مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟

[ad_1]

تقویت حافظه brain-booster

به یاد آوردن اسم یک دوست قدیمی برایتان سخت است؟ یا حفظ کردن یک شماره 4 رقمی؟ این مشکل فقط برای شما نیست.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ با استفاده از روش های زیر مغز خود را برای نگهداری اطلاعات در بلند مدت پرورش دهید.

حدود دو سوم آنچه که تعیین‌کننده‌ی میزان عمر ماست، عوامل غیرژنتیکی، همچون رفتارهای روزانه است. در یک نظرسنجی کوچک از بیش از ۱۸۰۰۰ نفر در کشور، افرادی که یک رژیم متعادل، عادات سالم و تمرینات ورزشی منظمی دارند، از حافظه‌ی خود کمتر شکایت می‌کنند. هنگامی ‌که افراد روش‌های افزایش حافظه را یاد و آن را بکار می‌گیرند، تصاویر مغزی از MRI و PET، تغییر حرکات عصبی مثبت، به‌ همراه افزایش قابل ملاحظه‌‌ی حافظه را نشان می‌دهند.

روش‌هایی که در زیر آمده، می‌توانند ظرف یک هفته مؤثر واقع شود. روش‌ها را ادامه دهید، همچنین مغز خود را برای نگهداری اطلاعات در بلند مدت پرورش دهید.

۱. وسایلتان را جاسازی کنید

ده دقیقه طول می‌کشد تا جای وسایل (کلید، کیف پول، تلفن‌همراه، عینک و کفش) را که هر روز استفاده می‌کنید، پیدا کنید. با جاسازی وسایل از استرس گشتن به دنبال وسایلتان اجتناب می‌شود و از فشاری که بر حافظه‌ تحمیل می‌گردد، کاسته می‌شود. هنگامی‌ که کلید خود را هر روز بر‌می‌دارید، این کار را به عنوان یک نشانه انجام دهید و از خود بپرسید: همه‌ی وسایلی را که امروز نیاز دارم، برداشتم؟ برای مثال فلش مموری برای یک سخنرانی بزرگ، و کارت پرداخت عوارض جاده‌ای.

۲. شصت ثانیه، افراد را در ذهن خود مرور کنید

حتما امروز با یک شخص آشنا می‌شوید، پس روش تمرکز و ساختار را به کار گیرید تا به‌ درستی، اسم شخص را به خاطر بسپارید. تمرکز یک یادآوری کننده است، و با بی‌توجهی که باعث فراموش نمودن اسامی در اولین دیدار می‌شود، مبارزه می‌کند. ساختار یعنی یک تصویر ذهنی فراموش نشدنی از اسم بسازید. این روش باعث همکاری هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز) با بخش جلویی مغز می‌شود تا اطلاعات را در حافظه‌ی درازمدت ذخیره کند.

۳. سریع به ‌هم ربط دهید

هنگامی که یک واقعیت فراموش شده روی نوک زبان شماست، به مواردی فکر کنید که به آن واقعیت مربوط است. اگر اسم یک هنرپیشه را فراموش کرده‌اید، فیلم‌ها‌ی مختلف و هم‌بازی‌هایش را به‌ خاطر آورید. خاطرات در نزدیکی ما هستند، بنابراین یک خاطره‌ی مجاور می‌تواند جرقه‌ای برای لغت یا اسمی باشد که به دنبال آن هستیم.

۴.یک قصه خوب بسازید

لیست کارهای روزمره را اینطور به خاطر آورید، با یک داستان تصویری خیالی همراه شوید که همه‌ی آن کارها را به هم ربط می‌دهد. برای مثال، اگر تخم‌مرغ و تمبر نیاز دارید و لباس‌ها را باید از خشکشویی بگیرید، فرض کنید یک تخم‌مرغ بزرگ دارید که روی آن یک تمبر بزرگ است، و تخم‌مرغ لیز می‌خورد و روی شلوارتان می‌افتد، پس باید به خشکشویی بروید. به‌کارگیری انرژی ذهنی، یک قالب شناختی را خلق می‌کند که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را بعدها بازیابی کنید. هر چقدر تصاویر خلاقانه باشد، بیشتر به خاطر می‌ماند.

۵. بازی‌های معمایی انجام دهید

سودوکو و جدول‌های متقاطع دیگر کافیست. درعوض، بازی‌های گوشی هوشمند که بر پایه فیزیک است را انجام دهید، مثل بازی cut the rope، که در یک تحقیق نشان داده شده تمرکز، مهارت‌های انجام کار و قابلیت انعطاف‌پذیری در موقعیت‌های جدید را افزایش می‌دهد. همچنین بازی‌های معمایی و پیچیده و راهکارهای سازگار همچون Civilization و Starcraft که حافظه را برای مسائل روزانه افزایش می‌دهد، برای مثال ماشینتان را کجا پارک کردید.

۶. نیروی حافظه را به کار گیرید

توجه خود را به پوششی که همسر، فرزند یا همکارتان استفاده می‌کند، متمرکز کنید، پوشش می‌تواند بلوز، کراوات، ژاکت، جواهرات یا کفش باشد. به رنگ، جنس و بافت توجه کنید و حداقل چهار جز را یادداشت کنید. شب هنگام، سعی کنید همه‌ی چهار جز را به خاطر آورید و فقط یادداشت‌های خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه اندازه آنها را به خاطر می‌آورید.

۷. دست و پنجه نرم کنید!

مغز خود را با یک روش جایگزین برای کار کردن، مسواک زدن با دست دیگر، بستن وارونه‌ی ساعت مچی و هر آنچه که نیاز به تلاش آگاهانه دارد، به چالش بکشید.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عشق های بی هدف را چگونه فراموش کنیم؟ شهر سوالخدا را شکر در خانواده‌ای بزرگ شدم که نه مشکل مالی داریم و نه مشکل ظاهری و یا مشکل افت ماجرای زنای محصنه یکی از اصحاب پیامبرص را فراموش نکنیمماجرای زنای محصنه یکی از اصحاب پیامبرص را فراموش نکنیم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم یا نکنیم؟توجه با توجه به طولانی بودن مطلب، شاید بخواهید با پارس‌خوان به آن گوش دهید یکی از چگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت استچگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را دنبال میکنم نتیجه نمیدهد؟چگونه از طریق تماشای فیلم، زبان انگلیسی خود را …قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق اثرات مثبت اندیشی در شاد زیستن مثبت اندیشی و نتیجه آن در زندگی چگونه برای زندگی کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمکارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان …چگونهخشمخودراچگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم۱ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد ۲ از انتشار نظراتی عشق های بی هدف را چگونه فراموش کنیم؟ شهر سوال خدا را شکر در خانواده‌ای بزرگ شدم که نه مشکل مالی داریم و نه مشکل ظاهری و یا مشکل افت شخصیت ماجرای زنای محصنه یکی از اصحاب پیامبرص را فراموش نکنیم ماجرای زنای محصنه یکی از اصحاب پیامبرص را فراموش نکنیم چگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت است فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم یا نکنیم؟ توجه با توجه به طولانی بودن مطلب، شاید بخواهید با پارس‌خوان به آن گوش دهید یکی از سؤالاتی اثرات مثبت اندیشی در شاد زیستن مثبت اندیشی و نتیجه آن در زندگی چگونه برای زندگی بهتر کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ×××××××××موجیم چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را دنبال میکنم نتیجه نمیدهد؟ چگونه از طریق تماشای فیلم، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ من کلاس زبان میرم و از یکی از معلم‌ها پرسیدم چطور شنیدنم رو تقویت کنم گفت فیلم، بهترین راه چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهخشمخودرا چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و روانی چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم ۱ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد ۲ از انتشار نظراتی که چگونه عشق را فراموش کنیم پسورد را فراموش کرده ام رمان یادم تو را فراموش بچهگیتو را فراموش نکن رمز ایمیل را فراموش کردم چگونه گذشته را فراموش کنم کتاب قابلمه را فراموش کن گذرواژه را فراموش کردم



لینک منبع :چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟

چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟ 7 روش تقویت حافظه بلندمدت - آلامتو www.alamto.com/ways-to-never-forget-anything-again.html‎Cached18 نوامبر 2016 ... چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟:به یاد آوردن اسم یک دوست قدیمی برایتان سخت است؟ یا حفظ کردن یک شماره 4 رقمی؟ این مشکل فقط برای شما نیست. چگونه بهتر یاد بگیریم و فراموش نکنیم - مرکز مشاوره ترنم گرگان tarannommoshavereh.persianblog.ir/.../چگونه_بهتر_یاد_بگیریم_و_فراموش_نکنیم‎Cached Similarچیزی را که قبلاً می دانسته اید، فراموش کنید؛ امکان ندارد! این طور نیست؟ حافظه شما به شدت مقاومت می کند و مطمئن باشید که بالاخره این حافظه شماست که برنده می شود. روان شناسی - چگونه فراموش نکنیم؟ rawanshenasi.blogfa.com/post-46.aspx‎Cached Similarچگونه فراموش نکنیم؟ بعضی اشخاص خود را کم حافظه می‌دانند و همیشه از ضعیف بودن حافظهِ خود شکایت می‌کنند. این افراد همیشه کارهای روزانهِ خود را با بی‌اعتمادی نسبت به ... چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟ 7 روش تقویت حافظه بلندمدت -آکا www.akairan.com/.../ways-to-never-forget-anything-again.html‎Cached24 جولای 2017 ... چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟:به یاد آوردن اسم یک دوست قدیمی برایتان سخت است؟ یا حفظ کردن یک شماره 4 رقمی؟ این مشکل فقط برای شما نیست. چه کنیم تا فراموش نکنیم - کشکول kashkoul.blogsky.com/1389/10/21/post-34/‎Cached Similarهیچ چیز بجز تمرین کافی موثر نیست. فراموش کردن آنچه می‌خواستید بگویید موردی خاص است. در یک گفتگوی مودبانه شما منتظر می‌مانید تا صحبت طرف مقابل تمام شود. Images for چگونه چیزی را فراموش نکنیم؟ چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم - بلاگفا www.kiana2312.blogfa.com/post/77‎Cachedچگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم - اینجا همه چی در همه..... ... مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست. درس ها را در همان روز مرور کنید. یاد بگیریم که فراموش کنیم؟! - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/175483/یاد-بگیریم-که-فراموش-کنیم‎Cached Similarما که همیشه خیلی چیزها رو فراموش می کنیم: تلفن همراه را در خانه جا می گذاریم، کد ملی یا شماره ... حالا این سوالات پیش می آید که چگونه می توان بخشید و فراموش کرد؟ ... درس ها و پیام هایی که باعث می شوند دیگر، اشتباه ها و سهل انگاری های گذشته را تکرار نکنیم. یاد بگیریم چیزی را گم نکنیم - مردمان www.mardoman.net/life/loss‎Cachedیاد بگیریم چیزی را گم نکنیم غیر ممکن است کسی پیدا شود که تا به حال این اتفاق برایش نیفتاده باشد که چیزی را گم کند یا جای چیزی را فراموش کند. چگونه گذشته بد خود را فراموش کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../چگونه-گذشته-بد-خود-را-فراموش-کنیم‎Cached Similar25 فوریه 2014 ... برای فراموش کردن گذشته، باید با مرگ‌ها، طلاق، یا فقدان‌های مختلف کنار بیایید و در این مقاله توصیه‌هایی برای روبه رو شدن با شکست‌هایتان، ...