مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان

[ad_1]

اهواز - ایرنا - معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت:آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه پرندگان پایین است.

به گزارش ایرنا عادل مولا چهارشنبه در همایش روز ' ملی پرنده نگری ' در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت:خوزستان پرتنوع‌ترین استان از لحاظ گونه‌های پرنده است و از 530 گونه شناسایی شده در ایران 285 گونه در خوزستان است.
وی با بیان اینکه در دهه 17 میلادی آغاز انقراض پرندگان آغاز شد به طوری که 120 تا 130 گونه از پرندگان منقرض شدند، افزود:طی شش ماه نخست سال جاری 300 پرنده شکار شده و 288 متخلف دستگیر شده که بیش از 150 کوخه یا دام زنده گیری نیز جمع آوری شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این همایش گفت:در قرآن کریم در 79 سوره نحل و آیه 19 سوره ملک به پرندگان اشاره شده و مصادیق بسیاری را از پرندگان را بیان کرده است.
آیت‌الله احمدی شاهرودی افزود:در کلام خدا دستور داده شده که مردم به نگرش و تفکر در احوالات و ویژگی‌های پرندگان بپردازند که این نشان از عظمت خلقت این موجود دارد.
وی بیان کرد: در بخشی از قرآن از پرندگان به‌عنوان لشکریان خداوند یاد شده و تفکر در صفات و خلقت این موجود، موجب کشف آیات و نشانه‌های الهی خواهد شد.
در پایان این همایش فیلم مستند 'زندگی در خورموسی' با موضوع زادآوری پرندگان آبزی خوزستان به تهیه‌کنندگی عبدالخالق طاهری و کارگردانی حجت طاهری به نمایش درآمد.
همچنین نمایشگاه عکسی از پرندگان خوزستان در سرسرای دانشکده کشاورزی دانشگاه برپا شد.
7164 /6125 خبرنگار:عاطفه جوادی ** انتشار:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان

ایرنا - آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان www.irna.ir/fa/News/82320185/‎Cached23 نوامبر 2016 ... اهواز - ایرنا - معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت: آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان - رهیاب نیوز rahyabnews.com/fa/.../آمار-نگران-کننده-تجارت-پرندگان-در-خوزستان‎Cached24 نوامبر 2016 ... معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت:آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان - onvansho onvansho.ir/result/آمار-نگران-کننده-تجارت-پرندگان-در-خوزستان.html ایرنا آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان. به گزارش ایرنا ؛ عادل مولا چهارشنبه در همایش روز ملی پرنده نگری در دانشگاه شهید . نماینده ولی فقیه در آذربایجان ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان | خبرگزاری کشاورزی و ... iann.ir/?p=17120‎Cached24 نوامبر 2016 ... معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت: آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان - شبکه اینترنتی آفتاب ... khabarfarsi.com/u/28600182 23 نوامبر 2016 ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان ...؛ 'عادل مولا' چهارشنبه در همایش 'روز ملی پرنده نگری ' در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت:خوزستان پرتنوع ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان https://www.espeli.ir/.../آمار+نگران+کننده+تجارت+پرندگان+در+خوزستان‎Cachedاهواز - ایرنا - معاون محیط ‌زیست طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان گفت: آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام‌آور است چرا که آگاهی شهروندان در زمینه پرندگان ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان - لیست اخبار newslist.ir/news/sci-tech/.../آمار-نگران-کننده-تجارت-پرندگان-در-خوزستان 24 نوامبر 2016 ... اهواز ایرنا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت آمار تجارت پرندگان در این استان سرسام آور است چرا که آگاهی شهروندان ... ممنوعیت شکار پرندگان در خوزستان - هورنیوز | هورنیوز hoornews.com/1395/09/15/ممنوعیت-شکار-پرندگان-خوزستان/‎Cached5 دسامبر 2016 ... در پی شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان شکار پرندگان در ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان. خوزستان می‌تواند برند پرنده‌نگری کشور شود | ایرنا | خبروان khabarone.ir/news/4912683 23 نوامبر 2016 ... #فرهنگی #گردشگری و محیط زیست #روز ملی پرنده نگری #خوزستان ... آمار نگران کننده تجارت پرندگان در خوزستان, ایرنا, ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ ۲۳:۲۲. آمار نگران ... یک میلیون و 500 هزار اسلحه، پرندگان مهاجر را نشانه گرفته است www.ion.ir/News/80912.html‎Cached11 مه 2016 ... همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر و در حالی که کنوانسیون حفاظت از گونه‌های وحشی مهاجر ، خواستار توقف شکار و تجارت غیرقانونی پرندگان در جهان شده، ... چه تعداد پرنده در کشور ما هر ساله قربانی شکارچیان غیر مجاز می‌شوند آمار دقیقی در ... کشور در فصل مهاجرت کشته می‌شوند که اگر این رقم درست باشد نگران کننده است.