مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این مواد غذایی باعث پیری زودرس پوست می شوند!

[ad_1]

7-foods-that-cause-premature-aging

هر چیزی که میخورید به صورت مستقیم روی پوست شما تاثیر خواهد گذاشت پس سعی کنید رژیم غذایی خود را جوری تنظیم کنید که پوستتان آسیب نبیند.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ در این مقاله می‌توانید فهرست ۷ خوراکی که باعث پیری زودرس شما هستند را مطالعه کنید و با دوری از آنها مطمین شوید که ۷ قدم از پیری زودرس دور شده اید. با ما همراه باشید.

با توجه به گزارشی که توسط سازمان پژوهش‌های شفافیت بازار انجام شد، بازار محصولات ضد پیر شدن در ایالات متحده طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۱۹، ارزشی برابر با ۱۹۱.۷ میلیارد دلار خواهد داشت. واضح است که مردم هزینه‌ی بالایی خواهند پرداخت تا پوست‌شان را جوان و درخشان نگه دارند، اما آنها اغلب متوجه نیستند که انتخاب مواد غذایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی پوست داشته باشد و آن را کدر یا درخشان کند.

آن‌چه ما می‌خوریم بر تک‌تک قسمت‌های بدن‌مان تاثیر می‌گذارد، از ارگان‌های داخلی تا ناخن‌ها و پوست‌مان. هرچند باید از غذای‌مان لذت ببریم، اما هدف بیولوژیکی بزرگ‌تر آن را نباید فراموش کنیم- غذا به ما انرژی و مواد مغذی مناسب می‌رساند تا روزمان را پشت سر بگذاریم. خوراکی‌ها باید به ما سوخت‌رسانی کنند و باعث شوند که خود را پرطراوت و چالاک احساس کنیم، نه ‌این‌که بی‌حال و ناخوش شویم.

در ادامه ۷ خوراکی که را باعث پیری زودرس شما هستند بشناسید:

۱. قند تصفیه‌شده

هنگامی که بیش از اندازه قند تصفیه شده بخورید، فرآیندی به نام گلیکاسیون در شما شروع می‌شود. در این فرآیند، قند در جریان خون‌تان به پروتئین می‌چسبد و مولکول‌های سمی جدیدی به نام “محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته” (یا به اختصار، اِی‌جی‌ای)، شکل می‌دهد. فردریک برانت، دارای مدرک دکترای پزشکی، متخصص پوست در میامی و نیویورک سیتی ونویسنده‌ی کتاب “۱۰ دقیقه ۱۰ سال” می‌گوید، “وقتی اِی‌جی‌ای‌ها انباشته می‌شوند، به پروتئین‌هایی که در نزدیکی‌شان هستند، شبیه به بازی دومینو آسیب می‌رسانند.”

مصرف بیش از اندازه‌ی قند، به کلاژن و الاستین که در حفظ درخشندگی و سفتی پوست موثر هستند، آسیب می‌زنند. آسیب دیدن کلاژن باعث می‌شود که پوست خشک، شکننده و شل شود، و در عین حال سرعت پیر شدن افزایش بیابد. نکته‌ی مهم‌تر این‌‌که، اِی‌جی‌ای‌ها توانایی طبیعی بدن‌تان را برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان کاهش می‌دهد، و این باعث می‌شود پوست، بیش‌تر مستعد آسیب‌پذیری در برابر نور خورشید-یکی از عوامل اصلی پیری پوست- باشد. از این رو قند تصفیه شده در زمره‌ی خوراکی هایی که خیلی زود شما را پیر می کنند قرار دارد.

۲. باربیکیو

هرچند بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها حول این غذای تماما امریکایی می‌چرخند، تکه گوشتی که به شدت سوخته برای بدن‌تان اصلا خوب نیست. از آن‌جایی که گوشت‌های کباب شده ساعت‌ها به طور مداوم و به آرامی می‌پزند، مواد سرطان‌زا و هیدروکربن‌های التهابی تولید می‌شوند که می‌توانند باعث التهاب در پوست شوند. پیتر گنگریچ، استاد بیوشیمی در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه وندربیلت، می‌گوید، “بدن ما دارای سیستم‌های آنزیمی است که این مواد را به ترکیبات واکنشی تبدیل می‌کنند، چیزهایی که به طور برگشت‌ناپذیری به دی‌ان‌ای شما می‌چسبند و می‌توانند باعث جهش و احتمال بروز سرطان و از همه شایع‌تر سرطان روده‌‌ی بزرگ شوند.

۳. نمک

هرچند ما برای زنده ماندن به نمک احتیاج داریم، اما مصرف حدود ۱۵۰۰ میلی‌گرم نمک در روز می‌توانند باعث شود که احساس نفخ و بی‌حالی داشته باشید، و بدن‌تان آب خود را حفظ کند. اگر شما دائما یک برنامه‌ی غذایی پرنمک داشته باشید و به اندازه‌ی کافی آب ننوشید تا نمک مازاد دفع شود، آسیب جدی به پوست‌تان وارد خواهد شد، زیرا این امر سبب دهیدراته شدن (از دست دادن آب) بدن خواهد شد. بکوشید غذاهایی بخورید که نمک طبیعی دارند و اگر از طعم شور لذت می‌برید، کم‌ترین حد ممکن از نمک را به غذای‌تان اضافه کنید.

۴. گوشت فرآوری شده

ثابت شده‌است گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، که ارتباط‌شان با سرطان به تازگی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده بود، روند پیر شدن را نیز تسریع می‌کنند. این گوشت‌ها حاوی مقدار زیادی از افزودنی‌های شیمیایی مانند نیترات‌ها، مونوسدیم گلوتامات، و دیگر مواد خطرناک هستند که فقط سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند و بیماری ایجاد می‌کنند. گوشت‌های فرآوری شده معمولا میزان زیادی نمک دارند که پوست را شکننده و پف‌دار نشان می‌دهند از این رو است که در فهرست خوراکی هایی که خیلی زود شما را پیر می کنند قرار دارند.

اگر هنوز هم گوشت می‌خورید، مطمئن شوید گوشتی که تهیه می‌کنید زیستی (ارگانیک) است، گوشت احشامی است که از علف تغذیه کرده‌اند و هیچ‌گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده ندارد.

۵. نوشابه‌های کافئین‌دار

هرچند به نظر می‌رسد دنیای ما بدون قهوه غیرممکن است، اما کافئین تاثیر خشک‌کنندگی زیادی روی پوست دارد. نوشیدن بیش از اندازه‌‌ی مایعات دارای کافئین می‌تواند بدن شما را دهیدراته کند، و سبب شود که پوست‌تان درخشش‌اش را از دست بدهد و کدر به نظر برسد. دکتر دبورا واتنبرگ، متخصص پوست از شهر نیویورک می‌گوید، “الکل و کافئین…مانند داروهای ادرارآور عمل می‌کنند و از نگهداری آب در بدن ممانعت می‌کنند، بنابراین پوست‌تان مثل آلو-بخارا می‌شود و می‌تواند خشک و کدر شود.

بکوشید مصرف قهوه‌تان را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید، و مطمئن شودید که به اندازه‌ی کافی آب در طول روز می‌‌خورید.

۶. چربی‌های ترانس

هرچند دلایل زیادی برای اجتناب از چربی‌های ترانس وجود دارد، اما این حقیقت که آنها می‌توانند روند پیر شدن را تسریع کنند، برای حذف آنها بسنده است. مطابق با مطالعه‌ای در پاب‌مد، چربی‌های ترانس می‌توانند خطر آسیب‌های اکسیداتیو در اثر اشعه‌ی یووی را افزایش دهند، صدماتی که شما را در برابر اشعه‌های مضر خورشید آسیب‌پذیرتر می‌کند. چربی‌های ترانس با توجه به خطراتی که مصرف آنها دارد، از بسیاری از غذاها حذف شده‌اند، اما برای احتیاط برچسب‌ها همه‌ی خوراکی‌ها را بخوانید.

۷. الکل

نوشیدن بیش از اندازه می‌تواند به قسمت‌های زیادی از بدن شما، از جمله پوست آسیب بزند و باعث پیری زودرس شود. الکل آب بدن را از بین می‌برد، بنابراین پوست شما ظاهری خشک و شکننده خواهد داشت اگر که شب قبل بیش از اندازه الکل مصرف کرده باشید. نکته‌ی مهم‌تر این‌که، الکل عوارض بدی برای کبد که به طور معمول سموم را از بدن خارج می‌کند، دارد. هرچند، زمانی که بیش از اندازه الکل مصرف می‌کنید، کبد نمی‌تواند آن را به درستی تجزیه کند و این یعنی سموم در سراسر بدن‌تان از جمله پوست گسترش خواهند یافت. بسیاری از آدم‌هایی که به طور منظم الکل می‌خورند، مشکلات پوستی دارند مثل آکنه، روزاسه، و چین و چروک.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روش جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست صورترژیم‌های غیراستاندارد و مداوم باعث پیری زودرس پوست می‌شوند پیر شدن زودرس و ظهور چین پوستی جوان و زیبا با این آب‌میوه طبیعیزمانی که دستگاه گوارش درست کار نکند اثرات آن روی پوست نیز نمایان می‌شود به این ترتیب این اشتباهات باعث می شوند که موهایتان همیشه چرب … اشتباه که موهای شما را چرب می‌کند حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که موهای هشدارخانم های باردار با خوردن این مواد غذایی نوزادتان …مراقبت های دوران بارداری ، مواد غذایی ممنوع برای خانم های باردار ، جلوگیری از کپک زدن بهترین رژیم غذایی برای پوست شمامیوه ها و سبزیجات حتماً از قدیمی ترها شنیده اید که مصرف مواد غذایی تازه کلید جوانی استپوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مواد سازنده سینرهمواد سازنده در رابطه با موادی که در محصولات سینره استفاده می‌شوند بیشتر بدانیدچگونه می توانیم پوستی زیبا داشته باشیم و از …پوست بیش از یک لایه یا پوشش بیرونی بدن شماست پوست ، شما را در برابر باکتری ها مواد و دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتدیابت نوع یک دیابت ناشی از واکنش ایمنی، یک اختلال ناهمگون پانویس ۲ ناشی از جهش مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانروغن نارگیل باعث تقویت آبرسانی و تزریق آنتی اکسیدان های مغذی به پوست می شود و به همین روش جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت رژیم‌های غیراستاندارد و مداوم باعث پیری زودرس پوست می‌شوند پیر شدن زودرس و ظهور چین و پوستی جوان و زیبا با این آب‌میوه طبیعی زمانی که دستگاه گوارش درست کار نکند اثرات آن روی پوست نیز نمایان می‌شود به این ترتیب که این اشتباهات باعث می شوند که موهایتان همیشه چرب باشند اشتباه که موهای شما را چرب می‌کند حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که موهای من هشدارخانم های باردار با خوردن این مواد غذایی نوزادتان عقب مراقبت های دوران بارداری ، مواد غذایی ممنوع برای خانم های باردار ، جلوگیری از کپک زدن مواد بهترین رژیم غذایی برای پوست شما میوه ها و سبزیجات حتماً از قدیمی ترها شنیده اید که مصرف مواد غذایی تازه کلید جوانی است پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دیابت دیابت نوع یک دیابت ناشی از واکنش ایمنی، یک اختلال ناهمگون پانویس ۲ ناشی از جهش‌های مواد سازنده سینره مواد سازنده در رابطه با موادی که در محصولات سینره استفاده می‌شوند بیشتر بدانید چگونه می توانیم پوستی زیبا داشته باشیم و از چین و چروک پوست چگونه می توانیم پوستی زیبا داشته باشیم و از چین و چروک پوست صورت پیشگیری کنیم ؟ مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران روغن نارگیل باعث تقویت آبرسانی و تزریق آنتی اکسیدان های مغذی به پوست می شود و به همین علت از



لینک منبع :این مواد غذایی باعث پیری زودرس پوست می شوند!

غذاهایی که باعث پیری زودرس می شوند - نمناک namnak.com/پیری-زودرس.p16632‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۴ - ۶۳ نقد نمناک بهداشت و سلامتپوست و مو غذاهایی که باعث پیری زودرس می شوند ... این مواد غذایی در عین حال می توانند بدن را سریعتر از چیزی که متوجه می شوید، پیر کنند. این مواد غذایی باعث پیری زودرس پوست می شوند! - آلامتو www.alamto.com/foods-cause-premature-aging.html‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... این مواد غذایی باعث پیری زودرس پوست می شوند!:هر چیزی که میخورید به صورت مستقیم روی پوست شما تاثیر خواهد گذاشت پس سعی کنید رژیم غذایی ... 13 اشتباه که باعث پیری پوست می شود - پارسی طب fa.parsiteb.com/13-اشتباه-که-باعث-پیری-پوست-می-شود/‏ - ذخیره شده - مشابه برای داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادت های مضری را که باعث پیری پوست می شود ... بگذارید پوست نفس بکشد تا این امر مانع از گرفتگی منافذ، بروز جوش و پیری زودرس شود. ... مصرف انواع شیرینی: مصرف بالای مواد قندی با آسیب رساندن به کلاژن باعث افتادگی پوست می شود. ... نخوردن غذا پوست را سریع تر خشک و پیر می کند. 10 غذایی که موجب پیر شدن پوست می‌شود - پوست - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../10-غذایی-که-موجب-پیر-شدن-پوست-می‌شود-‏ - ذخیره شده - مشابه 18 ا کتبر 2014 ... آیا تنها عامل پیر شدن پوست انسان افزایش سن‌یابی خوابی است؟ ... بسیاری از غذاهای کنسرو شده با سدیم تهیه می‌شوند که می‌تواند موجب حفظ آب ... سوسیس، کالباس و بیکن دارای سولفیت و سایر مواد نگه‌دارنده هستند که ... هم‌چنین این گوشت‌ها سرشار از نمک هستند که به‌خودی‌خود باعث متورم به ... برچسب‌ها; پیری زودرس · پوست. مصرف کدام موادغذایی برابر است با پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در ... danakhabar.com/.../مصرف-کدام-موادغذایی-برابر-است-با-پیری-زودرس-و-ایجاد-چین-و-چروک-در-پوست‏ - ذخیره شده - مشابه اما کدام دسته از مواد غذایی باعث سرعت بخشیدن به رویه ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست شما می شوند، در ادامه این مطلب با این دسته از مواد غذایی بیشتر آشنا می ... ۱۳ عادت روزمره که باعث پیری میشود - بیتوته www.beytoote.com/health/.../daily3-habits1-cause.html‏ - ذخیره شده - مشابه غذاهایی که میخورید و حتی نحوه خوابیدنتان میتواند پیرترتان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. ... این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره ... روغنهای طبیعی پوست، پوستتان را خشک میکند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس روی پوست میشود. .... ۱۱ اصل در پیشگیری از مواد مخدر. چند علت عمده که باعث پیری زودرس پوست می شود، - به اضافه سلامتی healthplus.ir/1395/04/27/علل-پیری-زودرس-پوست/‏ - ذخیره شده در این مطلب به چند علت عمده که باعث پیری زودرس پوست می شود، اشاره شده است. قرار گرفتن جلوی سیستم تهویه : به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، هوایی ... 3 مورد از بدترین اشتباهات تغذیه ای که برای پوست ... - رژیم غذایی یکا yeka.ir/blog/?p=494‏ - ذخیره شده - مشابه قند نوشابه نیز مانند قند سایر مواد غذایی باعث پیری زودرس می شود و آکنه و سایر موارد التهابی پوست را افزایش می دهد، به خصوص به این دلیل که قند موجود در نوشیدنی ها و ... فودلند | خوراکی هایی برای مبارزه با پیری زودرس foodlandgrp.com/خوراکی-هایی-برای-مبارزه-با-پیری-زودرس/‏ - ذخیره شده بیایید با این مواد غذایی که به سهولت یافت میشوند در زمان به عقب بازگردیم! ... آنتی اکسیدانها با چین و چروک پوست مبارزه می کنند. ... همچنین فلاونوئیدهای موجود در آب آلبالو با اثرات باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان ها می شوند مقابله می کنند. ۱۲ ماده غذایی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند (قسمت اول) - بلاگ اُردمی https://ordme.com/.../12-foods-that-cause-premature-skin-aging/‏ - ذخیره شده 1 فوریه 2016 ... هر چیزی که می‌خوریم بر پوست ما تاثیر خوب یا بد می‌گذارد! در این مقاله موادغذایی را معرفی می‌کنیم که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست مصرف ...