مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین

[ad_1]
مفیدستان:

گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟

به گزارش شفاف، محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تبلیغ برخی از خوراکی های لوکس از جمله بلدرچین بیشتر بازی با کلمات است، تاکید کرد: در حقیقت این تبلیغات گسترده به گونه ای طراحی شده که حتی به طور غیر مستقیم افراد کم برخوردار جامعه را به سمت مصرف آن سوق دهد؛ در حالی که از نظر ارزش غذایی همان مواد مغزی در گوشت قرمز، ماهی، مرغ و حتی مواد لبنی از قبیل شیر به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: اگر گوشت بلدرچین از نظر ارزش غذایی نسبت به مرغ کمی غنی‌تر است در عوض به علت حجم و جثه بسیار کوچکش باید در هر وعده غذای 2 الی سه بلدرچین کامل میل شود تا هم از نظر ارزش غذایی و هم از نظر رفع گرسنگی برای یک فرد بالغ کفایت کند. این در حالی است که هزینه آن بسیار بیشتر از مرغ تمام می‌شود و خانواده هایی که قدرت خرید آن را ندارند، تصور می کنند که منبعی غنی از مواد پروتئینی و مغذی را از دست داده اند. 

گفتنی است؛ گوشت بلدرچین منبع غنی پروتئین، کلسیم، ویتامین های گروه B و آهن است اما قیمت بالای آن، گوشت این پرنده را در زمره خوراکی‌های لوکس قرار داده است.

انوشه با تاکید بر اینکه گوشت بلدرچین از نظر قیمت و مسائل عرضه همیشه در دسترس نیست، این سوال را مطرح کرد که مگر هر خانواده متوسط چند بار در ماه قدرت تامین این غذا را دارند؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: این ماده مغذی را می‌توان در لبنیات دیگر هم تامین کرد و والدین یا خانواده های بیماران نگران تامین مواد غنی و مورد نیاز فرزندانشان تنها از طریق گوشت بلدرچین نباشند چرا که تبلیغات فراوان آن بیشتر جنبه بازی با کلمات دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جوجه کشیدر گذشته جوجه کشی به عنوان یک هنر مطرح بود ، امروزه با تلاشها و پیشرفتهای روز افزون در نکاتی در مورد قناری جوجه کشیاصلی ترین دانه مصرفی که می بایست همیشه در اختیار قناری قرار گیرد تخم کتان است ماده غذایی مفید و مضر برای فشار خون بالابی‌تحرکی و زندگی ماشینی عامل اصلی فشار خون فشار خون در بین افراد در سنین بالای سال کامل ترین مرجع در مورد بیماری بواسیر و علائم و …پزشکی و سلامتدرمان خانگی و علائم بواسیر و راه درمان ان بواسیربواسیر چیستبواسیر درمانبواسیر کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و …پزشکی و سلامتچه بیماری هایی شبیه آفت هستند؟ برخی از ضایعات ممکن است شبیه آفت دهان باشند مانند گوشت آکا نکاتی مهم در رابطه با گوشت شترمرغ واکنش هایی که با خوردن گوشت قرمز در بدن ایجاد میشود قالب وبلاگقالب های متنوع وبلاگقالب های بلاگفاقالب های پرشین بلاگقالب های وبلاگ برای سرویس توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ … گفت ۱۳۹۱۴۱۱ شهاب گفت مطالب جدید جدیدترین مطالبمطلب جدیدعکس های بازیگرانمطالب جدیدعکسهای خنده داراخبار سینمااس شگفت انگیز دهلران ☆شگفت انگیز دهلران ☆ اطلاعات و دانستنیهایی در مورد جوجه ، مرغ و خروس ღღ کلیاتی بر پرورش بلدرچین در چند دهه گذشته نژاد خاصی از بلدرچین که در آن زمان از معروفیت خاصی برخوردار نبود، به ماده غذایی مفید و مضر برای فشار خون بالا بی‌تحرکی و زندگی ماشینی عامل اصلی فشار خون فشار خون در بین افراد در سنین بالای سال بیشتر کامل ترین مرجع در مورد بیماری بواسیر و علائم و علت و درمان پزشکی و سلامت درمان خانگی و علائم بواسیر و راه درمان ان بواسیربواسیر چیستبواسیر درمانبواسیر در کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و عوارض آفت پزشکی و سلامت چه بیماری هایی شبیه آفت هستند؟ برخی از ضایعات ممکن است شبیه آفت دهان باشند مانند تبخال گوشت آکا اگر ناخن پا در گوشت فرو برود آیا روی بدن تان زایده گوشتی دارید؟ وقتی گوشه ناخن در گوشت فرو مطالب جدید جدیدترین مطالبمطلب جدیدعکس های بازیگرانمطالب جدیدعکسهای خنده داراخبار سینمااس ام اس عصر ایران تیم ملی کرواسی در اردویی شرکت کرده همزمان با اردوی تیم ملی ایران اردویی که در روزهای فیفا اسم های دخترانه مذهبی به همراه معانی پربیننده ترین خبرها اپلیکیشن هایی که اگر نباشند گوشی سالم تر است جدیدترین اسامی مصدومان فندق این میوه خوشمزه چه خاصیت هایی برای بدن دارد؟ فندقاینمیوه با عوارض مصرف گریپ فروت در هنگام بیماری آشنا شوید از مزایا و خواص گوشت بلدرچین برای طرز دوخت انواع پانچو روزمنو، محبوب ترین انجمن آشپزی و طرز دوخت انواع پانچو برش و دوخت انواع بلوز و مانتو



لینک منبع :دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین

دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین‎Cached24 ژانویه 2017 ... گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟ دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین 25 ژانویه 2017 ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین. سلامت نیوز:گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ ... Images for دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - پارسینه www.parsine.com/fa/news/335857/دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین 25 ژانویه 2017 ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین. گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟ دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - زیست بوم | دمادم https://damadam.ir/news/دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین/7350668 گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟ زیست بوم- سلامت و تغذیه: محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - onvansho onvansho.ir/result/دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین.html گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت . طرز تهیه خوراک بلدرچین بلدرچین ۵ الی ۶ عدد دانستنی‌هایی در مورد لطفا اگه ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین | سلامت نیوز vista.ir/cdn/32753669 25 ژانویه 2017 ... سلامت نیوز:گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../دانستنی-هایی-در-مورد-گوشت-بلدرچین/‎Cached16 مه 2017 ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین. محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی ... دانستنی هایی در مورد گوشت بلدرچین - باشگاه خبرنگاران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32140981 24 ژانویه 2017 ... ابزارهای نوین بورسی در راه است. نوین این کار را می توان ساده تر و ارزان تر انجام داد. مدیر عامل بورس کالا تاکید کرد: نگرانی اصلی در بازارهای کالایی ... درباره بلدرچین بدانیم! - پرشین وی persianv.com/khorak/درباره-بلدرچین-بدانیم.html‎Cachedدر طب سنتی اسلام، خواص گوناگونی به بلدرچین نسبت داده اند، مثلاً به عقیده عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن 5) «گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است که هم برای افراد ...