مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاری را که صبح شروع می‌کنی تا شب ادامه بده

[ad_1]
نویسنده: یان نی یدره
مترجم: روحی اربابنویسنده: یان نی یدره
مترجم: روحی ارباب

 

داستانی از لتونی

دو برادر در همسایگی یکدیگر بودند: یکی مالدار و دیگری فقیر. یک شب پیرمرد فقیری نزد برادر مالدار رفت و از او خواست که شب را در آن جا بگذراند. برادر مالدار تقاضای او را رد کرد و گفت که چون او جا ندارد بهتر اســت نزد برادرش که در همسایگی او اســت برود. پیرمرد نزد برادر فقیر رفت و تقاضای خودش را تکرار کرد. برادر فقیر با شادی گفت:
- ای رهگذر، وارد شو. قدمت روی چشم. پیرمرد با اهل خانه شام خورد و رفت خوابید. سحرگاه که می‌خواست خداحافظی کند به صاحبخانه گفت:
- هر کاری را که صبح شروع کردی تا شب همان کار را ادامه بده. برادر فقیر در روی دستگاه پارچه بافی یک تکه ماهوت داشت. صبح آن را از روی دستگاه کشید، ولی اتفاق عجیبی روی داد. هر قدر ماهوت را می‌کشید انتهایی نداشت، تمام اتاق پر از ماهوت شد. تا شب این کار را ادامه داد. زن و بچه هایش تند و تند ماهوت را توپ توپ می‌بریدند و آماده‌ی فروش می‌کردند.
صبح روز بعد برادر فقیر پسرش را نزد برادر مالدار فرستاد تا «نیم ذرع» او را بگیرد و ماهوت‌ها را ذرع کند. برادر مالدار خودش ذرع را آورد و از سرمایه‌ای که برادرش از ماهوت‌ها کسب کرده بود متعجب شد. وقتی فهمید از قدرت پیرمرد رهگذر بوده اســت، خیلی متأثر و پشیمان شد که چرا پیرمرد را نپذیرفته. از آن پس همه روز غذای خوبی تهیه می‌کرد و منتظر ورود پیرمرد فقیر بود. بالاخره یک شب سر و کله‌ی پیرمرد فقیر پیدا شد. مرد مالدار از او پذیرایی گرم و شایانی کرد. شب او را در منزل خودش خواباند و منتظر ماند که صبح شود. صبح هم منتظر بود که پیرمرد خداحافظی کند و چیزی بگوید. موقعی که پیرمرد منزل مرد مالدار را ترک می‌کرد گفت:
- هر کاری را که صبح شروع کردی تا شب ادامه بده.
مرد مالدار فراموش کرد که از او تشکر نماید. دوید رفت توی اتاق و صندوق پولش را درآورد و خواست تا عصر پول بشمرد.
در این موقع پشت مرد مالدار خارید. رفت کنار در و پشتش را به در مالید و خاراند. خواست از کنار در دور شود ولی دید به هیچ وجه نمی‌تواند. هر کاری کرد نتوانست کنار برود. تا شب در آن جا خودش را به در مالید و خاراند، ولی بر مقدار پولش اضافه نشد.
منبع مقاله :
نی‌ یدره، یان؛ (1382)، داستان‌های لتونی؛ ترجمه‌ی روحی ارباب؛ تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ دوم

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

حقوق مدیران بانک مرکزی از رئیس کل تا پائین‌ترین رده را حقوق مدیران بانک مرکزی از رئیس کل تا پائین‌ترین رده را شفاف اعلام کنیدضوابط چیست که ا ز آسمون خونه که می باره پاییز ما پاییز خوبی نیست دیوونه ایم با اینکه می دونیم داستان شبواقعیتش اینه که حدوده یک ساله پیش یکی از پسرای دانشگاه ازم تقاضای دوستی کرد تا همدیگه شب عاشور وداع و مشق هیئتصبح تا عصر پیکر آورده چه قدر جسم بی سر آورده لیک با آنکه اصغر آورده خستگی را زپا مولانا شناسنامه مولاناتوکل باران که شدى مپرس ، این خانه ى کیست سقف حرم و مسجد و میخانه یکیست باران که قرص دوفاستون در چه مواقعی تجویز می شود؟ عوارض …دوفاستون یک داروی پروژسترونی است که ترکیب قرص جلوگیری را ندارد و در شرایطی که این رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانندبرخی از کامنتهای دیروز مردان را بازنشر می کنم که قابل توجه و آسیب شناسی است ، اینها را ناگفته‌های مرد میلیون دلاری از نیروی هوایی و …ناگفته‌های مرد میلیون دلاری از نیروی هوایی و جنگنده بخش اول دستور امام برای زیباترین شعرهای عاشقانهشراب تلخ بیاور که وقت شیدایی ست که آنچه در سرِ من نیست، بیم رسوایی ست چه غم که خلق به



لینک منبع :کاری را که صبح شروع می‌کنی تا شب ادامه بده

کاری را که صبح شروع می‌کنی تا شب ادامه بده - راسخون rasekhoon.net/.../کاری-را-که-صبح-شروع-می‌کنی-تا-شب-ادامه-بده/‏ - ذخیره شده 20 سپتامبر 2016 ... هر کاری را که صبح شروع کردی تا شب همان کار را ادامه بده. برادر فقیر در روی دستگاه پارچه بافی یک تکه ماهوت داشت. صبح آن را از روی دستگاه کشید، ... جملات قصار و سخنان آموزنده از بزرگان - proirsoft.ir proirsoft.ir/dr/635559789863636487.htm‏ - ذخیره شده - مشابه انسان تا وقتی فکر میکند نارس است، به رشد و کمال خود ادامه می‌دهد و به محض آنکه گمان کرد ... چون اون فقط وسوسه ات میکنه تا اونی رو که داری از دست بدی … به خودتان قول ... 12 نشانه اصلی برای پایان یک رابطه - دگرش degaresh.com/391/.../12-نشانه-اصلی-برای-پایان-یک-رابطه/‏ - ذخیره شده آیا به خاطر همین خاطرات است که این رابطه را تا این جا ادامه داده ای! ... است که وقتی با آن ها مواجه می شویم شروع به توضیح و توجیه می کنیم تا بتوانیم با آن کنار بیاییم. تجربه چهل روز توبه من | انجمن رهایی داداش رضا 40tobe.com/تجربه-چهل-روز-توبه-من/‏ - مشابه 7 دسامبر 2014 ... از همتون خواهش میکنم که متن زیرو بخونید و نظرتونو بگید ... نجاتم بدی به خدا توبه میکنم و دیگه گناه نمیکنم) از اونجایی که هیچی از توبه ... صبح تا شب تو دنیای خودم بودم… .... دیشب گریه میکردم و میگفتم خدایا من هیچ کاری نکردم برات الا گناه ...... شروع توبه با ماست اما کمک برای ادامه توبه تا پاکی کامل با خداست دروغ سفید: بیایید اعتراف کنیم... - روزنوشته های محمدرضا شعبانعلی mrshabanali.com/دروغ-سفید/‏ - ذخیره شده دروغ سیاه دروغی است که با گفتن آن به زندگی فرد دیگری آسیب می زنیم. ... شما هم اگر جرأت اعتراف داشتید، کامنتهای این پست میتواند یک نقطه شروع باشد ... پی نوشت: با مراجعه به پست‌های قدیمی این سایت، احساس می‌کنم که برخی از آنها نیاز به ویرایش دارد. .... خیلی کم روی پایان نامه م کار می کنم ولی به همه میگم صبح تا شب بخاطر پایان ... من باید چکار کنم با این وضع؟ - من و همسرم در اروپا weineurope.blogsky.com/1391/10/18/post-678/‏ - ذخیره شده - مشابه 7 ژانویه 2013 ... اما بااااااااز هم فسقلی تا خود صبح بیدار می مونه وقتایی مثل امروز که صبح ... چرا اینقدر هر شب اذیتم می کنی تا به خواب بری؟ .... راستى نئ نى شما هنوز غذا خوردن شروع نکرده؟ ... بهترین کار برای درست شدن ساعت خوابش اینه که نگذاری یک روز زیاد .... تحمل ندارم بذارم به گریه اش ادامه بده مجبورم بغلش کنم قبول دارم که خودم ... پاسخ به پرسش ها (145) - مرجع تخصصی عروس هلندی - بلاگ اسکای cockatiels.blogsky.com/category/cat-12‏ - ذخیره شده - مشابه اما الان یک ماهه که شروع به اواز کرده هرروز صبح زود شروع میکنه به خواندن تا موقع خواب. .... امروز صبح دوباره جیغ زدنشون ادامه داشت سوال دوم در خصوص اینه که چی بهشون بدم از دارو ... که براشون استفاده می کنید ،میوه جات رو هم در دستور کار قرار بدین تا راحتتر ... حالا مشکل اینه که از صبح تا شب نوبتی یا هر دو باهم رو تخم میخوابن ولی وقتی ... سنگ صبور - مشاوره تلفنی صدای سلامت moshavercard.com/سنگ-صبور/‏ - ذخیره شده - مشابه 24 فوریه 2014 ... ۱۴ فروردین ۹۶. سلام.امشبم باز دارم بی صدا گریه میکنم از تنهایی خودم از نامردی ک بهم شده. ...... کلی کار تو دنیا هست که منتظرن انجامشون بدی حتما یه ورزشی رو .... براش توضیح بده و اگر قانعش نمیکنی با همکاری شوهرت ادامه بده. پاسخ دادن ... پدری ک صبح تا شب سگ دو زده تا گشنه نمونی مهم تره یا اون دختر؟ نمیدونم میخونی ... وقتی تصمیم گرفتم بدوم - Front-End front-end.ir/general/when-i-decide-to-run‏ - ذخیره شده - مشابه 22 آگوست 2014 ... اینجا توضیح دادم که چرا تصمیمم را عملی کردم و در ادامه چه کارهایی انجام دادم. ... یکی از ایرادهایی که دارم اینه که از زمانی که به چیزی فکر می‌کنم تا ... همین تجربه دو ماهه شاید به کسی که می‌خواد تازه شروع کنه٬ کمک کنه و ... های بدی که دارم عادت خوبی هم دارم و اون هم اینه: زمانی که تصمیم بگیرم کاری ..... کم خوابی و شب زنده داری ! گنجور » سعدی » دیوان اشعار » غزلیات ganjoor.net/saadi/divan/ghazals/‏ - ذخیره شده - مشابه برای پیدا کردن یک شعر کافی است حرف آخر قافیهٔ آن را در نظر بگیرید تا بتوانید آن را پیدا کنید. مثلاً برای پیدا ... غزل ۱۸: ساقی بده آن کوزه یاقوت روان را. غزل ۱۹: کمان سخت که ... غزل ۶۰: شب فراق که داند که تا سحر چندست ... خیال دوست. غزل ۹۹: صبح می‌خندد و من گریه کنان از غم دوست ..... غزل ۴۲۱: چون من به نفس خویشتن این کار می‌کنم.