مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

[ad_1]

وب‌سایت چطور - الناز طرزمنی: در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به انبوه مشتریان عرضه شود. به همین دلیل روش‌های بازاریابی گذشته، حتی آنها که عمرشان کمتر از ۵ سال است، دیگر پاسخگو نیستند. کلید بازاریابی موفق، درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار، محصول یا خدمات‌ است و این با فروختن محصول به آنها متفاوت است. در ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

 

 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

۱. پیام‌تان را شخصی کنید


در دنیای بازاریابی امروز اعتقاد به نمونه‌ای که برای همه مناسب باشد، محکوم به شکست است. حتی بازاریابی متفاوت برای گروه‌های هدفِ متفاوت، لزوما راهگشا نیست. مشتری به ایمیل‌ها، پیشنهادها، پست‌های اینترنتی و به طور کلی پیام‌هایی که از نظر زمان و محتوا مناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های شخصی او باشد، بهتر پاسخ می‌دهد.

 

 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۲. خریدارِ خواسته‌های مشریان باشید

برخی از صاحبان کسب‌وکار چنان به شَم‌شان اطمینان دارند که به گمان‌شان آنچه عرضه می‌کنند بی برو برگرد همه‌ی خواسته‌های مشتری را برآورده می‌کند. هیچ فکر کرده‌اید شاید پرسیدن از مشتری درباره‌ی خواسته‌هایش راه بهتری باشد؟! این روز‌ها مصرف‌کنندگان حاضرند در ازای دریافت محتوای مناسب و هدفمند، اطلاعات شخصی سودمندی را در اختیارتان بگذارند. می‌توانید این پرسش‌ها را بپرسید:

  •     کدام ویژگی محصول یا خدمت ما برای‌تان جذاب‌تر است؟
  •     کدام‌‌یک کمترین جذابیت را برای‌تان دارد؟
  •     چه چیز باعث می‌شود از مصرف محصول ما لذت ببرید؟
  •     کدام مزیت‌ها برای شما مهم‌تر هستند؟ کدام ویژگی‌ها کاربردی‌تر هستند؟
  •     مایلید چگونه از اخبار و اطلاعات مربوط به بهبود و ارتقاء محصول، اخبار صنعت و… آگاه شوید؟

از پرسش‌نامه‌ی آنلاین، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی یا هر ابزار دیگری که استفاده می‌کنید، سعی کنید اطلاعات دقیقی گردآوری کنید؛ این اطلاعات نقش مهمی در تهیه‌‌ی پیام مناسب برای مشتریان‌تان دارد.

 

 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۳. خرید بسته‌های پیشنهادی ویژه را آسان کنید

کوین لیندسی (Kevin Lindsay)، کارشناس بازاریابی، معتقد است «آسایش، راحتی و احساس تعلق خواسته‌ی هر مصرف‌کننده‌ای است. اینها همان مواردی هستند که برای مشتری بیشترین اهمیت را دارند.» پس بر مبنای اطلاعاتی که کسب کرده‌اید، بسته‌ای ارزشمند از پیشنهاداتی به مشتری ارائه دهید که که متناسب با نیازهای او شخصی‌سازی شده است و با این کار او را خوشحال و حس راحتی و تعلق را به او پیشکش کنید.


اما همانطور که لیندسی می‌گوید، کار هنوز تمام نشده است. باید اطلاعات کاملی درباره‌ی صورت حساب، تحویل و پرداخت به مشتری بدهید، اما آنقدر فشرده که در حین تسویه حساب قابل ارائه باشد؛ اینجاست که شما به عنوان «شماره‌ی یک» در ذهن مشتری نقش می‌بندید. در اینجا هدف رسیدن به فرآیندی شبیه به فرایند حرید آسان و سریع آمازون موسوم به «خرید با یک کلیک» (۱-Click Ordering) است.


6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری 

 

 

۴. راهبرد بازاریابی‌تان را بر مبنای تجربیات مشتریان تعیین کنید

مشتری چه می‌گوید

امروزه مشتریان بر مبنای طیف گسترده‌ای از الگوها و خط‌ مشی‌ها رفتار می‌کنند. برای حفظ رقابت‌پذیری، راهبرد بازاریابی شما باید این قابلیت را تشخیص دهد و خود را با آن همگام بسازد.


بنا بر نظر کارشناس بازاریابی، پیتر اشمیت (Peter Schmitt)، بهترین روش، خدمت به مشتری بر مبنای راهبردی یکپارچه است که روش‌های سنتیِ بازاریابیِ مستقیم و داده‌های مراکز ارتباط با مشتریان را با هم ترکیب کند.

 

این روش، از تحلیل داده‌ها، راهبردهای بازاریابی شخصی‌سازی شده و تجارت الکترونیک بهره می‌گیرد و هدفش ایجاد تعاملات بهنگام و شخصی‌‌شده با مشتری با استفاده از همه‌ی مجراهای موجود است.


پیرو گفته‌ی اشمیت، با این کار در هر نقطه‌ی تماس و در هر ارتباط با مشتری، به شکلی رودررو و به شیوه ای درست و اصولی از تجربیات مشتریان‌ آگاه می‌شوید.

 

 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری



۵. از ابزار‌های چَت برای ترغیب مشتریان به گفت‌وگو بهره بگیرید

کسب‌وکارها با استفاده از اپلیکیشن‌های چت و گفت‌وگو که روز به روز بر محبوبیت‌شان افزوده می‌شود، رابطه‌ی خود را با مشتریان‌شان محکم‌تر می‌کنند.


مطالعات مؤسسه‌ی تحقیقات بازار فارستر (Forrester Research) نشان می‌دهد مشتریان ترجیح می‌دهند در هنگام خرید، یک شخص واقعی به پرسش‌های‌شان پاسخ دهد، نه یک ماشین یا برنامه‌ی‌ پاسخگوی خودکار.

 

مشتریان به ابزارها و امکاناتی مانند اَپلیکیشن‌های پیام‌رسان علاقه دارند، زیرا نه تنها کار با آنها آسان است بلکه امکان ایجاد ارتباطی دوسویه مانند مکالمات تلفنی را فراهم می‌کنند. همچنین این ابزارها به دلیل امکان پاسخگویی سریع به پرسش‌های مشتریان، امکان گفت‌وگو با مشتریان بیشتری را فراهم می‌کنند.


6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

 

۶. کارکنان باید به درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار اعتقاد داشته باشند


بدون تعهدِ همه‌ی کارکنان به ترغیب مشتریان به درگیری و تعامل پویا با کسب‌وکار، تضمینی برای ارتقاء کیفیت خدمات وجود ندارد. سالی لی (Sally Lee) یکی از از همکاران آباکو (Aabaco)، از زیرمجموعه‌های یاهو، در این باره به رفتار کارکنان اَپل در فروشگاه‌هایش اشاره می‌کند. پس از ورود به یکی ار فروشگاه‌های اَپل، با کارکنانی رو‌به‌رو می‌شوید که جدای از نگاه و حس سرشار از اطمینان‌شان، با انرژی و نگاه‌شان، تجلی‌بخش بزرگی و ارزش برند اَپل هستند و بی‌درنگ باب گفت‌وگو را با شما باز می‌کنند و تجربه‌ای خوشایند را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

 

 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری


مشتریان از اینکه کسب‌وکارها با آنها ارتباط برقرار و آنها را به درگیری و مشارکت بیشتر دعوت کنند، حس خوبی پیدا می‌کنند. بنابراین شما باید تجربیاتی خلق کنید که درگیری و تعامل مشتریان را افزایش بدهند و منجر به وفاداری همیشگی آنها شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چیست؟ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان …انواع فناوریهای • مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی که اشاره به برنامه های کاربردی روش تحقیقپرسشنامه در این پرسشنامه ۲۰ سوال درباره رفتار واحساسات مختلف داده شده استپس از آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق … زیباوب فروشگاه عطر یار بیجار فعالیت از سال شروع یک روز کاری فروشنده موفقطراحی وب سایت طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی …طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی برای نمایندگی ها طراحی وب سایت خودرو طراحی وب سایت بی برند ثروت زایی برندوبلاگی برای افزایش ثروت و درآمد شما ویوان نیوز مقدمه معمولاًشرکت ها و موسسات سعی مقالات و نکات روانشناسی سازمانیروان شناسی رفتار مشتری چیست؟ ارسال در در مقالات داخلی بدون دیدگاه روانشناسی روش تحقیقتعاریف مفهومی برنامه ریزیطراحی و تنظیم مقررات برای اجرای یک کار یا برنامه علاقه کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمنویسندگان مترجم سید ساجد متولیان منبع طی دهه اخیر پایگاه مقالات علمی مدیریتبا سلام خدمت مخاطبین فرهیخته پایگاه مقالات علمی مدیریت این پایگاه حاصل فعالیت های همایش های مدیریت همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هااولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی مدیریت ساخت و پروژه تا بهمن ماه سیستم های پشتیبان تصمیم چند مقاله …عنوان مقاله زنجیره تامین چیست؟ آیا می توان آن را مدیریت کرد؟ مولفین حمیده نقاده مروری بر روش کلاسیک تدوین استراتژی… موضوع تحقیقاستراتژی های رقابتی ژنریکعمومی استادجناب آقای دکتر پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و …دانلود رایگان نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب، آموزش، بازی و برنامه موبایل؛ همه و همه در نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در وهاب‌ آنلاین بانک مقالات انگلیسی با ترجمه فارسیمفتخریم که برنده رضایت مشتری هایمان هستیم، رضایتی که بیش از درآمد برایمان ارزش داردهمایش های سایر همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هاچهارمین همایش یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی بهمن ماه حوادث امروز ایران تزیین دلار برای کریسمس در این قسمت نمونه ای از تزیین دلار و پول و اسکناس را به صورت دکوراسیون داخلی یافتن محصول و ارتباط با برندهای ساختمانی برای پروژه در حال ساخت شما…



لینک منبع :6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری - برترین ها www.bartarinha.ir/.../6-تکنیک-بازاریابی-برای-حفظ-وفاداری-مشتری‎Cached19 ا کتبر 2016 ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه ... مجله پنجره خلاقیت | 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری www.khalaghiyat.com/.../6-تکنیک-بازاریابی-برای-حفظ-وفاداری-مشتر/‎Cachedدر ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. ۱. پیام‌تان را شخصی ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری / آرشیو farspage.com/w/6/lnd61‎Cachedدر ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. ۱. پیام‌تان را شخصی ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری -آکا akairan.com/khanevadeh/.../news2016101911314094142.html‎Cachedدر ادامه با تکنیک هایی آشنا می شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب وکار شما کمک می کنند. 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. ,[categoriy]. آکاایران: 6 ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری | در دنیای امروز - قطره www.ghatreh.com/.../تکنیک-بازاریابی-برای-حفظ-وفاداری-مشتری‎Cached5 ا کتبر 2016 ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. در دنیای امروز که مصرف کنندگان بسیار باهوش و خوره ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26784830 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری ... بیشتر زمان جلسه را به بیان مزایای محصولتان در رابطه با مشکل یا خواسته مشتری بپردازید تا آنها متقاعد شوند که ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری « بجنورد 24 www.news.bojnord24.ir/detail.php?...6%20تکنیک%20بازاریابی%20برای%20حفظ%20وفاداری%20مش...‎Cached6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به ... 8 راه افزایش وفاداری مشتری | هنر وب honareweb.com/articles/8-راه-افزایش-وفاداری-مشتری/‎Cached18 ژوئن 2017 ... و به این طریق می‌توانند فروش خود را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهند. ... بهبود و پیشرفت از روش های افزایش و حفظ وفاداری مشتریان است . ... 6. به مشتریان تان چیزی ارائه کنید که رقبا ندارند. منظور ما تنها تخفیف نیست که وفاداری ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری - صفحه اصلی rhmojezegaran.alopayamak.ir/page-617156.html 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری. در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به ... هرلحظه، 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری harlahze.com/اخبار.../6-تکنیک-بازاریابی-برای-حفظ-وفاداری-مشتری ... برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان لبیک به فرمایش رهبری درباره حفظ قرآن است · ایجاد کیوسک‌های مطبوعاتی در ... 6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری.