مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است

[ad_1]

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که صدایی در سرتان حرف هایی از این دست بزند: «باز هم خراب کردم. من به هیچ دردی نمی خورم»، «از پس این کار بر نمی آیم، هیچ گاه نتوانسته ام این کار را انجام دهم. الان هم نمی توانم»، «من در مقایسه با آنها هیچ ام».

گفتگوی درونی فرایندی طبیعی است که همه ی انسان ها آن را تجربه می کنند. با این حال، وقتی این گفتگوی درونی به گفتگویی منفی بدل می شود و در جهت تأیید افکار غیر منطقی به کار گرفته می شود، مشکلی در کار هست.

هر بار که اجازه می دهید گفتگوی درونی شما نقش جمله ی بالا را ایفا کند، در واقع به آن مجال قوی تر شدن، افزایش اضطراب و محدود کردن تفکر و پتانسیل خود را داده اید. با این حساب راه حل این مشکل چیست؟ کسی که مدام درگیر گفتگو های درونی منفی است چه کار باید بکند؟ پاسخ این پرسش یک تکنیک بسیار مفید و ساده ی روانشناسی است با عنوان «قالب بندی مجدد».

تغییر چارچوب ذهنی منفی در ۶ مرحله

۱- با شناسایی آگاهانه ی نوع گفتگو های درونی خودتان در طول روز و لحن آنها شروع کنید. همه ی ما برای گفتگو های درونی خودمان زبان و لحن خاصی داریم. سعی کنید زبان و لحن گفتگو های درونی خود را بشناسید.

۲- در پایان هر روز از کلمات یا اصطلاحات منفی که در گفتگو های درونی خود به کار می گیرید فهرست بردارید. کلمات و عباراتی مثل: نمی توانم، بلد نیستم، نمی شود، همیشه در انجام این کار اشتباه می کنم، و غیره.

۳- حال حواس خود را کاملاً روی لحظاتی متمرکز کنید که دوباره از این کلمات و عبارات استفاده می کنید. چه عواملی باعث می شود این کار را بکنید؟ آیا خواسته های دیگران در محیط کار زیاد می شود؟ آیا اوضاع خانه باعث این موضوع می شود؟

۴- به این توجه کنید که کجا هستید، چه کسی همراه شماست، چه وقت روز است و در آن لحظه چه احساسی دارید.

۵- به محض آنکه متوجه شدید در ذهن خود حرفی منفی زده اید، با گفتن این کلمات در ذهن خود می توانید جلوی این جریان ذهنی را بگیرید: «بس است». بلند گفتن آن نیز، هم قدرتمند تر است و هم شما را نسبت به تعداد دفعات و محل هایی که در طول روز باید جلوی جریان ذهنی منفی خود را بگیرید آگاه تر می کند.

۶- حالا، سعی کنید به عمق افکار خود بروید و در پیش فرض های خود بازنگری کنید. آیا فرض خود را بر منفی بودن چیزی گذاشته اید که لزوماً اینطور نیست؟ همینجا جلوی آن را بگیرید، دوباره به موضوع مورد نظر فکر کنید، و ببنید آیا می توانید جایگزینی مثبت یا خنثی برای آن پیدا کنید؟

برای نمونه، به تفاوت این دو خوب فکر کنید: اینکه به خودتان بگویید از پس انجام کاری بر نمی آیید، یا اینکه از خودتان بپرسید چگونه فلان کار را انجام خواهید داد. آیا شیوه ی دوم امیدوارانه تر نیست و به خلاقیت بیشتری منجر نمی شود؟

شما با استفاده از قالب بندی مجدد، بر اساس مثال های بالا افکار و تعمیم های غیر منطقی خود را به چالش خواهید کشید؛ این ها ریشه ی همان صدا هایی هستند که به شما می گویند هیچ امیدی به خودتان نداشته باشید، خود را بی عرضه خطاب کنید و فکر کنید هیچگاه از عهده ی انجام کاری بر نمی آیید.

باور داشته باشید یا خیر، تغییر دادن شیوه ی تفکر آنقدر قدرتمند است که حتی می تواند به افزایش درآمد شما نیز منجر شود.

زیبایی قالب بندی مجدد گفتگوی درونی منفی در چیست؟

اگر مراحل بالا را مدام با خودتان تکرار و تمرین کنید، با گذر زمان خوش بینی را به افکار ذهنی تان وارد خواهید کرد و اعتماد به نفستان را بالا خواهید برد. هر دوی این مهارت ها نیز به شما کمک خواهند کرد نسبت به خود و دنیای اطرافتان دید متفاوتی پیدا کنید.

توصیه می شود در انتخاب کلماتی که برای گفتگو های درونی خود مورد استفاده قرار می دهید دقت کنید. وقتی «دشوار» یا «ناعادلانه» بودن موضوعی را مدام به خودتان یادآور شوید، ناخودآگاه خود را برای پذیرفتن شرایط مذکور و اتخاذ موضع انفعال در قبال آن آماده می سازید. در عوض بهتر است آن را در قالب یک «چالش» یا «آزمون» در نظر بگیرید.

آلبرت اینشتین می گوید: «مشکلات را نمی توان با همان سطح تفکری که باعث به وجود آمدنشان شده حل کرد».


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نازنین عروسک زشتفال هفته شنبه آذر فال های گروه ارور ، همه هفته از فال هندی و چینی به دست می چگونه با وسواس و افکار شیطانی مبارزه کنم؟ شهر …باعرض سلام و تشکر همانطور که خودتان متوجه شده اید، شما دچار یک نوع وسواس فکری است که پیش دبستانی و مهد کودک مهتابچهره زشت نفرت معلم یک کودکستان به بچه های کلاس گفت که میخواهد با آنها بازی کند او به چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر …من اول به شما سلام میکنمبنظر من روابط اجتماعی این نیس که فقط با مردم صحبت کنیدروابط چه چیزی اتاق خواب رو آرامش بخش می کنه؟؟ آرشیو رنگ آبی خیلی آرامش بخشه نوردهی اتاق خیلی تاثیر گزاره پخش موسیقی کلاسیک با سینما مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …مشاوره ازدواجکاهش میل جنسیارضا شدنمرکز مشاورهمشاوره روانشناسیروانشناسی مشاوره جستار آزاداندیشی جستار بیانات رهبری کلیدواژه آزاداندیشی یک نکته‌ی دیگری که یکی از دانشجویان عزیز سینا تهرانی بایگانی تنها سایت رسمی درس زندگیسیناتهرانیخبرگزاری مهر این روزها شبکه های مختلف تلویزیونی تبدیل به جولانگاهی برای تبلیغات ویژگی های متولدین آبان جدید ویژگیمتولدینآبانعکس شوهر و همسر ترانه علیدوستی دومین ازدواج آزاده نامداری با سجاد عبادی عکس های جدید بهداشت روان سایت پزشکان بدون مرزدرگیری های خانوادگی و مشاجره‌های پدر و مادر در حضور فرزندان، تاثیرات روحی شدیدی بر داستان های کوتاه و خواندنی، جالب و مفید حکایتها داستان های کوتاه و خواندنی، جالب و دیدنی، زیبا و دلنشین، و آموزنده و مفید همه چیز از میگنا راهکارهایی برای افزایش مهارت های اجتماعی در …چکیده مقاله حاضر، مقاله توصیفی است که در ابتدا با ارائه تعاریف و نظریه هایی از مهارت نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در مصاحبه بالینی تشخیصی در روان شناسیمصاحبه را می‌توان یک تعامل دو نفره دانست که هدفی غیر از گفتگوی معمولی را دنبال می‌کندوبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های افسرده‌خویی یک نوع اختلال حال و وضع روانی است مشخصه افسرده‌خویی، افسردگی مزمن است وبلاگ روانشناسی شفای درونبا وجود اینکه ممکن است تمرینات زیادی برای رویارویی با افراد منفی انجام داده باشیم رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانمشکل شماره ۱ همان تکرار قدیمی و همیشگی راهکار کمی تغییر ایجاد کنید وقتی در یک رابطه اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …در این مطلب شما را با چند کمبود ماده‌ی مغذی آشنا می‌کنیم که امکان افسرده شدن را بالا آذر راه زندگینقش ترس در شکست انسانها و اقسام آن ترس مثبت و منفی هراس، تیره بختی است، اما شهامت را



لینک منبع :فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است

فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است - دیجیاتو digiato.com/article/2016/09/28/مهار-گفتگوی-درونی-منفی/‏ - ذخیره شده 28 سپتامبر 2016 ... کسی که مدام درگیر گفتگو های درونی منفی است چه کار باید بکند؟ پاسخ این پرسش یک تکنیک بسیار مفید و ساده ی روانشناسی است با عنوان ... فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است - Pocket https://getpocket.com/@gozareha/share/1198416‏ - ذخیره شده 30 سپتامبر 2016 ... احتمالاً برای شما هم پیش آمده که صدایی در سرتان حرف هایی از این دست بزند: «باز هم خراب کردم. سامسونگ | فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است www.s-wiki.ir/?aid=11976‏ - ذخیره شده دیزنی دیگر تمایلی به ساخت بازی های ویدیویی نشان نمی دهد. ... با این حال، وقتی این گفتگوی درونی به گفتگویی منفی بدل می شود و در جهت تأیید افکار غیر منطقی ... Digiato | LinkedIn https://www.linkedin.com/company/digiato‏ See who you know at Digiato, leverage your professional network, and get hired. ... فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است · digiato.com. Blog Archive گفتگو های درونی منفی با همین ۶ قدم مهار می شوند - رادیول radiol.ir/مهار-گفتگوهای-درونی-منفی/‏ پخش‌کننده صوت. http://radiol.ir/wp-content/uploads/2016/09/فاصله-شما-با-مهار- گفتگو-های-درونی-منفی-همین-۶-قدم-است.mp3. فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین قدم است - تورکو موزیک turkumusic.ir/.../فاصله-شما-با-مهار-گفتگو-های-درونی-منفی-همین-قدم-است.html‏ 4 ا کتبر 2016 ... فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین قدم است 1 . فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است - دیجیاتو 5 روز پیش ... احتمالاً… فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است - اسپیناد espinad.xyz/post/181282‏ پست 'فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است' از بلاگ 'به سوی خوشبختی ...' با ذکر منبع و سایت اصلی آن بازنشر شده است لذا مسئولیت کلیه مطالب ... فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است happiness-blog.feixiansi.com/page-210754.html‏ فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است,احتمالاً برای شما هم پیش آمده که صدایی در سرتان حرف هایی از این دست بزند: «باز هم خراب کردم. من به هیچ دردی. مقاله وکتاب - وقتی در شب ... bookandbook.mihanblog.com/post/146‏ 8 آگوست 2016 ... ... آنها اجتناب کرد · فاصله شما با مهار گفتگو های درونی منفی همین ۶ قدم است ... پرهای بالشی است که خدا در آسمان تکانده است ... لینک های مرتبط : شعر،. شنوتو | فایل صوتی گفتگو های درونی منفی با همین 6 قدم مهار می شوند shenoto.com/.../5132-گفتگو-های-درونی-منفی-با-همین-6-قدم-مهار-می-شوند.html‏ - ذخیره شده 29 سپتامبر 2016 ... فایل صوتی گفتگو های درونی منفی با همین 6 قدم مهار می شوند را به صورت ... احتمالاً برای شما هم پیش آمده که صدایی در سرتان حرف هایی از این دست بزند: ... گفتگوی درونی منفی فرایندی طبیعی است که همه ی انسان ها آن را تجربه می کنند.