مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مدرسه فرزندان بعد از طلاق چه میشود؟

[ad_1]

Kids, divorce, and school Issues

شاید بیشتری آسیب طلاق یک زوج را فرزندان شان متحمل شوند در حالی که خود زوج عمق این مسئله را درک نمیکنند.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ آیا شما پدر یا مادری هستید که به تازگی از همسرتان جدا شده‌اید؟ فرزند شما چندساله است؟ آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در آستانه بازگشایی مدارس و پس‌ازآن، فرزندتان با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد؟ آیا می‌دانید که برای رویارویی با چالش‌های احتمالی چه کارهایی باید انجام دهید؟

طلاق و جدایی والدین برای کودکان و نوجوانان بویژه در سنین مدرسه، تجربه‌ای دردناک است. برخلاف بزرگ‌سالان، کودکان نمی‌توانند آینده را درست پیش‌بینی کنند و حدس بزنند که زندگی بدون پدر یا مادر چگونه خواهد بود. آن‌ها نمی‌دانند که از این به بعد چطور و چگونه باید نیازهای خود را برآورده کنند؛ چه کسی به آنها کمک خواهد کرد و روال زندگی و آینده آنها چگونه خواهد بود.

اشتغال ذهنی به جدایی والدین و مشکلات پس از جدایی، عامل مهمی برای کاهش توجه و تمرکز کودکان و نوجوانان پس از جدایی است. در صورت وجود مشکلات تحصیلی، والدین باید فرزندان خود را درک کنند و از انتظار خود نسبت به آنها بکاهند.

کودکان دبستانی، در سنین ۶ تا ۸ سال، در فعالیت‌های مدرسه، در فکر موفقیت و در ارتباط با هم‌سالان، در فکر رشد روابط هستند. این کودکان بعد از طلاق والدین ممکن است در انجام دادن تکالیف و وظایف مدرسه با مشکل روبه‌رو شوند. آنها معمولاً از فعالیت‌های اجتماعی کناره‌گیری می‌کنند و در ارتباط با هم‌سالان خود مشکلات بسیاری را تجربه خواهند کرد.

بیشتر کودکان ۹ تا ۱۲ ساله، با والدینشان مخالفت می‌کنند. این کودکان بسیار آسیب‌پذیرند و به دقت رفتارهای والدینشان را زیر نظر دارند تا رفتارهای خود را شکل دهند. هر چند در این دوره کودکان علل جدایی را بهتر از قبل درک می‌کنند، اما ممکن است آن را درست یا نادرست ارزیابی کنند. پژوهش‌ها نشان داده است که تقریباً ۲۵ درصد این کودکان، یکی از والدین را به عنوان «والد خوب» و دیگری را به عنوان «والد بد» می‌نامند. توانایی این کودکان از درک وضعیت روحی والدینشان باعث می‌شود تا به جای آنکه به دنبال کارهای خود و فعالیت‌های درس و مدرسه بروند، ناچار مسئولیت مراقبت روانی از والدینشان را به عهده بگیرند؛ به این ترتیب ممکن است در مدرسه عملکرد ضعیفی داشته باشند و رفتارهای مشکل‌ساز و پرخطر از خود نشان دهند. مقاومت در برابر نظم و انضباط نیز در این کودکان بسیار دیده می‌شود.

در سن ۱۳ تا ۱۷ سالگی، درخواست نوجوان برای خودنظم‌دهی، شروع رفتارهای خودمختارانه، کسب موفقیت‌های تحصیلی و حرفه‌ای و شکل‌دهی رفتارهای صمیمانه با دیگران، ممکن است دست‌خوش بحران شود و این بحران‌ها ممکن است به ناسازگاری نوجوان بیانجامد (هترینگتون و همکاران، ۱۹۹۹). نوجوانانی که طلاق والدین را تجربه می‌کنند، ممکن است به نظم و محدودیت واکنش بیشتری نشان دهند، بیشتر وقتشان را با دوستان و هم‌سالان بگذرانند و نتوانند به آسانی روی تکالیف درسی خود تمرکز داشته باشند.

برای پیشگیری از مشکلات کودکان و نوجوانان در این شرایط، پدر و مادرها باید نکاتی را در نظر بگیرند:

در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی، کودکان نظراتی خاص برای حضور در خانه هرکدام از والدین دارند. آن‌ها معمولاً تمایل دارند که به صورت مساوی در خانه هرکدام از والدین باشند، اما این امکان‌پذیر نیست. پژوهش‌ها نشان داده‌اند برای کودکانی که به مدرسه می‌روند، جابه‌جای زیاد، به آشفتگی در برنامه‌ریزی می‌انجامد و در عملکرد تحصیلی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

استفاده از کودکان ۶ تا ۱۲ ساله به عنوان پیام‌رسان یکی از خطرات بزرگی است که ممکن است در این دوره روی دهد، چراکه فرزندان آنقدر بزرگ هستند که بتوانند پیام والدین را به یکدیگر منتقل کنند و نیز آن‌قدر کوچک هستند که نمی‌توانند در مقابل پدر یا مادرشان نه بگویند. استفاده از کودک به عنوان ابزاری برای این کار می‌تواند روی تمرکز و توجه او آثار منفی و جبران‌ناپذیری داشته باشد.

نوجوانان به دلایل گوناگون ممکن است بخواهند از هر دو والد دوری کنند و بدین ترتیب از درس و مدرسه هم فاصله بگیرند. در چنین شرایطی سعی کنید آن‌ها را درک کنید و از یک روان‌شناس بخواهید به فرزندتان کمک کند تا فاصله او با شما بیشتر از این نشود.

در سنین نوجوانی، تصمیم‌گیری برای حضور در خانه هرکدام از والدین باید با مشورت نوجوان باشد. برخی از نوجوانان ترجیح می‌دهند بیشتر در خانه یکی از والدین باشند تا از این طریق راحت‌تر بتوانند با دوستان و هم‌کلاسان خود ارتباط برقرار کنند.

نکته: توجه به این نکته ضروری است که برخی از نوجوانان موضوع حضور در خانه هر کدام از والدین را تبدیل به موضوعی برای تحت‌فشار قراردادن والد دیگر می‌کنند تا از این طریق بتوانند به خواسته‌هایشان برسند. والدین باید مراقب باشند که در این دام نیفتند.

اشتغال ذهنی به جدایی والدین و مشکلات پس از جدایی، عامل مهمی برای کاهش توجه و تمرکز کودکان و نوجوانان پس از جدایی است. در صورت وجود مشکلات تحصیلی، والدین باید فرزندان خود را درک کنند، از انتظار خود نسبت به آنها بکاهند و با کمک به درس و هم‌زمان حمایت عاطفی، آنها را یاری کنند تا بتوانند مرحله دشوار سازگاری پس از طلاق را با کم‌ترین خطر و آسیبی سپری کنند.

اطلاع دادن به مربی و مسئولان مدرسه نیز مهم است. اگر مربیان از وضعیت روانی و مشکلات خانوادگی کودک باخبر باشند، نه تنها از انتظارات خود می‌کاهند، بلکه می‌کوشند بیشتر از کودک حمایت کنند. درک، توجه، محبت و مهربانی مسئولان مدرسه نسبت به این کودکان باعث می‌شود که آنها انگیزه بیشتری برای حضور در مدرسه و پیگیری فعالیت‌های درسی پیدا کنند.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تنفر از والدین چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر …دلایلحستنفرازوالدینتنفر از والدین بیشتر فرزندان ، به والدین خود عشق می ورزند ، اما این حالت تنها برای ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالدختری ۲۱ ساله هستم ترم ۵ دانشگاه بعد از ۴ ترم به ابراز علاقه مداوم یکی از همکلاسیهایم به سایت وکالت خوش آمدید قوانین حقوقی حضانت …متأسفانه با بالا رفتن آمار طلاق یکی از مسائل مهمی که بسیاری از زن و شوهر ها پس از طلاق مدرن ترین مدرسه دنیا ، مدرسه ای که کلاس ندارد …از زمانی که مدرسه ساخته شد روشهای آموزشی بسیاری به وجود آمد ولی در همه آنها روش زن در حقوق خانواده ارث ـ طلاق ـ حضانتاز آنجا که‌ حقوق‌ زنان‌ در مواردی، چنان‌که‌ شایسته‌ است‌ پاس‌ داشته‌ نمی‌شود انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران میگنا از خیانت همسرتان جلو گیری کنیدمن خیلی می ترسم همسرم خیلی دچار خود شیفتگی ست دقیقا همینطور که نوشته اید و همیشه از ازدواج و طلاق هنرمندان ایرانیآیدین آغداشلو که نقاش، طراح، گرافیست و نویسندهای تواناست، سالها قبل، پس از یک ازدواج عاقبت برادران، خواهران، همسران و دختران محمدرضا شاه چه …به گزارش صدای میانه به نقل از هفته نامه امید جوان دی ماه سالروز خروج و در واقع تنفر از والدین چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند دلایلحستنفراز تنفر از والدین بیشتر فرزندان ، به والدین خود عشق می ورزند ، اما این حالت تنها برای زمانی حقوق چکیده طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوال دختری ۲۱ ساله هستم ترم ۵ دانشگاه بعد از ۴ ترم به ابراز علاقه مداوم یکی از همکلاسیهایم جواب به سایت وکالت خوش آمدید قوانین حقوقی حضانت کودک متأسفانه با بالا رفتن آمار طلاق یکی از مسائل مهمی که بسیاری از زن و شوهر ها پس از طلاق با آن ازدواج و طلاق هنرمندان ایرانی آیدین آغداشلو که نقاش، طراح، گرافیست و نویسندهای تواناست، سالها قبل، پس از یک ازدواج مدرن ترین مدرسه دنیا ، مدرسه ای که کلاس ندارد تصاویر از زمانی که مدرسه ساخته شد روشهای آموزشی بسیاری به وجود آمد ولی در همه آنها روش ارتباطی معلم زن در حقوق خانواده ارث ـ طلاق ـ حضانت زن‌ و مرد در انجام‌ کارهای‌ نیک، آزاد و از پاداش‌ کار خویش، به‌ یکسان، بهره‌ می‌جویند انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟ فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی



لینک منبع :مدرسه فرزندان بعد از طلاق چه میشود؟

مدرسه فرزندان بعد از طلاق چه میشود؟ - آلامتو www.alamto.com/divorce-kids-school-issues.html‎Cached21 نوامبر 2016 ... مدرسه فرزندان بعد از طلاق چه میشود؟:شاید بیشتری آسیب طلاق یک زوج را فرزندان شان متحمل شوند در حالی که خود زوج عمق این مسئله را درک نمیکنند. مراقبت از فرزندان بعد از طلاق و نبود پدر یا مادر - نمناک namnak.com/مراقبت-از-فرزندان-بعد-از-طلاق.p33570‎Cachedطلاق و مراقبت از فرزندان بعد از طلاق در نبود پدر یا مادر و چگونه از فرزندان در نبود ... هیچ کدام از این موارد در دسترس نباشند، می شود از معلم یا مشاور کودک در مدرسه خواست ... بعد از طلاق چه اتفاقی برای بچه ها می افتد؟ - نمناک namnak.com/بعد-از-طلاق.p25958‎Cachedطلاق ، روح و روان فرزندان. طلاق و مجموعه مشکلات ... تکلیف بچه ها بعد از طلاق چه می شود ؟ گاهی کار به ... ذهن فرزندان شان را درگیر این سوال های بی جواب نکنند. بچه ها وقتی ... حضانت فرزند بعد از جدایی والدین به چه کسی می رسد؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../حضانت-فرزند-بعد-از-جدایی-والدین-به-چه-کسی-می-رسد‎Cached Similar29 ژوئن 2013 ... ذخیره. همیشه اختلاف در خانواده‌ها با طلاق خاتمه پیدا نمی‌کند؛. حضانت فرزند بعد از جدایی والدین به چه کسی می رسد؟ ..... چون درروستایی که همسرم زندگی میکند مدرسه ای ندارد باید به روستای نزدیکشان برای تحصیل او راببرند چکار کنم. بچه سهم پدر می شود یا مادر؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4326875/بچه-سهم-پدر-می-شود-یا-مادر‎Cached Similarهمچنین اگر زن و مردی بعد از طلاق، حضانت کودک به آن ها سپرده شد، حق ندارد طفل را به محلی ... پس به جای برپا کردن آشوب که به حتم به روحیه فرزندان آسیبی جدی وارد می‌کند، ..... هستش و الان در مدرسه استسنایى ثبت نام کردم لطفا راهنمایم کنین سپاس گذارم. اثرات طلاق بر روی فرزندان - روانشناسی روزنه ای در زندگی shokufe-hastibakhsh.persianblog.ir/post/28/‎Cached Similarظ روز یکشنبه ٢٢ آذر ۱۳۸۸ کلمات کلیدی: فرزندان طلاق ،آثار طلاق بر روی فرزندان ... اثرات منفی این است که چون اکثرا بچه ها بعد از طلاق با مادران خود زندگی می کنند ..... به راحتی می پذیرفت پس از طلاق برایش نفرت آور می شود ، مثل رفتن به مدرسه ، تنها ... نفقه فرزند بعد از طلاق با چه کسی است؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../نفقه-فرزند-بعد-از-طلاق-با-چه-کسی-است‎Cachedنفقه فرزند چگونه محاسبه می‌شود؟ نفقه. براساس ماده 1999 قانون مدنی پرداخت و تامین نفقه اولاد به عهده پدر است و در صورتی که پدر فوت کرده باشد یا قادر به پرداخت ... مشکلات بچه های طلاق در مدرسه - مبحث edosa.ir/portal/Forum/thread.php?school_code=95103590&id...‎Cachedآسیب های روانی «کودکان طلاق» باعث می شود برخی از همسران با وجود مشکلات ... اگر می خواهید فرزند شما آسیب کمتری بعد از طلاق ببیند سعی کنید برنامه هایی که برای ... طلاق پدر و مادر چه تغییراتی در رفتار فرزندان ایجاد می‌کند؟ | این لحظه inlahze.com/تغییر-رفتار-فرزندان-بعد-طلاق-پدر-و-مادر/‎Cached4 دسامبر 2016 ... واکنش کودکان به طلاق پدر و مادر خود از یکدیگر ممکن است شامل مواردی همچون اضطراب و استرس، خود سرزنشی و عملکرد ضعیف در مدرسه شود که به سن ... نحوه ملاقات فرزند بعد از طلاق - تبیان article.tebyan.net/259514/نحوه-ملاقات-فرزند-بعد-از-طلاق‎Cachedدر صورتی که میان پدر و مادر درباره مدت ملاقات و نحوه آن توافق شده باشد ، طبق همان توافق عمل می شود . اما در هر صورت توافق نشدن ، دادگاه در حکم خود مدت ملاقات و نحوه آن را ...