مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیم

[ad_1]

 

همه ی ما انسان ها در طول زندگی خود دچار بیماری اسهال میشویم که بیشتر این بیماری در اثر گرمی هوا ؛ ابتلا به عفونت های میکروبی، بیماری ها (نظیر التهاب‌های روده‌ای و ایدز)، ناسازگاری های غذایی، حساسیت به الکل یا مسمومیت ها و... رخ میدهد در این مقاله از دلگرم شما را با چگونگی درمان اسهال در خانه آشنا میکنیم با ما همراه باشید.

 

دل درد و اسهال

 

اسهال و درمان آن
 

 درمان اسهال

 

معمولاً اسهال به دلیل وجود ویروس یا باکتری بروز می‌کند و مشکلاتی برای فرد به وجود می‌آورد.

برای متوقف کردن سریع این مشکل می‌توان به مواد غذایی، دارو و برخی از داروهای پیشنهادی مادربزرگ‌ها اعتماد کرد.

 

مواد غذایی انتخاب‌های مناسب

 

از همان روز اول شروع اسهال از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خودداری کنید. سوپ‌ها، برنج و به خصوص کته، پاستاها و سیب‌زمینی کاملا پخته شده و موز کاملا رسیده انتخاب‌های مناسبی اسـت.

روز دوم علاوه بر این مواد غذایی، گوشت‌های سفید، ماهی و تخم‌مرغ را دریابید. ماست نیز گزینه‌ی خوبی اسـت به خاطر اینکه می‌تواند تعادل فلور روده را حفظ کند.

 

به مدت چند روز این‌ها را نخورید

 

محصولات لبنی به غیر از ماست، مواد غذایی چرب، مواد غذایی خیلی شیرین، مواد غذایی سرشار از فیبرهای غذایی مانند سبزیجات سبز خام، مواد غذایی پر ادویه و تند و آجیل‌ها که باعث حساسیت روده‌ها می‌شوند.

 

به طور مرتب مایعات بنوشید

 

مایعاتی مانند آب، سوپ و دمنوش‌های شیرین را دریابید. به میزان کم و به طور مرتب از این نوشیدنی‌ها بنوشید. برای تنظیم کار روده‌ها لازم اسـت که به طور مرتب آب، قند و نمک به بدنتان برسد.

توجه داشته باشید که بیرون‌روی به خصوص اگر شدید باشد می‌تواند آب بدن را از بین ببرد. این مسئله به خصوص برای بچه‌ها و افراد مسن بیشتر رخ می‌دهد. برای همین لازم اسـت که به فکر تامین آب و املاح از دست رفته‌ی بدنتان هم باشید. از نوشیدن زیاد قهوه و چای بپرهیزید.

از همان روز اول شروع اسهال از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خودداری کنید. سوپ‌ها، برنج و به خصوص کته، پاستاها و سیب‌زمینی کاملا پخته شده و موز کاملا رسیده انتخاب‌های مناسبی اسـت.

 

روش‌های مادربزرگ‌ها برای درمان بیرون‌روی

 

مادربزرگ‌ها نوشیدن نوشابه‌ی کولا را توصیه می‌کنند. این نوشیدنی خیلی شیرین اسـت و باعث تامین دوباره‌ی آب بدن شده و قند لازم را برای حفظ تعادل بدن تامین می‌کند. البته این نوشیدنی‌ها فاقد نمک هستند.

بدن ما هنگام بیرون‌روی به نمک نیز نیاز بیشتری پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد به جای کولا خوردن یک لیوان آب به همراه چند حبه قند و چند عدد بیسکویت شور نیز تأثیر خوبی در رفع مشکل داشته باشد.

یکی دیگر از توصیه‌های مادربزرگ‌ها برای درمان اسهال خوردن یک قاشق چای‌خوری خاک رس حل شده در یک لیوان آب اسـت!!! به عقیده‌ی متخصصان این روش نه اثبات شده و نه مضر تشخیص داده شده اسـت.

اگر دچار این مشکل شده‌اید حتماً به طور مرتب قبل و بعد از غذا دست‌هایتان را بشویید.

دست‌شویی‌تان را به طور مرتب با آب ژاول ضدعفونی کنید.

 

ممکن اسـت اسهال باعث از دست دادن مقدار زیادی از آب و املاح بدن شود. در این شرایط، دهان خشک شده و چشم ها گود می‌افتند. ضعف، کاهش میزان دفع ادرار و سرگیجه نیز از علائم دیگر اسهال هستند.

بنابراین جایگزینی آب از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال، خصوصا در اطفال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اسـت. در این گونه موارد می‌توان با نوشیدن انواع مایعات و یا استفاده از محلول های خوراکی نظیر ORS (او آر اس)، آب و املاح از دست رفته در بیماری اسهال را جبران کرد.

در صورت عدم دسترسی به پودر بسته بندی شده ORS ، می‌توان از دستور زیر برای تهیه آن برای درمان اسهال استفاده کرد:

  • دو قاشق مرباخوری شکر
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
  • چهار لیوان آب جوشیده سرد شده و یا آب میوه
  • دم کرده یونجه اسهال را درمان می کند. اما مصرف زیاد یونجه توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد نفخ می شود.
  • علف هفت بند، برای درمان اسهال خونی، بواسیر و اسهال مفید اسـت.
  • در طب سنتی هند موز کال، یبوست زا اسـت و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید اسـت و در بهبود زخم های روده کاربرد دارد. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی معجزه می کند.
  • چای ریحان برای رفع بی اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده به کار می رود.
  • گشنیز گاهی اوقات به عنوان یک ملین برای درمان یبوست و گاهی برای درمان اسهال استفاده می شود.
  • خرما در درمان اسهال و اختلالات روده ای نقش دارد.
  • ماست برای درمان اسهال کودکان مفید اسـت. متخصصان در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند، زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش و اختلال در کار آن و بروز اسهال می شوند.
  • گل های خشک شده انبه، برای درمان اسهال، اسهال خونی مزمن و برخی مشکلات مثانه مفید اسـت. مغز هسته انبه، ضد اسهال اسـت.
  • مصرف ازگیل خام موجب تقویت بدن می‌شود و برای درمان اسهال مفید اسـت.
  • سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان به کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و خورد.

اسهال و درمان آن

 

 ویدئو های مربوط به درمان اسهال

 

 

اسهال و درمان آن

 

 

اسهال و درمان آن

 

اسهال و درمان آن

 

گرد آوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 0
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


23 جولای 2016 ... اسهال را چگونه سریع درمان کنیم؟معمولاً اسهال به دلیل وجود ویروس یا باکتری بروز میکند و مشکلاتی برای فرد به وجود میآورد.اسهال و درمان آن اسهال بیشتر در فصل گرما رخ میدهد برای درمان اسهال این مقاله را کامل ... نصف کردن خانه بعد از طلاق این زوج ( عکس) ... یا اگر مقدار زیادی مواد غذایی مصرف کنیم حجم مدفوع بالا میرود، اما قوام آن ... اما در صورتی که حالت آزاردهندهای به خود بگیرد، میتوان از فرآوردههای ضد اسهال بهره گرفت. ..... سیاهی دور چشم را چگونه درمان کنیم؟26 دسامبر 2013 ... بیرونروی ، اسهال ، روشهای درمان بیرون روی ، روشهای درمان اسهال ، روش سریع ... مهارت زندگی · آشپزی · خانه داری · مد و لباس · زیبایی و آرایش ... خانم ها به کیف دستی و کیف آرایش خود بیشتر دقت کنید! ... با ما باشید تا روشهایی را برای درمان سریع مشکل بیرونروی بازگو کنیم. .... آیینهای ازدواج بین اقوام ایرانی چگونه است؟اسهال را چگونه درمان کنیم ... چه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ۱. ... بهجای برگرداندن سریع غذای از دست رفته در هنگام اسهال، بهتدریج و با غذاهای ... اسهال از جمله عارضههای شایعی است که میتوان گفت کم و بیش افراد در زندگی خود .... عکس · اشکان دژاگه به هم تیمی های خود هشدار داد · بازگشت بیژن بیرنگ پس از همسران و خانه سبز با بابا لنگ دراز؟برای درمان حالت تهوع چه خفیف و چه شدید، درمان های خانگی بسیاری وجود دارد. ... این روشها بتوانید این حالت فوق العاده آزاردهنده را برطرف کنید و به حالت نرمال خود برگردید. ... می شود، باعث حالت تهوع و اسهال می شود که بااستفاده از تکنیک های آرام سازی ذهن قابل درمان است. ... نصف قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و سریع بنوشید.26 فوریه 2012 ... اکثر والدین با مشکل اسهال در کودکان مواجه می شوند. ... چگونه اسهال کودک را درمان کنیم؟ ... 2- به بوی غیر عادی مدفوع کودک خود دقت داشته باشید. .... مطالب پیشنهادی; اسهال کودکان هنگام مسافرت · چطور خانه تان را ضدآلرژی کنید؟ ... علل بیماری شقاق · چرا باید ویژگی شارژ سریع را در گوشی های سامسونگ غیرفعال کنیم؟10 آگوست 2016 ... چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیم همه ی ما آدمیزاد ها در تمام حیات خود مبتلا بیماری اسهال میشویم که بیشتر این بیماری در تاثیر گرمی هوا ...30 ا کتبر 2014 ... زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد ... و در نتیجه علائم اسهال و استفراغ را کاهش میدهد و تاثیرش سریع است. ... آنتی اسید طبیعی، برای کاهش اسید معده است، که به نوبه خود سوزش سر ... وعده های غذایی پخته شده در خانه بمدت چند هفته پس از بیماری مصرف .... چگونه خط چشمی زیبا داشته باشیم!19 ژوئن 2010 ... اگر کودکتان دچار اسهال شد به او نوشابه ندهید ، بلکه خوراکی هایی مانند ... ... بیماری خروسك كودكان را چگونه درمان كنیم؟ تاثیر قصه ها بر ذهن کودکانعلایم مسمومیت غذایی شامل تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی عضله معده، تب و کاهش آب بدن است ... در این مطلب به چند درمان خانگی اشاره می کنیم: ... طراحی و پرینت سه بعدی و نمونه سازی سریع قطعات در اصفهان ... داعش جلاد بزرگ خود را از دست داد ... حبیب درگذشت ( زندگینامه) / تجمع علاقمندان در خانه حبیب ( عکس) / تشییع و تدفین در رامسر.


کلماتی برای این موضوع

چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیمدرماناسهالاسهال را چگونه سریع درمان کنیم؟معمولاً اسهال به دلیل وجود ویروس یا باکتری بروز می اسهال را چگونه درمان کنیم – جدیدترین اخبار ایران و …اسهالراچگونهدرمانکنیماسهال را چگونه درمان کنیم بیش افراد در زندگی خود به اسهال را چگونه درمان اسهال را چگونه درمان کنیم بیماری سلامت نیوزبیماریاسهال را چگونه درمان کنیم ۱۳۹۱ در اسهال را دارید، آدرس ایمیل خود را وارد چگونه مسمومیت های غذایی را درمان کنیم؟ کوکا برای درمان اسهال و را در معده خود نگه اما اگر درمان به موقع و سریع هـــمـــه چـــی آنـــلایـــن چگونه اسهال خود را سریع چگونه اسهال خود را سریع است و در درمان اسهال خود را سریع درمان کنیم چگونه اسهال کودک را درمان کنیم؟چگونه اسهال کودک را درمان کنیم کودک، دست های خود را شارژ سریع را در گوشی اسهال و درمان آن اسهال و استفراغ در اکثر موارد خود و در درمان اسهال چگونه آن را برطرف کنیم چگونه اسهال را درمان کنیمچگونهاسهالرادرمانکنیمچگونه اسهال را درمان چگونه اسهال را درمان کنیم تاثیر ویتامین در بهبود بیماری چگونه جوش صورت را درمان کنیم؟ جوش ، چگونه جوش را درمان کنیم موی خود را چند بار در در هضم سریع چگونه اسهال کودکان را درمان کنیم هفتمین مطلب از بسته درمان اسهال کودکان به شما می گوید که در درمان درمان اسهال



لینک منبع :چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیم

چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیم - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/healt-news/146734-درمان-اسهال‏ - ذخیره شده 23 جولای 2016 ... اسهال را چگونه سریع درمان کنیم؟معمولاً اسهال به دلیل وجود ویروس یا باکتری بروز می‌کند و مشکلاتی برای فرد به وجود می‌آورد. درمان سریع اسهال - سایت تالاب www.talab.org/health/malady.../treatment-of-diarrhea.html‏ - ذخیره شده اسهال و درمان آن اسهال بیشتر در فصل گرما رخ میدهد برای درمان اسهال این مقاله را کامل ... یا اگر مقدار زیادی مواد غذایی مصرف ‌کنیم حجم مدفوع بالا می‌رود، اما قوام آن ... همراه نباشد ، خودبخود بهبود می‌یابد، اما در صورتی که حالت آزاردهنده‌ای به خود بگیرد، می‌توان از فرآورده‌های ضد اسهال بهره گرفت. .... ایده های جالب برای چیدمان گل ها و زیبا سازی خانه. اسهال را چگونه درمان کنیم - بیماری - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/70069/اسهال-را-چگونه-درمان-کنیم‏ - ذخیره شده - مشابه 20 مارس 2013 ... اسهال را چگونه درمان کنیم ... چه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ۱. ... به‌جای برگرداندن سریع غذای از دست رفته در هنگام اسهال، به‌تدریج و با غذاهای سبک‌‌تر ... اسهال را چگونه درمان کنیم - جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز www.momtaznews.com/اسهال-را-چگونه-درمان-کنیم/‏ - ذخیره شده - مشابه 20 مارس 2016 ... خانه · سبک زندگی · سلامت. اسهال را چگونه درمان کنیم ... چه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ۱. ... به‌جای برگرداندن سریع غذای از دست رفته در هنگام اسهال، به‌تدریج و با غذاهای سبک‌‌تر آغاز کنید. ... از جمله عارضه‌های شایعی است که می‌توان گفت کم و بیش افراد در زندگی خود به‌طور گذرا یا برخی اوقات به‌طور طولانی دچار آن می‌شوند. برای متوقف کردن سریع بیرون‌ روی ( اسهال ) چه باید کرد ؟ - پرشین وی persianv.com/.../برای-متوقف-کردن-سریع-بیرون‌-روی-اسهال.html‏ - ذخیره شده 26 دسامبر 2013 ... برای متوقف کردن سریع این مشکل می‌توان به مواد غذایی، دارو و برخی از داروهای ... با ما باشید تا روش‌هایی را برای درمان سریع مشکل بیرون‌روی بازگو کنیم. ... یکی دیگر از توصیه‌های مادربزرگ‌ها برای درمان اسهال خوردن یک قاشق چای‌خوری خاک رس حل ... اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید ، اینجا رو حتما ببینید ! مواد غذایی موثر برای درمان اسهال – مشاوره آنلاین مهکام mehcom.com/مواد-غذایی-موثر-برای-درمان-اسهال/‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه بیماری اسهال را در منزل درمان کنیم ؟ اسهال یکی از بیماری هایی است که درمان خانگی آن تا حد زیادی امکان پذیر است .برای درمان اسهال میتوان از طب سنتی به – درمان اسهال با چای - آکا www.akairan.com/health/tebsonati.../201461817540.html‏ - ذخیره شده - مشابه درمان اسهال,چای اسهال,چای نبات برای اسهال,چای درمان اسهال,چای سبز اسهال,چای برای ... در این پست از سایت آکاایران برای شما مطالبی درباره درمان اسهال با چای را آماده .... چگونه با طب سنتی واریس را از بین ببریم - درمان گیاهی واریس پا ... چگونه چربی پهلوهای مان را آب کنیم؟ ... راحت ترین روش های ازبین بردن لکه های پوستی در خانه+تصاویر. چگونه حالت تهوع را درمان کنیم؟ | ingooneh ingooneh.com/چگونه-حالت-تهوع-را-درمان-کنیم؟‏ - ذخیره شده - مشابه برای درمان حالت تهوع چه خفیف و چه شدید، درمان های خانگی بسیاری وجود دارد. ... این روشها بتوانید این حالت فوق العاده آزاردهنده را برطرف کنید و به حالت نرمال خود برگردید. ... می شود، باعث حالت تهوع و اسهال می شود که بااستفاده از تکنیک های آرام سازی ذهن قابل درمان است. ... نصف قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و سریع بنوشید. چگونه اسهال کودک را درمان کنیم؟ - تبیان article.tebyan.net/200294/چگونه-اسهال-کودک-را-درمان-کنیم-‏ - ذخیره شده 26 فوریه 2012 ... 5- موقع اسهال، آب مرکبات را کمتر به کودک خود دهید. اگرچه جبران آب از دست رفته بدن کودک در زمان اسهال ضروری است، ولی آب مرکبات مثل آب پرتقال، ... 15 درمان سریع اسهال با طب سنتی attarbashei.rozblog.com/.../15-درمان-سریع-اسهال-با-طب-سنتی.html‏ - ذخیره شده 12 مارس 2017 ... برای متوقف کردن سریع بیرون‌ روی ( اسهال ) چه باید کرد ؟ - پرشین وی ..... چگونه اسهال خود را سریع در خانه درمان کنیم - دلگرم.