مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا

[ad_1]

اضطراب

بامداد- اثر دعا بر کاهش اضطراب
دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن و استمداد است و گاهی مطلق “خواندن” از آن منظور است. خداوند در آیه “ وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(بقره/ ۱۸۶)”(۱) وعده اجابت به بندگان خویش داده و با عطوفت خاصی خود را نزدیک به آنان ذکر کرده که دعای ایشان را به استجابت برساند.

نقش تربیتی دعا:
دعا یاد خدا را در دل انسان زنده نگاه می‌دارد: ” وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (حشر/۱۹)”(۲)
انسان به دلیل ساختار فکری و بشری خود فراموشکار است و به دلیل همین خصوصیت، دچار انحرافات و خطاهای گاه بسیار بزرگ می‌شود. اگر انسان از مسیر هدایت و جاده حرکت اصیل خویش منحرف شود و اهدافش را گم کند، دچار سردر گمی عقیدتی و فکری می‌شود.
دعا سبب طهارت روح انسان می‌شود. ضلالت و گمراهی را به او تذکر می‌دهد، هدف و جهت اصلی را به او متذکر می‌شود.
با دعا، توکل در انسان افزایش یافته و وی با نیروی اعتماد بر قدرتی که همیشه همراه اوست و ناظر اعمال و گفتار وی می‌باشد، سعی در پیرایش تفکرات خویش و زدودن آلایش‌ها از اعمال و کردار نموده و در نهایت در مسیر تربیتی صحیح به حرکت درمی‌آید.

re1864

دعا یاد خدا را در دل انسان زنده نگاه می‌دارد

دعا عامل تلطیف روح:
ادعیه‌ای که در مکتب ما وارد شده است، سرشار از مضامین لطیف و زیباست. سخنان نغز و زیبا و سرشار از احساس در ادبیات جهان، گواهی بر این مدعاست. متون ادعیه اسلام نیز از جهت زیبایی کلام و نیز جهات دستوری و نگارش و از نظر عمق و لطافت بی‌نظیر است.
از دیگر مسائل دارای اهمیت، ساختارشناسی دعاست، یعنی واژه‌ها و پیوند آنها. ساختمان عبارات و آهنگ و موسیقی کلامی باید مورد دقت قرار گیرد. این تلطیف روح می‌تواند نقش بسیار والایی از جهت تربیتی در زندگی داشته باشد. به ویژه در جهان پر تنش کنونی که خشونت و بی‌رحمی و نبود عواطف انسانی در حال گسترش است و زندگی مادی و صنعتی، انسان را به سوی پرتگاه نیستی انسانیت پیش می‌برد و حیات معنوی را مورد تهاجم قرار می‌دهد، ایجاد آرامش و روحیه‌ای لطیف و سرشار از معنویت و نگرشی پر لطف به جهان هستی، تاثیر به سزایی در افکار انسان‌ها گذاشته و آرامش روحی را فراهم می‌کند.
بنابراین با دعا، دیگر مشکلی نمی‌تواند فرد را ناآرام کند، زیرا به حل مشکلات یقین دارد.
دست‌هایی را در امور جهان صاحب قدرت می‌داند که هیچ کس را یارای مبارزه با آن نیست. پس هر بار ناملایمی، او را در خویش فرو نمی‌برد و تصویر ذهنی اش، رسیدن کمک و استعانت از جانب خداوند مهربان است.
چنین فردی هراسی از آینده و اضطرابی از پیش آمدها ندارد، زیرا می‌داند گرفتاری‌های عالم با قدرت چنان قادر متعالی برطرف خواهد شد و آنچه از او بخواهد، به یقین اجابت خواهد شد.
در پایان این نوشتار به آیه‌ای از قرآن تمسک می‌جوییم که به نقش آرامش بخشی ایمان دلالت دارد:
الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَـئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ (انعام/۸۲)
آنها که ایمان آورده‌اند و ایمان خود را با شرک و ستم آلوده نکرده‌اند، ایمنی (آرامش) تنها برای آنهاست و آنها هدایت یافتگانند.
==============================
پی نوشت:
(۱) چون بندگان من درباره من از تو بپرسند ، بگو که من به آنها نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می‌دهم. پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا به راه راست هدایت یابند.(بقره/۱۸۶)
(۲) از آن کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز چنان کرد تا خود را فراموش کنند که ایشان نافرمانند.(حشر/۱۹)

منبع:tebyan.net

 

نوشته کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
47 دقیقه قبل ... بامداد- اثر دعا بر کاهش اضطراب دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن و استمداد است و گاهی مطلق “خواندن” از آن منظور است. خداوند در آیه “ وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی ...28 نوامبر 2012 ... با شتاب زندگی استرس روی هم انباشته می شود، این سیکل، سیکل منفی استرس نامیده می شود. ... می کند و نشانه های وخیم تر شده، به نوبه خود استرس را افزایش می دهد. ..... دعا و تضرع به درگاه خدا باعث کاهش شدت اضطراب می شود زیرا مؤمن می داند ..... مردمان افریقای جنوبی می گویند: "با آواز خواندن در واقع دو بار نیایش می کنی".و برای آرامش اعصاب و ذکر آرامش دهنده و دعای رفع دلشوره و دعای کاهش اضطراب را در نمناک ببینید. ... دل تنها با یادخدا آرام می شود ،دعای آرامش اعصاب وروان و ذکرهایی که در قرآن برای ... به ذکر خدا دل آرام می گیرد، بنا بر این خواندن هر سوره ی از قرآن و همچنین خواندن دعا ... دعای افزایش مال و ثروتمعجزه سوره حمد در زندگیذکر رفع بیکاری و دعای شاغل ...زیارت نامه را برمی دارد و مشغول خواندن آن می شود. ... ما در این نوشته کوتاه، با زبانی متفاوت می خواهیم پناهگاه امِن دعا و نیایش را در برابر اضطراب، بررسی کنیم. .... در برابر حوادث و وقایع دردناک و ایجاد آرامش، به نتایج مثبت و قابل توجهی دست یافته اند. ... کولکای(14) با بررسی تأثیر ایمان مذهبی، نماز و دعا در کاهش اضطراب، به این نتیجه ...7 ژانويه 2013 ... گاهی این اضطراب با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس نیز همراه می شود. ... بخواند یا مساله یی را حل کند، علائم نگرانی و اضطراب او کاهش خواهد یافت. ... برای تشویق بچه ها به درس خواندن می توان به آنها دلگرمی داد و با حمایت های .... مرسی فکرکنم خیلی کمکم میکنه فردا امتحان نمونه دولتی دارم واسم دعا ...لطفا دعایی که با آن بسیاری از بیماری های لاعلاج شفا یافته اند وبسیار تجربه ... سلام خدمت شما / ممنون از مطالبتون / خدا بهتون اجر بده / احساس اضطراب و ترس و وحشت دارم. ..... باخواندن این دعا خداوند دوفرشته موکل میکند که اورا از گناهان دور نگاه دارد و درهای ...48 دقیقه قبل ... 'فؤاد معصوم' رییس جمهوری عراق در پیامی با تبریک پیروزی ترامپ، برای وی و مردم آمریکا آرزوی پیشرفت، ... کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا.48 دقیقه قبل ... “نتانیاهو” گفت: “ما می توانیم با همکاری یکدیگر، چشم انداز جدیدی را ... گفتگوی تلفنی اوباما با ترامپ ... کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا.48 دقیقه قبل ... با قرار دادن ۴ بال ، مانند شكل روبرو بالهاي سنجاقك آماده مي شود. كاردستي كاغذي ... کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا. آبان ۱۹, ۱۳۹۵. (0) نظر.دعاها و اذکار الهی - دفع ترس و وحشت - وبلاگ انواع دعا و ذکر و خواص ایات قران کریم ... و هر گاه با چیز ترسناکی روبرو شدی آیة الکرسی را بخوان ... بخواهد در امان باشد پس بخواند سوره ی توحید و سوره ی نصر و این دعا را که جامع همه اسماء الحسنی. است و بعد از خواندن هر ده اسم بگوید : یا حافظ یا حفیظ یا رقیب یا قریب ترس از وی برطرف می شود :.


عبارات مرتبط با این موضوع

برای برآورده شدن حاجات چه دعایی بخوانیم و شیوه دعا …در کتاب هاى روایى ما، دعاهاى جالب و ذکرهاى پرمحتوایى آمده که خواندن آنها با توجّه به مقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علمآثار منفی استرس احساس بی اعتمادی، طرد، خشم و افسردگی می آفریند، که این احساسات به دعا و تقویت حافظه ــ ویژه فصل امتحانات پایان ترم …دعا و تقویت حافظه اموری را که در تقویت حافظه و فهم مؤثرند می توان به چند دسته تقسیم مرکز جامع سرطان مقالاتبا سرطان پیشرفته …با سرطان پیشرفته چگونه کنار بیاییم دربارۀ این مقاله آنچه پشت سر گذاشته‌ایم و آنچه اختلال وسواس فکری عملی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداختلالوسواسیجبریاختلال وسواس فکری یا عملی به انگلیسی ، یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال چگونه با وسواس و افکار شیطانی مبارزه کنم؟ شهر …سلام خدا قوت من همون دختر ۲۰ ساله ای هستم که چند ماه پیش این سوال رو فرستادم الان چند دعا برای جا کردن خود در دل دیگراندعا برای القاء مهر خود در دل دیگران هر کس بخواهد کسی را به دوستی خود مایل سازد، چندان خواص سوره ها ،انواع دعا ،انواع نمازخواص سوره تغابن قرآن سراسر خیر و برکت است و نمیتوان یک سوره را بر سوره ی دیگر ترجیح داد افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …راه های درمان اضطراب یکی از راه های درمان اضطراب تمرکز و تلقین است تمرکز و تلقین کتابچه پنج بیماری شایع روانپزشکی مرکز …نشانه های هیجانی استرس نشانه های رفتاری استرس اضطراب ترس های غیر عادی حملات کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا اثر دعا بر کاهش اضطراب اثر دعا بر کاهش اضطراب دعا به معنی خواندن و کاهش اضطراب دعا به کاهش یافتن اضطراب با کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا سایت خبری تحلیلی بامداد اضطراب کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا اثر دعا بر کاهش اضطراب دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن اثر دعا بر کاهش اضطراب بنابراین با دعا، دیگر مشکلی خواص سوره ها ،انواع دعا ،انواع نماز اثر دعا بر کاهش اضطراب با خواندن این سوره حاجت روا دعا برای یافتن شغل ذکر و دعا برای رفع افسردگی و غم و اندوهدعای قوی مجرب برای ذکر و دعاهای قرآنی با خواندن و نوشتن و همراه داشتن این دعا از شر مجرب برای کاهش اضطراب و استرسدعای پونیلا اثر دعا بر کاهش اضطراب دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن و استمداد اثر دعا بر کاهش اضطراب ارتباط با این قدرت تأثیرات قرآن و نماز بر کاهش اضطراب تأثیرات قرآن و نماز بر کاهش اضطراب با تمام اعضاء و اند که دعا و داشتن یک بهترین دعا برای ثروتمند شدن بعد از اتمام خواندن سوره مبارکه واقعه در هر روز،این دعا و اضطراب با این که دعا و تقویت حافظه ــ ویژه فصل امتحانات پایان ترم دانشگاه با خواندن این دعاها اما باید توجه داشت که تنها با خواندن این دعا و کاهش اضطراب و ۸ توصیه برای کاهش اضطراب و دلشوره ۸ توصیه برای کاهش اضطراب و این خصوصیات هستند با ۸ توصیه از درس خواندن هستند به



لینک منبع :کاهش یافتن اضطراب با خواندن این دعا

با خواندن این دعا اضطراب را از خود دور کنید - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../prayer4-removing3-fears.html‎Cachedدعای رفع اضطراب و ترس دعا برای رفع استرس و ترس دعا برای اضطراب,رفع دلشوره ... رفع استرس و اضطراب مورد سفارش قرار گرفته که افراد می توانند با خواندن این دعاها تا ... برای افزایش صبر و حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، قبل از خواب سوره ... دعا برای از بین بردن اضطراب و استرس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../دعا-برای-از-بین-بردن-اضطراب-و-استرس‎Cached14 مارس 2017 ... یادی که گاهی با آوردن نام معبود، اذکار و یا پرداختن به عبادت آسان شده و ... گفتنی است، قرآن کریم ،دیدن و خواندن آیات نورانی خود آرامش بخش دل هاست اما در این گزارش ... برای افزایش صبر و حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، قبل از ... اثر دعا بر کاهش اضطراب - تبیان article.tebyan.net/69316/اثر-دعا-بر-کاهش-اضطراب‎Cached30 ژوئن 2008 ... دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن و استمداد است و گاهی مطلق "خواندن" از آن منظور است. ... با دعا، توکل در انسان افزایش یافته و وی با نیروی اعتماد بر قدرتی که ... در پایان این نوشتار به آیه ای از قرآن تمسک می جوییم که به نقش آرامش ... دعایی برای غلبه بر وحشت، ترس و اضطراب - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../دعایی-برای-غلبه-بر-وحشت،-ترس-و-اضطراب.html‎Cached7 نوامبر 2014 ... چنانچه ترس و اضطراب بی مورد همراه با دلهره و دلشوره بر انسان غلبه کند و علت مشخص یا نامشخصی ... دعا ئی که ذکر میشود برای غلبه بر وحشت و ترس در شب یا روز و از این قبیل است و ... تلاوت آیات قران موجب کاهش اضطراب می‌شود ... چگونه جایگاه سایت خود را سریع افزایش دهیم؟ .... اهمیت خواندن نماز به جماعت نسبت به فرادا. حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ ذکر اختصاصی کاهش اضطراب - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../ح-س-ب-ن-ا-الل-ه-و-ن-ع-م-ال-و-کیل-ذکر-اختصاصی-کاهش-اضطراب‎Cached Similar3 ژانویه 2015 ... یک روانشناس گفت: ذکرهای زیادی برای کاهش اضطراب و افسردگی وجود دارد ... ذکر اختصاصی برای این دو امر است؛ ذکر اختصاصی کاهش اضطراب «حَسْبُنَا .... وی با توصیه درباره خواندن کتاب‌های ایمان درمانی، اظهار کرد: ذکر سه بخش است ذکر معرفتی، زبانی و رفتاری. .... هزینه تولید بخش معدن در بهار ۱۴.۱درصد افزایش یافت ... دعا و نیایش، پناهگاهی در برابر اضطراب www.hawzah.net/fa/.../دعا-و-نیایش-پناهگاهی-در-برابر-اضطراب‎Cachedزیارت نامه را برمی دارد و مشغول خواندن آن می شود. ... ما در این نوشته کوتاه، با زبانی متفاوت می خواهیم پناهگاه امِن دعا و نیایش را در برابر اضطراب، بررسی کنیم. .... برابر حوادث و وقایع دردناک و ایجاد آرامش، به نتایج مثبت و قابل توجهی دست یافته اند. ... 1378، با بررسی نقش دعا در کاهش اضطراب به این نتیجه رسید که میزان اضطراب در دانش ... غلیه بر اضطراب و افسردگی با دعا و ذکر - رزبلاگ c60mehdi.rozblog.com/tag/غلیه-بر-اضطراب-و-افسردگی-با-دعا-و-ذکر حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ ذکر اختصاصی کاهش اضطراب - خبرگزاری مهر 3 ژانویه 2015 ... اقبالی‌نسب… ... شدن اعصاب و آرامش یافتن اضطراب مفید است و اگر کسی که در ... الظلمات ... ایشان می گویند: برای شفای بیمار اگر هر روز این دعا را ۷۰ مرتبه خوانده . دارو و درمان با قرآن و ادعیه-بخش دوم – سیب سلامت www.sibesalamat.ir/?p=1025‎Cached Similar13 سپتامبر 2012 ... امام صادق (ع) : اگر کسی را اضطراب دل گرفته باشد سوره قریش را بر شربت یا طعامی بخواند و بخورد انشا الله شفا یابد. ... (تولید) منی را افزایش می دهد. .... برای درمان بیخوابی این آیه را بنویسد و با خود دارد ( وذا النون اذ ذهب مغاضبا فظن ... ایشان می گویند: برای شفای بیمار اگر هر روز این دعا را ۷۰ مرتبه خوانده شود مناسب می ... مقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علم - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910907001052‎Cached Similar28 نوامبر 2012 ... با شتاب زندگی استرس روی هم انباشته می شود، این سیکل، سیکل منفی استرس نامیده می شود. ... می کند و نشانه های وخیم تر شده، به نوبه خود استرس را افزایش می دهد. ..... دعا و تضرع به درگاه خدا باعث کاهش شدت اضطراب می شود زیرا مؤمن می داند ..... مردمان افریقای جنوبی می گویند: "با آواز خواندن در واقع دو بار نیایش می کنی". وسواس فکری vasvasefekri.blogfa.com/‎Cached Similar11 جولای 2012 ... 6- دعا درمانی: گفتن ذکر خداوند - خواندن سوره ناس- خواندن 40آیه آخر سوره اسراء ..... شاید به همین دلیل باشد که با افزایش دلبستگی عشق شور انگیز کمرنگ می شود. ... از این رو آنچه گاهی « اضطراب جدایی » نامیده می شود در عمل ممکن است ...