مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، جلبک‌های مضر بیش از هر زمان دیگری در مناطق اقیانوسی گسترش میابند و دانشمندان بر اساس بررسی‌های اخیر خود متوجه شده‌اند شکوفه‌های این جلبک‌ها در اقیانوس آرام بسیار شیوع پیدا کرده اسـت.

بر اساس مطالعات جدید مشخص شد انواع به خصوصی از جلبک‌ها می‌توانند باعث شوند نوروتوکسین در زنجیره غذایی دریایی انباشه شود. نوروتوکسین‌ها از این طریق وارد بدن ماهی‌ها می‌شوند و شیرهایی دریایی پس از خوردن این ماهی‌ها با اختلالات قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌شوند.

 

هر سال هزاران شیر دریایی به ساحل کالیفرنیا می‌آیند محققان متوجه شده‌اند که تعداد در حال بیشتر شدن اسـت. طی سال جاری تعداد شیرهای دریایی که به ساحل کالیفرنیا آمدند از تمام جمعیت آنها در این ساحل طی یک دهه گذشته بیشتر بوده اسـت.

این دسته از حیوانات آبزی دچار سوء تغذیه می‌شوند و در بیشتر مواقع شرایط زندگی آنها به گونه‌ای پیش می‌رود که از شدت ضعف نمی‌توانند شنا کنند.

دانشمندان در آخرین بررسی خود متوجه شدند بسیاری از این شیرهای دریایی به نوعی اختلالات مغزی مبتلا شده‌اند که این مشکل توسط مواد سمی ایجاد شده از سوی نوعی جلبک به وجود آمده اسـت.

این اختلال ناحیه هیپوکامپوس در مغز شیرهای دریایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود آنها حافظه خود را از دست بدهند. در جریان این فرآیند شیرهای دریایی مسیر خود را گم می‌کنند و هر سال تعداد بیشتری از آنها به ساحل کالیفرنیا می آیند.

انتهای پیام /


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


25 سپتامبر 2016 ... شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند.25 سپتامبر 2016 ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی. ساعت 24-شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک ...به گزارش خبرنگار گروه دانستنیهای خبرگزاری فارس، جلبکهای مضر بیش از هر زمان دیگری در مناطق اقیانوسی گسترش میابند و دانشمندان بر اساس بررسیهای اخیر خود ...28 سپتامبر 2016 ... کد مطلب : 354125 پاک حافظه دریایی خاطر جلبک شیوع جلبک در اقیانوسی شده حافظه دریایی شود آنها مسیر را کنند. گزارش گروه خبرگزاری جلبکهای ...شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند.25 سپتامبر 2016 ... بر اساس مطالعات جدید مشخص شد انواع به خصوصی از جلبکها میتوانند باعث شوند نوروتوکسین در زنجیره غذایی دریایی انباشه شود. نوروتوکسینها از ...25 سپتامبر 2016 ... بر اساس مطالعات جدید مشخص شد انواع به خصوصی از جلبکها میتوانند باعث شوند نوروتوکسین در زنجیره غذایی دریایی انباشه شود. نوروتوکسینها از ...25 سپتامبر 2016 ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی.شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند.کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که جنگلهای "کلپ" (جلبکهای بزرگ دریایی) زیر آب در سواحل غربی استرالیا به دلیل موج گرمای شدید در حال نابودی هستند. به گزارش ...


کلماتی برای این موضوع

برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …اکنون به بررسی روابط توان را برای یک بلندگو اهمی با جریان فرضی می پردازیم در این برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان گیاه …آدامس جویدن را یونانیان، به مردمان شناساندند آنها صمغ یا رزین درخت یا را می



لینک منبع :پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی

پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/13950704000053‎Cached25 سپتامبر 2016 ... شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند. پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی | خبر از ما www.khabarazma.com/178570 شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند. پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - خبرگزاری قوه ... tnews.ir/news/2d4e71114409.html 25 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری میزان- شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند. پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - ساعت24 | خبر ... khabarfarsi.com/u/25626607 25 سپتامبر 2016 ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی ... امکان تهیه اطلاعات در زمینه دسترسی کشاورزان به بذر، کودهای شیمیایی و آفت کش ها در مناطق ... خبرگزاری آریا - پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی www.aryanews.com/.../پاک-شدن-حافظه-شیرهای-دریایی-به-خاطر-یک-جلبک-سمی‎Cached25 سپتامبر 2016 ... به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس، جلبک‌های مضر بیش از هر زمان دیگری در مناطق اقیانوسی گسترش میابند و دانشمندان بر ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - روزنه rozane.avablog.ir/.../پاک+شدن+حافظه+شیرهای+دریایی+به+خاطر+یک+جلبک+سمی پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی. [ad_1]. به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، جلبک‌های مضر بیش از هر زمان دیگری در مناطق ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - نگار آنلاین www.negaronline.com/.../پاک-شدن-حافظه-شیرهای-دریایی-به-خاطر-یک-جلبک-سمی‎Cachedشیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده است حافظه شیرهای دریایی پاک شود و آنها نتوانند مسیر خود را پیدا کنند. اخبار دانستنی ها:پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی ... kahlek.ir/index.php/post354125‎Cached28 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، جلبک‌های مضر بیش از هر زمان دیگری در مناطق اقیانوسی گسترش میابند و دانشمندان بر اساس ... اخبار شیرهای - روزامه roozame.com/tags/شیرهای مادر و فرزند/ عکس روز نشنال جئوگرافیک از شیرهای دریایی ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی شیوع یک جلبک سمی در مناطق اقیانوسی باعث شده ... پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی - onvansho https://onvansho.ir/.../پاک-شدن-حافظه-شیرهای-دریایی-به-خاطر-یک-جلبک-سمی.html می‌کنندشیرهای دریایی در پاک شدن حافظه شیرهای دریایی به خاطر یک جلبک سمی . مشاهده مقاله مروری بر تولید نانوذرات با استفاده از به عنوان ماد‌ه‌ای سمی یک جلبک ...