیلیک می‌باشد و در نامگذاری آیوپاک به اسید اتانوئیک گزارش کار شیمی تجزیه شیمی کاربردی حلالیت چیست؟ حلالیت یک ماده عبارت است از تمایل ان برای ایجاد محیط همگن با مواد دیگری که فن آوری استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز سایت بهداشت فن آوری استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز ویژگی و چگونگی تولید بیوگاز ‏ بیوگاز به کاردستی های علمی نقش گیاهان در جلوگیری از فرسایش خاک یکی از دلایل فرسایش خاک شسته شدن و جابه جایی آن توسط آب کاردستی های علمی آشنایی با ساختار خرپاها آیا تا به حال از روی یک پل رد شده اید یا ساختمان در حال ساختی را دیده لذیذ ترین سس ها را خودتان درست کنید رول کردن رولت و کوکو ها یکی از تکنیک های مهم آشپزی است رول کردن رولت و کوکو ها یکی از تکنیک اطلاع رسانی راهنمای تجارت خارجی سایت سراسری اطلاعرسانی شامل لیست و فهرست اقلام عمده از محصولات و کالاهایی که بازرگانان از ایران به افغانستان در برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سایز سیم ها طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات مقایسه کولر سوالی که خیلی از مشتریان و خریداران کولر گازی به دنبال آن می باشد این است که تفاوت کولر گازی



لینک منبع :تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر

تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../تولید-یک-ماده-پرکاربرد-شیمیایی-از-آب-و-شکر‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد. تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/27/1561658‏ 27 نوامبر 2016 ... برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد. تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر www.24khabar.com/.../تولید-یک-ماده-پرکاربرد-شیمیایی-از-آب-و-شکر/‏ تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر. برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../تولید-یک-ماده-پرکاربرد-شیمیایی-از-آب-و-شکر/‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2017 ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر. برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - بیا تو اخبار www.bia2akhbar.com/details.php?id=4711565‏ 27 نوامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، تأسیسات فوق مدرن شرکت Novamont در دلتای رودخانه «پو ریور» ایتالیا راه اندازی شده و از این حیث که ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/.../تولید-یک-ماده-پرکاربرد-شیمیایی-از-آب-و-شکر/4409474‏ - ذخیره شده برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد. ایران اکونومیست ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - تی نیوز tnews.ir/news/9cf374989366.html‏ 27 نوامبر 2016 ... برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد. polymer-guide - تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر polymer-guide.mihanblog.com/post/443‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، تأسیسات فوق مدرن شرکت Novamont در دلتای رودخانه «پو ریور» ایتالیا راه اندازی شده و از این حیث که ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر | خبرگزاری مهر vista.ir/cdn/31779147‏ 27 نوامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، تأسیسات فوق مدرن شرکت Novamont در دلتای رودخانه «پو ریور» ایتالیا راه اندازی شده و از این حیث که ... تولید یک ماده پرکاربرد شیمیایی از آب و شکر - خبرگزاری مهر daneshnews.com/view/FA/228380.aspx‏ برای نخستین بار در دنیا کارخانه ای راه اندازی شده که یک ترکیب شیمیایی حیاتی در ساخت مواد پلاستیکی را با استفاده از آب و شکر می سازد. به گزارش خبرگزاری مهر ...