مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد

[ad_1]
مفیدستان:

کنترل دقیق سوزن توسط یک ربات جراح برای اولین بار، به پزشکان در خارج کردن لخته خون از ترومبوز (Thrombosis) رگ شبکیه کمک کرد.

اگر ایده لمس چشم‌هایتان توسط یک شی، باعث وسواس‌تان می‌شود، شما قطعا نسبت به نوآوری پزشکی که شامل ربات، سوزن و شبکیه چشم‌تان می‌شود، بدبین هستید. نوآوری اخیری که از آن استفاده شده، باعث گسترش مرزهای علم چشم‌پزشکی شده است.

در این هفته، جراحان چشم بلژیکی، اولین کسانی بودند که از ربات جراح برای عمل چشم بیماری که دچار انسداد رگ شبکیه شده بود، استفاده کردند. برای این جراحی، از رباتی که سوزن بسیار کوچک را در اختیار داشت، استفاده شد. به کمک این سوزن 0.03 میلی‌متری، تزریق داروی حل‌کننده لخته در رگ شبکیه بیمار انجام شد. ربات و سوزن، هر دو مخصوص جراحی ساخته شده‌اند.

این عمل ثابت کرد که رفع لخته خون به طور مستقیم از طریق رگ شبکیه امکان‌پذیر بوده و این کار به کمک ربات‌ها انجام می‌شود. این دستاورد می‌تواند برای انسداد رگ شبکیه، راه‌های درمانی جدیدی را پیشنهاد دهد که بدون درمان، می‌تواند منجر به نابینایی شخص بیمار شود. در حال حاضر، درمان این نوع اختلالات بینایی، به ماه‌ها  تزریق دارو در چشم نیاز دارد. هرچند در شیوه فعلی، آثار لخته خون کاهش می‌یابد، اما به طور کامل از چشم تخلیه نمی‌شود. با روش جدید داستان به کلی فرق می‌کند!

ورود ربات‌ها به عرصه درمان، دنیای پزشکی را به جاهایی می‌برد که قبلا تصورش را هم نمی‌کردید. دست انسان هر چقدر هم دقیق و پایدار بتواند سوزن را در جای خود و طی مدت زمان طولانی حفظ کند، بازهم در برابر دقت و سرعت یک ربات، سر تعظیم فرو می‌آورد. هرچند یک جراح، وظیفه هدایت سوزنی به باریکی موی سر را به داخل رگ دارد، اما این ربات است که مانع ایجاد لرزش شده و دقت را تا ضریب 10 بالا می‌برد. زمانی که سوزن به رگ شبکیه رسید، پزشک می‌تواند موقعیت سوزن و چشم را ثابت کند تا تزریق داروی ترموبولیتیک بصورت کاملا امن انجام شود.

این راه درمان نه تنها مشکل را در محل اصلی ایجادش شناسایی می‌کند، بلکه نسبت به روش‌های معمول، مقرون به صرفه‌تر است. پروفسور پیتر استالمن، جراح چشم در دانشگاه Hospitals Leuven می‌گوید:

در حالی که روش معمول، هزاران دلار هزینه ‌برمی‌دارد، شما تنها اثرات جانبی را درمان کرده‌اید و باید کارهای دیگری هم برای جلوگیری از کاهش بینایی انجام دهید که برایتان گران تمام می‌شود. دستگاه رباتیک، ما را قادر به درمان علت ایجاد ترومبوز در شبکیه می‌سازد. من منتظر اتفاق بعدی هستم. اگر  این روش موفقیت‌آمیز باشد، ما بالاخره قادر به بخشیدن بینایی به نابینایان خواهیم بود!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انجمن علمی سرطان های زنان ایران چهارمین کنگره بین …به نام خدا به یاری پرودگار، چهارمین کنگره انجمن علمی سرطان های زنان ایران از خرداد انجمن علمی سرطان های زنان ایران چهارمین کنگره بین المللی به نام خدا به یاری پرودگار، چهارمین کنگره انجمن علمی سرطان های زنان ایران از خرداد تا تیر



لینک منبع :یک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد

یک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد itresan.com/.../یک-ربات-جراح-با-شیوه‌ای-نوین-به-پزشکان/.html‎Cachedکنترل دقیق سوزن توسط یک ربات جراح برای اولین بار، به پزشکان در خارج کردن لخته خون از ترومبوز (Thrombosis) رگ شبکیه کمک کرد. اگر ایده لمس چشم‌هایتان ... یک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد - دمادم https://damadam.ir/news/یک-ربات-جراح-با-شیوه‌ای-نوین-به-پزشکان-در-جراحی-چشم-کمک-کرد/7400397 کنترل دقیق سوزن توسط یک ربات جراح برای اولین بار، به پزشکان در خارج کردن لخته خون از ترومبوز (Thrombosis) رگ شبکیه کمک کرد. اگر ایده لمس چشم هایتان ... یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد khabarooz.com/post/205127‎Cachedکنترل دقیق سوزن توسط یک ربات جراح برای اولین بار، به پزشکان در خارج کردن لخته خون از ترومبوز (Thrombosis) رگ شبکیه کمک کرد. اگر ایده لمس چشم هایتان ... یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد ... football.tnews.ir/آی-تی-رسان/A0EB79122201‎Cachedاگر ایده لمس چشم‌هایتان توسط یک شی، باعث وسواس‌تان می‌شود، شما قطعا نسبت به نوآوری پزشکی که شامل ربات، سوزن و شبکیه چشم‌تان می‌شود، بدبین هستید. اولین جراحی چشم با کمک ربات در انگلستان انجام شد - زومیت www.zoomit.ir/2016/9/12/135878/first-robotic-eye-surgery/‎Cached13 سپتامبر 2016 ... جراحان انگلستانی برای اولین بار از ربات برای عمل جراحی داخلی چشم استفاده کردند. ... داشتن حداقل لرزش دست در تمامی جراحی‌ها برای پزشک یک ضرورت به حساب می‌آید. ... میکروسکوپی می‌توان شبکیه‌ی بیماران را به خوبی مشاهده کرد. ... پزشکان بر این باورند که استفاده از ربات می‌تواند در شیوه‌ی ژن‌تراپی برای ترمیم ... | یک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد www.lastitnews.ir/?aid=20402‎Cachedیک ربات جراح با شیوه‌ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد. در پایان اولین بخش از دو کنفرانس مطبوعاتی، Sean Spicer سخنگوی کاخ سفید (به احتمال زیاد) 35 ... ربات جراح عمل چشم انجام داد +عکس - شهردار آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32512733 31 ژانویه 2017 ... یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد ... این عمل ثابت کرد که رفع لخته خون به طور مستقیم از طریق رگ شبکیه امکان ... ربات جراح عمل چشم انجام داد - فرادید | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32465224 30 ژانویه 2017 ... یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد ... به کمک این سوزن 0.03 میلی متری، تزریق داروی حل کننده لخته در رگ شبکیه ... تازه ترین ربات جراح فقط آمپول می زند - آنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32528627 به صورت قرص خوراکی و با تجویز پزشک در دسترس بیمار قرار می گیرد. این دارو مناسب ... یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد. و این کار ... آخرین اخبار ربات جراح چشم - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/ربات-جراح-چشم آخرین اخبار ربات جراح چشم صفحه ۱ | ۸ نتیجه (۰٫۰۱۸ ثانیه). ربات جراحی و ... ها را بدون خطا انجام دهند. یک ربات جراح با شیوه ای نوین به پزشکان در جراحی چشم کمک کرد .