مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۳ روش که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را افزایش داد

[ad_1]

مطمئنا میزان سلامت روان در عملکرد کارکنان هر سازمانی تاثیر دارد. در این مقاله به سه روش برای تعیین اهداف مرتبط با سلامت روانی به منظور افزایش عملکرد کارمندان اشاره کنیم.

استرس در فضای کاری عادی است، اما اگر با وجود استرس در کار، سلامت روانی کارکنان حفظ شود، احتمالا  آن‌ها انرژی و انگیزه‌ی بیشتری برای انجام کار خواهند داشت. اما همه‌ی کارکنان قطعا نمی‌توانند استرس خود را در جهت مثبت مدیریت کنند و همین امر باعث می‌شود تا میزان کارایی آن‌ها کاهش یابد.

امروزه بسیاری از کارفرمایان به‌صورت ناخواسته، به‌سختی استرس کارمندان خود را مدیریت می‌کنند. یکی از این دلایل این است که کارفرمایان اجازه می‌دهند عوامل حواس‌پرتی زیادی در محیط کار وجود داشته باشد یا حجم کار زیادی  به کارکنان خود تحمیل می‌کنند. به همین دلیل، هرروز شاهد این هستیم که شرکت‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌ بیشتری روی برنامه‌های افزایش سلامت کارکنان و کاهش استرس فضای کاری انجام می‌دهند.

نظرسنجی سال ۲۰۱۶ در مورد سلامت کارمندان در کسب‌وکارها از Virgin Pulse، نشان داد  یکی از برنامه‌های اصلی که احتمالا در چند سال  آینده توسط کارفرمایان به کار گرفته خواهد شد، مدیریت استرس است. برای غلبه بر  این مشکل  کارفرمایان می‌توانند اهداف مرتبط با سلامت را برای کارکنان خود در نظر بگیرند و درنتیجه کارمندان خواهند توانست  استرس خود را مدیریت  و بیشتر روی کارایی‌شان تمرکز کنند.

در ادامه  به سه روش تعیین اهداف سلامت روانی به‌منظور تشویق کارکنان به مدیریت استرس و  افزایش کارایی  اشاره می‌کنیم:

۱- ایجاد یک محیط سازنده

هنگامی‌که کارمندان احساس کنند عملکرد آن‌ها مناسب نیست، در انجام وظایف محوله ناتوان خواهند بود. محیط کار اساسا تأثیر بسیار مهمی بر عملکرد کارکنان هر سازمانی دارد.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در مورد ۱۰,۵۰۰ نفر از کارمندان در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا انجام و در نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شده است، حواس آن‌ها هر ۱۱ دقیقه از کارشان پرت می‌شود.  مهم‌تر این‌که برای بازگشت تمرکز روی انجام کارها نیاز به ۲۳ دقیقه زمان است. 

بنابراین محیط کار را به نحوی باید طراحی کرد که منجر به افزایش بهره‌وری شود و حواس‌پرتی به حداقل میزان ممکن برسد. اگر در محل کار عواملی وجود داشته باشد که باعث حواس‌پرتی کارمندان شود، میزان استرس نیز افزایش خواهد یافت. موارد مختلفی که در محیط‌های کار، سد راه عملکرد بهتر کارمندان می‌شوند؛  باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت این افراد نیز خواهند‌ شد.

 بر اساس نتایج مطالعه‌ی انجام‌شده توسط Workspace؛  ۹۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کرده‌اند کار کردن به‌صورت خصوصی برای آن‌ها اهمیت دارد و ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند که می‌توانند کار بیشتری انجام دهند. همچنین بر اساس این مطالعه مشخص شده است ۳۱ درصد از این افراد به‌منظور تکمیل وظایف خود حتما باید از محل کارشان خارج شوند؛ اما راه‌حل چیست؟ باید کارمندان را به ابزاری تجهیز کرد که به آن‌ها احتیاج دارند. به‌عنوان مثال ایجاد اتاق کنفرانس و فضاهای باز به‌منظور تعامل کارکنان با یکدیگر و نیز ایجاد مکان‌های شخصی برای افرادی که نیاز به استراحت دارند.

یکی دیگر از مشکلات فضای کار،  وجود تعداد زیاد اطلاع‌رسانی‌های ایمیل، تماس‌های صوتی، پیام‌های کوتاه و ... است. تمام این نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند در سلامت کاری افراد تأثیر منفی بگذارند و تمرکز را کاهش دهند. نتایج  مطالعه‌ای که در آوریل ۲۰۱۵  توسط مجله سلامت بهداشت کاری  منتشر شد، نشان داد اکثر افراد سعی دارند هر چه سریع‌تر به ایمیل‌ها، پیام‌ها و ... پاسخ دهند. در این مطالعه ۳۰۳ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و در این بین کسانی که تمایل بیشتری به پاسخ‌گویی سریع‌تر به نوتیفیکیشن‌ها داشتند، در انجام وظایف خود با مشکلاتی مواجه بودند.

یکی از روش‌های جلوگیری از بروز مشکل، این است که کارمندان تشویق شوند هنگام کار و مواقعی که نیاز به تمرکز دارند، نوتیفیکیشن‌های خود را در حالت غیرفعال قرار دهند. علاوه بر این تشویق کارکنان برای شخصی‌سازی محیط کاری شرایط کاری را مناسب‌تر خواهد کرد.

۲- تنظیم اهداف و مدیریت حجم کاری

در مواقعی که حجم کار زیاد باشد، مطمئنا کارمندان احساس فشار بیشتری خواهند داشت و به همین دلیل بهتر است به آن‌ها یک دورنمای کلی از کار ارائه داد. از برنامه‌های مدیریت استعداد به‌منظور تعیین اهداف استفاده کنید. بهره گرفتن از این برنامه به کارمندان نشان خواهد داد که اهداف کاری‌ چگونه ساختاربندی می‌شود و پروژه‌های مختلف چگونه به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در این شرایط کارکنان در‌می‌یابند  تلاش‌های آن‌ها چگونه و در کجا اثر خواهد داشت.

یک برنامه‌ی کلی از وظایف مورد نظر هر کارمند به او ارائه کنید تا بدین طریق بتواند میزان پیشرفت و فاصله‌ی باقی‌مانده تا دستیابی به هدف نهایی را مشاهده کند. علاوه بر این کارکنان می‌توانند میزان انجام وظایف مختلف را در کل شرکت و هر یک از بخش‌ها مشاهده کنند.

با توجه به آنچه گفته شد؛ کارمندان شما می‌توانند با بهره گرفتن از اولویت‌بندی، حجم کار خود را بهتر مدیریت کنند. در این شرایط افراد روی کارهایی که اهمیت بیشتری دارند، تمرکز بیشتری خواهند داشت و فشار کمتری در انجام کارهای سنگین بر آن‌ها وارد می‌شود.

۳- تشویق به داشتن توازن بیشتر

کارکنانی که تمام وقت کاری خود را پشت میز و مشغول کار با رایانه‌ هستند و در این حال از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و قهوه استفاده می‌کنند، در واقع کارایی کمتری دارند. علاوه بر این، برای سلامتی این افراد نیز مشکلاتی به وجود می‌آید.

به کارمندان خود آموزش دهید چگونه به‌جای کار روی چند وظیفه، بر انجام یک کار تمرکز کنند. انجام چند وظیفه به‌طور هم‌زمان باعث تخلیه‌ی سریع‌تر انرژی می‌شود و میزان دقت افراد را کاهش خواهد داد. انجام چند کار هم‌زمان و جابجایی بین فعالیت‌های مختلف باعث کاهش اثربخشی کارکنان می‌شود و می‌تواند استرس و فشار روحی را افزایش دهد. در عوض اگر هدف افراد، انجام یک کار باشد، تمرکز و کارایی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، کارمندان باید در بازه‌های زمانی مناسب، کار خود را متوقف کنند و استراحتی کوتاه داشته باشند. استراحت‌های مکرر مزایایی برای کارکنان در بر خواهد داشت. در یکی از گزارش‌های مرتبط با این موضوع اعلام شده است ۵۷ درصد از کارفرمایان و ۶۴ درصد از کارکنان با استراحت‌های کوتاه در حین انجام کار موافق بودند و این مورد را یکی از عوامل افزایش عملکرد خود می‌دانستند. 

استراحت و تمرکز مجدد روی انجام کار؛ باعث می‌شود افراد، بیشتر با کار خود درگیر شوند و وظایف محوله را بهتر انجام دهند. در این شرایط، افراد پیشرفت‌ انجام کار خود را بهتر تشخیص خواهند داد.

کارفرمایان می‌توانند با تعیین اهداف سلامت برای کارکنان خود، به مدیریت بهتر استرس آن‌ها کمک کنند. ایجاد چنین اهدافی سلامت جسمانی کارمندان را افزایش می‌دهد و در عملکرد کلی آن‌ها تأثیر مثبتی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فیزیوتراپی به پربازدیدترین وبلاگ فیزیوتراپی خوش آمدید حرکت برای سلامت سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …محصولات بهداشتی نیوا اصل آلمان با مُهر تضمین اصالت کالا ی بهداشتیمیگنا چیست؟ متخصّصان بهداشت روان برای بر چسب گذاری رفتارهای ناهنجار در یک نظام طبقه بندی به توافق با سلام خدمت مخاطبین فرهیخته پایگاه مقالات علمی …بسی دانش که به گمراهیت می انجامد امام علی علیه السلاممقاله آموزشی روانشناسی تربیتی آموزش مجازی …روان شناسی تربیتی یکی از مهمرین رشته های است که به بحث و بررسی پیشرف های درسی و فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران روش تحقیقتکلیف اخر موضوع پایان نامه مبادی نظری کنترل کیفیت ژاپنی در مقایسه با ارزشهای تفکر بانک مقالات مدیریت بیمارستان مدیریت زنجیره …سلاماین وبلاگ ایجاد شد تا به عنوان انبار مقالاتی گروهمورداستفاده قرار بگیره اما نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیدترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و مراقبتهای …اتاق عملذخیره سازی فرآورده های خونی زنجیره سرد خون ، سیستمی جهت ذخیره سازی و انتقال بوده و به نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی محصولات بهداشتی نیوا اصل آلمان با مُهر تضمین اصالت کالا ی بهداشتی روش تحقیق تکلیف اخر موضوع پایان نامه مبادی نظری کنترل کیفیت ژاپنی در مقایسه با ارزشهای تفکر اسلامی ترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و مراقبتهای پرستاری آن اتاق عمل ذخیره سازی فرآورده های خونی زنجیره سرد خون ، سیستمی جهت ذخیره سازی و انتقال بوده و به این میگنا چیست؟ متخصّصان بهداشت روان برای بر چسب گذاری رفتارهای ناهنجار در یک نظام طبقه بندی به توافق رسیده ریشه های اعتماد و بی اعتمادی اجتماعی سماموس هم چنین، هنگامی که پیامبرص در میان مردمان قرار می گرفت ،‌ هر کسی چیزی می گفت به گفته وی پای «قاضی» فاسد و رشوه‌بگیر به صحن علنی مجلس باز شد تصویب با یک نگاه منصفانه میتوان تشخیص داد که نقص اداری و بی توجهی به ارباب رجوع و کم خدمتی در قوه اشراق علل افت تحصیلی اعتقاد به دانایی و ضروورت دانش اندوزی توانا بود هر که دانا بود زدانش دل پیر برنا بود



لینک منبع :۳ روش که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را افزایش داد

۳ روش که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را افزایش داد ... www.zoomit.ir/.../3-ways-set-wellness-goals-improve-employee-performance/‎Cached28 نوامبر 2016 ... در این مقاله به روش هایی برای تعیین بهتر اهداف سلامتی در محیط کاری به منظور افزایش عملکرد افراد خواهیم پرداخت. ۳ روش که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را افزایش داد | saanaa.com/۳-روش-که-با-توجه-به-سلامت-روان-می‌توان-ک/‎Cached1 دسامبر 2016 ... مطمئنا میزان سلامت روان در عملکرد کارکنان هر سازمانی تاثیر دارد. استرس در فضای کاری عادی است، اما اگر با وجود استرس در کار، سلامت روانی ... روشهایی که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را بالا برد mag.lemoda.ir/.../463-according-to-mental-health-in-ways-that-can-enhance-employee-performance.html 6 دسامبر 2016 ... روشهایی که با توجه به سلامت روان می‌توان کارایی کارکنان را بالا برد ... می خواهیم به سه روش برای تعیین اهداف مرتبط با سلامت روانی به منظور بالا ... نظرسنجی سال ۲۰۱۶ در مورد سلامت کارمندان در کسب‌وکارها از Virgin Pulse، نشان داد یکی از برنامه‌های ... روانی برای تشویق کارکنان به مدیریت استرس و افزایش کارایی اشاره ... [DOC] بهره وری نیروی انسانی - مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی tosea.mui.ac.ir/sites/tosea.mui.ac.ir/files/bahrevari.docx‎Cached Similarدر این پژوهش در ابتدا به بررسی عوامل افزایش کارایی کارمندان در باب مدیریت .... نشان داد که بین افزایش انگیزه و احساس مسؤولیت و عملکرد بالای کارکنان رابطه معناداری وجود دارد ... بنابراین کارایی با روش‌های انجام کار و چگونگی استفاده از منابع سروکار دارد. ..... و فردریک تیلور می‌باشد توجه به نیازهای روانی کارکنان را موردنظر قرار می‌دهد. کارکنان عامل کارآمدی و ناکارآمدی سازمان هستند - سایت تحلیلی خبری ... www.news.karmania.org/post/49952‎Cachedسه شنبه 17 مرداد 1396 , 09:04 ... با توجه به عمق چالش فوق که بزرگ‌ترین سهم را در کارآمدی و ناکارآمدی سازمان دارد، نیاز به ... ژاپن (چو سان رن) 21 پیشنهاد برای احیا و افزایش اشتیاق کارکنان دارد‌: ... مشتاق انتشار داد‌ که چگونه شور و شوق ابتدای استخدام کارکنان را می‌توان به آنها برگرداند. ... سلامت روانی: محیطی سرشار از احترام فراهم کنید. [PDF] بررسی اثربخشی ورزش بر میزان فرسودگی شغلی، سالمت عمومی و امید ... journals.sbmu.ac.ir/ch/article/download/16150/12911‎Cached16 مه 2017 ... نحوه استناد به این مقاله: ... مدیر هر سازمان عالوه برتاکید بر بهبود کارایی و اثر بخشی، باید به بهبود وضعیت روانی- جسمانی و ... کارمندان را در مقابله با فشارهای روانی در محل کار افزایش داد و سالمت عمومی آنان را ... که به تولید و بهره وری توجه می شود، سالمت جسمی و ... ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ورزش ﺑﺮ ﻣﯿﺰان ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﺷﻐﻠﯽ، ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﻰ و . فشار روانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فشار_روانی‎Cached Similarفشار روانی، تـَنیدگی یا اِستـِرس در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است و هر محرکی ... درواقع استرس زمانی ایجاد می‌شود که ما نتوانیم با فشارهای کوچک کنار بیاییم. ... ۳ - این افراد با وجود سازگاری با شرایط استرس زا نمی‌توانند از آثار زیان بار آن صد در .... رکودهای کوتاه مدت هم موجب افزایش تنش می‌شود، هنگامی که سیستم‌های اقتصادی به ... [PDF] Relationship among Creatively, Job Satisfaction and Mental Health ... ijn.iums.ac.ir/article-1-1521-en.pdf‎Cachedط ﺑﯿﻦ ﺧﻼﻗﯿﺖ. ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ و ﺳﻼﻣﺖ روان زﻧﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎر اﺳﺖ . روش ﺑﺮرﺳﯽ. : ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺣﺎﺿﺮ از ﻧﻮع ... ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ و ﻧﯿﺰ راﻫﮑﺎرﻫﺎی اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ در ﭘﺮﺳﺘﺎران، ﺳﻄﺢ ﻋﻤﻠﮑﺮدی آﻧﺎن را ﺑﺮای ﺣﻔﺎﻇﺖ و ارﺗﻘﺎء ﺳﻼ ... ﮐﺎراﯾﯽ. اﻓﺮاد. را. در. ﺳﺎزﻣﺎن. ﺗﺤﺖ. ﺗﺄﺛﯿﺮ. ﻗﺮار. ﻣﯽ. دﻫﻨﺪ. ﯾﮑﯽ. از. ﻣﻮاردی. ﮐﻪ. رﻓﺘﺎر. ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ. ﻫﺮ ..... ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ. ﺗﻌﺎرض ﻫﺎی ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﺤﯿ. ﻂ ﮐﺎر ﻧﯿﺰ ﮐﺸﺎﻧﺪه. ﺷ. ﺪه. وﺧﻼﻗﯿﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن را ﮐﺎﻫﺶ دﻫﺪ و ... [PDF] بررسی رابطه رضایت شغلی و ویژگی های شخصیتی با سالمت روانی در ... journals.ajaums.ac.ir/article-1-1036-fa.pdf‎Cachedبا سالمت روانی در کارکنان نیروی زمینی ارتش ... روش نمونه گیری به صورت تصادفی منظم انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه سالمت ... با مطالعه نتایج می توان دریافت که بین تیپ شخصیتی و رضایت شغلی با سالمت ... می توان با آموزش مهارت های الزم و همچنین فراهم آوردن امکانات شغلی سالمت روانی افراد را افزایش داد. ... مورد توجه هستند. [PDF] ارتباط بین استرس شغلی و سلامت روان در کمک ... - مجله نوین سلامت nhj.mubabol.ac.ir/article-1-35-fa.pdf‎Cached12 مارس 2017 ... سالمت روانی به عنوان رفتار موزون و هماهنگ با جامعه، شناخت و پذیرش ... تاثیر استرس بر کارکنان بخش بهداشت و درمان قابل توجه است. ... نتایج همچنین نشان داد که میان استرس شغلی و سالمت عمومی همبستگی .... بنابراین می توان با شناسایی و اص ... بنت الهدی و ارتش شهر بجنورد در هر سه شیفت کاری و با استفاده از روش.