مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شوره کولی غذای محلی در گیلان

[ad_1]
شوره کولی

بامداد – اگر به گیلان مسافرت کرده باشید، حتما در برخی مغازه‌ها انواع ماهی‌های شور و دودی به چشمتان خورده است. مردم گیلان علاقه‌ی زیادی به خوردن ماهی شور دارند و آن را در کنار غذاهای محلی همچون باقلاقاتوق و آش ترش مصرف می‌کنند. شور کردن ماهی کولی در منزل بسیار ساده است و بسیاری از مردم گیلان به دلیل اینکه این روش تمیزتر و بهداشتی‌تر است، آن را در منزل انجام می‌دهند. شما هم می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید و از خوردن ماهی شور خانگی به همراه غذا لذت ببرید البته زیاد نباید در خوردن شوره کولی زیاده روی کنید زیرا غذاهای شور و دودی عامل اصلی سرطان معده هستند که متاسفانه در گیلان نیز رواج فراوانی دارد.
مواد لازم:
ماهی کولی به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
روناس آسیاب شده(در صورت تمایل): به میزان لازم
سنگ بزرگ: ۱ عدد

33314

شوره کولی

طرز تهیه شوره کولی :
ماهی‌ها را بشویید و نوک یک چاقوی تیز را در مخرج ماهی فرو کرده و به سمت سر ماهی چاک بدهید و با رسیدن به آبشش متوقف شوید. سپس احشای شکم ماهی را خارج کنید. شکم تمام ماهی‌ها را خالی کرده و بشویید و در آبکش بریزید تا ماهی‌ها خشک شوند.
ظرفی مثل یک سطل پلاستیکی در دار با اندازه مناسب را برداشته و کف آن یک لایه نمک بریزید. چند ماهی را در روناس غلتانده و به طور یک لایه روی نمک بگذارید و با لایه دیگری از نمک روی ماهی را بپوشانید.
این کار را تا تمام شدن ماهی‌ها ادامه دهید

و روی ماهی لایه آخر را نیز خوب با نمک بپوشانید. سنگ بزرگ را روی نمک قرار داده و در سطل را بگذارید. سطل را در جای خشک، تاریک و خنکی قرار دهید. ماهی پس از یک ماه آماده خواهد شد.
برای مصرف ماهی ، پس از برداشتن ماهی مجددا نمک‌ها را روی ماهی‌ها ی موجود در سطل بپوشانید. ماهی را کمی در آب قرار دهید تا نمک‌های اضافی آن گرفته شوند. سپس در کاسه گذاشته و روی برنج در حال دم آمدن بگذارید تا بخار پر شود. یا اینکه در تابه با کمی روغن سرخ کنید.

 

منبع : سیری در ایران

انواع ماهی‌های شور و دودی باقلاقاتوق روناس طرز تهیه شوره کولی غذاهای محلی گیلان ماهی ماهی شور ماهی کولی ۱۳۹۵-۰۹-۳۰

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی چنین گفت کوروش کبیر لیبیدو در روان انسان از کتاب پروفسور کابوک ناخوداگاه دستگاهی مخفی درون ماست که از طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران چنین گفت کوروش کبیر لیبیدو در روان انسان از کتاب پروفسور کابوک ناخوداگاه دستگاهی مخفی درون ماست که از بدو غذای محلی لرستانی غذای محلی بوشهر غذای محلی تهران غذای محلی سمنان غذای محلی مازندران کلانه غذای محلی کردستان طرز تهیه ی غذای محلی غذای محلی اصفهان



لینک منبع :شوره کولی غذای محلی در گیلان

تصاویر برای شوره کولی غذای محلی در گیلان رستوران محلی شور کولی - رشت - گیلان - رستوران سنتی - همگردی hamgardi.com/place/46055‏ - ذخیره شده رستوران محلی شور کولی - به جرات می شه گفت خوشمزه ترین غذاهای گیلانی رو فقط این رستوران زیبا و محلی سرو می کنه. اصلا بی نظیره. همه غذاها به حدی خوشمزن که شده ... رستوران محلی شور کولی (@shore.coli) • Instagram photos and videos https://www.instagram.com/shore.coli/‏ - ذخیره شده - مشابه رستوران محلی شور کولی. رشت گلسار ابتدای بلوار توحید تلفن سفارش: 01333121805 تلفن رزرو: 01333121749 ساعت کار: ناهار: 12 تا 4 و شام 8 تا 12 شنبه ها شام ... آشپزی گیلان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آشپزی_گیلان‏ - ذخیره شده - مشابه دیگر غذاهای محلّی گیلان عبارت‌اند از: ... کولی غورابیج: کولی + سبزی معطر + ترشی (آب غوره یا آب نارنج یا انار ترش) + شکر + ... ‏۱ تاریخچه - ‏۲ خورش‌ها - ‏۳ دیگر غذاهای محلی - ‏۴ شیرینی‌های محلی گیلانشوره کولی غذای محلی در گیلان - مفیدستان mofidestan.ir/شوره-کولی-غذای-محلی-در-گیلان/‏ - ذخیره شده مردم گیلان علاقه‌ی زیادی به خوردن ماهی شور دارند و آن را در کنار غذاهای محلی همچون باقلاقاتوق و آش ترش مصرف می‌کنند. شور کردن ماهی کولی در منزل بسیار ساده است و ... شوره کولی غذای محلی در گیلان - نیوز پارسی newsparsi.com/شوره-کولی-غذای-محلی-در-گیلان-108142.html‏ - ذخیره شده شوره کولی غذای محلی در گیلان. بامداد – اگر به گیلان مسافرت کرده باشید، حتما در برخی مغازه‌ها انواع ماهی‌های شور و دودی به چشمتان خورده است. مردم گیلان علاقه‌ی زیادی به ... شوره کولی غذای محلی در گیلان | سایت خبری تحلیلی بامداد | شوره کولی bamdad.net/شوره-کولی.html‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... شوره کولی - گیلان , انواع ماهی‌های شور و دودی , غذاهای محلی , باقلاقاتوق , آش ترش , ماهی شور , غذاهای شور و دودی , ماهی کولی , روناس , ماهی. شور کولی - تریپ باما https://tripbama.com/fa/رستوران/گیلان/شور-کولی‏ - ذخیره شده در رستوران «شور کولی» تقریبا تمام غذاها و پیش غذاهای محلی رشت رو می تونید توی منوی رستوران ببینید و فقط به میرزاقاسمی و باقلاقاتوق خلاصه نمیشه. طبخ غذاهای محلی با رویای جهانی شدن - پایگاه خبری گیل نگاه | رسانه ... gilnegah.ir/18477/طبخ-غذاهای-محلی-با-رویای-جهانی-شدن/‏ - ذخیره شده - مشابه 28 نوامبر 2015 ... اما رستوران محلی شورکولی توانسته در این مدت کوتاه جای خود را در قلب ... از جنوب شامی رودباری، از شرق دیل دوکونه، از غرب قیمه ماسوله و از شمال کولی غورابیج. ... به همین دلیل در گام اول رفتیم سراغ شناسایی غذاهای اصیل گیلانی که ... رستوران ها - رشت رستوران محلی شور کولی - سارینا سفر توس www.sarina724.com/gardeshgari/restaurant/shorkoli‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... به جرات می توان گفت خوشمزه ترین غذاهای گیلانی را فقط در این رستوران زیبا و محلی سرو می شود.بسیار بی نظیر است ،بیشتر غذاها به حدی خوشمزه ...