مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

می خواهم چگونه باشم؟

[ad_1]

« می خواهی چه کنی؟ » حتماً گاهی این پرسش را از خود پرسیده اید اما پیشنهاد می کنم پیش از یافتن پاسخی برای این رپسش به این سوال فکر کنید که: « می خواهی چه باشی؟ » چون تصویر و رویای ما از آنچه که می خواهیم باشیم در نهایت تعیین کننده آن چیزی اســت که انجام می هیم. در واقع مقصد راهی که در زندگی می رویم، بستگی به تصوری دارد که از آن مقصد در ذهن داریم:
ما در هیچ بعدی از ابعاد وجودی دنیای خود و پیرامون مان خلاصه نمی شویم. اگر پاسخ شما به پرسش « می خواهی چه کنی؟ » به « می خواهم پزشک شوم »، « می خواهم معمار شوم »، « می خواهم ثروتمند شوم » و ... ختم می شود، خود را در معرض این خطر قرار داده اید که روزی کسی از شما بپرسد « خب بعدش چه؟ » و آن زمان اســت که تصور شما از مقصد فرو خواهد ریخت.
پیش از تعیین اهداف شخصی خود در زندگی باید به این پرسش اساسی پاسخ داده باشید که « می خواهم چگونه انسانی باشم؟ » و البته پاسخ این پرسش آسان به دست نخواهد آمد. شاید زمانی طولانی با تجربه ها و دانشی عمیق لازم باشد تا آرام آرام تصویر شما از « خودآرمانی » واضح شود؛ در این زمان اســت که هر چیز دیگر در زندگی در راستای همین « خودآرمانی » تعریف می شود و شما به میزانی که از این « خود » فاصله می گیرید، غمگین و افسرده هستید و به میزانی که در جهت آن گام بر می دارید، خشنود و سرشار از انرژی پیش می روید.
آنچه در ادامه می خوانید راهنمایی اســت برای آنها که به دنبال تعیین اهداف شخصی خود بر اساس آرزوها و امیال باطنی شان هستند؛ راهنمایی برای عبور از افسردگی های ناشی از « به هیچ جا نرفتن » و رسیدن به شادکامی ناشی از حس « رو به راه بودن ».

اهداف شخصی خود را در زندگی شناسایی کنید

بسیاری از ما در زندگی احساس سرگردانی و سرگشتگی داریم. مدام و سخت کار می کنیم اما به جایی نمی رسیم که برایمان ارزش داشته باشد. شاید دلیل اصلی این اســت که برای فکر کردن به خودمان و اینکه از زندگی چه می خواهیم، وقت کافی صرف نکرده ایم. چگونه می شود گام در راه سفری گذاشت وقتی تصوری از مقصد وجود ندارد؟
تعیین اهداف شخصی، روشی برای تفکر درست درباره آینده اســت و به ما کمک می کند انگیزه لازم برای محقق کردن تصویر خودمان از آینده با همان مقصد را به دست آوریم. فرآیند تعیین اهداف شخصی به ما کمک می کند که بدانیم در زندگی می خواهیم به کجا برویم و چگونه باید تلاش هایمان را برای رسیدن به اهدافمان متمرکز کنیم. این فرآیند همچنین به ما کمک می کند، موانع رسیدن به اهدافمان را شناسایی و رفع کنیم.
بسیاری از افراد موفق، فرآیند تعیین اهداف شخصی را دانسته یا نادانسته طی کرده اند و این فرآیند به آنها کمک کرده که دورنمای بلند مدت و انگیزه های کوتاه مدت خود را در زندگی مشخص کنند و با تنظیم زمان و امکانات خود بر اساس این اهداف، بیشترین استفاده مفید را از دوران زندگی خود داشته باشند.
این فرآیند همچنین پس از دستیابی به هر هدف کوتاه مدت، احساس رضایت رسیدن به یک « خواسته » و « در مسیر بودن » را به ما می دهد و باعث می شود مقاصدی که تا پیش از این دور به نظر می رسیدند، برایمان دست یافتنی تر شوند و ما با اعتماد به نفس بیشتر به سوی اهدافمان پیش برویم.

مراحل تعیین اهداف شخصی

فرآیند تعیین اهداف شخصی در زندگی شامل سه مراحل اصلی اســت:

مرحله اول:

در این مرحله شما باید تصویر بزرگی از آنچه می خواهید در زندگی خود انجام دهید داشته باشید، مثلاً در 10 سال آینده. همچنین اهداف اصلی و بزرگ خود را که می خواهید طی این مدت به آنها برسید شناسایی کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم شما باید اهداف بزرگ و اصلی خود را آنقدر کوچک کنید که در نهایت اهداف کلان شما به اهداف کوچک تر در زندگی روزمره تبدیل شود.

مرحله سوم:

در این مرحله شما دیگر می دانید باید با زندگی خود چه کنید و حالا باید برای رسیدن به هر کدام از اهداف خود، تلاش و مسیر درست رسیدن به هر کدام را تعیین کنید و دست از پیگیری برندارید. بنابراین فرآیند تعیین اهداف شخصی از نگاه کلی به زندگی و خواسته ها و آرزوها و در کل « آنچه می خواهیم باشیم » شروع می شود و در ادامه به صورت عینی به « آنچه می خواهیم در 10 سال آینده بشویم » تبدیل می شود. در ادامه این 10 سال به اجزای کوچک تر پنج ساله، دو ساله، یک ساله، شش ماهه و ... تقسیم می شود.
حالا بیایید به این مراحل سه گانه نگاه دقیق تری بیندازیم:

تعیین اهداف بزرگ در زندگی

در این مرحله شما تعیین می کنید که می خواهید در طول زندگی یا لااقل بخش مهمی از سال های پیش رو چه کنید و این تصمیم گیری، نمایی کلی از زندگی را برای شما ترسیم می کند که خود می تواند مشخص کننده تمام وجوه دیگر تصمیم گیری های شما باشد. در این مرحله شما مفهوم کلی آنچه می خواهید باشید را در ابعاد مختلف زندگی خود پیش بینی می کنید و با ایجاد یک طبقه بندی به تعیین اهداف خود در هر کدام از این طبقه ها می پردازید. این طبقه بندی برای نمونه می تواند شامل مواردی مانند وضعیت شغلی، تحصیلات، وضعیت مالی، خانواده، افکار و اندیشه ها و... باشد.
در این مرحله شاید به بارش افکار و جمع آوری اهداف مختلف خود نیاز داشته باشید تا در ادامه بتوانید از میان آنها اهدافی را که بیشتر بازتاب دهنده « آنچه می خواهید باشید » هستند انتخاب کنید. در این فرآیند باید حواستان باشد که آنچه به عنوان هدف انتخاب می کنید واقعاً انعکاس خواسته ها و آرزوهای خودتان باشد و نه لزوماً آنچه دیگران از شما انتظار دارند.

تعیین اهداف کوتاه مدت

در این مرحله زمان آن رسیده که اهداف زندگی خود را که قبلاً در یک چشم انداز 10 ساله تعیین کرده اید به برنامه های کوتاه مدت تر پنج ساله، یک ساله، شش ماهه و ... تبدیل کنید. این اهداف کاملاً بر مبنای اهداف کلان و به شکلی که قابلیت انجام داشته باشند تعیین می شوند.

در راه بمانید

حالا وقت آن رسیده برنامه هایتان را به اجرا درآورید و به سوی مقصدی که در جنبه های مختلف زندگی تعیین کرده اید حرکت کنید شما برای « در راه ماندن » باید مدام اهداف خود را مرور در صورت لزوم به روز کنید.

اهداف شخصی خود را بنویسید

حال که بامراحل تعیین اهداف شخصی آشنا شدید، بد نیست با نحوه نگارش این اهداف نیز آشنا شوید نگارش اهداف شخصی می تواند به عنوان روشی برای تعیین این اهداف هم در نظر گرفته شود چون شما مجبورید برای نگارش اهداف شخصی بر اساس یک فرآیند مرحله بندی شده پیش بروید که این فرآیند، مراحلی را در بر می گیرد که قبلاً به آنها اشاره کردیم.
در روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، نحوه مرور و پیگیری اهداف نوشته شده نیز بررسی می شود که می تواند بسیار مفید باشد. مراحل نگارش و مرور اهداف شخصی بر اساس روش یاد شده به دو مرحله اصلی تقسیم می شود که هر مرحله چهار بخش دارد.

آغاز نگارش اهداف شخصی

مرحله اول- بخش یک: اهدافی را که همیشه در زندگی داشته اید مرور کنید.

به سال های گذشته خود بروید و ببینید کدام بخش های گذشته خود را می خواهید نگه دارید، بهتر کنید یا تغییر دهید؟ این نحوه تفکر می تواند پایه رسیدن به اهداف شخصی برای شما باشد. باید پس از مرور علایق و آرزوهایتان و از میان چیزهایی که به یاد می آورید، آنهایی را که عملی تر و مهم تر هستند بیابید و در فهرست اهداف شخصی خود قرار دهید. البته سه نکته را در این بخش به یاد داشته باشید: اول اینکه باید زندگی خود را در همه ابعاد شغلی، تحصیلی، عاطفی، فکری و... در نظر داشته باشید و در هر جنبه نقاط مقصد خود را مشخص کنید. دوم اینکه باید پرسش هایی را از خودتان بپرسید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید؛ پرسش هایی مثل « آیا می خواهم تحصیلم را ادامه دهم؟ »، « می خواهم ازدواج کنم؟ »، « زمینه های اصلی مطالعاتی من کدام اســت؟ » و ... سوم اینکه اگر اهداف بسیار کلی در ذهن دارید، تلاش کنید این هدف کلی را به اهداف ریزتری که شما را به سوی آن هدف می کند تبدیل کنید.

مرحله اول - بخش دو: اهداف شخصی خود را اولویت بندی کنید.

حالا که به فهرستی از اهداف مختلف خود دست پیدا کرده اید باید آنها را اولویت بندی کنید. به هر حال زمان و فرصت آنقدر نیست که بخواهید به همه آنها برسید یا همه را هم زمان با هم دنبال کنید، پس از میان این فهرست آنهایی را که برایتان مهم تر هستند انتخاب کنید. یکی از کارهایی که به شما در این مرحله کمک می کند این اســت که بتوانید اهداف اصلی و فرعی خود را از هم جدا کنید.

مرحله اول- بخش سه: اهداف شخصی خود را عملیاتی کنید.

منظور این اســت که در برنامه های روزانه خود اقدامات عملی را در جهت اهداف اصلی شخصی تان برنامه ریزی کنید یا جنبه هایی از فعالیت های روزانه خود را که نزدیکی بیشتری با اهداف شخصی شما دارد تقویت کنید طبیعی اســت به این ترتیب برخی کارهای روزانه شما که متناسب با اهداف تان نیستند حذف یا کمرنگ خواهند شد.

مرحله اول - بخش چهار: چارچوب زمانی را مشخص کنید.

تعیین اهداف بدون مشخص کردن زمان حدودی دستیابی به آنها شاید چندان مفید نباشد و باید زمان تقریبی رسیدن به هر کدام از اهداف شخصی خود را مشخص کنید. به فهرست اقدامات عملی که در بخش قبل برای هر کدام از اهداف اصلی خود تهیه کردید نگاه کنید و برای هر کدام جدول زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه درست کنید. شما باید به این جدول زمان بندی وفادار باشید اما انعطاف پذیری را نیز فراموش نکنید. گاهی لازم اســت تغییرات کوچکی در برنامه زمان بندی خود بدهید.

نگهداری از اهداف شخصی

مرحله دو - بخش یک: تصویرسازی کنید.

یکی از راه های حفظ انگیزه برای دنبال کردن اهداف شخصی، تصور کردن خودتان در شرایطی اســت که در رسیدن به این اهداف موفق شده اید. جای آرامی را پیدا کنید، نگاهی به فهرست اهداف اصلی خود بیندازید و تصور کنید در صورت رسیدن به هر کدام از آنها چه احساسی دارید. حتی درباره برنامه های عملیاتی روزانه خود نیز می توانید از همین روش تصویرسازی برای حفظ انگیزه ها استفاده کنید.

مرحله دو - بخش دو: با انگیزه بمانید

بدانید که حفظ میزان ثابتی از انگیزه برای دنبال کردن اهداف شخصی کار آسانی نیست و باید برای مقابله با مشکلات پیش رو خود را آماده کنید. اول اینکه با خودتان صادق باشید. می توانید یک دفتر یادداشت روزانه برای خود داشته باشید و درباره برنامه های روزانه تان در آن بنویسید. همچنین هر ماه برای خود جلسات ارزیابی تشکیل دهید و ببینید در جهت هر کدام از اهداف شخصی خود چه کرده اید. یادتان باشد همیشه راه حلی برای مشکلات پیش رو وجود دارد. البته گاهی هم ممکن اســت در برنامه ریزی هایتان واقع بینی را در توانایی ها و امکانات خود در نظر نگرفته باشید که در این شرایط باید برنامه های عملیاتی خود را مطابق با واقعیات تغییر دهید.

مرحله دو - بخش سه: زمان استراحت را فراموش نکنید

زمان استراحتی برای ذهن خود در نظر بگیرید. لااقل هر ماه زمانی را برای « هیچ کاری نکردن » انتخاب کنید و یادتان باشد هرگز تفریح و سرگرمی نباید از برنامه روزانه شما حذف شود.

مرحله دو - بخش چهار: از ترس هایتان عبور کنید

ترس از شکست، بزرگ ترین دشمن شماست.
اگر می خواهید به موفقیت برسید باید گاهی هم شکست در رسیدن به اهداف خود را تجربه کنید. هرگز از تجربه شکست ها ناامید نشوید و جنبه های منفی را برای خود بزرگ نکنید. در چنین شرایطی تصویرسازی موفقیت می تواند توصیه خوبی باشد.

چند نکته مهم

* برنامه هایی که برای رسیدن به اهداف شخصی خود تعیین می کنید باید واقع بینانه و قابل ارزیابی باشند. در مرحله تدوین برنامه عملیاتی از کلی گویی پرهیز کنید؛ مثلاً اگر تقویت روابط خانوادگی را به عنوان یکی از اهداف خود انتخاب کرده اید برای آن برنامه عملیاتی زمان بندی شده مشخص داشته باشید که بتوانید در مرورهای ماهانه، انجام شدن یا نشدن آن را ارزیابی کنید.
* در نگارش اهداف کلان و برنامه های عملیاتی مربوط به آن از جملات مثبت استفاده کنید. مثلاً به جای نوشتن « دیگر تمام شب را صرف نشستن پای تلویزیون نمی کنم » بهتر اســت بنویسید « هر شب حداقل یک فصل از یک کتاب را می خوانم ».
* برنامه عملیاتی روزانه باید شامل اهداف کوچک و قابل انجام باشد. مخصوصاً در ابتدا موفقیت در به انجام رساندن تکالیف کوچک مهم تر از اهمیت خود تکلیف اســت. موفقیت در انجام امور تعیین شده روزانه حس رضایت و اعتماد به نفس را برای انجام تکالف مهم تر در شما تقویت خواهد کرد.
* اهداف شخصی شما و به ویژه برنامه های عملیاتی مربوط به آنها باید بر مواردی متمرکز شود که شما کنترل بیشتری بر آنها دارید و عواملی که کنترل و اراده ای بر آنها ندارید نتوانند مانع موفقیت شما شوند. در صورتی که به هر حال عاملی خارج از اختیار شما مانع از موفقیت تان شد باید بر نحوه عملکرد خود متمرکز شوید نه نتیجه به دست آمده.
* موفقیت هایی که در رسیدن به اهداف تعیین شده به دست می آورید، می تواند چراغ راه آینده شما باشد؛ مثلاً اگر رسیدن به یک هدف برای شما آسان بوده باید در گام بعدی تکلیف مشکل تری را انتخاب کنید و البته برعکس. همچنین اگر با وجود موفقیت، متوجه کمبود مهارت و توانایی خود در یک کار مشخص شده اید، شما نقطه ضعف خود را شکار کرده اید و باید آن را برطرف کنید. مثلاً ممکن اســت ما در یک آزمون قبول شویم ولی در عین حال می دانیم که در کدام بخش از آن درس ضعیف تر بوده ایم؛ در این حالت نباید بگذاریم این نقطه ضعف همچنان وجود داشته باشد.
* هر چه اهدافی که انتخاب می کنید هم جهت تر و متمرکزتر باشند. امکان موفقیت خود را افزایش داده اید. توجه داشته باشید که اهداف گوناگون شما باید بتوانند مکمل هم باشند تا در نهایت به تشکیل آن « انسانی که می خواهید باشید » کمک کنند.
* هر روز را باید به حساب بیاورید و دست از فکر کردن درباره گذشته بردارید. شما زندگی خود را تمام و کمال در اختیار دارید و باید تصمیم بگیرید که می خواهید با آن چه کنید. این زندگی در زمان حال جریان دارد.
* در این شکی وجود ندارد که شما باید توانایی های خود را افزایش دهید پس پیش از آغاز هر کاری زمانی را برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن اختصاص دهید. همچنین باید بتوانید توانایی های عمومی خود را به ویژه در مسائلی مانند کنترل احساسات و دانشی که به خودشناسی کمک می کند افزایش دهید.
* اگر به دنبال موضوعی برای مطالعه که به فرآیند پیگیری اهداف شخصی تان کمک می کند می گردید، یک پیشنهاد خیلی خوب مطالعه درباره « معنی زندگی » اســت. این معنی برای هر فرد مقوله ای شخصی اســت که بر اساس آن آرمان های شخصی خود را پی ریزی می کند.
منبع مقاله :
نشریه بهداشت زنان، شماره 48

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مي خواهم خوشحال تر باشم اما چگونه؟ 1-تحرک و ورزش : طریقه ای آزمایش شده برای داشتن حال خوب و سر حال بودن ورزش کردن است. ما باید حرکت کنیم تا شاد بمانیم. حتی یک ...گاهی حتی نگاه کوتاهی به طبیعت فشار زندگی روزمره را در وجود شما از بین می برد . داشتن گلدان در خانه یا در محل کار، باغی خیالی را در ذهن شما تداعی می کند .چگونه دخترم را به پوشیدن چادر و حفظ حجاب تشویق کنم؟ پرسشگر گرامي، ابتدا از شما به خاطر اعتمادي ... می خواهم برای شوهرم جذاب باشم. می خواهم برای شوهرم جذاب باشم؟15 جولای 2013 ... میخواهم بهترین همسر دنیا باشم! ... چگونه بهترین باشیم؟14 راه موثر برای محبوب شدن ... چگونه در لحظات سخت زندگی قوی باشیم و به خود کمک کنیم؟جوانی مهم ترین و حساس ترین برهه از عمر هر كس به شمار می آید. ... می خواهم مستقل باشم ... خود رفتار می كنند و حد و مرز آزادی ها و انتخاب های آنان را چگونه تعیین می كنند؟در تعليماتي كه از استاد ايليا در زمينه روابط اجتماعي و فردي منتشر شده است، همذات پنداري نكته اي اساسي و پررنگ مي باشد. در واقع با همذات پنداري(خود را بجاي ديگري ...نویسنده شدن شاید آرزوی خیلی از آدما باشه من هم یکی از اون آدمام کله م پر از ایده س برای نوشتن اما هنوز خیلی مبتدی تر از اونم که بخوام ایده هام ( ایده های ...چگونه می توانم فردی صبور باشم! [تصویر: 1322946600_28_da449f8864.JPG]. یکم: (مقدمه مهم) یک آفت بسیار مهم کارهای درمانی و مشاوره ای درفضای اینترنت ، سطحی ...علاوه بر اطلاعاتی که اولف می داد، خودم شروع کردم به گشتن از نقشه گوکل گرفته تا ... حس می کردم چگونه زندگی کردن را تا حد زیادی از کلمات این کتاب و این فیلم ...من در جلساتم که با دوستان مشورت می کنم مجال این حرفها را ندارم ولی می خواهم که تو اینها را بخونی و خوب روشون فکر کنی تا بتونی با قدرت غیر قابل تصوری خودت رو ...


کلماتی برای این موضوع

چگونه از یاران امام زمانعج باشم؟یاری امام زمانعج در این زمان به انجام صحیح وظایف خود در زمان غیبت است وظیفه منتظر چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر …چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را دنبال میکنم نتیجه نمیدهد؟روابط نامشروع چگونه مطرح و پیگیری می‌شود؟پیوندهای سایت خبری تحلیلی هم صدا شامل فهرستی از سایت مفید می باشد از سرویس های چگونه یک ایمیل فارسی داشته باشیم؟ سحر بوسیله در کد زیادمفید نبود من میخوام ایمیل داشته باشم جای پای بارانجای پای باران محیطی زیبا وآموزنده دوستدار آرامش و لبخند نوید بخش یک زندگی با نشاط وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر …بنظر حقیر که سالیان سال با وسواس نجاست و پاکی مواجه بودم سریعترین راه را استفاده از چگونه می توان به اهـداف خود رسید؟روانشناسیروانشناسیعمومیروانشناسی روانشناسی عمومی چرا بعضی ها به اهداف خود نمی رسند؟ و یا اینکه با چگونه خشم و عصبانیت مان را کنترل کنیم؟ مقاله در …این مقاله موضوع خشم و عصبانیت و مدیریت خشم را بررسی می کند علل خشم، شیوه های کنترل خشم طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش چگونه می …طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش چگونه می توانم مشکلات خوابگاهی دانش آموزان را مردانی که به زندگی خود خیانت می‌کنندپیوندهای سایت خبری تحلیلی هم صدا شامل فهرستی از سایت مفید می باشد از سرویس های



لینک منبع :می خواهم چگونه باشم؟

می خواهم خوشحال تر باشم اما چگونه؟ | دکتر فرناز عطائی - متخصص ... www.drataie.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=9646‎Cached Similarمی خواهم خوشحال تر باشم اما چگونه؟ 1-تحرک و ورزش : طریقه ای آزمایش شده برای داشتن حال خوب و سر حال بودن ورزش کردن است. ما باید حرکت کنیم تا شاد بمانیم. حتی یک ... می خواهم نویسنده شوم اما چگونه ... | سمپادیا - شبکه سمپاد www.sampadia.com/forum/threads/85557/‎Cachedنویسنده شدن شاید آرزوی خیلی از آدما باشه من هم یکی از اون آدمام کله م پر از ایده س برای نوشتن اما هنوز خیلی مبتدی تر از اونم که بخوام ایده هام ( ایده... چگونه هر روز زیباتر شوم؟ • دونفره https://www.2nafare.com/چگونه-هر-روز-زیباتر-شوم؟/‎Cachedروزهایی هست که به آینه نگاه می کنید و دلتان می خواهد زیباتر باشید. همان طور که قبلا هم گفتم، تمام خانم ها و دختر خانم ها زیبا هستند و زن نا زیبا وجود ندارد. اما اگر به ... چگونه فردی موفق باشم؟ - چنگ aflatoon.blogsky.com/1387/09/28/post-124/‎Cached Similarبرای مثال دیگران میتوانند شما را به خصوصیات و ویژگیهای خاص ارزشیابی نمایند که می تواند در زمینه های مختلف مثل هوش ، ظاهر و توانائی های شما باشد که این ارزیابی ... برای پیشرفت در زندگی این 10 کار را کنار بگذار - - دگرش degaresh.com/.../کامیابی/برای-پیشرفت-زندگی-10-کار-را-کنار-بگذار/‎Cachedمی‌دانند چه کارهایی انجام داده ای اما نمی‌دانند چگونه! پس نظرات آن‌ها را ... اگر فقط در حرف به دنبال درست و بجا بودن باشی آخرالامر در عمل از جاده خارج می‌شوی. به دنبال موفقیت ... شروعی برای آنکه آدم خوبی شویم – بخش نخست – ایران آتا iranata.com/2013/03/be-a-better-person.html‎Cached Similar11 مارس 2013 ... برای دست یافتن به اهداف‌تان سوالاتی این چنین از خود بپرسید: آیا می‌خواهم با دوستی رابطه خاصی داشته باشم؟ آیا می‌خواهم رابطه ام را با فردی بهبود ... چطور می توانم روی افکار خودم تسط بیشتر داشته باشم؟ تغییر را در ... danakhabar.com/.../چطور-می-توانم-روی-افکار-خودم-تسط-بیشتر-داشته-باشم-تغییر-را-در-خودم-می-خواهم-داشته-باشم-ولی-نمی-دانم-چگونه‎Cachedتغییر را در خودم می خواهم داشته باشم ولی نمی دانم چگونه؟ به گزارش گروه سبک زندگی خبر گزاری دانا به نقل از کارشناسان بخش مشاوره سایت پرسمان پاسخ بدین شرح می ... می خواهم چگونه باشم؟ | راه روشن www.raherooshan.ir/article/می-خواهم-چگونه-باشم؟‎Cachedپیش از تعیین اهداف شخصی خود در زندگی باید به این پرسش اساسی پاسخ داده باشید که « می خواهم چگونه انسانی باشم؟ » و البته پاسخ این پرسش آسان به دست نخواهد آمد. من میخواهم یک کارآفرین شوم، از کجا شروع کنم؟ | سیر تا پیاز کارآفرینی 12ceo.ir/من-میخواهم-یک-کارآفرین-شوم-از-کجا-شروع/‎Cached Similar Rating: 10/10 - Review by کارآفرینان جوان 31 مه 2017 ... سیر تا پیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر را میخواهیم در این مقاله به شما آموزش دهیم؛ میخواهید استیو جابز، مارک زاکربرگ یا احد عظیم زاده ... موفقیت نامحدود - چگونه موفق باشم؟ www.unlimitedpower.blogfa.com/post-2.aspx‎Cached Similarمن در جلساتم که با دوستان مشورت می کنم مجال این حرفها را ندارم ولی می خواهم که تو اینها را بخونی و خوب روشون فکر کنی تا بتونی با قدرت غیر قابل تصوری خودت رو ...