مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است

[ad_1]
مفیدستان:

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی؛

زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷

 

سکته مغزی

 

سکته مغزی

 

دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک زندگی، چاقی‌، فشار خون بالا، دیابت و کم‌تحرکی، استرس و مصرف روان‌گردان ها را از علل بروز سکته مغزی در جوانان عنوان کرد.

به گزارش ستاره ها به نقل از مهر ، دکتر احسان شریفی‌پور در آستانه برگزاری نهمین همایش سالانه سکته مغزی، گفت: این کنگره هر سال به همت انجمن سکته مغزی کشور و گروه‌های نورولوژی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود و آخرین یافته‌های علمی و عملی در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان سکته های مغزی توسط دانشمندان و صاحبنظران داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: متخصصان مغز و اعصاب ، طب اورژانس،‌داخلی قلب و عروق و جراحان مغز و اعصاب از جمله مخاطبان این کنگره بوده که دارای ۶.۵ تا ۱۵ امتیاز بازآموزی است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: متاسفانه در ایران آمار دقیقی در ارتباط با سکته های مغزی وجود ندارد ولی دومین علت مرگ و میر در کشور بوده و ۷ تا ۸ درصد بیشتر از حوادث رانندگی جان هموطنان را می‌گیرد.
شریفی‌پور اضافه کرد:‌ در چند سال اخیر اقدامات جدی در جهت پیشگیری و درمان سکته مغزی به ویژه در فاز حاد انجام گرفته بطوریکه واحدهای ویژه سکته مغزی اکنون در ۵۵ بیمارستان کشور راه‌اندازی شده و اقدامات لازم در این راستا صورت می‌گیرد.
دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی گفت: پیش از این کمتر از یک درصد افراد که دچار سکته حاد مغزی شده از درمان فوری بهره‌مند می‌شدند، ولی اکنون این مسئله نسبت به گذشته بسیار ارتقاء یافته است.
وی تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، چاقی‌، فشار خون بالا، دیابت و کم‌تحرکی ازجمله علل بروز سکته مغزی در جوانان بوده و مصرف داروهای نابجا و روان‌گردان نیز ریسک این مسئله را در میان افراد جوان افزایش می‌دهد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه زنگ خطر سکته مغزی در کشور به صدا در آمده است،‌ اضافه کرد: در مرحله بحران وقوع سکته مغزی و مرگ‌های ناشی از آن هستیم لذا پیشگیری از این مسئله و آگاهی مردم در کاهش آن می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
وی با اشاره به اینکه سکته مغزی اولین عامل ناتوانی به شمار می‌رود، افزود: اینکه مردم سکته مغزی را بشناسند از ضرورت‌های ویژه به شمار می‌رود چرا که برای نجات جان بیمار یک زمان طلایی ۴.۵ ساعته وجود دارد.
شریفی‌پور افزود: ضعف ناگهانی در نیمه‌ای از صورت یا دست و پا، اختلال ناگهانی در تکلم، از نشانه‌های عمده و بارز سکته مغزی بوده که افراد باید نسبت به آن کاملا آگاهی داشته باشند و در صورتی که یکی از اطرافیانشان با این مشکل  مواجه شد، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.
نهمین همایش بین المللی سکته مغزی، ۱۱ تا ۱۳ اسفند ۹۵ در محل همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی …در بیماریهای خلطی خلط در لغت به معنی آمیزه یعنی چیزی است که با چیز دیگر آمیخته باشد در مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، سکته …توئیت ظریف به زبان انگلیسی انقلاب یکی از مردان بزرگش را از دست داد روایتی از نخستین عصر خودرو صفحه اصلی خودرویی ها در بازار سرمایه ۱۸ دی ۹۵ زنگ خطر خودرویی های بورس به صدا درآمد عصر خودرو روغن زیتون و کولیت ‌های روده ایتحقیقات جدید نشان داد افزایش مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی می تواند یکی از راه‌ های پارسی نیوزپایگاه بزرگ و پیشرفته خبری تابناک از شب گذشته و در پی انتشار خبر فوت آیت الله زائران اربعین آواره در بیابان مردم در وضعیت خوبی به …زائران اربعین آواره در بیابان مردم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند وضعیت ترافیک در شرکت مخابرات استان اصفهان صفحه اصلیبا اندکی تغییر دادن در محیط کار یا خانه می توان بهبود چشمگیری در شبکه بی سیم پدید آوردمجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اوایل دهه ٨٠، دوران اوج‌گیری موسیقی پاپ در ایران و ظهور ستاره‌هایی جدید در داخل کشور اخبار علمی پزشکی سایت پزشکان بدون مرزژلوفن یکی از قوی ترین مسکن ها است در واقع، ژلوفن نوعی داروی ضد التهاب غیراستروئیدی این سایت به دستور فیلترینگ مسدود شده است و فقط با دستور فیلترینگ باز میشود برای فعال سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی سرگیجهورزش و در بیماریهای خلطی خلط در لغت به معنی آمیزه یعنی چیزی است که با چیز دیگر آمیخته باشد در علم مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، سکته قلبی، حمله قلبی توئیت ظریف به زبان انگلیسی انقلاب یکی از مردان بزرگش را از دست داد روایتی از نخستین لحظات عصر خودرو صفحه اصلی خودرویی ها در بازار سرمایه ۱۸ دی ۹۵ زنگ خطر خودرویی های بورس به صدا درآمد عصر خودرو اولین روغن زیتون و کولیت ‌های روده ای تحقیقات جدید نشان داد افزایش مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی می تواند یکی از راه‌ های پیشگیری پارسی نیوز پایگاه بزرگ و پیشرفته خبری «تابناک» از شب گذشته و در پی انتشار خبر فوت آیت الله هاشمی زائران اربعین آواره در بیابان مردم در وضعیت خوبی به سر نمی زائران اربعین آواره در بیابان مردم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند وضعیت ترافیک در محورهای شرکت مخابرات استان اصفهان صفحه اصلی به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، به دنبال انتشار خبری با عنوان مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی اوایل دهه ٨٠، دوران اوج‌گیری موسیقی پاپ در ایران و ظهور ستاره‌هایی جدید در داخل کشور بود اخبار علمی پزشکی سایت پزشکان بدون مرز ژلوفن یکی از قوی ترین مسکن ها است در واقع، ژلوفن نوعی داروی ضد التهاب غیراستروئیدی است که



لینک منبع :زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است

زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../زنگ-خطر-سکته-مغزی-در-ایران-به-صدا-در-آمده-است‎Cached17 ژانویه 2017 ... استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه زنگ خطر سکته مغزی در کشور به صدا در آمده است، اضافه کرد: در مرحله بحران وقوع سکته مغزی و ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran.../زنگ-خطر-سکته-مغزی-در-ایران-به-صدا/.../6184905/ 16 ژانویه 2017 ... به گزارش مهر، دکتر احسان شریفی پور در آستانه برگزاری نهمین همایش سالانه سکته مغزی، گفت: این کنگره هر سال به همت انجمن سکته مغزی کشور و ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=38295 17 ژانویه 2017 ... استادیار دانشگاه علوم پزشکی؛زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده استدبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک زندگی، چاقی‌، ... میهن مگ - زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است https://mihanmag.com/.../زنگ_خطر_سکته_مغزی_در_ایران_به_صدا_در_آمده_است‎Cached15 مه 2017 ... هشدار خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است دبیر اجرایی نهمین کنفرانس سکته مغزی; نمی توانید تغییر سبک زندگی چاقی فشار خون بالا دیابت ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است | - دبیر اجرایی - قطره www.ghatreh.com/news/.../زنگ-خطر-سکته-مغزی-ایران-صدا-آمده-است 17 ژانویه 2017 ... دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک زندگی، چاقی ، فشار خون بالا، دیابت و کم تحرکی، استرس و مصرف روان. زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است https://shakeri.ir/زنگ-خطر-سکته-مغزی-در-ایران-به-صدا-در-آمد/ 1 فوریه 2017 ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است. صفحه اصلی » rss » مقالات » زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است. Instagram Feed. 1. زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148462722060917 دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک زندگی، چاقی‌، فشار خون بالا، دیابت و کم‌تحرکی، استرس و مصرف روان‌گردان ها را از علل بروز سکته مغزی در جوانان ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است بایگانی - مجله سلامتی ... www.aloattari.ir/tag/زنگ-خطر-سکته-مغزی-در-ایران-به-صدا-در-آمد جوانان ایرانی در چنگال سکته مغزی! ژانویه 17, 2017. زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک... ادامه مطلب 0 ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است - هفته نامه نخست | خبر ... khabarfarsi.com/u/31680715 17 ژانویه 2017 ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است. به گزارش نخست نیوز و به نقل از مهر دکتر احسان شریفی پور در آستانه برگزاری نهمین همایش سالانه ... زنگ خطر سکته مغزی در ایران به صدا در آمده است | سلامانه vista.ir/cdn/32615219‎Cached17 ژانویه 2017 ... سلامانه : دبیر اجرایی نهمین همایش سکته مغزی؛ تغییر سبک زندگی، چاقی‌، فشار خون بالا، دیابت و کم‌تحرکی، استرس و مصرف روان‌گردان ها را از علل ...