مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم

سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم

یکی از مسائل مهم که پیشگیری از مشکلات زناشویی را به دنبال دارد، بحث مسائل جنسی است. آموزش جنسی باید قبل از ازدواج به نحو مناسب صورت گیرد تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری کرد. آمیزش جنسی زن و شوهر در هر شرایطی از مسائل مهم است که در ایام تعطیلات این اهمیت نمود بیشتری دارد. سلامت جنسی مردان و سلامت جنسی زنان از مواردی است که در این مقاله از پورتال وهاران به ان پرداخته ایم.

سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم

سلامت جنسی چیست؟

سلامت جنسی جزیی از بهداشت باروری است که بر سلامت افراد و جامعه تاثیر زیادی دارد. تلاش های زیادی برای تعریف سلامت جنسی در ایران و استخراج اجزای آن صورت گرفته که عبارتند از میزان آگاهی و داده‌ها (نیازهای آموزشی)، سلامت و تکامل جسم و روان، نیازهای اقتصادی، ارزش‌های فرهنگی اجتماعی و ارزش‌های مذهبی.

آموزش مسائل جنسی در تعطیلات و مسافرت

استفاده از آب غیربهداشتی می‌تواند سبب عفونت روده‌ای شود. در این میان، یکی از موارد مهم بهداشتی، چگونگی روابط جنسی و رعایت تعدادی از نکات است تا در پایان تعطیلات مواجه با مشکل نشوید. به عبارتی در ایام مسافرت اگر در روابط زناشویی، نکات مهم نادیده گرفته شوند، ممکن است هم مرد و هم زن به مشکل بربخورند. مثلا بیماری‌های آمیزشی براحتی منتقل می‌شوند و بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری‌ها هستند (بویژه زگیل تناسلی) از وجود بیماری در بدن خود اطلاعی ندارند و براحتی این بیماری را در سطح جامعه منتشر می‌کنند. در این میان، خانم‌ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند.

همچنین بخوانید:  اولین داروی تزریقی ایدز به نام آلبوویرتاید روانه بازار شد

آنها چون مجرای ادرار کوتاه است، اغلب تخلیه مثانه خود را به تأخیر می‌اندازند، از وسایل جلوگیری از حاملگی مثل دیافراگم و از ژل‌های اسپرم‌کش برای جلوگیری از حاملگی استفاده می‌کنند که سبب تجمع میکروب‌های روده در اطراف مجرای ادرار می‌شود و نکته مهم این‌که دسترسی میکروب‌های روده‌ای به علت مسیر کوتاه به دستگاه ادراری و سیستم ادراری خانم‌ها راحت‌تر است. در عین حال، یکی از علل شایع عفونت ادراری نزدیکی است.

در طول مسافرت به علت فراهم نبودن شرایط مساعد باید سعی کرد از ابتلا به عفونت ادراری جلوگیری شود، چون اگر عفونت از مثانه به طرف بالا و داخل کلیه‌ها منتشر شود، بیمار نیازمند بستری در بیمارستان خواهد بود. برای این‌که خانم‌ها در طول مسافرت کمتر دچار عفونت ادراری به دنبال رابطه زناشویی شوند، رعایت نکات زیر الزامی است:

حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید.

هنگام استفاده از دستشویی خود را از جلو به عقب تمیز کنید، نه از عقب به جلو.

قبل و بعد از رابطه زناشویی مثانه خود را خالی کنید.

اگر هنگام نزدیکی از ژل‌های مرطوب کننده استفاده می‌کنید، از نوع محلول در آب باشد.

از دوش واژینال استفاده نکنید، چون میکروب‌ها وارد واژن و رحم می‌شوند.

از مواد خوشبوکننده، اسپری‌ها، مواد شوینده تبلیغاتی و صابون‌های قوی استفاده نکنید.

اگر از پد استفاده می‌کنید، مرتب آن را عوض کنید.

قبل از رابطه زناشویی، دستگاه تناسلی را با آب گرم بشویید.

لباس زیر نخی استفاده کنید.

در حمام به جای استفاده از وان از دوش استفاده کنید.

از پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ اجتناب کنید.

افرادی که سفرهای خارجی دارند، باید بدانند بعضی بیماری‌های آمیزشی تا شش ماه پس از ابتلا قابل تشخیص در خون نیست و بعضی بیماری‌های آمیزشی دیگر مثل تبخال تناسلی و زگیل تناسلی ممکن است هنگامی منتشر شود که بیمار هیچ علامتی ندارد. پس باید از کاندوم‌های جنس لاتکس استفاده کرد. البته استفاده از کاندوم،‌ انتقال نیافتن بیماری را گارانتی نمی‌کند، اما در پیشگیری موثر است.

همچنین بخوانید:  لاغری سریع و دائمی با خوردن این غذا

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد : جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم

Images for سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم www.vaharan.ir/sexual-health-sanitary-sexual-at-holidays-and-travel/‎Cachedدر این میان، یکی از موارد مهم بهداشتی، چگونگی روابط جنسی و رعایت تعدادی از نکات است تا در پایان تعطیلات مواجه با مشکل نشوید. به عبارتی در ایام مسافرت اگر در ... بهداشت جنسی در مسافرت و تعطیلات - دکتر فاطمه نعمت اللهی - متخصص ... www.drnematolahi.com/NewsDetails.aspx?id=758‎Cachedتعطیلات در کشور ما بخصوص تعطیلات عید نوروز مترادف با مسافرت است و مسافرتهای عید ... یکی از موارد مهم بهداشتی، چگونگی روابط جنسی و رعایت تعدادی از نکات در رابطه جنسی .... نامناسب بودن وضعیت سلامت عمومی فرد ... جدیدترین مـقالات آموزشی ... سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم - خانه almiz.xyz/news/151391 سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم\n یکی از مسائل مهم که پیشگیری از مشکلات زناشویی. سلامت جنسی در مسافرت و تعطیلات - سنجاقک sanjaghak.tk/سلامت-جنسی-در-مسافرت-و-تعطیلات/‎Cached15 مه 2017 ... سلامت جنسی در مسافرت و تعطیلات رعایت نکات بهداشتی اندام های جنسی در ... سلامت جنسی : بهداشت جنسی در تعطیلات و مسافرت + آموزش نکات مهم … نکاتی در مورد بهداشت و سلامتی در سفر - نمناک namnak.com/نکاتی-در-مورد-بهداشت-سلامتی-در-سفر.p13082‎Cachedسلامت سفر و نکات بهداشتی سفر و نکات بهداشتی در سفرهای نوروزی و چگونه ... تعطیلات فرصت مناسبی برای بسیاری از ایرانیان برای دید و بازدید از اقوام و دوستان است. ... یکی از مهم ترین مواردی که مسافرت نوروزی شما را خراب می کند، ابتلا به بیماری ..... توجه :مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی ... بهداشت در مسافرت تعطیلات - onvansho https://onvansho.ir/result/بهداشت-در-مسافرت-تعطیلات.html سلامت جنسی بهداشت جنسی در تعطیلاتمسافرت آموزش نکات مهم یکی از مسائل مهم که . بهداشت خانواده بهداشت جنسی در مسافرتتعطیلات بر موارد معمول در رعایت بهداشت در ... بهداشت جنسی در تعطیلات | خبرگزاری شفا آنلاین | پارسی پو parsipoo.ir/news/1489609800404690/بهداشت-جنسی-در-تعطیلات/‎Cached16 مارس 2017 ... شفا آنلاین>سلامت جنسی>تعطیلات در کشور ما بخصوص تعطیلات عید نوروز مترادف با مسافرت است و مسافرت های نوروزی هم معمولا طولانی مدت است. سلامت جنسی - 3 - عاشقانه,اس عاشقانه,آموزش لب hotsity.rozblog.com/cat/16/page/3‎Cachedسلامت جنسی,سلامت جنسی - 3,عاشقانه,اس عاشقانه,آموزش لب. ... بهداشت جنسی مهم ترین نکته در ارتباطات جنسی است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی زوج به ... برچسب ها : سلامت جنسی در تعطیلات , سلامت جنسی در مسافرت , درمان بیماری های جنسی , ... آموزش دختران با بادکنک برای مقابله با آزار جنسی - بهداشتی ها|بهداشت ... behdashtiha.com/5737/آموزش-دختران-با-بادکنک-مقابله-با-آ/‎Cached15 جولای 2017 ... مقابله با آزار جنسی کودکان و دختران، آموزش مقابله با آزار جنسی کودکان ... به گزارش سایت بهداشتی ها یکی از نکات بسیار مهم در این آموزش ها این است ...