مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور

[ad_1]

محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان‌ سیالات در لوله‌های انتقال نفت دست یافتند و این محققان توانستند با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران فناوران اقدام به احداث آزمایشگاه تست اثرات تغییرات الگوی جریان چندفازی با لحاظ کردن اثرات شیب کردند.

پالایشگاه اصفهان

به گزارش ایسنا محققان الگوهای جریان در لوله‌های انتقال نفت را به جریان لایه‌ای، جریان لخته‌ای، جریان حبابی و جریان حلقوی دسته بندی می‌کنند. از آنجایی که پارامترهای مهم سیالات چون ضریب اصطکاک و ضریب انتقال حرارت تابعی از الگوی جریان است، از این رو هر الگوی جریان بیان کننده شرایط همان سیال است.

دربرخی از صنایع بعضی از الگوهای جریان سیال مطلوب و برخی دیگر از صنایع نامطلوب است و بر این اساس تشخیص الگوی جریان ضروری است. مثلاً در بویلرها سعی بر این است که از حلقوی شدن جریان جلوگیری شود؛ چراکه جریان حلقوی سیال موجب خشک شدن لوله و سوختن آن می‌شود و در رآکتورهای هسته‌ای سعی بر این است جریان حبابی باشد چون کمترین افت فشار را دارد.

بنابراین بررسی الگوهای جریان و رفتار دینامیک جریان‌های چندفازی اهمیت ویژه‌ای دارد. از طرفی روش های شبیه سازی عددی در این جریان‌ها به دلیل غیرخطی بودن رفتار این جریان‌های چندفازی با خطای بسیار زیادی همراه است.

با توجه به گستردگی شبکه خطوط انتقال نفت در کشور و قرارگیری خطوط در بسترهای افقی و دارای شیب، با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اقدام به احداث آزمایشگاه تست اثرات تغییرات الگوی جریان چندفازی با لحاظ کردن اثرات شیب شد.

طرح «طراحی و ساخت یک دستگاه آزمایش رفتار دینامیک جریان چند فازی در لوله‌های افقی و شیب‌دار» پس از انجام طراحی مفهومی، طراحی پایه و تفصیلی یک آزمایشگاه تست جریان چندفازی صورت گرفت و در ادامه با استخراج نقشه‌هایی چون ساخت و تامین، ساخت و راه اندازی و کالیبراسیون این تست استند، نتایج تجربی آزمون‌های مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت.

این طرح علاوه بر کاربردی بودن جهت توسعه دانش بنیادی در زمینه شناخت رفتارهای غیرخطی جریان های چندفازی نیز بسیار کارا است

هدف از اجرای این طرح ارتقای دانش پایه و کاربردی در حوزه جریان‌های چند فازی در صنایع مختلف و به طور خاص صنعت نفت است. در خطوط انتقال نفت جریان‌ها عموما سه فازی یا دو فازی هستند و این خطوط انتقال دارای خم‌ها و شیب‌های مختلف در طی مسیر انتقال هستند.

برآورد دقیق اثر این شیب‌ها بر روی تغییرات الگوی جریان و افت فشار در طول خط می‌تواند در انتخاب صحیح و در عین حال اقتصادی الکتروپمپ‌ها و توربوپمپ‌های مورد استفاده راهگشا باشد. از طرفی دیگر جریان‌ها دوفازی مایع- گاز یا به ویژه مایع-بخار در صنایع نیروگاهی و هوافضا کاربردهای کلیدی دارد و با احداث این آزمایشگاه بخشی از نیاز این صنایع نیز قابل پوشش است.

با توجه به اهمیت امنیت و اطمینان از انتقال صحیح نفت در خطوط انتقال (Reliability) و از طرفی دیگر اهمیت انتخاب درست و توجیه پذیر اقتصادی پمپ‌ها و لوله‌های انتقال نفت با توجه به آمایش سرزمینی کشور، دستیابی به دانش مهندسی طراحی خطوط انتقال نفت از نیازهای اصلی کشور به عنوان یکی از دارندگان اصلی ذخایر بزرگ نفتی در جهان است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همایش های مکانیک و صنایع همایش ها ، کنفرانس ها و …سومین کنفرانس بین المللی مهندسی دانش بنیان و نوآوری در حوزه های مهندسی برق، کامپیوتر مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …مکانیکاگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را همایش های شیمی همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هاکنفرانس فناوری های نوین در بسته بندی های پلیمری تا بهمن ماه محورهای همایش مهندسی عمرانمهندسی عمران عمرانی ۵ برش پایه طرح در حالت نهایی بر اساس روابط هاوزنر ۳، انرژی دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت …دانلودمتنکاملمقالاتدردانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه فردوسی مشهدمعرفی رشته علوم تجربی و رشته های دانشگاهی …آشنایی با رشته دندانپزشکی هدف دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می همایش های مکانیک و صنایع همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها سومین کنفرانس بین المللی مهندسی دانش بنیان و نوآوری در حوزه های مهندسی برق، کامپیوتر و مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایران مکانیک اگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را دریافت مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایران الکترومغناطیس اگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را دریافت همایش های شیمی همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها کنفرانس فناوری های نوین در بسته بندی های پلیمری تا بهمن ماه محورهای همایش مهندسی عمران مهندسی عمران عمرانی ۵ برش پایه طرح در حالت نهایی بر اساس روابط هاوزنر ۳، انرژی ورودی به دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانلودمتنکامل دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه فردوسی مشهد معرفی رشته علوم تجربی و رشته های دانشگاهی مرتبط با آن آرشیو آشنایی با رشته دندانپزشکی هدف دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می



لینک منبع :راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور

راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور - ایسنا www.isna.ir/.../راه-اندازی-آزمایشگاه-تست-اثرات-تغییر-الگوی-سیالات-در-کشور 27 نوامبر 2016 ... محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان‌ سیالات در لوله‌های انتقال نفت دست یافتند و این محققان توانستند با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران ... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور www.daneshnews.com/view/FA/228396.aspx 27 نوامبر 2016 ... محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان‌ سیالات در لوله‌های انتقال نفت دست یافتند و این محققان توانستند با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران ... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور - قطره www.ghatreh.com/.../راه-اندازی-آزمایشگاه-تست-اثرات-تغییر-الگوی-سیالات-کشور 27 نوامبر 2016 ... محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان سیالات در لوله های انتقال نفت دست یافتند و این محققان توانستند با حمایت صنØ. راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور - تی نیوز tnews.ir/news/171a74988401.html 27 نوامبر 2016 ... محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان سیالات در لوله های انتقال نفت دست یافتند و این محققان توانستند با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران ... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور - سایت ... www.phdazmoon.net/60171-phd-azmoon-news 27 نوامبر 2016 ... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور ... Net ) – محققان کشور به دانش فنی تشخیص جریان‌ سیالات در لوله‌های انتقال نفت ... آرشیو - ایسنا - isna header 79.174.160.254/page/archive.xhtml?mn=10&wide=0... محققان موفق به کشف راه جدیدی برای توقف رشد جنین موش تا یک ماه در آزمایشگاه شده‌اند. ۸ آذر ۹۵ - ۱۲:۴۲ .... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور. جایگاه “زمین‌شناسی” در صنعت و بازار کار تبیین نشده است | گزینه ها gozineha.ir/?p=437 استاد زمین‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در کشور بسترهای ... راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور · موفقیت محققان در ساخت ... پمپ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پمپ‎Cached Similarدر پمپ‌ها تغییرات انرژی سیال همواره به صورت تغییر فشار سیال مشاهده می‌گردد. .... در راه اندازی یک پمپ گریز از مرکز از آنجاییکه این پمپ‌ها از مکش استفاده می‌کنند قابلیت ... به تله می‌افتد و در اثر چرخیدن چرخ دنده‌ها این مایع به قسمت خروجی پمپ رانده می‌شود. .... با این وجود مطالعات انجام شده بر روی سیستم‌های پمپاژ در کشورهای مختلف نشان ... جی نیوز - وعده جدیدداعش به تروریست‌های موصل jnews.jamaran.ir/news/id/1698930 26 نوامبر 2016 ... علمی. راه اندازی آزمایشگاه تست اثرات تغییر الگوی سیالات در کشور · دربـی دیسـک‌ها ... تصویب حریم 159 اثر شاخص میراث فرهنگی استان اصفهان. دومین همایش ملی تجهیزات ومواد آزمایشگاهی صنعت نفت ایران - سیویلیکا https://www.civilica.com/Calendar-IRANLABCO02=دومین-همایش-ملی-تجهیزات-ومواد-آزمایشگاهی-صنعت-نفت-ایران.html‎Cached17 مه 2016 ... دومین همایش ملی تجهیزات ومواد آزمایشگاهی صنعت نفت ایران درتاریخ 27 مهر 1395 تا 28 مهر 1395 توسط مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی ... -تولید مواد تست های انواع روغن، گریس ، ضد یخ و روانکارها ... استحاله فازی و تغییرات ریزساختاری ... اثر متقابل سیال و سازه .... الگو و راهکارهای ساخت تجهیزات (مهندسی معکوس و ...)