مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

[ad_1]

یک سری زخم هایی روی صورت ایجاد میشود که جای آن می ماند شما می توانید با روش زیر این جای زخم ها را از بین ببرید.همیشه جای زخم یا سوختگی بیانگر اتفاقی ناگوار و دردناک اســت. اینکه میگوییم دردناک، تنها منظورمان لحظه ی اتفاق نیست، چرا که رد بجا مانده از زخم میتواند لحظه و صحنه ی حادثه را در ذهن ما متبادر کند.

 

زخم انواع مختلفی دارد و جای زخم به مکان و محل صدمه دیده بستگی دارد و با پیشرفت علم راه های متنوعی برای از بین بردن جای زخم ارائه شده ولی در اینجا ما راهی به شما پیشنهاد میکنیم که افراد زیادی از طریق همین روش به نتیجه رسیده اند و توانسته اند جای زخم خود را محو کنند.

 

پوست به همان اندازه که سپر و محافظ بدن در برابر تمام بیماری‌هاست، آسیب‌پذیر هم هست. اتفاق‌های مختلف از یک خراشیدگی ساده گرفته تا حادثه‌ها و تصادفات می‌تواند به پوست صدمه بزند. خوشبختانه پوست قابلیت بازسازی و ترمیم خود را دارد و به محض اینکه دچار آسیب شود،

 

سلول‌های کلاژن و ترمیم‌کننده توسط جریان خون به محل آسیب‌دیدگی گسیل می‌شوند و یک لایه محافظ روی آن تشکیل می‌دهند تا از ورود میکروب و در نتیجه عفونت آن جلوگیری کنند. شکل این لایه محافظ یا همان زخم رابطه مستقیم با شدت و اندازه آسیب و توانایی بدن در ترمیم و بازسازی خود دارد.

 

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

 

در واقع بریدگی‌ها یا جراحت‌های  پوستی توسط زخم‌ها بهبود پیدا می‌کنند. اما گاهی اوقات پس از مداوای آسیب، اثر زخم باقی می‌ماند؛ عوامل مختلف از جمله عمق و اندازه زخم، محل آسیب‌دیدگی، نوع پوست، سن، ارث، جنسیت و نژاد بر چگونگی واکنش پوست شما تاثیر‌ دارند.

 

برای اینکه جای زخم‌ها روی پوست‌تان باقی نماند هر وقت دچار سانحه، آسیب‌دیدگی، ضربه‌خوردن یا بریدگی شدید حتما برای درمان زخم و پیشگیری از تشکیل جای زخم ناخوشایند یا وسیع، وقت بگذارید. جدا از مسائل زیبایی، عدم‌بهبود مناسب زخم‌ها می‌تواند مشکلاتی مانند محدودیت حرکت و ناهنجاری عضوی را به دنبال داشته باشد.

 

زخم‌ها در ابتدا صورتی رنگ هستند اما هر چه رو به بهبود می‌روند رنگ‌شان تیره‌تر و کدرتر می‌شود. اگر زخم‌ها نزدیک یک پایانه درد و محل قرار گرفتن رشته‌های عصبی باشند، ممکن اســت روند بهبودشان برای شما دردآور باشد. زخم عمیق مفاصل هم می‌تواند روی تحرک‌تان تاثیر گذاشته و حرکت را مختل کند.

 

به طور کلی بعد از جراحت دو نوع زخم روی پوست تشکیل می‌شود: بافت کلوئید یا بافت‌ تروفیک؛ زخم کلوئیدی که اثرش روی پوست باقی می‌ماند وقتی ایجاد می‌شود که در دوره بازسازی و ترمیم، ساختاری متکی بر بافت کلاژن به صورت متورم روی پوست تشکیل شود. عفونت در ایجاد این ضایعه پوستی تاثیر دارد.

 

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

 

زخم‌های کلوئیدی نسبت به قسمت آسیب‌دیده اصلی فراتر می‌روند و بیشتر روی شانه و استخوان‌های قفسه سینه دیده می‌شوند.  زخم‌های هایپرتروفیک از محل جراحت فراتر نمی‌روند، اما بافت‌شان ضخیم‌تر، برجسته و تیره‌تر اســت. رخم‌های هایپرتروفیک در محل‌های پیوند پوستی یا سوختگی‌های شدید دیده می‌شوند.

 

اگر می‌خواهید جای زخم و جوشگاه روی پوست شما باقی نماند به محض اینکه پوست‌تان دچار آسیب شد برای درمان آن اقدام کنید. اگر جراحت‌تان عمیق اســت وخونریزی دارد سعی کنید از رژیم غذایی سرشار از ویتامین K استفاده کنید، بنابراین کلم‌بروکلی، چای سبز،تخم‌مرغ، پنیر و سویا را در سبد غذایی خود جای دهید.

 

ویتامین K از ایجاد خونریزی‌های منتشر و لخته‌های بزرگ خونی جلوگیری می‌کند. حواس‌تان باشد که مرتب پانسمان زخم را عوض کرده و آن را شست‌وشو دهید تا زخم‌تان عفونت نکند.  ویتامین E قابلیت خوبی برای از بین بردن جای زخم دارد، پس بعد از بهبود جراحت و برای اینکه اثری از زخم روی پوست‌تان باقی نماند از لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید.

 

ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی روند بهبود و ترمیم پوست آسیب‌دیده را تسریع می‌کند. از آنجا که لوسیونها و کرمها عموما مواد شیمیایی دارند و ممکن اســت پوست آسیب‌دیده را تحریک کنند، بهتر اســت از ویتامین‌ E خالص استفاده کنید. هر چند محصولات جدیدی وارد بازار شده اســت که ترکیباتی حاوی ویتامین E به همراه توکوفرول یا سیترات روی دارند و به حفظ رطوبت پوست و بهبود جای زخم کمک می‌کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


پاک کردن جای زخم از روی پوست متخصص پوست , آسیب های پوستی,مشکلات ... تا شاید به کمک آنها جای زخم از بین برود یا حداقل مشکلات دیگر آن کاهش یابد. ... با این حال وی می گوید: بهبودی جای زخم به طور صد درصد اتفاق نمی افتد، ولی در صورت درمان تا .... زندگینامه شعرا و دانشمندان · چرا ، زیرا و چگونه · گزارشهای علمی · گیاهان ،حیوانات و ...7 فوریه 2015 ... جای زخم ، ازبین بردن جای زخم ، چگونه جای زخم را از بین ببریم ، راهکارهایی ... در صورت وجود قرمزي مداوم روي پوست از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ...جای زخم و بخیه و از بین بردن جای زخم و بخیه و محو کردن جای زخم و بخیه را در سایت نمناک ... چطور محل زخم و بخیه را از بین ببریم؟ ... جای بخیه را چگونه می توان محو کرد؟ ... بخیه صورت را بعد از 5 روز و بخیه روی بدن را بعد از 10روز تا 2هفته می کشند.11 دسامبر 2011 ... راههای از بین بردن جای زخم. وقتی پوست شما صدمه میبیند، چه به صورت تصادفی و چه به صورت برنامهریزی شده (برای مثال، طی یک عمل جراحی) روی ...27 آگوست 2013 ... گاهی اوقات جای زخم ناشی از بریدگی، خراشیدگی، بخیه و یا حتی زخم ناشی از عمل جراحی و جوش روی پوست باقی می ماند که با آن اسکار ... 3- زخم، نزدیک چشم یا روی صورت شما بود. ... راههای از بین بردن جای زخم ... چگونه زخم را پانسمان کنیم؟25 مارس 2014 ... آيا راهي براي محو کردن جاي زخم و بخيهها وجود دارد؟ ... در بسياري موارد، افرادي که با جوشگاه روي صورت مراجعه ميکنند، در کودکي مثلا پوستشان در اثر سرخوردن يا برخورد به لبه ميز يا جسم تيز زخم شده ... جاي بخيه را چگونه ميشود محو کرد؟در زیر به برخی از راههای خانگی برای از بین بردن جای جوش و آکنه می پردازیم : ... مقداری آب مخلوط کرده و صورت خود ( قسمتهایی که دارای زخم های باقی مانده از جوش و آکنه می ...یک سری زخم هایی روی صورت ایجاد میشود که جای آن می ماند شما می توانید با روش زیر این جای زخم ها را از بین ببریدهمیشه جای زخم یا سوختگی بیانگر اتف.19 آوريل 2014 ... اما این گونه نیست می توان جای زخم ها را نیز ترمیم نمود و از بین برد . زخم هایی که در قسمت های بالای تنه مانند صورت و گردن ایجاد می شوند نسبت به ...17 سپتامبر 2016 ... باقی ماندن جای زخم روی پوست دلایل مختلفی میتواند داشته باشد و بسته به شرایط ممکن است زمان بهبود طولانی شود که در این صورت زیبایی شخص ...


کلماتی برای این موضوع

چگونه جای بخیه را از بین ببریم ایران نازباقی ماندن جای عمل جراحی روی پوست یکی از دغدغه های مشترک همه مراجع کنندگان اعمال چگونه موهای زائد بدن را برای همیشه از بین ببریمبهداشت و سلامتچگونه موهای زائد بدن را برای همیشه از بین ببریماز بین بردن جای زخم و بخیه ازبینبردنجایزخموبخیهبرای از بین بردن جای زخم و بخیه این راه ها بسیار مفید است از بین بردن جای زخم و بخیه با روش بهبود سریع جای جوش و زخم بسیار کاربردیبه گزارش نیک صالحی آکنه ، جوش ، زخم و برخی بیماری‌های پوستی می‌توانند جای زشتی در با عسل خال ها را از بین ببریم آکاروشهای مختلفی برای از بین بردن خال ها وجودداردبرخی از این روشها خیلی پر هزینه و جای جوش صورت وروش های درمان آن دکتر مریم ملکی …جای جوش اسکارآکنه تورفتگی های که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها ادرار سوختگی کودکتان را درمان کنید نسخه قابل چاپادرار سوختگی کودکتان را درمان کنید ۳۰ ۳۱۳۹۲ ۱۲۵۹ عصر اگر کودک شما به ادرار چگونه از شر موهای زائد خود برای همیشه خلاص شویم و …چگونه از شر موهای زائد خود برای همیشه خلاص شویم و بدون آرایش از پوستی طبیعی، لطیف چگونه از خود انسان برتری بسازیمچگونه از خود انسان برتری بسازیم ؟ حوادث و اتفاقات بیرونی را، هر کس با توجه به باورها و پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت…ردپای زشتی روی صورت تان را بپوشانیدطب سوزنی زیبایی وپاسخ به پرسش های متدوال در زمینه



لینک منبع :چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟! - ایران ناز www.irannaz.com/جای-زخم-صورت-را-بین-ببریم؟.html‏ - ذخیره شده یک سری زخم هایی روی صورت ایجاد میشود که جای آن می ماند شما می توانید با روش زیر این جای زخم ها را از بین ببریدهمیشه جای زخم یا سوختگی بیانگر اتف. چگونه جای زخم را از بین ببریم؟ درمان خانگی محو کردن جای زخم - آلامتو www.alamto.com/home-remedies-removing-scars.html‏ - ذخیره شده 17 سپتامبر 2016 ... باقی ماندن جای زخم روی پوست دلایل مختلفی میتواند داشته باشد و بسته به شرایط ممکن است زمان بهبود طولانی شود که در این صورت زیبایی شخص ... پاک کردن جای زخم از روی پوست - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/erasing3-scars-skin.html‏ - ذخیره شده - مشابه پاک کردن جای زخم از روی پوست متخصص پوست , آسیب های پوستی,مشکلات ... تا شاید به کمک آنها جای زخم از بین برود یا حداقل مشکلات دیگر آن کاهش یابد. ... با این حال وی می گوید: بهبودی جای زخم به طور صد درصد اتفاق نمی افتد، ولی در صورت درمان تا حد قابل قبولی رخ می دهد. .... چگونه یک مدل موی متناسب با صورت‌مان را پیدا کنیم؟ از بین بردن جای زخم و بخیه - نمناک namnak.com/از-بین-بردن-جای-زخم-بخیه.p9264‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۱ - ۵۷۶ نقد جای زخم و بخیه و از بین بردن جای زخم و بخیه و محو کردن جای زخم و بخیه را در سایت نمناک ... چطور محل زخم و بخیه را از بین ببریم؟ ... جای بخیه را چگونه می توان محو کرد؟ ... بخیه صورت را بعد از 5 روز و بخیه روی بدن را بعد از 10روز تا 2هفته می کشند. چگونه جای زخم را از بین ببریم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5991850/چگونه-جای-زخم-را-از-بین-ببریم‏ - ذخیره شده 23 فوریه 2017 ... باقی ماندن جای زخم روی پوست دلایل مختلفی میتواند داشته باشد و بسته به شرایط ممکن است زمان بهبود طولانی شود که در این صورت زیبایی شخص ... چگونه جای زخم را از بین ببریم! / راه کارهایی برای - پرشین وی persianv.com/.../چگونه-جای-زخم-را-از-بین-ببریم-راه-کارها.html‏ - ذخیره شده 7 فوریه 2015 ... در صورت وجود قرمزی مداوم روی پوست از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ... برچسب ها : ازبین بردن جای زخم, جای زخم, چگونه جای زخم را از بین ببریم. چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟! -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../news201610214285079497.html‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2016 ... یک سری زخم هایی روی صورت ایجاد میشود که جای آن می ماند شما می توانید با روش زیر این جای زخم ها را از بین ببریدهمیشه جای زخم یا سوختگی بیانگر ... چگونه جای جوش و آکنه را ازبین ببریم - روزتاب www.rooztab.com/fa/134‏ - ذخیره شده - مشابه در زیر به برخی از راههای خانگی برای از بین بردن جای جوش و آکنه می پردازیم : ... مقداری آب مخلوط کرده و صورت خود ( قسمتهایی که دارای زخم های باقی مانده از جوش و آکنه می ... راه‌های از بین بردن جای زخم - تبیان article.tebyan.net/190210/راه-های-از-بین-بردن-جای-زخم‏ - ذخیره شده 11 دسامبر 2011 ... وقتی‌ پوست‌ شما صدمه‌ می‌بیند، چه‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ و چه‌ به‌ صورت‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ ( برای مثال، ... به دلیل این پویایی هرگاه زخمی روی پوست ایجاد شود، ترمیم می‌شود و جای زخم یا اسکار از بین می‌رود، اما بسته به نظر ... حالا روش های از بین بردن جای زخم پوستی را برای شما می گوییم: .... چگونه با اگزمای پوست مقابله کنیم؟ چگونه لکه ها و آثار جوش های صورت را خیلی سریع از بین ببریم ... ingooneh.com/چگونه-لکه-ها-و-آثار-جوش-های-صورت-را-خیلی-سریع-از-بین-ببریم؟‏ - ذخیره شده جوش یا آکنه می تواند دردناک باشد و به اشکال و دلایل مختلف روی پوست صورت ظاهر شود. روش های ... چگونه لکه ها و آثار جوش های صورت را خیلی سریع از بین ببریم؟ ... این شیره ژل مانند مستقیما روی آثار جوش و زخم قرار دهید و نیازی به شستشو نیست. ... به جای منجمد کردن آب معمولی برای تهیه قالب یخ می توانید از چای سبز استفاده کنید.