مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علائم و دلایل نارضایتی مشتری

[ad_1]

هفت نشانه مبنی بر نزدیک بودن از دست دادن مشتری؛

signs-youre-about-to-lose-a-customer

مشتریان چرا و چگونه وفاداری به شما را فراموش میکنند؟ چگونه بفهمیم که یک مشتری در حال رها کردن ما بوده و به سمت رقیب خواهد رفت.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ حتماً به‌خوبی می‌دانید که به دست آوردن مشتری هزینه‌های زیادی را بر کسب‌وکار تحمیل می‌کند، پس زمانی که آن‌ها را به دست می‌آورید، باید اطمینان داشته باشید که حتماً مدت زیادی آن‌ها را برای خود نگاه می‌دارید. پس بهتر است همواره گوشه چشمی به هر یک از 7 نشانه مطرح‌شده در این مطلب در رابطه با از دست دادن مشتری داشته باشید که به‌خوبی به شما هشدار می‌دهند که یک مشتری در حال ترک شماست و این‌گونه می‌توانید پیش از آنکه خیلی دیر شود، مشکل آن‌ها را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که به دست آوردن هر یک مشتری چنان هزینه بالایی برای یک کسب‌وکار دارد که مثلاً برخی از کسب‌وکارها در برخی از صنایع ممکن است برای هر یک مشتری مصرفی تا یک‌میلیون تومان هزینه کنند، البته هزینه شما شاید آن‌قدر نباشد، اما زمانی که آن را به دست آورید، بدترین چیزی که شاید آن را تصور کنید، از دست دادن آن باشد.

مقاله مرتبط: روش های جذب مشتری ثابت

به همین دلیل است که بازهم تأکید می‌کنم که همواره باید به نشانه‌های زیر مبنی بر از دست دادن مشتری توجه داشته باشید:

شکایت کردن

گاهی ممکن است بشنوید که یک مشتری شاکی درواقع نعمت خوبی برای شما است، چراکه به‌هرحال این شکایت وی یعنی که وی در تعامل با شما و کسب‌وکار شما قرارگرفته است. درحالی‌که شاید این موضوع در مجامع علمی کاملاً صحیح است، اما صاحبان کسب‌وکار می‌دانند که هرکسی به‌هرحال برای خودش کارهایی بسیار بهتر و مهم‌تر از تماس گرفتن با شما و اعلام یک نقص در کار شما دارد. اگر آن‌ها زمانی را صرف اصلاح یک مشکل یا مسئله نمایند، مطمئناً خوشحال نمی‌شوند و حتی ممکن است ناراحت هم بشوند.

اگر می‌بینید که یک مشتری بیش از حالت عادی با شما تماس گرفته و مشکلات مطرح‌شده از طرف وی به‌مراتب خیلی هم کوچک و پیش‌پاافتاده است، این نشانه‌ای مبنی بر ناراضی بودن وی از شما و کسب‌وکار شماست. پس مانند هر شکایت دیگر آن را رفع کرده و خدمات بیشتر و ویژه‌ای به وی اعطا کنید. آن‌ها را معطل نکنید و برای مشتریان مهم‌تر و بزرگ‌تر حتی به‌طور شخصی با آن‌ها تعامل برقرار کرده و دلجویی کنید.

پاسخ ندادن

یک مشتری شاکی بد است، اما یک مشتری که هیچ‌چیزی هم نمی‌گوید، خیلی بدتر است. شاید ایمیل، پیام کوتاه داده یا حتی تماس تلفنی با وی برقرار کرده‌اید ولی بازهم پاسخی نگرفته‌اید. این نشانه بسیار بدی بوده و به‌سرعت باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. اگر ایمیل و تماس تلفنی جوابگو نیست، مراجعه به‌صورت حضوری به آدرس ارائه‌شده از طرف آن‌ها قدم بعدی شماست. یک مشتری که جواب شمارا نمی‌دهد، احتمالاً در حال برقراری ارتباط با یک‌طرف دیگر است.

البته، هرگز نباید اجازه دهید که کار به مرحله عدم پاسخ‌دهی برسد، همیشه بهتر است به‌صورت دوره‌ای و شخصاً برای مشتری‌های بزرگ‌تر و نیز به‌صورت غیرشخصی و شکل‌های دیگر با مشتریان خود تماس و ارتباط داشته باشید.

چند وقت یک‌بار این جمله را می‌شنوید که مثلاً فلان فروشنده این کارها را هم انجام می‌دهد، اما شما نه! به‌طور وضوح مشخص است که وی در حال مقایسه عملکرد شما با دیگران است. پس زمان آن رسیده فرایند فروش خود را چک کنید و ببینید دقیقاً وی به چه موضوعی اشاره می‌کند، مجدداً با آن‌ها مذاکره کنید و آن‌ها را خوشحال کنید.

توجه داشته باشید که – الآن این موضوع فرصتی برای دفاع از خودتان نیست. باید خودتان را بجای مشتری بگذارید. شاید واقعاً پیشنهاد دیگری از یک رقیب باقیمت بسیار کمتر دریافت کرده است. پس رسیدگی فوری نیاز است.

لغو اشتراک از خبرنامه ایمیلی

زمانی که تعداد ایمیل‌های دریافتی از طرف شما در صندوق دریافت ایمیل‌های مخاطبین شما زیاد می‌شود، این ایمیل‌ها خیلی راحت موجب ناراحتی و رنجش مخاطب شما می‌شود، اما چک کردن لیست افرادی که لغو اشتراک ایمیل می‌کنند مطمئناً می‌تواند اطلاعات باارزشی را در اختیار شما قرار دهد. پیش از هر چیز باید توجه کنید که از نرم‌افزار و سیستمی استفاده کنید که از مخاطب در زمان لغو اشتراک خودش دلیل این لغو اشتراک را بپرسد. اگر مخاطب شما این بخش را پر نکرد، حتماً تماسی با وی بگیرید و مرتب و منظم بودن همه‌چیز را کنترل کنید.

چک کردن و بررسی و مقایسه بند به بند قیمت و قرارداد

در لحظه‌ای که احساس کردید مشتری بیشتر شبیه به یک وکیل رفتار می‌کند، بدانید که یک مشکل وجود دارد. اگر بند به بند قرارداد را بررسی می‌کند و قیمت‌ها را چک می‌کند، مطمئناً از چیزی ناراحت است. در این زمان بجای توضیح دادن در مورد قرارداد و اینکه هر قیمت برای چه این‌قدر بالا درج‌شده، سؤالاتی شخصی از وی بپرسید، اینکه چرا ناراحت است؟ چه چیزی در قرارداد کم است و درج نشده که موجب شده آن‌ها این‌گونه قرارداد را موردبررسی قرار دهند؟

پس‌ازاین به آن‌ها اطمینان دهید که آن‌ها همواره خدماتی بالاتر از موارد درج‌شده در قرارداد را از شما دریافت می‌کنند.

تغییرات سازمانی

اگر مثلاً شرکت مشتری شما توسط یک شرکت دیگر خریداری‌شده یا فرد رابط شما از آن شرکت رفته است، اصلاً نباید تصور کنید که این فرصت فروش یا مشتری را ازدست‌داده‌اید. بلکه باید خودتان اقدامی روبه‌جلو انجام داده و ضمن برقراری تماس و معرفی خودتان تصمیم‌گیرندگان جدید را مجاب به همکاری و قرار گرفتن در قیف فروش خودتان بکنید.

اگر منتظر تماس آن‌ها باقی بمانید، ممکن است زمان زیادی را از دست بدهید. چنین موقعیت‌هایی باید ارزش و اهمیت حفظ روابط و توسعه آن را به شما گوشزد کند.

دست از سرمایه‌گذاری در آن‌ها برداشته‌اید

در فرهنگ غرب ضرب‌المثلی که می‌گوید که پس از ازدواج اگر به دلایلی با همسر خود زندگی نمی‌کنید، بازهم باید با وی در ارتباط باشید. این موضوع دقیقاً در رابطه با کسب‌وکار هم صدق می‌کند. شما برای کسب مشتری زحمت زیادی کشیده‌اید و هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اید، اما به یاد داشته باشید که به دست آوردن آن‌ها گاهی تا 6 یا 7 برابر بیشتر از حفظ آن‌ها برای شما هزینه دارد. یعنی هزینه حفظ یک مشتری به‌مراتب کمتر از کسب یک مشتری است، پس به سرمایه گذاری در آن‌ها ادامه دهید. آن‌ها را به ناهار دعوت کنید، آن‌ها را به یک رویداد دعوت کنید، محتوای بازاریابی و … برای آن‌ها ارسال کنید و . . .

موضوع آزاد

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ایرانی ها و فیلم و تصاویر مستهجن؟ ساتینجالب و خواندنیبدبختانه ، هر فرد بیماری با خواندن و امتحان دادن ۴ کتاب میشود متخصص و کارشناس و بیماری پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر عنوان مقاله ارکان ارزیابی عملکرد منابع انسانی دلیل اصلی این نارضایتی مشتری شناسایی کنید و بر از علائم و میگنا بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی رضایت …عواقب نارضایتی شغلی ضرر و زیان بسیار زیادی برای فرد و جامعه دارد امروزه بیش از هر راهور‌ اجباری به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیست …سالانه میلیاردها تومان بابت ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور روش تحقیقموضوع تحقیق تاثیر آواتار چهرک ها بر رفتار خرید پیشینه تحقیقدر فیلم سینمایی آواتار پایگاه مقالات علمی مدیریتعنوان مراقب شاهزادگان تاجدار سازمان خود باشید واکاوی جانشین پروری و مدیریت ارتباطات و رسانه ها مقالات مفیدارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات ایرانی ها و فیلم و تصاویر مستهجن؟ ساتین جالب و خواندنی بدبختانه ، هر فرد بیماری با خواندن و امتحان دادن ۴ کتاب میشود متخصص و کارشناس و بیماری‌های پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان خانواده هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر شب عنوان مقاله ارکان ارزیابی عملکرد منابع انسانی دلیل اصلی این نارضایتی مشتری شناسایی کنید و بر روی از علائم و نشانه میگنا پایگاه خبری علمی، آموزشی و عواقب نارضایتی شغلی ضرر و زیان بسیار زیادی برای فرد و جامعه دارد امروزه بیش از هر زمان روش تحقیق موضوع تحقیق تاثیر آواتار چهرک ها بر رفتار خرید پیشینه تحقیقدر فیلم سینمایی آواتار سال مقاله و تحقیق مقاله و تحقیق مقاله و تحقیق عنوان مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی راهور‌ اجباری به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیست سردفتران سالانه میلیاردها تومان بابت ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور هزینه می وکالت در دعاوی چک، سفته و رسید عادی هوالوکیل دفتر وکالت و مشاوره حقوقی عدالتنگار وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کارشناس



لینک منبع :علائم و دلایل نارضایتی مشتری

علائم و دلایل نارضایتی مشتری - آلامتو www.alamto.com/lose-customer-signs.html‎Cached28 دسامبر 2016 ... علائم و دلایل نارضایتی مشتری:مشتریان چرا و چگونه وفاداری به شما را فراموش میکنند؟ چگونه بفهمیم که یک مشتری در حال رها کردن ما بوده و به سمت ... علائم و دلایل نارضایتی مشتری -آکا www.akairan.com/khanevadeh/success1/lose-customer-signs.html‎Cached24 جولای 2017 ... علائم و دلایل نارضایتی مشتری:مشتریان چرا و چگونه وفاداری به شما را فراموش میکنند؟ چگونه بفهمیم که یک مشتری در حال رها کردن ما بوده و به سمت ... هشدارهای نارضایتی مشتریان و نحوه اعلام نارضایتی مشتری | پارک ... qmpmarketing.com/هشدارهای-نارضایتی-مشتریان-نحوه-اعلا/‎Cached17 ا کتبر 2016 ... قصد داریم 4 روش اعلام نارضایتی مشتری ها را در این مطلب کوتاه ... به همین دلیل یکی از علائم خطرناک و بسیار جدی بی تفاوتی و سکوت مشتریان است ... با جداسازی بر اساس,(کاما) می توانید این مقاله را به سه نفر ارسال نمائید ... www.mozooazad.com/pages/article/send_article.php?articleId=2813 269_1482998493.jpg, علائم و دلایل نارضایتی مشتری. مشتریان چرا و چگونه وفاداری به شما را فراموش میکنند؟ چگونه بفهمیم که یک مشتری در حال رها کردن ما بود... دلایل نارضایتی مشتریان و راه حل آن‌ ها - تبریز صنف tsenf.ir/portfolio/دلایل-نارضایتی-مشتریان/‎Cachedدر این مقاله به بررسی دلایل نارضایتی مشتریان و برخی راه حل آنها اشاره میکنیم، شاید این نارضایتی ها ابتدایی به نظر برسند اما بسیار مهم هستند. علائم و دلایل نارضایتی مشتری هفته نامه سلامت - ناب نیوز nobnews.ir/search/?...علائم%20و%20دلایل%20نارضایتی%20مشتری%20هفته%20نامه%20سلام... بدون شک یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین مراحل بارداری، احساس حرکت‌های جنین در بدن مادر است. بدون شک یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین مراحل ... بررسی علائم افسردگی در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی حاد و مزمن ... ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?page=5&q=نارضایتی+خدمات‎Cachedبررسی دلایل مراجعه و عدم‌مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی در زنان راضی و ناراضی از خدمات بهداشتی ... بلانچارد و گالووی معتقدند: »رضایت مشتری در نتیجه ادراک مشت . نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سروشان www.sorooshan.com/Products/Default.aspx?ord=202‎Cachedمشتری مهمترین دارایی یک شرکت به حساب آمده و تداوم رضایت مشتری شرط لازم برای بقاء یک سازمان است به همین دلیل هدف غائی در ارائه خدمات پس از فروش ، جلب رضایت ... علائم و دلایل نارضایتی مشتری هفته نامه سلامت - آذربایجان نیوز azarbaijan-news.ir/search/?q=علائم+و+دلایل+نارضایتی+مشتری+هفته... خواهر احمد عزیزی از به هم ریختن علائم حیاتی برادرش و افت فشار وی در ساعات گذشته خبر داد. صراط: خواهر احمد عزیزی از به هم ریختن علائم حیاتی برادرش و افت فشار وی ... مقایسه سرعت فطریقهگاه سازها – پرستاشاپ – مجنتو – اپن کارت ... https://hamedan-samacollege.ir/مقایسه-سرعت-فطریقهگاه-سازها-پرستاشا/ 20 ژوئن 2017 ... به خصوص با سرعت کند اینترنت داخل ایـــران ، این نارضایتی مشتری چند برابر میشود. ... ووکامرس یکی از افرونه های وردپرس میباشد که به همین دلیل طرفداران زیاد دارد ... علائم و دلایل “پوکی اســتخوان ” – طریقه های پیشگیری از پوکی ...